Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän muiden 70-luvuilla syntyneiden suuta pesty oikein käsisaippualla?

Vierailija
28.01.2023 |

Muistan vielä sen kun äitini tunki saippuan suuhuni, olen ollut kolme tai neljävuotias.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt vuonna 1989, ja isäni käytti seuraavia rangaistusmuotoja, joita muistan tapahtuneen muutamia kertoja:

- Saippualla suun peseminen

- piiskaaminen remmillä ja sillä uhkailu

- nurkkaan laitettu häpeämään olohuoneen nurkkaan

- yläkaappiin lukittu

- luunapit ohimoille, päähän

- tukistaminen hiuksista

- omien ulosteiden peseminen kuumassa vedessä pikkuhousuista

- omien ulosteiden haistelu pikkuhousuista ja niiden hierominen kasvoille

- kaikenlainen nöyryyttäminen ja muuta hauskaa. Lista on pitkä mutta tässä jotain perussettiä.

Jaa, nyt kun kirjoitan näitä niin nämähän näyttää ihan rikollisen tunnusmerkeiltä. Mitä tällaiselle voi enää tehdä?

Vie isäsi tunnekasvatuskurssille niin hän tajuaa miten väärin hän teki? Jokainen noista mainituista keinoista johtaisi tänä päivänä lasuun ja koko kokonaisuus lapsen kiireelliseen sijoitukseen.

Vierailija
62/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 90-luvulla ja suu pestiin saippualla kun sanoin kirosanan, jonka en edes tiennyt olevan kirosana. Olin vain kuullut sen jostain, melko varmasti runsaasti kiroilevan isäni suusta. Muutenkin oli aika paljon ruumiillista kuritusta. Maahan kaatamista ja veljeni nostettiin hiuksista ilmaan. Tukkapöllyt sun muut lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon syntyny -90 ja on pesty saippualla suu vielä esiteini-iässäkin ja revitty tukasta ja nostettu seinälle tai nurkkaan.

Mutta koskaan ei hakattu niin ei kuulemma ollut väkivaltaa.

Tuohon aikaan ei vielä tiedetty tunnetaidoista joten rangaistusten antaminen oli normaalia. Sen ajan vanhemmat tekivät parhaansa sen tiedon pohjalta mikä siihen aikaan oli saatavissa. Ei heitä pidä liikaa tuomita sen vuoksi. Tärkeintä on, että itse toimit oikein omien lastesi kanssa.

No oisko näin että 2000-luvulla oli normaalia?

Vierailija
64/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pesty suuta saippualla, ei. Ei myöskään hakattu. Vanhempani olivat täyspäisiä ihmisiä, jotka eivät uskoneet saippuapesun tehoon kiroilun lopettamiseksi sen enempää kuin pahoinpitelyn voimaan ohjaamaan lasta kunnon ihmiseksi. Samoin olen kohdellut omia lapsiani.  Olen syntynyt -45. 

Vierailija
65/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tuota saippuakonstia yläasteella (yläkoulussa?) yritettiin? Mietinpä vaan, että siihen ei tarvisi kuin pari luokan isokokoisinta poikaa, että opettaja pistetään syömään se oma saippuansa... ja vaikka omat sukkansa vielä jälkiruoaksi... Ei, ei tuo ollut tehokas keino muuta kuin puolustuskyvyttömiä vastaan.

Vierailija
66/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä ulkona päiväunien nukkuminen on väkivaltaa?

Nukutetaanhan niitä vauvojakin ulkona. Meidän lapsi nukkui kolmivuotiaaksi asti tyytyväisenä partsilla.

Synnyin 90-luvun alkupuolella. Minua tukistettiin, jätettiin yksin itkemään ja myös myöhemmin koulun aloitettuani olin yksin pitkiä aikoja koulusta päästyäni. Todellisuudessa on varmasti paljon enemmänkin tapahtuneita vääryyksiä. Nykyään en voisi kuvitellakaan samanlaista hulluutta omalle lapselleni.

Vierailija
67/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 50-luvun puolivälissä, ei ole koskaan pesty suuta saippualla tai edes moisella uhattu.

Vierailija
68/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 90-luvulla ja äitini pesi suuni saippualla kun sanoin yhden kirosanan

Vierailija
69/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö tuota saippuakonstia yläasteella (yläkoulussa?) yritettiin? Mietinpä vaan, että siihen ei tarvisi kuin pari luokan isokokoisinta poikaa, että opettaja pistetään syömään se oma saippuansa... ja vaikka omat sukkansa vielä jälkiruoaksi... Ei, ei tuo ollut tehokas keino muuta kuin puolustuskyvyttömiä vastaan.

Sama pätee jälki-istuntoihin. Siihen ei tarvitsi kuin pari luokan isokokoisinta poikaa, että opettaja istuisi itse siellä jälki-istunnossa. Jälki-istunto on tehokas vain puolustuskyvyttömiä vastaan.

Vierailija
70/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä ulkona päiväunien nukkuminen on väkivaltaa?

Moni olisi ennen sanonut ihan samaa suun pesemisestä. Maailma muuttuu.

Vierailija
71/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoisukin spermulilla vain

Vierailija
72/72 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pesty.

T. N -79