Tyttöystävä sössii yhteenmuuton, apua?
Tyttöystävän asunto on irtisanottu ja avaimet pitäisi luovuttaa ensi kuun ensimmäinen päivä. Olen omalta osaltani yrittänyt auttaa muutossa parhaani mukaan, tarjonnut apua ja siivonnut ja järjestellyt omaa asuntoani niin, että hänen tavarat mahtuu sisään.
Tähän mennessä tyttöystävä ei ole hoitanut kirjaimellisesti mitään muuttoon liittyvää edes sen vertaa, että olisi käynyt asunnollaan. Ei ole hankkinut muuttolaatikoita, ei pakannut, ei mitään. Äsken hän ilmoitti lähtevänsä viikonlopuksi kaverinsa synttäreille, joten koko muutto kokonaisuudessaan olisi jäämässä maanantaille, joka myös synttäreiden jäljiltä olisi hänen krapulapäivä.
Itse en ensi viikolla pysty enää häntä auttamaan, koska mulla on töitä ja koulua. Ahdistaa ja stressaa, kun tässä on ollut yli kuukausi aikaa hoitaa asioita eikä mitään ole tapahtunut.
Mitä tekisitte tässä tilanteessa? En tiedä miten tämä homma voi millään onnistua.
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista.
Mä en oikein voikkaan enää tässä vaiheessa auttaa häntä mitenkään, joten kaipa tyttöystävä nyt hoitaa hommat miten hoitaa ja katsotaan miten käy. Nyt viikonlopun ajan olen vapaalla ja olisin voinut toimia muuttoapuna, mutta se on vähän mahdotonta kun muuttaja itse ei ole paikalla. Ahdistavaa ja stressaavaa, kun kyllähän tämä munkin elämään vaikuttaa.
Olette oikeessa siitä, että tyttöystävän asenne muuttoa kohtaan on ollut melko välinpitämätön. Muutto johtuu siitä, että ollaan oltu yhdessä jo vuosikausia ja nyt on (tyttöystävälle) taloudellisesti järkevintä muuttaa yhteen, hänellä ei ole enää varaa asua omillaan. Tästä ei varsinaisesti keskusteltu hirveästi, vaan tyttöystävä ilmoitti irtisanoneensa kämppänsä ja muuttavansa tänne. Hänen asenteensa vähän kaikkea kohtaan on vastaavanlainen, hoitaa asiat viime tipassa ja kaikki hauska menee velvollisuuksien edelle, esim. nyt pitää lähteä juhlimaan, vaikka olisi muutto hoidettavana.
Tässä on kieltämättä herännyt aika paljon negatiivisia ja ikäviä ajatuksia meidän tulevaisuuden jne suhteen. Aikaisemmin kun yritin keskustella asiasta ja selvennellä, että mikä tän muuton suhteen nyt on suunnitelma, tyttöystävä lähti ovet paukkuen omalle kämpälleen ja sanoi kertovansa sitten, kun tarvitsee apua. Tuntuu kurjalta, että mulle tiuskitaan ja paiskotaan ovia ja olettamus on se, että mulle voi huonon kohtelun jälkeen vaan ilmoittaa kun voin tulla tekemään hommia ja tottakai tulen omista menoista huolimatta.
Sori tää on vähän tällaista ajatusten purkamista ja avautumista nyt, on vaan jotenkin epätoivoinen olo kaiken tän suhteen.
Ap
Voi herran jumala. Viimeistään nyt kannattaa vetää liinat kiinni. Tuohan etsii vain elättäjää itselleen. Muutenkin vaikuttaa todella keskenkasvuiselta, jopa luotaantyöntävältä tapaukselta. Toki jos haluaa välttämättä kustantaa jonkun toisen elämän tyystin omista rahoista niin siitä vaan. Kyllä kai tällaisiakin ihmisiä löytyy. Kyllä nyt muuten miestä viedään kuin pässiä narussa.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena tulee hölmöiltyä. Jotkut tarvii enemmän kantapään oppeja kuin toiset. Nyt on hyvä oppikokemus edessä. Älä itse stressaa, anna tytön hoitaa ja saada oppitunti.
Ilmoita tytölle myös ja mieluiten jälkikäteen todistettavasti, että sinä et hommaa tämän enempää hoida. Mulla on kutina , että hän tullee syyttämään sinua jos ja kun homma pissii. Ma-Ti ehtii kyllä , jos kuljetus on hanskassa, pakata voi vaikka klo 3.00.
Kyllä jotkut sitten on valmiita kestämään mitä tahansa vain voidakseen sanoa että on tyttöystävä... Onko se nyt niin tärkeä asia? Onko varmasti?
Itselle ei tuollaista perässä vedettävää riippakiveä tulisi edes yhdeksi yöksi, saati sitten parisuhteeseen!
Tuollaisen kanssa olet? Ja vieläpä yhteenmuutto. Alkoholistikin vielä.
Oleellisin kysymys olisi se, miten voisit estää vielä tyttöystävän muuton omaan kotiisi. Jos ette ole vielä tehneet sopimusta, ilmoita hänelle (kirjallisesti), että hän voi olla luonasi vieraana viikon tai kaksi ennen kuin saa uuden asunnon itselleen. Sitten voitte erota rauhassa, sinä hyvällä omallatunnolla. Ei tuollaiseen kannata jäädä kiinni.
Tutustu narsismiin ja b kulsterin persoonallisuushäiriöihin ja itsesi osalta läheisriippuvaisuuteen.
Ette sovi yhteen. Minunkin mies joutuu auttamaan välillä vähän liikaa (olen adhd), mutta en ikinä kehtaisi toimia noin.
Sinä vaikutat aika tunnolliselta, joten olisit varmaan onnellisempi samankaltaisen kanssa.
Mitä helvettiä sinä stressaat siitä muutosta, jos hän on muttamassa sinun luokse.
Kukaan ei ole innokkaampi muuttamaan yhteen kuin narsisti, jolla ei ole kattoa päänsä päällä. Tosin tämä leidi jättää itse muuttamisenkin herran haltuun.
Provo. Kuka hullu tuollaisen kanssa edes suunnittelee yhteenmuuttoa.
Varaisin itselleni lennot bangkokiin, sieltä bussilla pattayalle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä sinä stressaat siitä muutosta, jos hän on muttamassa sinun luokse.
Nyt ei kannata päästää naista kirjoille omaan kotiin, sitten ulossaanti on vaikeaa ja joutuu joka tapauksessa vastaamaan yksin vuokrista, jos toinen ei maksa.
Antaisitko ap kunnon kyydit minulle, kun nyt molemmat tiedämme että tyttöystäväsi on viikonlopun poissa.
Ps. Voin tulla pidemmänkin matkan päästä.
Hän on ilmoittanut sinulle että hoitaa itse loppuun ja pyytää apua tarvittaessa eli otat vain lunkisti ja odotat mitä hän tekee .
Toivottavasti et tule katumaan yhteenmuuttoa . Pysy tiukkana sitten jos huomaat ettei yhteiselo toimi ja sanot että hankkii uuden halvan kämpän mihin saa yksinasuvan tuetkin .
Peru nyt vielä kun voit! Äläkä missään tapauksessa anna hänen tehdä muuttoilmoitusta! Suhde kannattaa lopettaa nyt, tarkoitan siis tänään. Ei yhteenmuutto ole ilmoitusasia, haluatko sinä edes sitä yhteenmuuttoa?
Minkä ihmeen takia haluat jakaa elämäsi ihmisen kanssa, joka kohtelee sinua noin huonosti? Monivuotinen suhde ei ole syy kohdella toista halveksivasti ja epäkunnioittavasti.
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole itse ikinä elänyt parisuhteessa? Kyllähän kumppanin asiat vaikuttaa omaankin hyvinvointiin. Lisäksi tämä kumppani on muuttamassa Ap:n luokse, joten totta kai Ap toivoo muuton sujuvan mahdollisimman helposti.
Mutta mitä tekemistä muutolla? Toinen muuttaa tai sitten ei muuta