Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli puolella kotitalouksista yli 15v vanha auto

Vierailija
28.01.2023 |

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/alle-kymppitonnin-autoja-on-suomen-…

Alle kymppitonnin autoja on Suomen autokannasta noin puolet. No v...u että on noloa ostaa uusi 60 000 maksava sakuromu, jonka arvo laskee koko ajan kuin lehmän häntä kun 6000e citikka ajaa saman asian. Suomalaiset ovat siis poikkeuksellisen järkevää kansaa.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne joilla on uudempi niin usein rekisteritiedoissa lukee omistajan kohdalla rahoitusyhtiö.

Mitä väliä? Meillä lukee tosiaankin, ei varaa muuten uudehkoon autoon.

Ei kai mitään. Huvittaa vaan kun kauhistellaan toisten vanhoja autoja. Niihin on kuitenkin ollut varaa omasta takaa.

Vierailija
42/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee loppu teidän köyhäilylle ja pihistelylle. 

EU ja Suomen ilmasto-tädit pakottavat teidät sähköautoiluun, prosessi jo käynnissä. 

Teidän rahat nyljetään tuplakalliilla patteriautolla, joka kestää vain puolet siitä saakelin volvon tai corollan romusta. 

Voihan sitä patteriautoillakin ajaa yli kymmenen vuotta kun vaihtaa akun. 

Vaihda vaan akku, maksaa 10 000... 55 000€. 

Mercedestä maahantuovalta Veholta kerrotaan, että akkupaketin vaihto tehdasuuteen maksaisi töineen EQC:n tapauksessa 55 645 euroa. Tästä työn osuus on 2100 euroa.

Mercedes tarjoaa täysin uuden akun vaihtoehtona myös tehdaskunnostettuja akkuja EQC:hen. Näiden hinnat vaihtelevat 32 445 - 45 455 euron välillä.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/660f3d8d-3ede-4357-824e-51a12eb7…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ysäri lamaa oli vanha auto jo hiukan köyhyyden merkki ja laman jälkeen opittiin jo tuo käytön pitkittäminen joka jatkunut jo tähänkin asti.

Vierailija
44/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee loppu teidän köyhäilylle ja pihistelylle. 

EU ja Suomen ilmasto-tädit pakottavat teidät sähköautoiluun, prosessi jo käynnissä. 

Teidän rahat nyljetään tuplakalliilla patteriautolla, joka kestää vain puolet siitä saakelin volvon tai corollan romusta. 

Voihan sitä patteriautoillakin ajaa yli kymmenen vuotta kun vaihtaa akun. 

Vaihda vaan akku, maksaa 10 000... 55 000€. 

Mercedestä maahantuovalta Veholta kerrotaan, että akkupaketin vaihto tehdasuuteen maksaisi töineen EQC:n tapauksessa 55 645 euroa. Tästä työn osuus on 2100 euroa.

Mercedes tarjoaa täysin uuden akun vaihtoehtona myös tehdaskunnostettuja akkuja EQC:hen. Näiden hinnat vaihtelevat 32 445 - 45 455 euron välillä.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/660f3d8d-3ede-4357-824e-51a12eb7…

Vähitellen porukan hidasjärkisinkin tajuaa mikä tässä sähköautokiimassa on takana.

Vierailija
45/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme vanhusautoa, miehen auto on uusin vm.2000. Mun auto on vm.1998. Pojan auto vm.1995.

Joka vuosi saa jännätä vieläkö menee katsastuksesta läpi. Tän uudempiin ei olis oikein varaa. Eikä varsinkaan mihinkään sähköautoon.

Vierailija
46/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs teet, kun autoilun sivukulut ovat niin päätähuimaavat, että lähinnä se on itse auto, josta voi tinkiä. Kuluja maksaessa tunnen, että mua rangaistaan maalla asumisesta. 

Vierailija
47/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun auto 2003 ja miehen 2007. Niitä kun pystyy ite korjaamaan ja varaosat edullisia niin korjauskulut pysyy alhaisina. Sitten kun tulee niin iso vika ettei korjaus kannata niin menevät paaliin ja tilalle muutaman vuoden uudemmat autot.

Vierailija
48/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun auto on vuosimallia 2002.

Niin munkin, golffi

Meidän 2002 Golf meni juuri paaliin oktomurskeen takia. 60000km/4 vuotta kesti jakopään hihna.

Vierailija
49/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2005 vuoden auto ja juuri tänään mietin, että rumahan se on, mutta toimii kuin unelma. Meinasin vaihtaa kesällä vähän uudempaan, mutta voi olla, ettei kannata. Ei ole mitään takeita, että saan näin hyvin toimivan pelin. Ehkä ajelen tämän loppuun. Ilmastointi kyllä saisi kesällä olla parempi.

Vierailija
50/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän takia mun miehellä riittää yrittäjänä töitä, varmaan eläkkeelle asti jos terveys kestää..

Vierailija
51/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maakunnissa tehdään tätä, että pidetään autoa jossa ei ole vielä näitä tiukimpia EU-normien mukaisia päästövähennyslaitteita. Tämän ikäluokan autot pystyy vielä korjaaman itse omassa autotallissa kohtuullisella vaivalla. Ei tarvita kalliita ohjelmistoja ja tietokoneita diagnostiikassa, riittää Motonetistä tai Biltemasta haettu vikakoodien yleislukija.

Sitten vielä hankitaan varaosiksi pari saman mallin autoraatoa tontille, niin halpojen varaosien saanti on sekin turvattu, ainakin joksikin aikaa.

Vierailija
52/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vuoden 2005 volvo ja melko vasta havahduin sen olevan pian 20v vanha. Aiemminkin on ollut 20v vanhoja autoja ja ne on tuntuneetkin vanhoilta. Mutta ei tuossa volvossa mitään vikaa ole. Päinvastoin, kuluvat osat on helppo vaihtaa itse. Miksi laittaisin hirveästi rahaa uuteen tai uudempaan ja luultavasti monin tavoin huonompaan autoon, kun vanhakin on hyvä?

Meillä vuoden 2008 Volvo. Jälleen katsastus läpi ilman mitään ongelmia. Miksi ihmeessä vaihtaisin muuhun? Ja ulkonäkö volvomaisen tylsä, ei pistä silmään.

Vierailija
53/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi auto on vuoden turhahke, niitä on korjaamot täynnä. Korea päältä, sisältä mätä.

Auto yleensä on vain stressi, on vakuutuksia, renkaita, katsastuksia ja vielä menovettä pitäisi ostaa.

Sitten ajellaan huvikseen pitkin pitäjiä ja kaikkea tärkeät asiat jää tekemättä ja kokematta.

Suomessa on tylsät nähtävyydet ja paikkakunnat, yhden nähnyt on nähnyt ne kaikki.

Autossa istuminen halvauttaa selän, kipeyttää niskaa, mutta eihän sitä autonorjat tunnusta.

Vierailija
54/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin munkin, golffi

Meidän 2002 Golf meni juuri paaliin oktomurskeen takia. 60000km/4 vuotta kesti jakopään hihna.

Jakopäänhihna pitää vaihtaa mieluumin alle suositusten.

Vierailija
55/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään halua autosta maksaa. On 500€ auto ja 200 000€ koti. Kaiken typerin teko on ottaa autoon lainaa, lainaa sellaiseen jonka arvo laskee tonneja vuodessa.

Vierailija
56/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eimaxmäärää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin munkin, golffi

Jakopäänhihna pitää vaihtaa mieluumin alle suositusten.

Eri, mutta ei nyt silti 60 000km ja 4 vuoden jälkeen ole mitään perusteita vaihtaa, 100 000km voi huoletta ajaa.

Vierailija
57/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vuoden 2005 volvo ja melko vasta havahduin sen olevan pian 20v vanha. Aiemminkin on ollut 20v vanhoja autoja ja ne on tuntuneetkin vanhoilta. Mutta ei tuossa volvossa mitään vikaa ole. Päinvastoin, kuluvat osat on helppo vaihtaa itse. Miksi laittaisin hirveästi rahaa uuteen tai uudempaan ja luultavasti monin tavoin huonompaan autoon, kun vanhakin on hyvä?

Meillä vuoden 2008 Volvo. Jälleen katsastus läpi ilman mitään ongelmia. Miksi ihmeessä vaihtaisin muuhun? Ja ulkonäkö volvomaisen tylsä, ei pistä silmään.

Meneehän se jos teettää huollot ja korjaukset säännöllisesti. Jos taas yrität väittää, että kestää ja kestää ilman mitään toimenpiteitä niin joko puhut pa*kaa tai sittem ajat todella vähän per vuosi.

Vierailija
58/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen autokanta on länsimaiden wanhin ja huonoin.

Sozialistihallinto pitää tahallaan kansan köyhinä.

Oppi tulee suoraan ddr ja cccp mallista.

Suomalaisilla ei ole varaa parempiin autoihin, keskihinta on vain 3600 euroa.

Eli rupuautot on rupukansallamme.

Näin sanelee äs dee pee.

Vierailija
59/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei päde ainakaan pk-seudun katukuvassa. Vanhoja pommeja on selvästi vähemmistönä liikenteessä. Väittäisin, että pk-seudulla autokanta on keskimäärin 3-5v vanhaa. 

Helsinkiläisillä a8ja lähialue) on vain pikkiriikkisen paremmat palkat kuin muualla Suomessa, mutta asuminen huomattavasti kalliimpaa, niin miten niillä silloin paremmat autot olisi? Ostovoima on muutenkin heikompi kuin esim. prahalaisilla, varsovalaisilla tai bratislavalaisilla, joka taas on jokseenkin noloa, onhan tuo vanhaa itäblokkia.

Vierailija
60/80 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneehän se jos teettää huollot ja korjaukset säännöllisesti. Jos taas yrität väittää, että kestää ja kestää ilman mitään toimenpiteitä niin joko puhut pa*kaa tai sittem ajat todella vähän per vuosi.

Mikä on vähän? 11 tkm bensakoneelle per vuosi on keskiarvo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän