Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttöystävä sössii yhteenmuuton, apua?

Vierailija
27.01.2023 |

Tyttöystävän asunto on irtisanottu ja avaimet pitäisi luovuttaa ensi kuun ensimmäinen päivä. Olen omalta osaltani yrittänyt auttaa muutossa parhaani mukaan, tarjonnut apua ja siivonnut ja järjestellyt omaa asuntoani niin, että hänen tavarat mahtuu sisään.

Tähän mennessä tyttöystävä ei ole hoitanut kirjaimellisesti mitään muuttoon liittyvää edes sen vertaa, että olisi käynyt asunnollaan. Ei ole hankkinut muuttolaatikoita, ei pakannut, ei mitään. Äsken hän ilmoitti lähtevänsä viikonlopuksi kaverinsa synttäreille, joten koko muutto kokonaisuudessaan olisi jäämässä maanantaille, joka myös synttäreiden jäljiltä olisi hänen krapulapäivä.

Itse en ensi viikolla pysty enää häntä auttamaan, koska mulla on töitä ja koulua. Ahdistaa ja stressaa, kun tässä on ollut yli kuukausi aikaa hoitaa asioita eikä mitään ole tapahtunut.

Mitä tekisitte tässä tilanteessa? En tiedä miten tämä homma voi millään onnistua.

Kommentit (139)

Vierailija
1/139 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
2/139 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/139 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat olla. Ei oo sun ongelma.

Vierailija
4/139 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) Autat häntä tekemällä kaiken hänen puolestaan, jolloin voit olla varma, että joudut tekemään sen jatkossakin, tai

b) Annat hänen nähdä, mitä tapahtuu, kun ei hoida velvollisuuksiaan, ja ottaa siitä opiksi.

Vierailija
5/139 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se on kun nainen ottaa naisparin.

Vierailija
6/139 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet suoraan sanonut että sinä et yksin hoida muuttolaatikoita, pakkaamista jne. nyt viikonloppuna vaan se on myös tyttöystävän tehtävä? Tämä ei ihan käynyt selväksi että oletko suoraan kertonut faktat.

Vierailija
7/139 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pohtisin kaksi kertaa haluanko sittenkään muuttaa yhteen ko henkilön kanssa.. toki toi vähän haisee siltä, että ei taida hänkään kovin innokkaasti olla muuttamassa?

Vierailija
8/139 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsitteko kuinka pitkään yhteenmuuttoa. Tuo ei ainakaan vaikuta siltä että olisitte miettineet tuota ihan loppuun asti. Aina pitäisi tällaiset tärkeät asiat miettiä läpi ainakin kahteen kertaan. Sitä paitsi tyttöystävä vaikuttaa suhtautuvan koko asiaan jotenkin välinpitämättömästi. 

Vierailija
9/139 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo paljon luonteesta.

Pikkuveljeni ja tyttökaverinsa eivät olleet laittaneet tavaroita laatikoihin, kun mun vanhemmat menivät kuljetusapuun. Kujetus, ei laatikonpakkausapuun.

Jos et asu tyttöystäväsi asunnossa, niin anna olla. Onhan siinä maanantai ja tiistai aikaa tehdä jotain. Helposti tulee kyllä siivouslasku perästä.

Vierailija
10/139 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kuun viimeinen päivä ole tiistai? Onhan siinä 2 päivää aikaa hoitaa muutto.

Vierailija
11/139 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se laiska ja saamaton ämmä uusia tulee kuin raitsikoita

Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on asunto, jossa on sun tavarasi. Jos tyttöystäväsi asunnolla on jotain sun tavaroitasi, käy hakemassa ne pois. Tyttöystäväsi voi ihan itse päättää, minkä verran nyt asunnossaan olevista tavaroistaan haluaa ottaa mukaansa. Maanantai ja tiistai tosiaan vielä  ensi viikollakin aikaa. Olet jo tehnyt sen, mitä pystyt ja ensi viikolla olet töissä ja koulussa. Tyttöystäväsi voi jättää tavaransa asuntoon (ja maksaa siitä sitten ylimääräistä, kun vuokranantaja roudaa ne pois) tai käydä heittäässä ne vaikka roskikseen. 

Vierailija
13/139 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat, että hän muuttaa sun luo? Mikset etsi jotakuta täsmällisempää neitiä kumppaniksi?

Muuten, avaimet pitää luovuttaa eka päivä ja se on keskiviikko!

Vierailija
14/139 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtikästä mitään. MItä tuossa nyt muka pitäisi sitten tehdä?

Vierailija
15/139 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sinua koskee hänen muuttonsa? 

Vierailija
16/139 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena tulee hölmöiltyä. Jotkut tarvii enemmän kantapään oppeja kuin toiset. Nyt on hyvä oppikokemus edessä. Älä itse stressaa, anna tytön hoitaa ja saada oppitunti.

Vierailija
17/139 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otit naislapsen.  Siinä sitten elätä sitä prinsessaa loppu elämän.  Luuletko että se maksaa vuokraa ja kuluja.

Vierailija
18/139 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

Mä en oikein voikkaan enää tässä vaiheessa auttaa häntä mitenkään, joten kaipa tyttöystävä nyt hoitaa hommat miten hoitaa ja katsotaan miten käy. Nyt viikonlopun ajan olen vapaalla ja olisin voinut toimia muuttoapuna, mutta se on vähän mahdotonta kun muuttaja itse ei ole paikalla. Ahdistavaa ja stressaavaa, kun kyllähän tämä munkin elämään vaikuttaa.

Olette oikeessa siitä, että tyttöystävän asenne muuttoa kohtaan on ollut melko välinpitämätön. Muutto johtuu siitä, että ollaan oltu yhdessä jo vuosikausia ja nyt on (tyttöystävälle) taloudellisesti järkevintä muuttaa yhteen, hänellä ei ole enää varaa asua omillaan. Tästä ei varsinaisesti keskusteltu hirveästi, vaan tyttöystävä ilmoitti irtisanoneensa kämppänsä ja muuttavansa tänne. Hänen asenteensa vähän kaikkea kohtaan on vastaavanlainen, hoitaa asiat viime tipassa ja kaikki hauska menee velvollisuuksien edelle, esim. nyt pitää lähteä juhlimaan, vaikka olisi muutto hoidettavana.

Tässä on kieltämättä herännyt aika paljon negatiivisia ja ikäviä ajatuksia meidän tulevaisuuden jne suhteen. Aikaisemmin kun yritin keskustella asiasta ja selvennellä, että mikä tän muuton suhteen nyt on suunnitelma, tyttöystävä lähti ovet paukkuen omalle kämpälleen ja sanoi kertovansa sitten, kun tarvitsee apua. Tuntuu kurjalta, että mulle tiuskitaan ja paiskotaan ovia ja olettamus on se, että mulle voi huonon kohtelun jälkeen vaan ilmoittaa kun voin tulla tekemään hommia ja tottakai tulen omista menoista huolimatta.

Sori tää on vähän tällaista ajatusten purkamista ja avautumista nyt, on vaan jotenkin epätoivoinen olo kaiken tän suhteen.

Ap

Vierailija
19/139 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista.

Mä en oikein voikkaan enää tässä vaiheessa auttaa häntä mitenkään, joten kaipa tyttöystävä nyt hoitaa hommat miten hoitaa ja katsotaan miten käy. Nyt viikonlopun ajan olen vapaalla ja olisin voinut toimia muuttoapuna, mutta se on vähän mahdotonta kun muuttaja itse ei ole paikalla. Ahdistavaa ja stressaavaa, kun kyllähän tämä munkin elämään vaikuttaa.

Olette oikeessa siitä, että tyttöystävän asenne muuttoa kohtaan on ollut melko välinpitämätön. Muutto johtuu siitä, että ollaan oltu yhdessä jo vuosikausia ja nyt on (tyttöystävälle) taloudellisesti järkevintä muuttaa yhteen, hänellä ei ole enää varaa asua omillaan. Tästä ei varsinaisesti keskusteltu hirveästi, vaan tyttöystävä ilmoitti irtisanoneensa kämppänsä ja muuttavansa tänne. Hänen asenteensa vähän kaikkea kohtaan on vastaavanlainen, hoitaa asiat viime tipassa ja kaikki hauska menee velvollisuuksien edelle, esim. nyt pitää lähteä juhlimaan, vaikka olisi muutto hoidettavana.

Tässä on kieltämättä herännyt aika paljon negatiivisia ja ikäviä ajatuksia meidän tulevaisuuden jne suhteen. Aikaisemmin kun yritin keskustella asiasta ja selvennellä, että mikä tän muuton suhteen nyt on suunnitelma, tyttöystävä lähti ovet paukkuen omalle kämpälleen ja sanoi kertovansa sitten, kun tarvitsee apua. Tuntuu kurjalta, että mulle tiuskitaan ja paiskotaan ovia ja olettamus on se, että mulle voi huonon kohtelun jälkeen vaan ilmoittaa kun voin tulla tekemään hommia ja tottakai tulen omista menoista huolimatta.

Sori tää on vähän tällaista ajatusten purkamista ja avautumista nyt, on vaan jotenkin epätoivoinen olo kaiken tän suhteen.

Ap

No voi voi. Anna tyttöystävän hoitaa omat asiansa ja sillä sipuli. 

Vierailija
20/139 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sinua koskee hänen muuttonsa? 

No yleensä (tulevan) avokin asiat kiinnostaa.