Tyttöystävä sössii yhteenmuuton, apua?
Tyttöystävän asunto on irtisanottu ja avaimet pitäisi luovuttaa ensi kuun ensimmäinen päivä. Olen omalta osaltani yrittänyt auttaa muutossa parhaani mukaan, tarjonnut apua ja siivonnut ja järjestellyt omaa asuntoani niin, että hänen tavarat mahtuu sisään.
Tähän mennessä tyttöystävä ei ole hoitanut kirjaimellisesti mitään muuttoon liittyvää edes sen vertaa, että olisi käynyt asunnollaan. Ei ole hankkinut muuttolaatikoita, ei pakannut, ei mitään. Äsken hän ilmoitti lähtevänsä viikonlopuksi kaverinsa synttäreille, joten koko muutto kokonaisuudessaan olisi jäämässä maanantaille, joka myös synttäreiden jäljiltä olisi hänen krapulapäivä.
Itse en ensi viikolla pysty enää häntä auttamaan, koska mulla on töitä ja koulua. Ahdistaa ja stressaa, kun tässä on ollut yli kuukausi aikaa hoitaa asioita eikä mitään ole tapahtunut.
Mitä tekisitte tässä tilanteessa? En tiedä miten tämä homma voi millään onnistua.
Kommentit (139)
Kuulostat AP ihan yhdeltä mun sukulaiselta. Tosi tunnollinen ja kiltti nuori mies ja sen takia narsistiakka nappasi. Hankki heille kysymättä koirankin, että voisi sitouttaa kiltin sukulaiseni. No ei hoitanut koiraakaan ollenkaan, vaan juoksi ties missä bileissä. Muija valehteli että maksoi vuokrasta puolet, oikeasti ei maksanut mitään ja piilotti karhukirjeet. Lopulta vuokrat menivät ulosottoon ja likka häipyi. Arvaa kuka tilanteessa joutui maksumieheksi? Sillä oli kyllä sitten otsaa palata takaisin muutaman vuoden päästä ja alkaa vaatia koiraa itselleen. Narsisti haistavat kaukaa ihmiset, joita on helppo manipuloida.
Ihan selkeästi tuntuu, että tyttöystävää ei huvita muuttaa luoksesi. Siksi yrittää vetkutella muuttoa. Ehkä on jäänyt vuokria rästiin ja on pakko muuttaa jonnekin ja "varasi" sinun asuntosi varmuuden vuoksi jos ei ketään muuta höynäytettävää löydy.
Tulipa vielä mielleeni sekin, että ehkä nyt viimeisenä viikonloppuna yrittää löytää jonkun muun miehen jonka luokse muuttaa. Tai on ollut yksi tai usea mies on kiikarissa, mutta nyt yrittää pehmittää jos joku on ollut vastahakoinen.
Tuosta aloittajsn luokse muuttamisen vastahakoisuudesta kielii se, että tyrmää aloittajan avun ja on kiukkuinen muuton kyselyistä jne.
Yritä todella saada yhteenmuutto peruttua. Tosin saattaa olla, että ty itse sen peruu. Jopa niin, että muuton hoitaa joku muu jonnekin muualle ja ty ei "muista", "huomaa" tai "ehdi" kertoa sitä aloittajalle.
Se tosin olisikin oikea onnenpotku!
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siis siltä että ap käy arkisin töissä ja tienaa rahaa. Tyttöystävällä ei ole rahaa, mutta on varaa bilettää omien kavereittensa kanssa viikonloppuna, ja arkipäivinä on luppoaikaa. No, ehkä ne bilekaverit sitten auttavat muutossa.
Ihmettelen vain, millaiset synttärit ne on, jos niihin koko viikonloppu menee ja maanantaina on krapula. Eikä seurustelukumppania kutsuta.
On aika uskomaton pariskunta. Kuka ihminen ottaisi noin välinpitämättömän kumppanin, kyllä maalimassa ihmisiä riittää, hae kunnollinen kumppani äläkä nautiskelevaa ja välinpitämätöntä typerystä.
En ymmärrä ihmisiä jotka stressaavat siitä että toiset ihmiset eivät hoida asioitaan. Jos hän ei hoida omaa muuttoaan, miksi sinun pitäisi tehdä se? Ei hän ole lapsi joka tarvitsee huoltajan elämässä pärjätäkseen.
Voimakkaasti soi nyt narsistin ja/tai BPD personaallisuuskellot. Pahin mahdollinen asia mitä tässä tulee tapahtumaan että hän tulee raskaaksi ja siitä alkaa sinulle muutaman vuosikymmenen elävä helvetti.
Ehdottomasti nyt itsellesi ehkäisy käyttöön ja kieltäydyt yhdynnästä.
Muiden ilmoittama neuvo perua muutto ja parisuhde tuntuu oikeasti järkeviltä ratkaisuilta.
Sulla pitäisi olla hyvä ja odottava olo tästä!
Samaa mieltä aiempien kommentoijien kanssa eli älä stressaa, älä auta ja koko juttu kannattaisi perua.
Toisaalta lisäksi minua kyllä kiinnostaisi se käytännön puoli eli että onko tyttis tosiaan muuttamassa luoksesi huonekaluineen päivineen? Onko / oletteko suunnitelleet miten kaikki saadaan mahtumaan jne?
Vierailija kirjoitti:
Ihan selkeästi tuntuu, että tyttöystävää ei huvita muuttaa luoksesi. Siksi yrittää vetkutella muuttoa. Ehkä on jäänyt vuokria rästiin ja on pakko muuttaa jonnekin ja "varasi" sinun asuntosi varmuuden vuoksi jos ei ketään muuta höynäytettävää löydy.
Tulipa vielä mielleeni sekin, että ehkä nyt viimeisenä viikonloppuna yrittää löytää jonkun muun miehen jonka luokse muuttaa. Tai on ollut yksi tai usea mies on kiikarissa, mutta nyt yrittää pehmittää jos joku on ollut vastahakoinen.
Tuosta aloittajsn luokse muuttamisen vastahakoisuudesta kielii se, että tyrmää aloittajan avun ja on kiukkuinen muuton kyselyistä jne.Yritä todella saada yhteenmuutto peruttua. Tosin saattaa olla, että ty itse sen peruu. Jopa niin, että muuton hoitaa joku muu jonnekin muualle ja ty ei "muista", "huomaa" tai "ehdi" kertoa sitä aloittajalle.
Se tosin olisikin oikea onnenpotku!
Sama fiilis nousee mulla tästä. Jotain tosi outoa tuossa on, eikä mikään mieleen nousevista ajatuksista puolla sitä että yhteen muutto olisi hyvä ajatus.
Kun hän on muuttanut sisään, ulos saaminen onkin sitten hankalampaa. Ja miten tosiaan suhtaudut itse siihen, että olette toisistanne taloudellisessa vastuussa avoparina? Tuet ym. ovat sen mukaan, toistenne tulot vaikuttavat sen toisenkin saamiin tukiin jne. Nyt kilistää kyllä tosi monta hälytyskelloa.
Ottakaa muuttofirma, joka pakkaa ja muuttaa.
Peru koko homma ja etsi uusi tyttis. Tuohan vedättää sua ihan kympillä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on poika ja jos hänellä olisi tuollainen tyttöystävä, olisin vähän huolissani. Toivottavasti osaat pitää puolesi. Kuulostaa ettei se tyttö ole sinulle oikea, kuulostat vastuulliselta ja fiksulta pojalta ja se tyttö ei varmaan tule tekemään elämästäsi onnellista.
Tässä on siis kahdesta ronskista naisesta kyse.
Ap:lle sanoisin, että älä päästä naista asumaan luoksesi tai muutenkaan pidemmälle elämääsi. Sua käytetään (taloudellisesti) hyväksi ja suorastaan huijataan. Pahinta on, jos nainen keplottelee itsensä raskaaksi (mikä ei olisi yhtään yllättävä veto tuossa kuviossa). Täällä on useat ihmiset varoittaneet sua. Aikuinen ihminen hoitakoot itse muuttonsa ja auttaa toki kannattaa, jos muuttaja itse on kantanut vastuun järjestelyistä asiallisesti. Mutta kaikki ihmiset ei ole rehellisiä ja valitettavasti nykyaikana moni kokee oikeudekseen lokkeilun/loismaisen elämäntavan.
Kukaan ei ole alkanut haukkumaan naista paskaksi joka ei naisena kykene huolehtimaan edes tuollaisista asioista, ja kuinka miehet aina joutuu tekemään kaiken naisten puolesta.
Sama aloitus miehestä niin asiallisuus olisi kovin kaukana...
Mä vaihtaisin lukot ja ilmoittaisin, ettei mun luo voi muuttaakaan.
Hyvä, että purkaat tuntojasi täällä.
Tyttöystäväsi ei käytöksellään ole hyvä kumppani. Sinä olet kiltti ja vastuuntuntoinen. Ansaitset parempaa.
Jos naisen pitää huonekalutkin johonkin kuljettaa, selvitä valmiiksi joku vuokravarasto, jonne hänen tavarat voidaan ohjata. Ei silloin valtaa koko asuntoasi.
Sitten ilmoita erosta ja pyydä etsimään uusi asunto. Voithan ilmoittaa erosta jo viikonloppuna. Milloin haluat erota. Vaikeaa on, mutta kannattaa tehdä se mahdollisimman aikaisin.
Sitten hänen tavarat varastoon ja voit tarjota pari yötä sohvalla, mutta kavereitakin näytti olevan. Parempi, että menisi muualle.
Moni varoitti sinua lapsista. Tyttöystävästäsi ei kilttiä, huolehtivaista ja hyväsydämistä äitiä tule. Kannattaa ajatella myös lasten elämää ja tulevaisuutta. Pidä huoli, että vahinkoa ei pääse tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole alkanut haukkumaan naista paskaksi joka ei naisena kykene huolehtimaan edes tuollaisista asioista, ja kuinka miehet aina joutuu tekemään kaiken naisten puolesta.
Sama aloitus miehestä niin asiallisuus olisi kovin kaukana...
Älä jaksa.
On moitittu monella tapaa tätä tyttöystävää ja hänen toimintaansa, jotkut neuvoneet jättämään tämän. Järjestään tällaista viestiä. Kun et voinut siitä valittaa, että täällä oltaisi oltu tän huonosti käyttäytyvän tyttöystävän puolta, niin piti vetää hatusta sitten jotain muuta...
Voisit vain myöntää, että kyllä nytkin asia ja käytös oli se merkityksellinen vaikuttaja mielipiteisiin, eikä se, mitä sukupuolta oli.
Eroaisin sun tilanteessasi, ihan nyt samantien. En ottaisi tuollaista ihmistä kotiini asumaan josta ei sitten enää helpolla eroon pääsekään kun kirjat on samassa osoitteessa. En katselisi nurkissani aikuista ihmistä joka tiuskii ja paiskoo ovia ja häipyy kun hänelle ei olla mieliksi. Mietit itsekin onko suhteella tulevaisuutta ja kerrot että tyttöystäväsi muuttaa luoksesi koska hänellä ei ole varaa olla omillaan. Mitä enää mietit? Älä ota häntä riesaksesi. Eroa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista.
Mä en oikein voikkaan enää tässä vaiheessa auttaa häntä mitenkään, joten kaipa tyttöystävä nyt hoitaa hommat miten hoitaa ja katsotaan miten käy. Nyt viikonlopun ajan olen vapaalla ja olisin voinut toimia muuttoapuna, mutta se on vähän mahdotonta kun muuttaja itse ei ole paikalla. Ahdistavaa ja stressaavaa, kun kyllähän tämä munkin elämään vaikuttaa.
Olette oikeessa siitä, että tyttöystävän asenne muuttoa kohtaan on ollut melko välinpitämätön. Muutto johtuu siitä, että ollaan oltu yhdessä jo vuosikausia ja nyt on (tyttöystävälle) taloudellisesti järkevintä muuttaa yhteen, hänellä ei ole enää varaa asua omillaan. Tästä ei varsinaisesti keskusteltu hirveästi, vaan tyttöystävä ilmoitti irtisanoneensa kämppänsä ja muuttavansa tänne. Hänen asenteensa vähän kaikkea kohtaan on vastaavanlainen, hoitaa asiat viime tipassa ja kaikki hauska menee velvollisuuksien edelle, esim. nyt pitää lähteä juhlimaan, vaikka olisi muutto hoidettavana.
Tässä on kieltämättä herännyt aika paljon negatiivisia ja ikäviä ajatuksia meidän tulevaisuuden jne suhteen. Aikaisemmin kun yritin keskustella asiasta ja selvennellä, että mikä tän muuton suhteen nyt on suunnitelma, tyttöystävä lähti ovet paukkuen omalle kämpälleen ja sanoi kertovansa sitten, kun tarvitsee apua. Tuntuu kurjalta, että mulle tiuskitaan ja paiskotaan ovia ja olettamus on se, että mulle voi huonon kohtelun jälkeen vaan ilmoittaa kun voin tulla tekemään hommia ja tottakai tulen omista menoista huolimatta.
Sori tää on vähän tällaista ajatusten purkamista ja avautumista nyt, on vaan jotenkin epätoivoinen olo kaiken tän suhteen.
Ap
Ai sellainen tausta. Kuulostaa pahalta, mutta anna hänen hoitaa omat asiansa. Älä puutu niihin.
Kun muutin ensimmäistä kertaa avoliittoon, kummallekin uuteen asuntoon, olin pakannut huolella omat tavarani valmiiksi laatikoihin ja olin nimennyt ne, joten tiesi heti, että minkä tavarat kuuluvat mihinkin huoneeseen. Loppusiivous oli tehty. Siellä oli jäljellä enää sänky, jonka olimme sopineet, että muuttoporukka (= poikaystäväni ja hänen kaverinsa) kantaisivat kämppikseni huoneeseen.
Kun kaksikko saapui, he kantoivat sängyn ja minä vein sillä aikaa tavaroitani muuttoautoon. Sen jälkeen kundit toivat laatikot, haimme kukin uudet laatikot ja siinä se. Sitten ajoimme poikaystäväni kämpälle, jossa kaikki olikin levällään. Jätkä ei ollut pakannut käytännössä katsoen mitään! Hän oli tiennyt täsmälleen, että milloin muutto on, sillä itse päätti juuri sen lauantain, kun se sopi kavereille (joista siis pari sairastui). Miehen kaverikin oli aika ihmeissään ja pettynyt, kun pakkaamiset olivat alkutekijöissään. Niinpä veimmekin minun tavarani ensin uuteen kotiin ja jäin sinne purkamaan ovat tavarani. Olin valmis ennen kuin kundit palasivat. Sitten minäkin menin mukaan pakkaamaan.
Tiedän, että on eri asia muuttaa yhden huoneen tavarat vs. kaksi huonetta ja keittiö- tavarat, mutta poikaystäväni ei tosiaan ollut saanut aikaiseksi kuin sopia muuttoavusta kaveriensa kanssa ja hankkia muuttolaatikot, sekalaisen keon pahvilaatikoita.
Samaisella sankarilla kesti myös ikuisuus purkaa tavaransa. Asuimmekin useita viikkoja laatikoiden keskellä, kun hän ei saanut aikaiseksi purkaa tavaroitaan, enkä minä saanut auttaa purkamalla kamoja. Olisi silloin jo kannattanut vetää omat johtopäätökset ja etsiä oma kämppä. Ei vain aavistanut. Kyseinen tyyppi on onneksi ex. Mieheni kanssa muutto sujui aivan toisella tavalla, nopeasti ja sujuvasti kaikin puolin, eikä mennyt kauaa, kun hän on purkanut tavaransa.
Voin siis todellakin todeta, että kumppanista selviää uusia puolia, kun muuttaa saman katon alle.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat AP ihan yhdeltä mun sukulaiselta. Tosi tunnollinen ja kiltti nuori mies ja sen takia narsistiakka nappasi. Hankki heille kysymättä koirankin, että voisi sitouttaa kiltin sukulaiseni. No ei hoitanut koiraakaan ollenkaan, vaan juoksi ties missä bileissä. Muija valehteli että maksoi vuokrasta puolet, oikeasti ei maksanut mitään ja piilotti karhukirjeet. Lopulta vuokrat menivät ulosottoon ja likka häipyi. Arvaa kuka tilanteessa joutui maksumieheksi? Sillä oli kyllä sitten otsaa palata takaisin muutaman vuoden päästä ja alkaa vaatia koiraa itselleen. Narsisti haistavat kaukaa ihmiset, joita on helppo manipuloida.
Hän oli narsisti koska... (täydentäisitkö ne piirteet/asiat, jotka liittyivät narsismiin eivätkä olleet vain k-päisyyttä, kiitos).
Mä oon tehnyt vastaavan virheen kaksi kertaa elämässäni, en suosittele. Ala katselemaan itsellesi uutta asuntoa, koska tuota et saa enää tässä vaiheessa peruuntumaan. Toivottavasti sinulla on vuokra-asunto, muuten menee vaikeaksi.