Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli puolella kotitalouksista yli 15v vanha auto

Vierailija
28.01.2023 |

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/alle-kymppitonnin-autoja-on-suomen-…

Alle kymppitonnin autoja on Suomen autokannasta noin puolet. No v...u että on noloa ostaa uusi 60 000 maksava sakuromu, jonka arvo laskee koko ajan kuin lehmän häntä kun 6000e citikka ajaa saman asian. Suomalaiset ovat siis poikkeuksellisen järkevää kansaa.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei päde ainakaan pk-seudun katukuvassa. Vanhoja pommeja on selvästi vähemmistönä liikenteessä. Väittäisin, että pk-seudulla autokanta on keskimäärin 3-5v vanhaa. 

Helsinkiläisillä a8ja lähialue) on vain pikkiriikkisen paremmat palkat kuin muualla Suomessa, mutta asuminen huomattavasti kalliimpaa, niin miten niillä silloin paremmat autot olisi? Ostovoima on muutenkin heikompi kuin esim. prahalaisilla, varsovalaisilla tai bratislavalaisilla, joka taas on jokseenkin noloa, onhan tuo vanhaa itäblokkia.

...Helsinkiläisillä (ja lähialue)...

Vierailija
62/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään että en pian saa enää vanhaan autooni osia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bensamoottorisilla ajetaan keskimäärin 11tkm vuodessa joten miksi ostaa tuohon käyttöön uusi auto??

Jotta se pyshyy hyvänä.

Vierailija
64/80 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muuta virka. 600 euron sitikkakin on ollut aivan oivallinen kulkupeli. Ainakin siihen saakka, kunnes peräkontissa piti olla 10 litraa vettä tai öljyä matkalla lisättäväksi. Sitten hankittiin seuraava ja myytiin edellinen varaosiksi.

Meillä on ajettu uskomattoman paljon kilometrejä tonnin autoilla. Mutta meillä asuukin asentaja, joka on itse osannut tehdä niille aika paljon.

Vierailija
65/80 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään että en pian saa enää vanhaan autooni osia.

Ostat sitten satasella toisen samanlaisen varaosiksi. Hyvä juttu, jos vielä osaa itse korjata. Täällä maalla on aika turha ostaa kallista uutta autoa, jolle ei omin käsin kotipihalla voi tehdä mitään ja lähimmät merkkihuollot ovat satojen kilometrien päässä. Eikä ole edes mitenkään erikoinen merkki.

Vierailija
66/80 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei päde ainakaan pk-seudun katukuvassa. Vanhoja pommeja on selvästi vähemmistönä liikenteessä. Väittäisin, että pk-seudulla autokanta on keskimäärin 3-5v vanhaa. 

Hyvä todiste kuinka suomen yhteiskunnan varallisuus ja elämän hyödyt valuvat etelä suomaan mutta maksut tulee koko suomeen hieman tosin korotettuna kun Veraa etelä suomen hintoja. Asuminen on ainoa asia mikä on kalliimpaa kuin muualla mutta kaikki muu on halvempaa

Vierailija
67/80 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on 16-vuotta vanha auto, jolla vielä todennäkösesti kilsoja jäljellä. Ajan sen loppuun ja sen jälkeen en enää autoa osta. Hyvin pärjää ilmankin, kun asuinpaikka on valittu sen mukaan, että kaikki peruspalvelut on lähellä. Odotan jo sitä, ettei tarvi maksaa auton kuluja.

Vierailija
68/80 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 18- ja 4-vuotiaat. Kummatkin omia, rahoituksella tuo uudempi oli 3 vuotta. Nyt huolletaan itse ja katsoo sitten milloin vaihtaa. Vanhempi varmaan piankin, mittarissa on 300000, toisaalta ei oireile vielä mitenkään.

Edellinen uutena ostettu oli mulla 8 vuotta ja 170000km.

Ajatuksissa on pieni sähköauto päivittäiseen työmatka-ajoon ja neliveto suv mökkimatkoille ja reissuihin.

69/80 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yks volvo mies. Ajelen 850 vm93. Mulla oli samanlainen aikanaan ja menin sen tyhmyyksissäni myymään. Välissä useampikin uudempi riisikippo ja en tykänny niistä yhtään. Niinpä vaihdoin uudemmasta takaisin vanhempaan. Ja nyt aion ajaa sen paaliin asti jonne matkaa vielä ainakin 200 000km.

Vierailija
70/80 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun käyttöautoni täytti viime kesänä 30 vuotta, mutta se onkin Volvo.

Mä tuun vielä vähä perässä.

Volvo 850 vm-96

Uudemmat onkin sitten kiinalaisia, ne pilaa hyvät ruotsalaiset autot. Toisaalta eivät vain kiinalaiset, GM pilasi ja tuhosi Saabin, joka oli toinen, oikein hyvä ruotsalaisauto.

Vierailija
71/80 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullahan on sitten melko uusi auto, vm. 2009. Kelpaa nenä pystyssä ajella keskimääräistä uudemmalla autollani!

Vierailija
72/80 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläisillä a8ja lähialue) on vain pikkiriikkisen paremmat palkat kuin muualla Suomessa, mutta asuminen huomattavasti kalliimpaa, niin miten niillä silloin paremmat autot olisi? Ostovoima on muutenkin heikompi kuin esim. prahalaisilla, varsovalaisilla tai bratislavalaisilla, joka taas on jokseenkin noloa, onhan tuo vanhaa itäblokkia.

Olen eri, jolle asetit kysymyksesi. Tämä on oma näköaistihavainto asiassa. PK-seudulla ajetaan uudemmalla autokannalla kuin muualla Suomessa keskimäärin. 

Vierailija
73/80 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
74/80 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanilaisen hybridin saa 25 tonnilla uutena.

Vierailija
75/80 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saab 9000 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun käyttöautoni täytti viime kesänä 30 vuotta, mutta se onkin Volvo.

Mä tuun vielä vähä perässä.

Volvo 850 vm-96

Uudemmat onkin sitten kiinalaisia, ne pilaa hyvät ruotsalaiset autot. Toisaalta eivät vain kiinalaiset, GM pilasi ja tuhosi Saabin, joka oli toinen, oikein hyvä ruotsalaisauto.

70-luvulta asti muistan, että Saabia on haukuttu epäluotettavana autona.

Vierailija
76/80 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, jolle asetit kysymyksesi. Tämä on oma näköaistihavainto asiassa. PK-seudulla ajetaan uudemmalla autokannalla kuin muualla Suomessa keskimäärin. 

Ja kun menet Viroon niin huomaat että Tallinnassa on paljon uudemmat ja komeimmat autot kuin Helsingissä. Ja naiset.

Vierailija
77/80 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomessa autokanta on kohta 20-vuotiasta.

Vierailija
78/80 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän autottomia pk-seudulla kuin muualla.

Muualla ei toimi julkinen liikenne yhtä hyvin, jos laisinkaan.

Vierailija
79/80 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvolla täälläkin vm96, ajettu 150 000km eli ei vaihdeta missään nimessä.

Vierailija
80/80 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokannan uusiminen tiuhaan syö vaihtotasetta.  Pitäisi kannustaa meillä ajamaan autot loppuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi