Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit, jos saisit lainat maksettua esim. nelikymppisenä?

Vierailija
27.01.2023 |

Mitä sen jälkeen tekisit ku asunto olisi oma ja voisit palkkasi käyttää jatkossa vapaammin?

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäisin enemmän eläkettä varten

Vierailija
2/102 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin jos saisin? Mähän oon jo maksanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin jos saisin? Mähän oon jo maksanut.

Onnittelut! Minkä ikäinen olet? 

Mihin käytät vapaammin rahaa? Toki aina menee juoksevat kulut, jäte, sähkö, vesi, netti,vakuutukset ja ruuat yms., mutta iso lovi myös putoaa pois jos ei tarvitse kuukausittain maksaa isoa siivua lainaa.

Vierailija
4/102 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto on maksettu, opintolainaa jäljellä 4000€ ja ikää 42. Ehkä ensi vuonna on tuo loppusumma kuitattu. Aion elää ihan kuten ennenkin, teen töitä puolet vuodesta ja toisen puolen käytän lepoon ja palautumiseen.

5/102 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin uuden auton ja nyt maksan autolainaa. Yhtä vähän jää käteen kuin ennenkin.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
6/102 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut. Nyt mietin että vaihtaisinko kuitenkin vähän uudempaan ja isompaan paremmalla sijainnilla. Eli ottaisinko taas lainaa. En tiedä. Velattomuus on kyllä ollut kivaa. Säästöön on jäänyt pari tonnia kuussa.

Vierailija
7/102 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitin. Sitten erosin ja otin uutta lainaa.

Vierailija
8/102 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain jo 36 v. Ostin sijoitusasunnon ja metsää. Seuraavaksi ostan lomaosakkeen laskettelukeskuksesta.

Vierailija
9/102 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 38, kun saadaan laina maksettua. Sitten varmaan säästetään rahaa ja remontoidaan sisätilat uudestaan lattiasta kattoon. :D Se tehtiin, kun tänne muutettiin vajaa 8 vuotta sitten. Nyt laitellaan ulkopuolelta kuntoon,niin eiköhän sisätilojen vuoro ala olla sitten taas kuuden vuoden päästä.

Vierailija
10/102 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää näitä. Kiva haaveilla mitä tekee sitten kun rahaa on enemmän käytössä.

Vierailija
11/102 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai maksettua alle 40. Sittemmin on jäänyt enemmän säästöön, mutta asuminen ja eläminen etenkin lapsiperheessä vie suurimman osan rahoista ihan ilman sitä lainaakin.

Vierailija
12/102 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hintaisia asuntoja teillä on, jotka olette lainanne maksaneet?

Vierailija
13/102 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut. Käytän sisustamiseen, remontointiin, matkustamiseen ja harrastuksiin. Rahaa jää myös säästöön. 

Jos mietit asunnon vaihtamista parempaan, niin tee se. 

Vierailija
14/102 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin saanut maksettua ensiasuntoni lainan vähän alle 40-vuotiaana. Olen sen jälkeen muuttanut kaksi kertaa kalliimpaan asuntoon ja ottanut lisää lainaa. Lisäksi olen ottanut kolme kertaa sijoituslainaa.

Näin on varmaan tehnyt moni muukin. Harva kai sen jälkeen alkaa rahojaan aktiivisesti tuhlaamaan. Aina kun voi iskeä työttömyys tai työkyvyttömyys ja rahalle saattaa olla tarvetta.

Vierailija
15/102 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut lainat, ikä oli tuolloin 34. Laitan enemmän rahastoihin ja teen nyt osa-aikatöitä ja opiskelen, kun se on mahdollista. Ja ihan olen sairaanhoitaja ammatiltani, eli ei ole isot tulot.

Vierailija
16/102 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalo kehyskunnassa. Noin 350 000.

Vierailija
17/102 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelen useammin, turha sitä säästää  ku ei tiiä missä kunnossa on 25v päästä ku jään eläkkeelle(ehkä).

Vierailija
18/102 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksettu, ja onnellisesti velaton ja köyhä, ei ole rahaa silti yhtää mihinkään sen enempää. Eli samaa paskaa eri purkissa

Vierailija
19/102 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo ollu koskaan muuta lainaa kun opintolaina nuorena ja sittemmin joku joustoluotto autoa varten.

Olen elänyt.

Matkustellut maailmalla,

Hoitanut itseäni, lojunut kylpylöissä, käynyt hemmotteluhoidoissa, hierojalla, kosmetologilla, jalka ja käsihoidoissa, syönyt ulkona hyvissä laaturavintoloissa. Harrastanut vaikka mitä.

Vierailija
20/102 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalo kehyskunnassa. Noin 350 000.

Meillä myös ok-talo, noin 280 000.