Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista)
Mielipiteitä? Ovat 20 ja toinen lapsi tulossa. Luoja päättää lapsiluvun.
Kommentit (10127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia muut kuin lestadiolaiset ovat niin kärkkäitä haukkumaan lestadiolaisia ja etsimään jatkuvasti epäkohtia uskosta? Mikä siinä teitä häiritsee? Koskeeko se teitä jotenkin henkilökohtaisesti? (Poislukien jos olet tullut huijatuksi remontissa tms., silloin ymmärrän kritiikin.)
T. Ei-vl
Et taida ymmärtää, että moni joutuu olemaan tekemisissä heidän kanssa. Normaali vuorovaikutus on monesti täysin mahdotonta, kun uskonto vaikuttaa heidän ajatteluaan kaventavasti. Miten voit toimia henkilöiden kanssa joilla ei ole mitään halukkuutta minkäänlaiseen kompromissiin?
En ole tuo jolle vastailit, mutta itse oon töissä tullut erinomaisesti toimeen myös vanhoillislestadiolaisten kanssa.
Olisiko sitten kyse persoonasta, myös sinun, kun tuota kommenttia lukee...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kun sielunvihollinen myrkyttää sydämen, se alkaa näkyä ensimmäisenä puheessa. Siihen ilmaantuu arvostelua ja kritiikkiä uskovaisten elämää ja Jumalan valtakuntaa kohtaan."
Eikö tässä muka viitata nimenomaan kritiikkiin vanhoillislestadiolaista liikettä kohtaan? Miten muuten tuota voisi lukea?
Varmasti, mutta tärkeämpi oli tämä "Armosta uskomisen tilalle tulee vaativa lainomaisuus, jolloin uskonvanhurskaudesta eksytään lakivanhurskauteen." Miten kirjoittaja oli sokea katsomaan vl-liikettä? Ota ensin hirsi omasta silmästä niin näet ottaa tikun toisen ihmisen silmästä, jotenkin näin taitaa olla Raamatussa.
Tuli vain mieleen, että eiköhän lakivanhurskautta ole juuri uskon suorittaminen tekojen kautta. Pyritään ikään kuin täyttämään tietty mitta ja toimimaan tietyllä tavalla, jotta olisi Jumalalle kelpaava. Todellisuudessa Raamattu kertoo, että yksikään ihminen ei voi ansaita pelastusta teoillaan. Vaikka kuinka olisit värjäämättömin hiuksin, korvakoruitta ja meikittä niin ei se sinua vanhurskauta.
Mitenkäs vl-liike suhtautuu sukupuolta korjaaviin? Todennäköisyyksien valossa näitäkin ihmisiä täytyy olla noin isossa porukassa. Vai lähteekö ne aina liikkeestä? Entä sukupuoltaan korjanneen avioliittoasiat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia muut kuin lestadiolaiset ovat niin kärkkäitä haukkumaan lestadiolaisia ja etsimään jatkuvasti epäkohtia uskosta? Mikä siinä teitä häiritsee? Koskeeko se teitä jotenkin henkilökohtaisesti? (Poislukien jos olet tullut huijatuksi remontissa tms., silloin ymmärrän kritiikin.)
T. Ei-vl
Et taida ymmärtää, että moni joutuu olemaan tekemisissä heidän kanssa. Normaali vuorovaikutus on monesti täysin mahdotonta, kun uskonto vaikuttaa heidän ajatteluaan kaventavasti. Miten voit toimia henkilöiden kanssa joilla ei ole mitään halukkuutta minkäänlaiseen kompromissiin?
En ole tuo jolle vastailit, mutta itse oon töissä tullut erinomaisesti toimeen myös vanhoillislestadiolaisten kanssa.
Olisiko sitten kyse persoonasta,
Me ei käydä firman juhlista kun ei ole absolutistina kiva olla tilaisuudessa jossa monet juo. Eikä koulutusreissutkaan kaikissa firmoissa houkuta, koska joskus niidenkin iltaohjelmaan kuuluu ryyppääminen. Olisin itse ollut kiinnostunut ainejärjestötoiminnasta, mutta ei sieltä löytynyt sopivia tapahtumia kun 90% perustui kännäykselle.
Kuitenkin eri työpaikoissa on eri kulttuureja, kaikissa ei ryypätä. Kyllä tunnen ihmisiä jotka käyvät koulutuspäivillä, pikkujouluissa ym. Lähtevät ehkä aikaisin kotiin kuitenkin. On ikävää olla selvä kunnolla humalaisten kanssa.
P.s. Minulla on monta ei-lestadiolaista kaveria niin ei toimeentulo-ongelmia ainakaan minulla ole. Eivät kylläkään juo tapaamisissa enkä minä ala pitämään lähetussaarnoja :D
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs vl-liike suhtautuu sukupuolta korjaaviin? Todennäköisyyksien valossa näitäkin ihmisiä täytyy olla noin isossa porukassa. Vai lähteekö ne aina liikkeestä? Entä sukupuoltaan korjanneen avioliittoasiat?
Niin uusi asia että kanta tuntuu olevan vasta muotoutumassa. Osa, varsinkin iäkkäistä tuntuu kieltävän ilmiön (mikä on minusta huono idea) ja osa ajattelee että sukupuolen fyysinen korjaus on väärin. Mutta kanta on nähtävästi tosiaan vasta muotoutumassa. Minusta sen pitäisi olla sellainen, joka sallii myös transsukupuolisen olla lestadiolainen ilman että hänen tilanteensa kielletään.
Vierailija kirjoitti:
Ollella ja Eevalla ei ole edes verhoja. No sehän on tietysti myös kielletty.
Ei ole kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Olohuoneessa heillä kyllä on verhot. Ja muutenkin, tuo verhojuttu on yksi urbaanilegenda muiden joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin uusi asia että kanta tuntuu olevan vasta muotoutumassa. Osa, varsinkin iäkkäistä tuntuu kieltävän ilmiön (mikä on minusta huono idea) ja osa ajattelee että sukupuolen fyysinen korjaus on väärin. Mutta kanta on nähtävästi tosiaan vasta muotoutumassa. Minusta sen pitäisi olla sellainen, joka sallii myös transsukupuolisen olla lestadiolainen ilman että hänen tilanteensa kielletään.
No niinpä, jotkuthan on sellasia, että ne ilmottaa jo kolmevuotiaana olevansa eri sukupuolta. En minä ainakaan koe voivani tuomita toisen ihmisen kokemusta vääräksi. Vaikka en usko ilmiön olevan aidosti ihan niin laaja mitä yleisellä tasolla yhteiskunnassa annetaan ymmärtää. Mutta uskon, että jotkut ihan oikeasti tavallaan syntyvät niin, ettei kokemus ja keho täsmää. Näilläkin ihmisillä on oikeus rakkauteen ja tavalliseen rakkaussuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinpä, jotkuthan on sellasia, että ne ilmottaa jo kolmevuotiaana olevansa eri sukupuolta. En minä ainakaan koe voivani tuomita toisen ihmisen kokemusta vääräksi. Vaikka en usko ilmiön olevan aidosti ihan n
En ole vl, mutta on tosiasiassa harvinaista, että lapsen sukupuolidysforia olisi pysyvää. Useimmat identifioituvat kasvun myötä omaan sukupuoleensa.
Sukupuolenkorjaushoidot ovat kyllä edelleen harvinaisia.
Se ei oikeastaan ole oleellista onko se harvinaista koska näitäkin tapauksia kuitenkin on. Joten se on vaan oleellista miten asiaan suhtaudutaan. Jos vaikka nainen korjaa sukupuolen mieheksi ja alkaa parisuhteeseen miehen kanssa, niin kyseessä on ulospäin miespari. Jos sama henkilö alkaa suhteeseen naisen kanssa, niin faktisesti ottaen kyseessä on tavallaan kuitenkin naispari. Jos tämän hyväksyy niin aika pieni ero on homopareihin noin yleensä. Ikuista sinkkuuttakaan ei liene oikein vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olohuoneessa heillä kyllä on verhot. Ja muutenkin, tuo verhojuttu on yksi urbaanilegenda muiden joukossa.
Ei ole, vaan pelkkä vitsi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ei-vl
En ole tuo jolle vastailit, mutta itse oon töissä tullut erinomaisesti toimeen myös vanhoillislestadiolaiste
Me ei käydä firman juhlista kun ei ole absolutistina kiva olla tilaisuudessa jossa monet juo. Eikä koulutusreissutkaan kaikissa firmoissa houkuta, koska joskus niidenkin iltaohjelmaan kuuluu ryyppääminen. Olisin itse ollut kiinnostunut ainejärjestötoiminnasta, mutta ei sieltä löytynyt sopivia tapahtumia kun 90% perustui kännäykselle.
Kuitenkin eri työpaikoissa on eri kulttuureja, kaikissa ei ryypätä. Kyllä tunnen ihmisiä jotka käyvät koulutuspäivillä, pikkujouluissa ym. Lähtevät ehkä aikaisin kotiin kuitenkin. On ikävää olla selvä kunnolla humalaisten kanssa.
P.s. Minulla on monta ei-lestadiolaista kaveria niin ei toimeentulo-ongelmia ainakaan minulla ole. Eivät kylläkään juo tapaamisissa enkä minä ala pitämään lähetussaarnoja :D
Vastaus on mihin viestiin?
Tuo verhokeskustelu on ihan pöljä. Joku kertoo sen kohta totena eteenpäin ja näin on taas uusi, paikkansa pitämätön juttu syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Terveiden kusivehkeiden leikkely nyt muutenkin on aivan turhaa. Höpöhöpöä.
biologia on mitä on, tee sitten identiteetillesi mitä lystäät. Kyllä nykyajan lisäke, leninki ja peruukkiosastot sen liiankinhyvin mahdollistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ei-vl
En ole tuo jolle vastailit, mutta itse oon töissä tullut
Tuo viesti on varmaan vastaus johonkin poistettuun viestiin. Eilen täällä oli selkeästi viesti jossa puhuttiin firman juhlista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveiden kusivehkeiden leikkely nyt muutenkin on aivan turhaa. Höpöhöpöä.
biologia on mitä on, tee sitten identiteetillesi mitä lystäät. Kyllä nykyajan lisäke, leninki ja peruukkiosastot sen liiankinhyvin mahdollistaa.
Jos nainen haluaa elää miehenä niin ei siinä tartte kusivehkeitä leikellä. Testosteronia vaan nassuun niin kukaan ei tunnista naiseksi. Kenen kanssa tällainen ihminen saa sitten vl-opin mukaan alkaa suhteeseen? Jotenkin menee monimutkaiseksi.
Ihana seurata heidän elämää. 20 vuoden päästä on lapsia paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kiveen hakattu. Sopiva sairaus tms niin lapsia ei synny enää ollenkaan. Ei näitä voi kukaan etukäteen tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kiveen hakattu. Sopiva sairaus tms niin lapsia ei synny enää ollenkaan. Ei näitä voi kukaan etukäteen tietää.
Eikä täysin pois suljettua ole sekään, että omat aivot alkavat raksuttaa. Jotkut kykenevät jossain vaiheessa irtautumaan liikkeen taholta tulleesta kontrollista, kaikki tosin ei.
Juu ymmärsin kyllä. Mutta suurin osa lienee tavallisia tallustelijoita, eivätkä sillä tavalla ajattele noudattavansa mitään erityisen äärimmäistä oppia.