Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista)

Vierailija
27.01.2023 |

Mielipiteitä? Ovat 20 ja toinen lapsi tulossa. Luoja päättää lapsiluvun.

Kommentit (10127)

Vierailija
1721/10127 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu saa, kaikki saavat elää oman arvojensa mukaan (kun ei muita vahingoita). Mutta katso tuota nuorta äitiä. Katso miten väsyneeltä hän näyttää. Tuossa vaiheessa normaalisti hormonit vielä auttaa jaksamaan, mutta aina kun hän avaa suunsa niin nukkumaan pitäisi mennä tai väsyttää...

Vierailija
1722/10127 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä videossa käy ilmi, että Eeva on saanut infuusion ja rauta-arvojen kanssa ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1723/10127 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo äiti on nyt jo uupuneen oloinen. Eiköhän niitä lapsia kannattaisi tehdä oman voinnin mukaan ei sen takia mitä jossain vanhassa kirjassa lukee.

Muuten noin, mutta Raamatussa ei ole ehkäisykieltoa. Miten voisikaan olla, kun ensimmäiset alkeelliset ehkäisyvälineet on keksitty 1600-luvulla. Ihmisillä ei tuohon aikaan ollut edes mitään tietoa siitä, miten lapset saavat alkunsa. Ei ollut tietoa sukusoluista tai muusta. Ilmeisesti vallalla oli käsitys, että lapsi on isän, koska  tiesivät kuitenkin käytännön kautta, että seksi johtaa raskauteen.  Ajatus oli, että mies laittoi siemenen kasvamaan  ja nainen oli vain "astia", jossa siemen/lapsi kasvoi. Kyllähän tämä käsitys on Suomessakin elänyt esimerkiksi sanonnassa "kupeitten hedelmä", jolla siis on tarkoitettu isän "aikaansaamaa" lasta. 

Mutta siis. Raamatussa ei sanota ehkäisystä sanaakaan. 

Vierailija
1724/10127 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan koska tulee seuraava raskausuutinen heiltä

Vierailija
1725/10127 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa pohtinut. Vähän surullisenakin, sillä ainahan tuo äiti haukottelee.

Vierailija
1726/10127 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä se haukottelua katso. Ovat nuoria ja hedelmällisiä ja tuntuu vauva per vuosi tulevan.

Vierailija
1727/10127 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauva valvoo yöt, joten eipä ihme jos haukottelee. Isompi kuitenkin on hereillä sitten päivät.

Vierailija
1728/10127 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalaisäitien haukkuminen on parasta viihdettä!

Vierailija
1729/10127 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä se haukottelua katso. Ovat nuoria ja hedelmällisiä ja tuntuu vauva per vuosi tulevan.

no niin, tarkoitin, että olisi voinut hiukan kerätä voimia ennen kuin kolmas tulee.

Vierailija
1730/10127 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no niin, tarkoitin, että olisi voinut hiukan kerätä voimia ennen kuin kolmas tulee.

Jumala antaa voimia tai uuden vaimon.

Vierailija
1731/10127 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania nuo ristiäisvideot. Juhlahetki.

Vierailija
1732/10127 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu saa, kaikki saavat elää oman arvojensa mukaan (kun ei muita vahingoita). Mutta katso tuota nuorta äitiä. Katso miten väsyneeltä hän näyttää. Tuossa vaiheessa normaalisti hormonit vielä auttaa jaksamaan, mutta aina kun hän avaa suunsa niin nukkumaan pitäisi mennä tai väsyttää...

Mitä ihmettä? Yleensä palstalla vasta synnyttäneet äidit ovat niin väsyneitä, että mitään ei jakseta, ei esimerkiksi kutsua edes lähipiiriä kylään 15 minuutiksi, koska se rasittaa äitiä liikaa.

Nyt kun kyse on lestadiolaisäidistä, muut äidit on yhtäkkiä skarppeja kuin sotilaat vaikka kotona pikkuvauva, joka valvottaa öisin. Yrittäkää nyt päättää.

Vierailija
1733/10127 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisykielto on vanhojen vl nokkamiesten keksimä asia 1960- luvulla.

Nouskaa naiset yhtenä rintamana miesten vallankäyttöä vastaan! Jokainen itse päättää perheensä koon.

Vierailija
1734/10127 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäisykielto on vanhojen vl nokkamiesten keksimä asia 1960- luvulla.

Nouskaa naiset yhtenä rintamana miesten vallankäyttöä vastaan! Jokainen itse päättää perheensä koon.

Eivät he halua.

Vierailija
1735/10127 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luullut, että kieltoa, jota he eivät itse myönnä olevan, perustellaan löyhästi Raamatun kehotuksella mennä ja täyttää maa. Oikeasti on syytäkin lisääntyä, koska muuten ei liike kasva ja leviä. Ei se kyllä kasva nytkään, sillä epävirallisen arvion mukaan lukumäärä on n. 200 000 ja sama luku on ollut jo kymmeniä vuosia.

Kertoman mukaan jokainen ehkäisty lapsi istuu jossain ylhäällä syytöksenä, kun ei päässyt syntymään. Ja ne lapset oli ilmeisesti ennalta määrätty syntymään. Jotain tällaista.

Vierailija
1736/10127 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia julkaiset videoita elämästään? Luulisi, että tämä ohjelma olisi riittänyt. Mikä hinku heillä on julkisuuteen? Vaikuttaa vähän feikiltä koko touhu.

Vierailija
1737/10127 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on antanut ihmiselle järjen. Ehkäisy on keksitty, ettei ihminen nääntyisi taakan alle. Kyllä sitä saa käyttää, sanokoot miehet mitä vain. Parempi hoitaa kaksi lasta hyvin ku i n jättää 10 lasta hoitamatta.

Ihminen saa käyttää järkeään.

Körtit eivät saa tulla uskoon, etteivät pian ala sanoa itseään uskovaiseksi. He ovat toivovaisia. Onko hullumpaa kuultu.

Helluntalaisille taas ei kelpaa lapsikaste. Se takia heidän tiloissaan on jonkinlainen uima-allas. Hulluutta sekin.

j.n.e

Vierailija
1738/10127 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia julkaiset videoita elämästään? Luulisi, että tämä ohjelma olisi riittänyt. Mikä hinku heillä on julkisuuteen? Vaikuttaa vähän feikiltä koko touhu.

Haluavat julkkikseksi. Ainakin haluavat, että Eeva saisi kotiäitinä palkkaa .

Vierailija
1739/10127 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäideille palkka.

Vierailija
1740/10127 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen luullut, että kieltoa, jota he eivät itse myönnä olevan, perustellaan löyhästi Raamatun kehotuksella mennä ja täyttää maa. Oikeasti on syytäkin lisääntyä, koska muuten ei liike kasva ja leviä. Ei se kyllä kasva nytkään, sillä epävirallisen arvion mukaan lukumäärä on n. 200 000 ja sama luku on ollut jo kymmeniä vuosia.

Kertoman mukaan jokainen ehkäisty lapsi istuu jossain ylhäällä syytöksenä, kun ei päässyt syntymään. Ja ne lapset oli ilmeisesti ennalta määrätty syntymään. Jotain tällaista.

Kylläpä niitä aika moni jää syntymistään odottelemaan, sillä uskossa ei pysytä ja lukumäärä vähenee koko ajan. Tuskin paljon yli 150 000 on määränsä enää. Tuolla pilvenreuna-mielikuvalla on tarkoitus syyllistää.

Ketju on lukittu.