Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista)
Mielipiteitä? Ovat 20 ja toinen lapsi tulossa. Luoja päättää lapsiluvun.
Kommentit (10127)
"Mihin viittasit tuolla, että väitettäisiin olevan viallinen jos kuuntelee tietyn tyyppistä metallia? Tuohonko, jossa ihmeteltiin että kenellä edes tulee mieleen kuunnella jotakin tuollaista (marginaali)musiikkia?"
Lainaus ei onnistu, mutta juuri tuota viestiä tarkoitin. Sen kirjoittaja toisaalta ei ole vl ja omaa pitkän musiikkitaustan yms. Eli sillä tavalla hän on kuin minä eli liikkeen ulkopuolinen. Pahoittelut, että nostin tuon viestin nyt omassa viestissäni esiin. Jotenkin aloin vaan tuntea itseni jotenkin "vialliseksi", kun mietin millainen kuva minusta jollekin tulisi jos hän tietäisi minun kuuntelevan tuollaista. Kun se ei vaan mene niin, että jokainen tuon kategorian bändikään on mikään "paha" tai sen kuuntelija.
Ehkä minulle oli jonkinlainen järkytys, että jos esim johonkin biisiketjuun laitan kuuntelevan jotain tuollaista olen sitten itsekin "paha" ihminen. Kirjoitettiin niin, että kenen tulee edes mieleen kuunnella tuollaista (kuin se olisi jokin sekopäisyyden merkki) ja itse taas pidän siitä. Ehkä tämä toi ajatuksen millaista kuvaa se maalaa minusta. Niin kuin kirjoitin niin en palvo mitään s**tanaa ja olen ihan tavallinen ihminen. Katson myös nuo biisit ja bändit niin ettei niissä ole mitään tuollaista pahuuden palvontaa. Samalla minulla on laaja musiikkimaku ja oikeastaan tuolta ääripäästä löytyy sitten vain muutamia bändejä mitä kuuntelen. En silti halua hävetä sitä mitä kuuntelen ja olen omasta mielestäni hyvä ihminen vielä jos vertaa moniin muihin. Itselläni on muutenkin hyvin huonoja kokemuksia moniin ihmisiin liittyen. Pahoittelen, kun pitkästi kirjoitan ja menee jo aiheesta ohi. Ehkä lopetan nyt tähän.
Sattumalta näin tämän aiheen, ja kirjoitin yhden ainoan lyhyen viestin, sekin oli liikaa.
Millä perusteella viestejä poistetaan, miksi minun kokemukseni entisenä lestadiolaisena ovat palstalla kiellettyjä?
Vierailija kirjoitti:
Sattumalta näin tämän aiheen, ja kirjoitin yhden ainoan lyhyen viestin, sekin oli liikaa.
Millä perusteella viestejä poistetaan, miksi minun kokemukseni entisenä lestadiolaisena ovat palstalla kiellettyjä?
En nähnyt viestiäsi, mutta MITÄÄN ei voi kirjoittaa, minkä voi vähänkään katsoa kriitiikiksi lestadiolaisuutta kohtaan. Lestadiolaisuudesta saa kirjoittaa VAIN positiivisia asioita.
Täällä nyt poistetaan viestejä ihan mielivaltaisesti. Syitä on vaikea nähdä. Keskustelu olisi tärkeää kun moni ei uskalla kertoa ajatuksia avoimesti vaikeasta aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nähnyt viestiäsi, mutta MITÄÄN ei voi kirjoittaa, minkä voi vähänkään katsoa kriitiikiksi lestadiolaisuutta kohtaan. Lestadiolaisuudesta saa kirjoittaa VAIN positiivisia asioita.
Montako lestadiolaisuutta koskevaa positiivista viestiä löydät?
Montako lestadiolaisuutta koskevaa negatiivista tai kriittistä viestiä löydät?
Kumpiakohan on julkaistu enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Täällä nyt poistetaan viestejä ihan mielivaltaisesti. Syitä on vaikea nähdä. Keskustelu olisi tärkeää kun moni ei uskalla kertoa ajatuksia avoimesti vaikeasta aiheesta.
KAIKKI kriittiset viestit poistetaan, se on ollut linja pitkään. Ilmeisesti tarkoitus on vääristää yleistä käsitystä, jotta vain yhdenlainen totuus saa näkyvyyttä.
Minä kirjoitin että vl:t ei ajattele kaikki samalla tavalla ja ovat ihmisinä erilaisia. Osa käy konserteissa, teatterissa ja elokuvissa. Moni nainen meikkaa vähän ja monilla miehillä on parta tai pitkät hiukset. Jotkut on näissä varovaisempia koska kokee ne uskolle vaaraksi, mutta joillekkin päinvastoin tiukat säännöt tukehduttaa uskon. Kumpikin kunnioittakoon toisen valintaa. Tämä viesti poistettiin. Mode on kyllä mielivaltainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin turhanpäiväisiä kysymyksiä, noilla ei ole mitään merkitystä. Merkitystä on sillä, kuinka eri viestejä kohdellaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä kirjoitin että vl:t ei ajattele kaikki samalla tavalla ja ovat ihmisinä erilaisia. Osa käy konserteissa, teatterissa ja elokuvissa. Moni nainen meikkaa vähän ja monilla miehillä on parta tai pitkät hiukset. Jotkut on näissä varovaisempia koska kokee ne uskolle vaaraksi, mutta joillekkin päinvastoin tiukat säännöt tukehduttaa uskon. Kumpikin kunnioittakoon toisen valintaa. Tämä viesti poistettiin. Mode on kyllä mielivaltainen.
Viestisi poistettiin samalla, kuin kerroin omat kokemukseni sinun viestissä esitettyihin asioihin.
T. Ex VL
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viestisi poistettiin samalla, kuin kerroin omat kokemukseni sinun viestissä esitettyihin asioihin.
T. Ex VL
Sinun viestisi paljasti, että on tabu keskustella lestadiolaisten kielloista ja muiden jäsenien harjoittamasta kontrolloimisesta. Viestissäsihän mainittiin muiden pitävän huolta ettei toiset tee näitä aiemmassa viestissä mainittuja asioita. Näitä oli ainakin elokuvat, meikkaaminen ja teatteri, taisi olla jotain muitakin asioita mainittu.
Kontrollin muotohan sekin on. Keskustelun vaientaminen. Niin 70-lukulaista meininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin turhanpäiväisiä kysymyksiä, noilla ei ole mitään merkitystä. Merkitystä on sillä, kuinka eri viestejä kohdellaan.
Miksi nuo kysymykset ovat täysin turhanpäiväisiä, kun joku (sinä), joka käyttää mielellään pölkkykirjaimia asiaansa tehostaakseen, väitti, että täällä julkaistaan vain positiivisia asioita lestadiolaisuudesta? Olisit vastannut kysymyksiin etkä suhtautunut yliolkaisesti niihin.
Sehän on ihan lestadiolaisuuden ydintä, että mitään negatiivistä ei saa sanoa. Säälittävää, että täälläkin harrastetaan sensuuria.
Vierailija kirjoitti:
"Mihin viittasit tuolla, että väitettäisiin olevan viallinen jos kuuntelee tietyn tyyppistä metallia? Tuohonko, jossa ihmeteltiin että kenellä edes tulee mieleen kuunnella jotakin tuollaista (marginaali)musiikkia?"
Lainaus ei onnistu, mutta juuri tuota viestiä tarkoitin. Sen kirjoittaja toisaalta ei ole vl ja omaa pitkän musiikkitaustan yms. Eli sillä tavalla hän on kuin minä eli liikkeen ulkopuolinen. Pahoittelut, että nostin tuon viestin nyt omassa viestissäni esiin. Jotenkin aloin vaan tuntea itseni jotenkin "vialliseksi", kun mietin millainen kuva minusta jollekin tulisi jos hän tietäisi minun kuuntelevan tuollaista. Kun se ei vaan mene niin, että jokainen tuon kategorian bändikään on mikään "paha" tai sen kuuntelija.
Ehkä minulle oli jonkinlainen järkytys, että jos esim johonkin biisiketjuun laitan kuuntelevan jotain tuollaista olen sitten itsekin "paha" ihminen. Kirjoitettiin niin, että kenen tulee edes mieleen kuunnella tuoll
Voi tätä väärin ymmärryksen määrää. Minä siis kirjoitin jotain sellaista, että kenelle tulee moinen edes mieleen tms. Se oli kommentti siihen, kun joku musiikkikeskusteluun toi elementin siitä, että on olemassa myös musiikkia, jossa saatanaa palvotaan. Minusta se oli vain niiin off topic, että ihmettelin asiaa. Että jos puhutaan musiikista ja vielä lähinnä konserteista, niin miten jonkun päähän tulee siitä loogisena ajatuksena saatananpalvonta. En siis tarkoittanut ihmetellä sitä, että joku tykkää hevistä.
Joten et ole viallinen, en millään lailla tarkoittanut sitä. Nauti sä vaan mielimusastasi!!
Vierailija kirjoitti:
Sehän on ihan lestadiolaisuuden ydintä, että mitään negatiivistä ei saa sanoa. Säälittävää, että täälläkin harrastetaan sensuuria.
Kirjoitat, että lestadiolaisuuden ydintä on se, että mitään negatiivista ei saa sanoa. Kommenttisi on siis omasta mielestäsi positiivinen, koska siinähän se saa vieläkin olla julkaistuna. Jos selaat kymmenkunta viestiä taaksepäin, nekin ovat siis positiivisia? 🤔
"Voi tätä väärin ymmärryksen määrää. Minä siis kirjoitin jotain sellaista, että kenelle tulee moinen edes mieleen tms. Se oli kommentti siihen, kun joku musiikkikeskusteluun toi elementin siitä, että on olemassa myös musiikkia, jossa saatanaa palvotaan. Minusta se oli vain niiin off topic, että ihmettelin asiaa. Että jos puhutaan musiikista ja vielä lähinnä konserteista, niin miten jonkun päähän tulee siitä loogisena ajatuksena saatananpalvonta. En siis tarkoittanut ihmetellä sitä, että joku tykkää hevistä.
Joten et ole viallinen, en millään lailla tarkoittanut sitä. Nauti sä vaan mielimusastasi!!"
Pahoittelen itsekin kun kirjoitin vähän mitä sattuu. Kuitenkin eräässä toisessa viestissä taas yhdistettiin esim juuri tämä death metal yms siihen saatananpalvontaan ja ihmeteltiin sitä, että miten joku voi kuunnella sellaista ja minä tavallaan mietin kuinka läheltä se minua menee ja jotkut bändit kuuluvat ehkä jo monille sellaiseen "ikävään" kategoriaan. Sinä puhut hevistä ja minä tavallaan puhun taas näistä death metal bändeistä joihin liittyy monilla kielteistä ajatusta. "Tavallista" heviähän moni varmasti kuuntelee. Tämäkin viesti menee vähän ohiksena puolelle ja ketjun aihe ei nyt oikein yhdisty tähän omaani enää mitenkään. Mutta kiitos viestistäsi. En jaksa nyt enää lainata tuota yhtä kohtaa jossa kirjoitettiin, että jos kuuntelee tietynlaista musiikkia niin se kyllä jo kertoo kuulijastaan. Jääköön tämä nyt tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat, että lestadiolaisuuden ydintä on se, että mitään negatiivista ei saa sanoa. Kommenttisi on siis omasta mielestäsi positiivinen, koska siinähän se saa vieläkin olla julkaistuna. Jos selaat kymmenkunta viestiä taaksepäin, nekin ovat siis positiivisia? 🤔
Tuo on faktaa, ettei mitään negatiivista saa sanoa. Samaa mieltä myös lestadiolaisten vaatiman sensuurin säälittävyydestä, vaikka tältä palstalta saattekin poistatettia lähes kaiken, ei se tarkoita ettei asiat jotain kautta tulisi esiin.
Tuo kommentti, että se olisi lestadiolaisuuden ydintä on hieman outo, mutta ymmärrettävä kun lestadiolaisuus ei kestä mitään kritiikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu osoittaa millaista on raukkojen elämä. Kyttäystä ja alapeukutusta.
Melko kyttääjä taidat olla itsekin, jos olet koko ketjun jaksanut lukea läpi ja laittanut vielä alapeukutkin merkille.
Rehellisesti sanoen en ymmärrä, miksi tässä ketjussa täytyy kritisoida vanhoillislestadiolaisia, eläköön jokainen tavallaan, tätä keskustelua voisi käydä muuallakin. Kaikkea hyvää Ollelle ja Eevalle
Onko tämä ainut paikka missä vl:t pääsee avautumaan?
Mihin viittasit tuolla, että väitettäisiin olevan viallinen jos kuuntelee tietyn tyyppistä metallia? Tuohonko, jossa ihmeteltiin että kenellä edes tulee mieleen kuunnella jotakin tuollaista (marginaali)musiikkia?