Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista)
Mielipiteitä? Ovat 20 ja toinen lapsi tulossa. Luoja päättää lapsiluvun.
Kommentit (10127)
Vierailija kirjoitti:
Onhan uskonnollisaiheisiakin elokuvia kuten esimerkiksi Exodus. Ja on niitä muitakin.
Kun nyt on keskusteltu mitä vl saa ja ei saa tehdä, niin miten kirjastot? Mitä genreä saa lainata? Saako lainata romaneja, dekkareita, elämäkertoja, matkakertomuksia, historiaa?Annetaanhan yläasteella ja lukiossa lukupasseja tms. missä on valmis lista mitkä kirjat pitää lukea.
Nämä asiathan on jo useampaan kertaan täällä käsitelty. Sen kun selaat muutamia tuhansia kommentteja taaksepäin, niin löytyy vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan uskonnollisaiheisiakin elokuvia kuten esimerkiksi Exodus. Ja on niitä muitakin.
Kun nyt on keskusteltu mitä vl saa ja ei saa tehdä, niin miten kirjastot? Mitä genreä saa lainata? Saako lainata romaneja, dekkareita, elämäkertoja, matkakertomuksia, historiaa?Annetaanhan yläasteella ja lukiossa lukupasseja tms. missä on valmis lista mitkä kirjat pitää lukea.
Nämä asiathan on jo useampaan kertaan täällä käsitelty. Sen kun selaat muutamia tuhansia kommentteja taaksepäin, niin löytyy vastauksia.
Thanks for nothing.
Sisältö on se mikä elokuvissa ja sarjoissa ratkaisee. Jokainen tekee itse sen valinnan, katsooko mitään vai osaako valita ne jotka eivät turmele uskoa. Omatunto ohjaa tässä valinnassa. -vl
Miten se usko turmeltuu jos katsoo jonkun itseä kiinnostavan elokuvan?
Vierailija kirjoitti:
Sisältö on se mikä elokuvissa ja sarjoissa ratkaisee. Jokainen tekee itse sen valinnan, katsooko mitään vai osaako valita ne jotka eivät turmele uskoa. Omatunto ohjaa tässä valinnassa. -vl
Mistä ihmiset tietäisivät elokuvista niitä koskaan katsomatta, millaisia ne ovat? Tai se yksittäinen elokuva? Onko heillä ihan muuta hankittu syvällinen tietämys elokuvista: lukevat tarkkaan kaikki saatavissa olevat arvostelut, tutustuvat ohjaajien elämänkertoihin? Katsovat ensin still-kuvia elokuvasta? Ihanko sattumoisin sata tuhatta ihmistä on tullut siihen tulokseen, että kaikki, siis ihan kaikki, elokuvat ja kaikki oopperat "turmelevat uskoa" ilman, että ovat nähneet yhtään elokuvaa tai yhtään oopperaa?
Jos vain elokuvan sisältö olisi oikeasti ratkaiseva, niin silloinhan vl-lapsiperheet ja lapset kävisivät katsomassa taatusti vaarattomia ja viattomia lasten elokuvia. Ja elokuvissa käynti loppuisi sitten, kun lasten elokuvat eivät enää kiinnosta. Mutta näinhän ei ole, kuten kaikki tiedämme. Jostain muusta siinä on kysymys.
On se niin hassua ja hupaisaa. Kun kommentoija käyttää tällaisia sanoja, niin kukaan ei pääse sanomaan, että hän olisi jotakin negatiivista sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Olen lestadiolainen ja samaa mieltä tuosta että sydämestä lähtevät pahat teot. En silti ala laajamittaisesti toimimaan toisin koska moni mitä emme tee on minusta ihan loogista. En esimerkiksi halua sekoilla kännissä ja nolata sillä itseäni ja meikkaamattomuudella koen olevani tasa-arvoinen miesten kanssa, koska ei sitä heiltäkään odoteta.
Siksi minusta on loukkaavaa että leimaat meidät kaikki väärässä oleviksi.
Aivoista lähtevät pahat teot. Sydämellä ei ole mitään tekemistä minkäänlaisten tekojen kanssa.
Alkoholi on paha, mutta tupakoida voi ??
Meikkaaminen on jokaisen oma asia, mutta sinun kohdalla se ei ole. Noudatat jonkun toisen sääntöjä.
Olen kyllä surullinen lasten puolesta. Itse olin 80-luvulla helluntailaisperheen lapsi. Olin koulussa aina yksin ja kiusattu. Olin hyvin erikoinen persoona, koska olin todella tiukasti uskovainen. Meillä ei esim ollut televisiota enkä ymmärtänyt yhtään huumoria. Pidin myös ei uskovaisia lapsia synnillisenä, jotka menevät helvettiin. Tuollainen tiukka uskonto vahingoittaa, koska lapset kuitenkin käyvät koulua ja pitäisi tulla tavallisten lasten kanssa toimeen. Enää en ole uskovainen mutta koko ikäni olen ollut ilman ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lestadiolainen ja samaa mieltä tuosta että sydämestä lähtevät pahat teot. En silti ala laajamittaisesti toimimaan toisin koska moni mitä emme tee on minusta ihan loogista. En esimerkiksi halua sekoilla kännissä ja nolata sillä itseäni ja meikkaamattomuudella koen olevani tasa-arvoinen miesten kanssa, koska ei sitä heiltäkään odoteta.
Siksi minusta on loukkaavaa että leimaat meidät kaikki väärässä oleviksi.
Aivoista lähtevät pahat teot. Sydämellä ei ole mitään tekemistä minkäänlaisten tekojen kanssa.
Alkoholi on paha, mutta tupakoida voi ??
Meikkaaminen on jokaisen oma asia, mutta sinun kohdalla se ei ole. Noudatat jonkun toisen sääntöjä.
Matteus 15:
Juuri sydämestähän lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, siveettömyys, varkaudet, väärät todistukset ja herjaukset.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä surullinen lasten puolesta. Itse olin 80-luvulla helluntailaisperheen lapsi. Olin koulussa aina yksin ja kiusattu. Olin hyvin erikoinen persoona, koska olin todella tiukasti uskovainen. Meillä ei esim ollut televisiota enkä ymmärtänyt yhtään huumoria. Pidin myös ei uskovaisia lapsia synnillisenä, jotka menevät helvettiin. Tuollainen tiukka uskonto vahingoittaa, koska lapset kuitenkin käyvät koulua ja pitäisi tulla tavallisten lasten kanssa toimeen. Enää en ole uskovainen mutta koko ikäni olen ollut ilman ystäviä.
Olen todella pahoillani puolestasi. Itselläni on erilainen tausta ilman tiukkaa uskontoa. Tunnistan kuitenkin tuon, että lapsuus ilman ystäviä jättää syvät haavat ja ikuisen FOMOn. Voimia ja halaus!
Vierailija kirjoitti:
On se niin hassua ja hupaisaa. Kun kommentoija käyttää tällaisia sanoja, niin kukaan ei pääse sanomaan, että hän olisi jotakin negatiivista sanonut.
Kuule, kun se on ihan oikeasti hupaisaa😀
No aika monessa lasten elokuvassa on tanssia ja rytmikästä musiikkia, päätähdillä korviksia ja meikkiäkin.
Että näin sivusta ymmärrän kyllä tavallaan, että jos tarkoitus on elää ilman näitä, ei niitä halua tuoda lapsille tässäkään muodossa 🤔
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli ajatus että mikä tahansa asia liian tiukalle vedettynä eriyttää vanhempien hyvästä tarkoituksesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
No aika monessa lasten elokuvassa on tanssia ja rytmikästä musiikkia, päätähdillä korviksia ja meikkiäkin.
Että näin sivusta ymmärrän kyllä tavallaan, että jos tarkoitus on elää ilman näitä, ei niitä halua tuoda lapsille tässäkään muodossa 🤔
Minä puhuin nyt lasten elokuvista! Vaikka Heinähattu ja Vilttitossu. Pääosissa lapset. Mitä pahaa on lasten rytmikkäässä musiikissa? On Rati- riti- rallassakin rytmi!!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meidän naapurin hellariperheellä on aina ollut televisio. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meidän naapurin hellariperheellä on aina ollut televisio. 🤔
Tiedän, että monilla oli. Meillä ei ollut. Isä oli tiukka uskovainen.
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa. Bamse- nalle, Aarne Alligaattori, Saariston lapset...
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa rytmikkäässä musiikissa on?
Minua ainakin tanssiminen rentouttaa.
Lessu poloiset luulee että jos tanssii niin sitten ollaankin jo kohta puolisoa pettämässä.
Parempi onkin olla tanssimatta ja noudattaa yhteisön sanelemia sääntöjä jos ei itse osaa omilla aivoillaan ajatella mikä on itselle/ muita kohtaan oikein ja mikä ei.
Joo. Jotenkin ironista, että moittivat - ilmeisesti- telkkaria, elokuvia ja maailmaa yleensä liiasta seksuaalisuuden esittämisestä. Mikä voi osin pitää paikkansakin.
Mutta itse tanssin suhteen katsovat asiaa kuin "seksilasit" silmillä, eivätkä osaa erottaa rytmiä, liikettä ja puhdasta liikkeen iloa ilman, että siitä syntyy Sodoma ja Gomora
Vierailija kirjoitti:
Ikävää, mutta ei liity aiheeseen. Vanhoillislestadiolaiset harvemmin on yksinäisiä. Päinvastoin.