Tyttöystävä sössii yhteenmuuton, apua?
Tyttöystävän asunto on irtisanottu ja avaimet pitäisi luovuttaa ensi kuun ensimmäinen päivä. Olen omalta osaltani yrittänyt auttaa muutossa parhaani mukaan, tarjonnut apua ja siivonnut ja järjestellyt omaa asuntoani niin, että hänen tavarat mahtuu sisään.
Tähän mennessä tyttöystävä ei ole hoitanut kirjaimellisesti mitään muuttoon liittyvää edes sen vertaa, että olisi käynyt asunnollaan. Ei ole hankkinut muuttolaatikoita, ei pakannut, ei mitään. Äsken hän ilmoitti lähtevänsä viikonlopuksi kaverinsa synttäreille, joten koko muutto kokonaisuudessaan olisi jäämässä maanantaille, joka myös synttäreiden jäljiltä olisi hänen krapulapäivä.
Itse en ensi viikolla pysty enää häntä auttamaan, koska mulla on töitä ja koulua. Ahdistaa ja stressaa, kun tässä on ollut yli kuukausi aikaa hoitaa asioita eikä mitään ole tapahtunut.
Mitä tekisitte tässä tilanteessa? En tiedä miten tämä homma voi millään onnistua.
Kommentit (139)
Ja missä välissä hän siivoaa vanhan asuntonsa? Vai maksaako vain siivouslaskun?
No, mimmi voi rauhassa odotella alkuviikon ja sisään muuttava uusi vuokralainen pakkailee hänen kamat sitten.
Koska rakastat häntä, siirtelet omat tavarat varastoon ja vuokraat pakun jotta voit noutaa hänet kotiin ensi viikonlopuksi. Onnea uuteen kotiin!
Ei ole kyllä hyvä syy muuttaa yhteen vain siksi, ettei toisella ole varaa asua yksin. Yhteen muutetaan siksi, että rakastetaan toista ja HALUTAAN ELÄÄ YHDESSÄ. Mieti vielä ap asiaa. Vaikutat kiltiltä ja tyttis pomottajalta.
Nyt on jo mennyt liian pitkälle kun sinä ihan aiheesta joudut stressaamaan viikonlopun. Ehkä hänelle sopisi toinen samanluonteinen joka jättää velvollisuudet hoitamatta huoleti.
Ilmoita hänelle että yhteenmuutto on peruttu mutta hän voi olla luonasi 2 vkoa kunnes löytää oman asunnon, ja ilmoita tämä kaikki kirjallisesti. Hänelle se on hyvä opetus, rahalla saa muuttajat ja varaston tavaroille, ei tässä ole henki kyseessä ja hän pärjää kyllä kun on pakko. Suomessa ei jouduta kadulle.
Mutta oma terveytesi tulee kärsimään jos annat tällaisen rajattoman hyväksikäyttäjän asetuttua kotiisi. Hän tulee nakertamaan itsetuntoasi vähitellen mureniksi, ja sitten et enää jaksa muuttaa tilannetta etkä näe sitä kokonaisuutena koska olet sen sisällä.
Jos olette nuoria, on mielestäni vanhemmillakin tai muilla sukulaisilla enemmän velvoitetta huolehtia hänestä kuin sinulla poikaystävän roolissa. Mieti todella mitä yhteenmuutto merkitsee, olette sitten avoliitossa.
Ehdottomasti aikaraja sille kauanko hän voi olla luonasi. Joku muu saa vielä neuvoa, riittääkö tästä kirjallinen ilmoitus vai syntyykö majoittamisesta joku pysyvämpi velvoite.
Kuulostaa huolestuttavalta ap:n kannalta. Tyttöystävä tuntuu pitävän ap:ta itsestäänselvyytenä, jonka kuuluu hoitaa tyttöystävän asiat ja tarjota katto pään päälle ilmaiseksi. Toivottavasti ap voi vielä ilmoittaa tyttöystävälle, että ei ota häntä asumaan luokseen. Olisi mielenkiintoista tietää, minkä ikäinen tyttöystävä on (mitä vanhempi, sitä huolestuttavampaa). Joka tapauksessa keskenkasvuista käytöstä naiselta.
Kuinka paljon rakastat ja välität itsestäsi. Haluatko itsellesi parasta ja antaa suhteeseen parastasi.
Onko tämä se paras?
"Et tiedä, miten se tulee onnistumaan."
No, me tiedetään, jotka ollaan sama opittu kantapään kautta tai nähty ystävien virheet. Ei tule onnistumaan. Minimoi tappiot ja yritä estää koko muutto, äläkä päästä tyttöystävää kirjoille asuntoosi.
eikasse nyt ole sun tytsikaverisi.
tuolla keskikaupungilla roikkuu taka-aasikkoa joka huutaa olevansa jonkin miesasiakkaan tuleva sellainen, jne.muut pöpilään kuuluvaa. näihin tyhmät pennutkin tarttuvat kun pääkoppa kehittyy vasta 20vee n jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
eikasse nyt ole sun tytsikaverisi.
tuolla keskikaupungilla roikkuu taka-aasikkoa joka huutaa olevansa jonkin miesasiakkaan tuleva sellainen, jne.muut pöpilään kuuluvaa. näihin tyhmät pennutkin tarttuvat kun pääkoppa kehittyy vasta 20vee n jälkeen.
Anteeksi, mutta....
MITÄ VITTUA?!
𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista.
Mä en oikein voikkaan enää tässä vaiheessa auttaa häntä mitenkään, joten kaipa tyttöystävä nyt hoitaa hommat miten hoitaa ja katsotaan miten käy. Nyt viikonlopun ajan olen vapaalla ja olisin voinut toimia muuttoapuna, mutta se on vähän mahdotonta kun muuttaja itse ei ole paikalla. Ahdistavaa ja stressaavaa, kun kyllähän tämä munkin elämään vaikuttaa.
Olette oikeessa siitä, että tyttöystävän asenne muuttoa kohtaan on ollut melko välinpitämätön. Muutto johtuu siitä, että ollaan oltu yhdessä jo vuosikausia ja nyt on (tyttöystävälle) taloudellisesti järkevintä muuttaa yhteen, hänellä ei ole enää varaa asua omillaan. Tästä ei varsinaisesti keskusteltu hirveästi, vaan tyttöystävä ilmoitti irtisanoneensa kämppänsä ja muuttavansa tänne. Hänen asenteensa vähän kaikkea kohtaan on vastaavanlainen, hoitaa asiat viime tipassa ja kaikki hauska menee velvollisuuksien edelle, esim. nyt pitää lähteä juhlimaan, vaikka olisi muutto hoidettavana.
Tässä on kieltämättä herännyt aika paljon negatiivisia ja ikäviä ajatuksia meidän tulevaisuuden jne suhteen. Aikaisemmin kun yritin keskustella asiasta ja selvennellä, että mikä tän muuton suhteen nyt on suunnitelma, tyttöystävä lähti ovet paukkuen omalle kämpälleen ja sanoi kertovansa sitten, kun tarvitsee apua. Tuntuu kurjalta, että mulle tiuskitaan ja paiskotaan ovia ja olettamus on se, että mulle voi huonon kohtelun jälkeen vaan ilmoittaa kun voin tulla tekemään hommia ja tottakai tulen omista menoista huolimatta.
Sori tää on vähän tällaista ajatusten purkamista ja avautumista nyt, on vaan jotenkin epätoivoinen olo kaiken tän suhteen.
Ap
Pitäisikö sun vaan erota, eikä haukkua puolisoasi av-palstalla?
Onko tämä ns. kaunis jännänainen? Minkäänlaista aikuismaista käytöstä ei tunnu olevan mutta silti tällaiset pääsee parisuhteisiin. Me kiltit ja kunnolliset naiset jäädään yksin.
Olen itse muuttamassa ja muuttopalvelua valitessani katsastin luonnollisesti firmojen saamia julkisia asiakaspalautteita. Eräs firma oli saanut yhden todella tulikivenkatkuisen arvostelun ja puoli tähteä. Ei toki ehkä ole firmalta oikein vastata palautteeseen julkisesti kaikkine yksityiskohtineen, mutta he kertoivat, että perhe oli ylipäätään aloittanut pakkaamisen vasta muuttomiesten tullessa ovesta. Tyttöystävä taitaa olla muuttajana tätä sorttia.
Tyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta....
MITÄ VITTUA?!
Älä kiroa, siunaa siunaa, sinnehän sinäkin haluat!
Tyttöystäväsi taitaa olla narsisti, alkoholisti ja käyttää ainakin henkistä väkivaltaa, ja nyt aikoo käyttää myös taloudellista väkivaltaa muuttamalla luoksesi elätiksi. Kenenkään ei pitäisi alistua tuollaiseen kohteluun, eikä jäädä tuollaiseen suhteeseen.