Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit, jos saisit lainat maksettua esim. nelikymppisenä?

Vierailija
27.01.2023 |

Mitä sen jälkeen tekisit ku asunto olisi oma ja voisit palkkasi käyttää jatkossa vapaammin?

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin asuntolainan loppuun noin 35-vuotiaana, pikkukaksion. Mietin silloin tätä samaa ja päätin ostaa sijoitusasunnon. Kohta on siitäkin laina maksettu, niin sitten jää taas vähän enemmän rahaa käteen, kun vuokratuloista tulee pari sataa lisää eikä mene omaa rahaa lainanlyhennykseen. Ei tosin minun palkallani siltikään hurrata. Aion pistää enemmän rahaa säästöön ja ehkä harkitsen oman asunnon vaihtamista hieman isompaan.

Vierailija
82/102 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ylimääräiset rahat pörssiin. 

Haaveena on joku päivä elää sijoituksilla ja osingoilla. 

Ehkä vähän helpommin ostan lapsille pyytämiään merkkituotteita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän ylimääräiset rahat pörssiin. 

Haaveena on joku päivä elää sijoituksilla ja osingoilla. 

Ehkä vähän helpommin ostan lapsille pyytämiään merkkituotteita. 

Mutta onko teillä jotka olette saaneet lainat maksuun niin myös lapsilla rahaa/omaisuutta?

Vierailija
84/102 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan molemmat 39v ja lainaa maksetaan vielä n.5-6v. Tällä hetkellä maksetaan lainoja n.1100€/kk eli kyllä sen pitäisi sitten iso huojennus olla kun on maksettu 😄..haluan sitten ainakin enemmän matkustella, ehkä vaihdan auton uudempaan, töitäkin miettinyt että pelkästään osa-aikaisena sitten..kyllä siis varmasti rahalle käyttöä löytyy 😁..mutta säästääkkin aion tulevaisuutta varten kun nämä ajat tämmöiset epävarmat. Mistä sitä tietää miten töidenkään suhteen tulevaisuudessa menee..

Meillä on siis omakotitalo maaseudulla,piharakennuksia useampi ja maita tässä n.80 hehtaaria. Lisäksi on osake "kirkonkylällä". Näillä arvoa yhteensä n.300000€..ehkä jonkin verran enemmänkin..

Vierailija
85/102 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan molemmat 39v ja lainaa maksetaan vielä n.5-6v. Tällä hetkellä maksetaan lainoja n.1100€/kk eli kyllä sen pitäisi sitten iso huojennus olla kun on maksettu 😄..haluan sitten ainakin enemmän matkustella, ehkä vaihdan auton uudempaan, töitäkin miettinyt että pelkästään osa-aikaisena sitten..kyllä siis varmasti rahalle käyttöä löytyy 😁..mutta säästääkkin aion tulevaisuutta varten kun nämä ajat tämmöiset epävarmat. Mistä sitä tietää miten töidenkään suhteen tulevaisuudessa menee..

Meillä on siis omakotitalo maaseudulla,piharakennuksia useampi ja maita tässä n.80 hehtaaria. Lisäksi on osake "kirkonkylällä". Näillä arvoa yhteensä n.300000€..ehkä jonkin verran enemmänkin..

Kyllä mäkin uskon, että se 500-1000 e/kk enemmän käyttörahaa tuntuu jossain.

Vierailija
86/102 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

44 v ja tänä vuonna lainat maksettu. Varmaan säästän ja sijoitan vähän enemmän sitten, ehkä teen vähän isompia lahjoituksia välillä lapsille. Jos työ alkaa ärsyttää liikaa, heittäydyn elämään säästöillä ja sijoitusten tuotoilla. Se olisi jo mahdollista, jos tyytyisi niukahkoon elämään, tai siis sitten kun laina on maksettu.

Vierailija
87/102 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän sitä tulevaa putkiremppaa varten ja julkkarikin on jossain vaiheessa. Sitä,semon asunnonomistajan elämän kulku, kun yhdet velat on maksettu, tilalle tulee toinen velka.

Vierailija
88/102 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainakulut ovat niin pieni osa palkasta että ei vaikuta elämiseen mitenkään jos se jäisi pois. Tai no, pieni ja pieni mutta jää joka kuukausi tuhansia euroja vielä käyttörahaa. Ihan normaalisti elellään, ei pihistellä missään. 

Vierailija
89/102 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan

Vierailija
90/102 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
91/102 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talolaina oli maksettu pois muistaakseni kun olimme n. 35-vuotiaita. Sen jälkeen rahaa on sijoitettu rahastoihin, osakkeisiin, myös lapsille rahastot, muuten sitten käytetty autoihin, matkoihin, harrastuksiin, hyvään ruokaan jne. Elämme ihan tavallista elämää, tavallisessa talossa maaseudulla ja olemme tavallisia duunareita eikä missään huippupalkoilla olla. Ei varmaan ulospäin näy mitenkään että ylimääräistä rahaa on.

Vierailija
92/102 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin uutta lainaa ja ostin mukavamman asunnon. Aion tehdä saman vielä uudestaankin.

Vierailija
93/102 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain maksettua. Downshiftailen: välillä olen työttömänä ja välillä jos on jokin kiinnostava työpaikka, menen siihen. Touhuan lasten kanssa, istun puutarhatuolissa, lenkkeilen, käyn museoissa. Helsingissä tekemistä riittää.

Tavoite-eläkeikäinen on 68-vuotta, käytännössä olen eläkkeellä jo nyt, 45-vuotiaana.

Vierailija
94/102 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuoli kun täytin 40 vuotta eli 7 vuotta sitten. Sain perinnön joten velkaa minulla ei ole ollut sen jälkeen.

Vierailija
95/102 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa isompi laina, joka minulla on ollut, on opintolaina. Sain sen tuohon mennessä tehtyä. Sen jälkeen olen ollut töissä, tullut irtisanotuksi, ollut työttömänä, tehnyt ketjupätkää, opiskellut omilla rahoilla lisää... Ihan tavis elämää siis. Nyt olen taas työttömänä. Onneksi on hieman säästöjä.

Vierailija
96/102 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksettu jo kertaalleen mutta heti vuoden päästä otettiin uusi laina lisärakentamista varten. Toden näköisesti otetaan mökkilainaa jossain vaiheessa. Ei vaikuta noin pieni laina mihinkään.

Vierailija
97/102 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alettiin suunnitella isomman kämpän ostamista, eli uuden lainan ottamista. 😅

Vierailija
98/102 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin "jos"? Sain ja maksoin.  Nyt jatkan sijoittamista mutta vähän isommilla summilla. 15000 € sijoitettu tänä vuonna.

Vierailija
99/102 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47v ja koti maksettu viimeistään 2v kuluttua, todnäk aiemmin.

Keittiöremontti ja kh-remontti tiedossa, pihaakin voisi laittaa.

Vierailija
100/102 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48v. ja olen jo luovuttanut sen suhteen että saisi kaikki lainat maksettua nykyisellä korkotilanteella. Mutta pientä säästöä ja helpostusta nykytilanteeseen sai yhdistämällä vanhat lainat yhdeksi matalampikorkoiseksi lainaksi. Täältä pistin hakemuksen https://lainaa.ai/ yhdistelylainaan