Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän muiden 70-luvuilla syntyneiden suuta pesty oikein käsisaippualla?

Vierailija
28.01.2023 |

Muistan vielä sen kun äitini tunki saippuan suuhuni, olen ollut kolme tai neljävuotias.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon syntyny -90 ja on pesty saippualla suu vielä esiteini-iässäkin ja revitty tukasta ja nostettu seinälle tai nurkkaan.

Mutta koskaan ei hakattu niin ei kuulemma ollut väkivaltaa.

Tuohon aikaan ei vielä tiedetty tunnetaidoista joten rangaistusten antaminen oli normaalia. Sen ajan vanhemmat tekivät parhaansa sen tiedon pohjalta mikä siihen aikaan oli saatavissa. Ei heitä pidä liikaa tuomita sen vuoksi. Tärkeintä on, että itse toimit oikein omien lastesi kanssa.

Kyllä. Itseltä on 80-luvulla pesty suuta saippualla, on tukistettu, retuutettu ja laitettu nurkkaan seisomaan, ja pari kolme kertaa sain kuitata kaikkein tyhmimmät tekoni paljaan pyllyni kautta. Ei tuota mitään ongelmaa olla samaan aikaan sekä kiitollinen vanhemmille, jotka välittivät ja välittävät minusta todella paljon, ja olla tyytyväinen, että nykyään sen välittämisen osoittamiseen ymmärretään käyttää valtavan paljon parempia keinoja kuin ne mitä minuun käytettiin.

Mitä ne valtavan paljon paremmat keinot ovat? Itse en ole huomannut kuin sen, että lasten kanssa jankutetaan loputtomiin vielä siinäkin vaiheessa, kun on selvää, ettei lapsella ole mitään aikomusta totella.

Vierailija
42/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isäni tunki mun suuhun saippuaa aina kun kiroilin päiväkoti ikäisenä ja 1-2 lk.

2001-vuonna syntynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on rääkkäystä. Luulin, että urbaani legenda.

Vierailija
44/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomereiden kasvatusmenetelmät eivät kestä päivänvaloa. Nykyisin onneksi tuostakin tulisi lasu.

Ei kaikki vanhukset ole kasvattaneet lapsia tuolla tavalla.

Ei niin muistan sen. Ne joita ei rääkätty niistä tuli menestyneitä aikuisena.

Vierailija
45/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään, jolta olisi oikeasti pesty suu saippualla. Kaikkia kyllä uhkailtiin tällä saippualla pesemisestä. Vitsalla myös peloteltiin, mutta sekin jäi vain uhkailuksi.

Vierailija
46/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon syntyny -90 ja on pesty saippualla suu vielä esiteini-iässäkin ja revitty tukasta ja nostettu seinälle tai nurkkaan.

Mutta koskaan ei hakattu niin ei kuulemma ollut väkivaltaa.

Tuohon aikaan ei vielä tiedetty tunnetaidoista joten rangaistusten antaminen oli normaalia. Sen ajan vanhemmat tekivät parhaansa sen tiedon pohjalta mikä siihen aikaan oli saatavissa. Ei heitä pidä liikaa tuomita sen vuoksi. Tärkeintä on, että itse toimit oikein omien lastesi kanssa.

Kyllä. Itseltä on 80-luvulla pesty suuta saippualla, on tukistettu, retuutettu ja laitettu nurkkaan seisomaan, ja pari kolme kertaa sain kuitata kaikkein tyhmimmät tekoni paljaan pyllyni kautta. Ei tuota mitään ongelmaa olla samaan aikaan sekä kiitollinen vanhemmille, jotka välittivät ja välittävät minusta todella paljon, ja olla tyytyväinen, että nykyään sen välittämisen osoittamiseen ymmärretään käyttää valtavan paljon parempia keinoja kuin ne mitä minuun käytettiin.

Mitä ne valtavan paljon paremmat keinot ovat? Itse en ole huomannut kuin sen, että lasten kanssa jankutetaan loputtomiin vielä siinäkin vaiheessa, kun on selvää, ettei lapsella ole mitään aikomusta totella.

No ainakin meillä, jos lapsi tekee jotain josta itselleni olisi aikoinaan ollut seuraamuksena fyysistä höykyttämistä, lähtee älylaitteet lukkojen taakse vähäksi aikaa. Toimii niin hyvin, että useimmiten pelkkä sillä uhkaaminen riittää jo yksinään.

t. 39

Vierailija
47/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomereiden kasvatusmenetelmät eivät kestä päivänvaloa. Nykyisin onneksi tuostakin tulisi lasu.

PISA-tulokset olivat parhaita vuosituhannen vaihteessa jolloin vanhusten kasvattamat lapset olivat kouluiässä. Tiedostava nuori polvi sen sijaan on onnistunut kasvattamaan yhä pahemmin pahoinvoivia lapsia. Lastenoikeuksien maksimointi ei selkeästikään ole hyvä asia kokonaisuuden kannalta.

Vierailija
48/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on pesty. Se saippua maistui helvetin pahalta. 1985 syntynyt.

Vierailija
49/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta on pesty. Se saippua maistui helvetin pahalta. 1985 syntynyt.

Sinua on kaltoinkohdeltu. Rangaistuksen kuuluisi tuntua mukavalta.

Vierailija
50/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PISA-tulokset olivat parhaita vuosituhannen vaihteessa jolloin vanhusten kasvattamat lapset olivat kouluiässä. Tiedostava nuori polvi sen sijaan on onnistunut kasvattamaan yhä pahemmin pahoinvoivia lapsia. Lastenoikeuksien maksimointi ei selkeästikään ole hyvä asia kokonaisuuden kannalta.

Vuosituhannen vaihteessa kouluikäisiä olleita ei kyllä pääosin enää ruumillisella kurituksella kasvatettu, todella harvinaista siinä ikäluokassa (eikä niiden vanhemmistakaan vanhuksia ole kuin jotkut harvat)

Vierailija
51/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako 60-luvulla syntyneetkin vastata?

Minun suuni pesi saippualla nykyisen oikeistokansanedustajan äiti, joka oli kansakoulussa opettajani. Sanoin siis välitunnilla pihalla yhden voimasanan luokkani tytön kuullen ja hän meni kantelemaan opettajalle, joka pakotti minun purskuttamaan suutani nestemäisellä hemmetin pahalle maistuvalla saippualla, lienikö mäntysuopaa, tai vastaavaa.

Opettaja ei siis edes itse kuullut minun sanovan kirosanaa, vaan hän pakotti purskuttamaan saippuaa pelkän kantelun perusteella. Sana ei ollut edes mikään paha, vaan hemmetti tai joku vastaava. Tämä siis tapahtui kansakoulun ensimmäisellä, tai toisella luokalla.

Vierailija
52/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin niitä oikeuksia pitää olla myös näiden buumereiden lapsilla joita nämä pahoinpiteli lapsena. Pitäisi olla luvallista nyt pahoinpidellä niitä kostoksi.

Vierailija
53/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai olen minä vanhus.

M 56v

Vierailija
54/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosituhannen vaihteessa kouluikäisiä olleita ei kyllä pääosin enää ruumillisella kurituksella kasvatettu, todella harvinaista siinä ikäluokassa (eikä niiden vanhemmistakaan vanhuksia ole kuin jotkut harvat)

Vielä parikymmentä vuotta sitten suunpesua ei pidetty ruumiillisena kurituksena.

Vierailija
55/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja siitä laitettiin olohuoneen nurkkaan häpeämään.

Jep, mun boomerivanhempien mielestä lapsen hakkaaminen mittanauhalla, sähköjohdolla, lakaisuharjalla, henkarilla, nyrkillä, klapilla, kauhalla - tai mitä käteen milloinkin osui - ei ollut väkivaltaa, vaan sitä että lapselta KUULUU JA TÄYTYY ottaa luulot pois ja nujertaa tahto.

Tähän päälle sitten jatkuva henkinen väkivalta. Joka jatkuu heidän kupsahtamiseensa saakka.

Mulle ei ole koskaan vanhemmat sanoneet mitään kaunista, tyyliin olet rakas, tärkeä ihana. Haukuttu ja nälvitty ja kiusattu on kohta 50v.

En anna vanhempieni olla lainkaan lasteni kanssa tekemisissä, he eivät ole muuttuneet ja ovat sitä mieltä että heidän menetelmänsä on ainoa oikea, ja että lapsen tahto pitää nujertaa.

Vissiin se on heille sitten normaalia, ja kehtaavat olla oikein ylpeitä omista kasvatustaidoistaan.

Vierailija
56/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, mun boomerivanhempien mielestä lapsen hakkaaminen mittanauhalla, sähköjohdolla, lakaisuharjalla, henkarilla, nyrkillä, klapilla, kauhalla - tai mitä käteen milloinkin osui - ei ollut väkivaltaa, vaan sitä että lapselta KUULUU JA TÄYTYY ottaa luulot pois ja nujertaa tahto.

Tähän päälle sitten jatkuva henkinen väkivalta. Joka jatkuu heidän kupsahtamiseensa saakka.

Mulle ei ole koskaan vanhemmat sanoneet mitään kaunista, tyyliin olet rakas, tärkeä ihana. Haukuttu ja nälvitty ja kiusattu on kohta 50v.

En anna vanhempieni olla lainkaan lasteni kanssa tekemisissä, he eivät ole muuttuneet ja ovat sitä mieltä että heidän menetelmänsä on ainoa oikea, ja että lapsen tahto pitää nujertaa.

Vissiin se on heille sitten normaalia, ja kehtaavat olla oikein ylpeitä omista kasvatustaidoistaan.

Se oli just tuota. Ja vyöllä hakattiin myös. Sitä ei moni tiedä miten kipeä on kaksi viikko hakkaamisen jäljiltä eikä kärsi istua.

Boomerit on hirvein kasvattajasukupolvi koskaan.

Vierailija
57/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suuta pestiin lastenhoitajan toimesta saippualla, olen 92 syntynyt.

Vierailija
58/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli just tuota. Ja vyöllä hakattiin myös. Sitä ei moni tiedä miten kipeä on kaksi viikko hakkaamisen jäljiltä eikä kärsi istua.

Boomerit on hirvein kasvattajasukupolvi koskaan.

Kaikki sitä edeltävätkin kasvattajasukupolvet olivat samanlaisia. Vasta aivan viime vuosina on uusissa tutkimuksissa tultu siihen johtopäätökseen, että positiivisuus toimii parhaiten ja että lapsella on ihan ok olla oma tahto. Rangaistukset ja tottelemisesta jankuttaminen alkavat nyt jäädä historiaan, eikä toki yhtään liian aikaisin.

Vierailija
59/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt vuonna 1989, ja isäni käytti seuraavia rangaistusmuotoja, joita muistan tapahtuneen muutamia kertoja:

- Saippualla suun peseminen

- piiskaaminen remmillä ja sillä uhkailu

- nurkkaan laitettu häpeämään olohuoneen nurkkaan

- yläkaappiin lukittu

- luunapit ohimoille, päähän

- tukistaminen hiuksista

- omien ulosteiden peseminen kuumassa vedessä pikkuhousuista

- omien ulosteiden haistelu pikkuhousuista ja niiden hierominen kasvoille

- kaikenlainen nöyryyttäminen ja muuta hauskaa. Lista on pitkä mutta tässä jotain perussettiä.

Jaa, nyt kun kirjoitan näitä niin nämähän näyttää ihan rikollisen tunnusmerkeiltä. Mitä tällaiselle voi enää tehdä?

Vierailija
60/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt vuonna 1989, ja isäni käytti seuraavia rangaistusmuotoja, joita muistan tapahtuneen muutamia kertoja:

- Saippualla suun peseminen

- piiskaaminen remmillä ja sillä uhkailu

- nurkkaan laitettu häpeämään olohuoneen nurkkaan

- yläkaappiin lukittu

- luunapit ohimoille, päähän

- tukistaminen hiuksista

- omien ulosteiden peseminen kuumassa vedessä pikkuhousuista

- omien ulosteiden haistelu pikkuhousuista ja niiden hierominen kasvoille

- kaikenlainen nöyryyttäminen ja muuta hauskaa. Lista on pitkä mutta tässä jotain perussettiä.

Jaa, nyt kun kirjoitan näitä niin nämähän näyttää ihan rikollisen tunnusmerkeiltä. Mitä tällaiselle voi enää tehdä?

Ei taida oikeuslaitoksen kannalta olla tehtävissä enää mitään. Syyteoikeus törkeästä pahoinpitelystä vanhenee 20 vuodessa ja tavallisesta pahoinpitelystä 5 vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi