Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli puolella kotitalouksista yli 15v vanha auto

Vierailija
28.01.2023 |

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/alle-kymppitonnin-autoja-on-suomen-…

Alle kymppitonnin autoja on Suomen autokannasta noin puolet. No v...u että on noloa ostaa uusi 60 000 maksava sakuromu, jonka arvo laskee koko ajan kuin lehmän häntä kun 6000e citikka ajaa saman asian. Suomalaiset ovat siis poikkeuksellisen järkevää kansaa.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei päde ainakaan pk-seudun katukuvassa. Vanhoja pommeja on selvästi vähemmistönä liikenteessä. Väittäisin, että pk-seudulla autokanta on keskimäärin 3-5v vanhaa. 

y

Meillä Espoossa ei kyllä hirveästi näe 15v vanhoja autoja missään. Minäkin arvoisin, että liikenteessä olevat autot on juurikin n 5v vanhoja suurimmaksi osaksi. 

Työn puolesta tulee liikuttua muuallakin Suomessa ja kyllä maakunnissa on selvästi paljon vanhempaa autokantaa liikenteessä.  

Vierailija
22/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 33 vuotta vanha Mersu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden 2005 M5 ja 2007 saabbi. Ihan hyvin noillakin kulkee

Vierailija
24/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun auto täyttää keväällä 18 vuotta. Yhdellä omistajalla ollut ennen mua, mulla omistusta takana 6 vuotta. Huolettomia kilometrejä on kertynyt mun ajossa 70 000 km. Perjantaina oli taas katsastus, ei mitään ongelmia. Maksoin tuosta autosta 4900€, voisin sanoa että on ollut joka euron arvoinen. Enempää en autosta edes olisi valmis maksamaan.

Vierailija
25/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli puolella kotitalouksista yli 15v vanha sähköauto. Voiko näin olla koskaan? Voiko yli 15 vuotta vanhalla sähköautolla enää ajaa?

Voi, heti kun siirtyvät samaan systeemiin mitä Kiinassa on. Siellä huoltoasemilla vaihdetaan uudet akut autoihin, operaatio vie 5-10 min. Sen jälkeen niillä vaihdetuilla uusilla akuilla voi ajaa taas aika pitkään, ennen kuin ne vaihdetaan taas uusiin. Tämä systeemi on ainakin kiinalaisvalmisteisissa autoissa. BYD onkin noussut Kiinan myydyimmäksi automerkiksi sähköautoissa. 

Tietysti akut pitää ladata täyteen itse myös tällä välin, kuten nytkin tehdään.

Joo, Kiina on tehnyt tässä asiassa fiksusti. Ovat edellä muita sähköauton valmistajia tällä akkukennosysteemillään, joka on vaihdettavissa huoltopisteissä. 

Ymmärtääkseni tämä onnistuu toistaiseksi vain kiinalaisiin autoihin. Ihme on, elleivät muut auton valmistajat seuraa perässä. 

Vierailija
26/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole ekologisempaa ajaa nykyiset olemassa olevat autot ns loppuun asti?

Lisäksi koko ajan kehitellään synteettistä polttoainetta korvaamaan fossiiliset polttoaineet. Itse en sähkövatkainta huoli.

Vierailija
27/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vuoden 2005 volvo ja melko vasta havahduin sen olevan pian 20v vanha. Aiemminkin on ollut 20v vanhoja autoja ja ne on tuntuneetkin vanhoilta. Mutta ei tuossa volvossa mitään vikaa ole. Päinvastoin, kuluvat osat on helppo vaihtaa itse. Miksi laittaisin hirveästi rahaa uuteen tai uudempaan ja luultavasti monin tavoin huonompaan autoon, kun vanhakin on hyvä?

Vierailija
28/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei päde ainakaan pk-seudun katukuvassa. Vanhoja pommeja on selvästi vähemmistönä liikenteessä. Väittäisin, että pk-seudulla autokanta on keskimäärin 3-5v vanhaa. 

y

Meillä Espoossa ei kyllä hirveästi näe 15v vanhoja autoja missään. Minäkin arvoisin, että liikenteessä olevat autot on juurikin n 5v vanhoja suurimmaksi osaksi. 

Työn puolesta tulee liikuttua muuallakin Suomessa ja kyllä maakunnissa on selvästi paljon vanhempaa autokantaa liikenteessä.  

suomen hyvinvointi ja onnellisuus keskittyy pääkaupunkiseudulle. muu suomi on vihreän siirtymän raiskaamaa ja kärsivää

Vierailija
29/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vanhenee entisestään, koska meidän viherhallitus on kupannut onnistuneesti kaikki rahat.

Vierailija
30/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään merkitystä kun itse korjaa ja huoltaa.

Seuraava autoni maksaa varmaankin 1000-3000e

Vierailija
31/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttomoottori sen olla pitää ja manuaalivaihteistolla. Kiihdytyksen äänet on musiikkia korville.

Vierailija
32/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun auto on vuosimallia 2002.

Niin munkin, golffi

Vierailija
33/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan hattua. Mies nörtti niin renkaatkin vaihtaa joku muu.

Koitetaan kuitenkin päästä mahdollisimman edullisimmilla vaihtoehdoilla, olosuhteet ja taidot huomioonottaen. 

Vierailija
34/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ullatuuuus

Vierailija
35/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus toivon, että mies olisi kuin veljeni ovat . Osaisi  korjata ihan mitä vaan, täysin suvereenisti ja luonnonlahjakkuutena. Ei se ole, ei sinne päinkään. 

Vierailija
36/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee loppu teidän köyhäilylle ja pihistelylle. 

EU ja Suomen ilmasto-tädit pakottavat teidät sähköautoiluun, prosessi jo käynnissä. 

Teidän rahat nyljetään tuplakalliilla patteriautolla, joka kestää vain puolet siitä saakelin volvon tai corollan romusta. 

Vierailija
37/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joilla on uudempi niin usein rekisteritiedoissa lukee omistajan kohdalla rahoitusyhtiö.

Vierailija
38/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne joilla on uudempi niin usein rekisteritiedoissa lukee omistajan kohdalla rahoitusyhtiö.

Mitä väliä? Meillä lukee tosiaankin, ei varaa muuten uudehkoon autoon.

Vierailija
39/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostan hattua. Mies nörtti niin renkaatkin vaihtaa joku muu.

Koitetaan kuitenkin päästä mahdollisimman edullisimmilla vaihtoehdoilla, olosuhteet ja taidot huomioonottaen. 

Jos mies on kunnon nörtti niin opasta ihmeessä skannerien maailmaan. Kohtuuhintaan saa xtool a 30m skannerin.

Innostuu niin alle tonnin saa vaikka mitä

Vierailija
40/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee loppu teidän köyhäilylle ja pihistelylle. 

EU ja Suomen ilmasto-tädit pakottavat teidät sähköautoiluun, prosessi jo käynnissä. 

Teidän rahat nyljetään tuplakalliilla patteriautolla, joka kestää vain puolet siitä saakelin volvon tai corollan romusta. 

Voihan sitä patteriautoillakin ajaa yli kymmenen vuotta kun vaihtaa akun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi