Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystävä sössii yhteenmuuton, apua?

Vierailija
27.01.2023 |

Tyttöystävän asunto on irtisanottu ja avaimet pitäisi luovuttaa ensi kuun ensimmäinen päivä. Olen omalta osaltani yrittänyt auttaa muutossa parhaani mukaan, tarjonnut apua ja siivonnut ja järjestellyt omaa asuntoani niin, että hänen tavarat mahtuu sisään.

Tähän mennessä tyttöystävä ei ole hoitanut kirjaimellisesti mitään muuttoon liittyvää edes sen vertaa, että olisi käynyt asunnollaan. Ei ole hankkinut muuttolaatikoita, ei pakannut, ei mitään. Äsken hän ilmoitti lähtevänsä viikonlopuksi kaverinsa synttäreille, joten koko muutto kokonaisuudessaan olisi jäämässä maanantaille, joka myös synttäreiden jäljiltä olisi hänen krapulapäivä.

Itse en ensi viikolla pysty enää häntä auttamaan, koska mulla on töitä ja koulua. Ahdistaa ja stressaa, kun tässä on ollut yli kuukausi aikaa hoitaa asioita eikä mitään ole tapahtunut.

Mitä tekisitte tässä tilanteessa? En tiedä miten tämä homma voi millään onnistua.

Kommentit (139)

Vierailija
101/139 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa muuttofirma, joka pakkaa ja muuttaa.

Nyt on nerous uskomatonta luokkaa.

Et osaa ymmärtää lukemaasi?

Vierailija
102/139 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä ole kynnysmatto. Tulet olemaan sitä lopun elämääsi, jos et nyt ryhdistäydy. Ilmoita, että hommatkoon oman halvemman kämpän muualta jos ei ole varaa nykyisessä asua. Mihin sinä tuollaista naista tarvitset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/139 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likka lähti rimpsalle jotta saa etäisyyttä ja ilmottaa jossain vaiheessa että ei tuukkaan teille tiskaamaan.

Vierailija
104/139 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista.

Mä en oikein voikkaan enää tässä vaiheessa auttaa häntä mitenkään, joten kaipa tyttöystävä nyt hoitaa hommat miten hoitaa ja katsotaan miten käy. Nyt viikonlopun ajan olen vapaalla ja olisin voinut toimia muuttoapuna, mutta se on vähän mahdotonta kun muuttaja itse ei ole paikalla. Ahdistavaa ja stressaavaa, kun kyllähän tämä munkin elämään vaikuttaa.

Olette oikeessa siitä, että tyttöystävän asenne muuttoa kohtaan on ollut melko välinpitämätön. Muutto johtuu siitä, että ollaan oltu yhdessä jo vuosikausia ja nyt on (tyttöystävälle) taloudellisesti järkevintä muuttaa yhteen, hänellä ei ole enää varaa asua omillaan. Tästä ei varsinaisesti keskusteltu hirveästi, vaan tyttöystävä ilmoitti irtisanoneensa kämppänsä ja muuttavansa tänne. Hänen asenteensa vähän kaikkea kohtaan on vastaavanlainen, hoitaa asiat viime tipassa ja kaikki hauska menee velvollisuuksien edelle, esim. nyt pitää lähteä juhlimaan, vaikka olisi muutto hoidettavana.

Tässä on kieltämättä herännyt aika paljon negatiivisia ja ikäviä ajatuksia meidän tulevaisuuden jne suhteen. Aikaisemmin kun yritin keskustella asiasta ja selvennellä, että mikä tän muuton suhteen nyt on suunnitelma, tyttöystävä lähti ovet paukkuen omalle kämpälleen ja sanoi kertovansa sitten, kun tarvitsee apua. Tuntuu kurjalta, että mulle tiuskitaan ja paiskotaan ovia ja olettamus on se, että mulle voi huonon kohtelun jälkeen vaan ilmoittaa kun voin tulla tekemään hommia ja tottakai tulen omista menoista huolimatta.

Sori tää on vähän tällaista ajatusten purkamista ja avautumista nyt, on vaan jotenkin epätoivoinen olo kaiken tän suhteen.

Ap

Luulen että ei tule likka osallistumaan asumiskuluihin.

Vierailija
105/139 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meno tulee jatkumaan kun asutte yhdessä. Hän varmaan vaatii että menet hänen puolesta synnyttämäänkin.

Vierailija
106/139 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on jäänyt lapsen tasolle eikä tule ottamaan vastuuta yhtään mistään. Sellainen oli se sinun unelmanaisesi, ja mitään muutako ei ollut tarjolla? Mikä siinä tytössä niin ihanaa oli, tissit ja pillu?

Vierailija
107/139 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä jaksaa yllättää joka kerta. Kukaan normaali ihminen ei löydä toista normaalia ihmistä ja porukka jää yksin. Sitten nämä onnettomat urpot löytää toisensa aina, ja urpoilee keskenään kerta toisensa jälkeen uudestaan ja uudestaan. Minäkin tiedän elämässäni yhden aivan hirveän tyypin, jonka ei pitäisi edes kulkea vapaalla jalalla, ja kuinka ollakkaan, hänen tinderinsä laulaa ja aina on uusi kumppani kainalossa jo alta viikossa.

Vierailija
108/139 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä tekisitte tässä tilanteessa? En tiedä miten tämä homma voi millään onnistua."

No minäpä kerron mitä ainakin tekisin;  miettisin todella vakavasti ja tarkkaan haluanko muuttaa yhteen ihmisen kanssa joka käyttäytyy noin? Joka jättää asiansa toisen harteille, odottaa että toinen järjestää.

Joka vaikuttaa jääneen - tai on -  hyvin nuoren tasolle henkisesti, ei ollenkaan kypsä minkäänlaiseen yhdessäasumiseen ja vastuuseen.

Hyvin mahdollinen skenaario on se, että kohta löydät itsesi hyväksikäytettynä. Huolehdit vuokrat ja laskut, kannat vastuun kodista ja taloudesta.  Mieti haluatko sitä?

En tiedä mitä sinun pitäisi tehdä, ehkä ilmoittaa hänelle että koska hän ei tavaroistaan huolehdi, ne sitten varmasti jää niille sijoilleen ja vuokraisäntä kantaa ne ulos? Älä ainakaan ala ottaa vastuuta jota hän ei itse halua eikä viitsi ottaa. Tuntuu pahalta tietysti mutta säästät itsesi paljolta, voin taata.

Katso mitä tapahtuu kun ilmoitat ettet voi auttaa muutossa, raivostuuko ja alkaa kiljua vai ottaako lusikan kauniiseen käteen? 

Päätös on tietysti sinun, mutta näin elämää nähneenä vanhempana tätinä pahoin pelkään että tulet pettymään raskaasti jos arkeasi alat kyseisenlaisen ihmisen kanssa jakaa.

Vierailija
109/139 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita tyttöä kirjoille asuntoosi.

3 kk saa asua ilman, että vaikuttaa mihinkään ja jos on yhdenkin yön poissa, siitä uudet 3 kk.

Aina voi sanoa, että väliaikaisratkaisu, kun toinen ei voinut asua asunnossaan. Hänhän vain ilmoitti sinulle muuttavansa asuntoosi. Ei ollut mikään sovittu yhteenmuutto.

Vierailija
110/139 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystäväsi on moderni nainen. Onnea!

Vierailija
111/139 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista.

Mä en oikein voikkaan enää tässä vaiheessa auttaa häntä mitenkään, joten kaipa tyttöystävä nyt hoitaa hommat miten hoitaa ja katsotaan miten käy. Nyt viikonlopun ajan olen vapaalla ja olisin voinut toimia muuttoapuna, mutta se on vähän mahdotonta kun muuttaja itse ei ole paikalla. Ahdistavaa ja stressaavaa, kun kyllähän tämä munkin elämään vaikuttaa.

Olette oikeessa siitä, että tyttöystävän asenne muuttoa kohtaan on ollut melko välinpitämätön. Muutto johtuu siitä, että ollaan oltu yhdessä jo vuosikausia ja nyt on (tyttöystävälle) taloudellisesti järkevintä muuttaa yhteen, hänellä ei ole enää varaa asua omillaan. Tästä ei varsinaisesti keskusteltu hirveästi, vaan tyttöystävä ilmoitti irtisanoneensa kämppänsä ja muuttavansa tänne. Hänen asenteensa vähän kaikkea kohtaan on vastaavanlainen, hoitaa asiat viime tipassa ja kaikki hauska menee velvollisuuksien edelle, esim. nyt pitää lähteä juhlimaan, vaikka olisi muutto hoidettavana.

Tässä on kieltämättä herännyt aika paljon negatiivisia ja ikäviä ajatuksia meidän tulevaisuuden jne suhteen. Aikaisemmin kun yritin keskustella asiasta ja selvennellä, että mikä tän muuton suhteen nyt on suunnitelma, tyttöystävä lähti ovet paukkuen omalle kämpälleen ja sanoi kertovansa sitten, kun tarvitsee apua. Tuntuu kurjalta, että mulle tiuskitaan ja paiskotaan ovia ja olettamus on se, että mulle voi huonon kohtelun jälkeen vaan ilmoittaa kun voin tulla tekemään hommia ja tottakai tulen omista menoista huolimatta.

Sori tää on vähän tällaista ajatusten purkamista ja avautumista nyt, on vaan jotenkin epätoivoinen olo kaiken tän suhteen.

Ap

Pidä huoli että myös hän maksaa alusta asti osansa yhteisistä asumis- ja elinkustannuksistanne. Asuminen sinun kanssasi ei ole sen ilmaisempaa hänelle kuin se olisi missään muuallakaan.

Vierailija
112/139 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos tyttis on kotiutunut bileistä? Vai löysikö rahakkaamman miehen? Älä jää odottamaan mitä huonoa tapahtuu vaan laita välit poikki ja etsi parempi tyttis. 

Vierailija
113/139 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tähän enää vastauksia tule, koska trollaus.

Vierailija
114/139 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

akaivola kirjoitti:

Pahin mahdollinen asia mitä tässä tulee tapahtumaan että hän tulee raskaaksi ja siitä alkaa sinulle muutaman vuosikymmenen elävä helvetti!

Tuskinpa nyt ihan vuosikymmeniä kuitenkaan tarvitsisi lapsesta huolehtia.

Vierailija
115/139 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista.

Ap

Ei musta tuommoista käytöstä pidä sietää. Ymmärrän, että tuntuu kurjalta, että sulle tiuskitaan. Ei sekään ole oikein, että toinen vain ilmoittaa muuttavansa sun luo. Ja ei ennusta hyvää suhteelle, että toinen monessa asiassa on noin leväperäinen ja epähuomaavainen toista kohtaan.

Itse en jatkaisi toisen kanssa, jos toinen kohtelisi minua noin.

Jos toinen jo nyt kohtelee sinua näin niin tulee vain jatkumaan. Kunnioita itseäsi ja odota myös toisenkin kohtelevan sua hyvin.

T. Täti, joka on nuoresta asti elänyt miehen kanssa, joka osaa ottaa muutkin huomioon.

Vierailija
116/139 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa muuttofirma, joka pakkaa ja muuttaa.

Tiedätkö paljonko se maksaa ja mistä sellaisen enää saa buukattua tammikuun viimeiseksi päiväksi? Olen itse muuttamassa maanantaina 30.1. ja varasin muuttofirman jo joulukuun lopussa. Yksiön muutto Helsingin keskustassa 559e, eikä siihen sisälly pakkaamista, pelkät muuttolaatikot ja muuttomiehet vain. Ja sen viimeisen päivän 31.1. olen varannut vanhan asunnon loppusiivoukseen sekä avainten palautukseen. Muuttolaatikot tulivat torstaina ja ne haetaan pois viikon kuluttua. Tavarat on jo pakattu ja osa viety uuteen asuntoon, jonka avaimet sain keskiviikkona.

Ai niin, mutta minähän olenkin vastuuntuntoinen aikuinen enkä biletä tänä viikonloppuna.

Vierailija
117/139 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä aloitetaan pakkaus aikaisintaan muuttoa edeltävänä päivänä. Muuttopäivänä tavarat laatikoista suoraan paikoilleen. Miksi tehdä elämästä hankalampaa, kyl voit pakata ja kuljettaa huone kerrallaan kaiken, eikä tarvitse viikosotulla närppiä sekalaisia laatikoita sieltä täältä jalkoihin pyörimään.

Vierailija
118/139 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansaitset parempaa. Jätä hänet. 

Vierailija
119/139 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopun poissa etsimässä parempaa tai rikkaampaa saalista / ystävän syntymäpäiväjuhlilla. Se kertoo kaiken tarvittavan. Mutta jokainen tekee omat johtopäätöksensä.

Vierailija
120/139 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista.

Ap

Anna tyttökaverin hoitaa asiansa. Kyllä tuo järjestyy, eri asia onko tyttökaverisi tyytyväinen lopputulokseen ja mitä lopputulos hänelle maksaa. On noita pahempiakin muuttoja ollut tässä maailmassa. Tyttökaverillesi kyllä realisoituu ensi viikon aikana hyvin nopeasti miten paljon aikaa pakkaaminen ja loppusiivous vie. Hän hoitanee ne miten parhaaksi katsoo, sun ei kannata siihen puuttua ettet saa kiukkuilua osaksesi. Toiset on tuollaisia, että kaikki pitää mennä viimetippaan vaikeimman kautta ja omasta typeryydestä kärsitään. Teillä on pitkähkön tuntuinen suhde takana, mutta tulevaisuudessa tuollainen omaehtoinen sooloilu ei pidä parisuhdetta kasassa. Älä ota sitä roolia, että siivoat ja korjaat kaikki kumppanisi itse itselleen järkkäämät katastrofit, ihmisen pitää ottaa oppia virheistään.

Varmasti jättää loppusiivoukset hoitamatta ja siitä tulee lasku perässä, ja se kaatuu ap:n maksettavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän