Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista)

Vierailija
27.01.2023 |

Mielipiteitä? Ovat 20 ja toinen lapsi tulossa. Luoja päättää lapsiluvun.

Kommentit (10127)

Vierailija
1761/10127 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään taivaallista valvontakameraa vaikka veeällät niin kuvittelevatkin.

Vierailija
1762/10127 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin Päivämiehestä ( vl- lehti) naisen blogin kiusauksista. Arvaatteko, mikä se "kiusaus" oli? Kynsilakka!

Kysymys. Uskotteko te oikeasti sellaiseen niin pikkumaiseen Jumalaan, että sille on väliä, käyttääkö joskus kynsilakkaa? Koska ilmeisesti vastaus on kyllä, niin pyydän perustelemaan! Raamatussahan sanotaan kynsilakasta... eiku...

En usko eikä parhaat ystävänikään (vl) usko. Nuo on vaan vanhentuneita tapoja millä ei ole mitään tekemistä uskon kanssa.

Mikä teidän uskostanne sitten tekee paremman kuin tavallisten uskovaisten (ei-vl)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1763/10127 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo lessunaiset on niin aivopestyjä, ettei monikaan halua ja uskalla mitään ehkäisyä käyttää. Ehkä eteläsuomessa on eri juttu ja jos naisella on oma ammatti. Pohjoisessa, kotona olevat lestadiolais suurperheenäidit ovat miehensä alistamia.

Vierailija
1764/10127 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin Päivämiehestä ( vl- lehti) naisen blogin kiusauksista. Arvaatteko, mikä se "kiusaus" oli? Kynsilakka!

Kysymys. Uskotteko te oikeasti sellaiseen niin pikkumaiseen Jumalaan, että sille on väliä, käyttääkö joskus kynsilakkaa? Koska ilmeisesti vastaus on kyllä, niin pyydän perustelemaan! Raamatussahan sanotaan kynsilakasta... eiku...

En usko eikä parhaat ystävänikään (vl) usko. Nuo on vaan vanhentuneita tapoja millä ei ole mitään tekemistä uskon kanssa.[/quot

Ok. Kaikki mun tuntemat vlnaiset kyllä tätä noudattaa. Samoin eivät meikkaa, ei korviksia, tukkaa ei värjätä.

mutta kaulakorua saa käyttää?

Vierailija
1765/10127 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kiva seurata kun lestadiolaisäidit väsyy. Parasta viihdettä.

Vierailija
1766/10127 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta varmaan Eeva ilmoittaa raskaudestaan

Vierailija
1767/10127 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei Oliver ole tehnyt videoita. Joten varmaan on raskausuutinen tulossa.

Vierailija
1768/10127 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sivusta täytyy kyllä todeta, että hankkikaa oma elämä, te arvon kommentoijat. Moniarvoisessa/kulttuurisessa jne. maailmassa suvaittaneen erilaisia ihmisiä/ajattelutapoja, mutta ai niin, lestadiolaiset ovat asia erikseen. Niiden seksielämä ym. kuuluu erityisesti Vauva-palstan mammoille. Aloittakaa omista asioista huolehtiminen, niin maailma muuttuu jo paljon paremmaksi paikaksi. Vain sellainen ihminen, joka ei ole tyytyväinen omaan elämäänsä, sorkkii muiden asioita, olettaa, kertoo, keksii ja luulee tietävänsä varmaan-tasolla.

Vierailija
1769/10127 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei Oliver ole tehnyt videoita. Joten varmaan on raskausuutinen tulossa.

Varmaan? 🤔

Vierailija
1770/10127 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tieto on taas varmalla pohjalla?

Vierailija
1771/10127 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tieto on taas varmalla pohjalla?

Onhan hän nuori ja hedelmällinen. Kahdessa vuodessa tullut kaksi lasta. Eivätkä halua käyttää ehkäisyä.

Vierailija
1772/10127 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uudessa videossa Olle meinaa kysyä Eevalta "mikä fiilis" tms, mutta sitten sanookin että tietää jo vastauksen, että se on ihan ok mutta väsyttää. Eeva siihen, että kyllähän sitä saakin väsyttää ja Olle siihen, että jos nyt ei sentään kokoaikaa väsytä. Kyllä sen väsymyksen ymmärtää, mutta toivon, että he ottavat sen huomioon.

Vierailija
1773/10127 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas uudessa videossa Olle meinaa kysyä Eevalta "mikä fiilis" tms, mutta sitten sanookin että tietää jo vastauksen, että se on ihan ok mutta väsyttää. Eeva siihen, että kyllähän sitä saakin väsyttää ja Olle siihen, että jos nyt ei sentään kokoaikaa väsytä. Kyllä sen väsymyksen ymmärtää, mutta toivon, että he ottavat sen huomioon.

Niin. No nyt muuttavat Ouluun.

Vierailija
1774/10127 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen luullut, että kieltoa, jota he eivät itse myönnä olevan, perustellaan löyhästi Raamatun kehotuksella mennä ja täyttää maa. Oikeasti on syytäkin lisääntyä, koska muuten ei liike kasva ja leviä. Ei se kyllä kasva nytkään, sillä epävirallisen arvion mukaan lukumäärä on n. 200 000 ja sama luku on ollut jo kymmeniä vuosia.

Kertoman mukaan jokainen ehkäisty lapsi istuu jossain ylhäällä syytöksenä, kun ei päässyt syntymään. Ja ne lapset oli ilmeisesti ennalta määrätty syntymään. Jotain tällaista.

Vaikea itsekään vl:nä sanoa, mistä se keskeisimmin tulee (omat vanhemmat eivät ole vl, joten kotona en ole saanut aiheeseen kasvatusta). Tiedän vain, että samalla kun sain parannuksen, tuli sisäsyntyinen olo siihen, että ehkäisy on väärin ja ajattelisin keskeisimmin olevan sitä, että elämäni ja kuolemani Herra on Jumala ja nämä tällaiset asiat kuuluvat hänen eikä minun käsiini. Jo vuoden pari ennen tätä hetkeä olin miettinyt, että kun olen menossa naimisiin, pitäisi alkaa päättää koska lapsia syntyy ja kuinka monta. Se tuntui todella häiritsevältä. 

Ei tarvitse aina harrastaa seksiä kun tekee mieli. Eikö selibaattikin samoin kuin vaikka paasto olisi jooa Raamatunkin mukaan ok?

Mitä tällä yrität sanoa?

Sitä että raskauksien määrään voi vaikuttaa ilman ehkäisyvälineitä.

Kuka ihme ryhtyy avioliitossa selibaattiin? On lähtökohtaisesti väärin ja epäreilua eikä edes hyväksi avioliitolle. 

No kai sitä vaihtoehtoja nyt on muitakin kuin selibaatti vai onko lestaporukassa suuseksi tai esim rinnoille laukeaminen kiellettyä

Vierailija
1775/10127 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen luullut, että kieltoa, jota he eivät itse myönnä olevan, perustellaan löyhästi Raamatun kehotuksella mennä ja täyttää maa. Oikeasti on syytäkin lisääntyä, koska muuten ei liike kasva ja leviä. Ei se kyllä kasva nytkään, sillä epävirallisen arvion mukaan lukumäärä on n. 200 000 ja sama luku on ollut jo kymmeniä vuosia.

Kertoman mukaan jokainen ehkäisty lapsi istuu jossain ylhäällä syytöksenä, kun ei päässyt syntymään. Ja ne lapset oli ilmeisesti ennalta määrätty syntymään. Jotain tällaista.

Vaikea itsekään vl:nä sanoa, mistä se keskeisimmin tulee (omat vanhemmat eivät ole vl, joten kotona en ole saanut aiheeseen kasvatusta). Tiedän vain, että samalla kun sain parannuksen, tuli sisäsyntyinen olo siihen, että ehkäisy on väärin ja ajattelisin keskeisimmin olevan sitä, että elämäni ja kuolemani Herra on Jumala ja nämä tällaiset asiat kuuluvat hänen eikä minun käsiini. Jo vuoden pari ennen tätä hetkeä olin miettinyt, että kun olen menossa naimisiin, pitäisi alkaa päättää koska lapsia syntyy ja kuinka monta. Se tuntui todella häiritsevältä. 

Ei tarvitse aina harrastaa seksiä kun tekee mieli. Eikö selibaattikin samoin kuin vaikka paasto olisi jooa Raamatunkin mukaan ok?

Mitä tällä yrität sanoa?

Kuka ihme ryhtyy avioliitossa selibaattiin? On lähtökohtaisesti väärin ja epäreilua eikä edes hyväksi avioliitolle. 

No kai sitä vaihtoehtoja nyt on muitakin kuin selibaatti vai onko lestaporukassa suuseksi tai esim rinnoille laukeaminen kiellettyä

En ole lestadiolainen, mutta näin olen kuullut. Sama juttu, ettei mies saa ottaa pois ennenkuin laukeaa.

Vierailija
1776/10127 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliver ei kyllä tajua Eevan väsymystä.

Vierailija
1777/10127 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tällä yrität sanoa?

Olette te kaheleita, muuta ei voi enää sanoa. 😵💫

Vierailija
1778/10127 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tällä yrität sanoa?

En ole lestadiolainen, mutta näin olen kuullut. Sama juttu, ettei mies saa ottaa pois ennenkuin laukeaa.

Ai, olet kuullut? Se on sitten varmasti totta. On täällä kyllä pöljää porukkaa kommentoimassa.

Vierailija
1779/10127 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tulee kolmas lapsi takuulla. Ouluun kun muuttavat, niin se on varmaan. Voi kun jättäisivät lapsiluvun kahteen. Eeva on niin väsynyt.

Vierailija
1780/10127 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeva on aivan liian väsynyt ja tarvisitsi hyviä yöunia ja päivisin lepoa. 

Ketju on lukittu.