Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista)
Mielipiteitä? Ovat 20 ja toinen lapsi tulossa. Luoja päättää lapsiluvun.
Kommentit (10127)
Vierailija kirjoitti:
Toisen henkilön valopääksi nimittely ei kyllä kerro kovin korkeasta keskustelukulttuurista.
Minä sain vastaavan kommentin aiemmin kirjoittamaani viestiin kuin tuo valopääksi haukkunut. Taitaa olla sama kaveri kyseessä, mitään annettavaa keskustelulle ei koskaan ole. Miksi edes kirjoitat foorumille, ellet halua keskustella?
Ja eikö käy aika tylsäksi kytätä jatkuvasti palstalla?
Minä olen se, joka kommentoin valopää-nimittelyä ja edelleen seison kommenttini takana. En päivystä palstalla enkä edes halua tämmöiseen ala-arvoiseen keskusteluun osallistua. En elä kuplassa vaan ihan avoimin mielin suhtaudun elämän ilmiöihin. Elän ja annan toistenkin elää.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen se, joka kommentoin valopää-nimittelyä ja edelleen seison kommenttini takana. En päivystä palstalla enkä edes halua tämmöiseen ala-arvoiseen keskusteluun osallistua. En elä kuplassa vaan ihan avoimin mielin suhtaudun elämän ilmiöihin. Elän ja annan toistenkin elää.
Sinä olet jatkuvasti vaatinut täydellistä sensuuria koskien keskustelua lestadiolaisuuden negatiivista puolista. Vaadit poistamaan kaiken keskustelun, joka ei sinua miellytä.
T yks mode vaan
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä ole edes keskusteluun osallistunut, pelkkää turhaa länkytystä ja keskusteluiden harhaan johtamista. Olen myös huomannut, että sinä haluat kieltää kaikki eri mieltä olevien kommentit valheena.
Eli tuo moden kommentti taitaa olla totta, että sinä poistattelet muiden viestejä. Todella alhaista, itse en voisi alentus sinun tasolle.
Olet aivan oikeassa, en ole keskusteluun osallistunut. :) Hoksautinpahan vain, että toisen osapuolen nimittäminen valopääksi ei ole fiksua. En ole myöskään ollut sensuuria vaatimassa. Kannattaa jokaisen erottaa oletetut asiat ja tosiasiat toisistaan. Parempaa uutta vuotta kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Olet aivan oikeassa, en ole keskusteluun osallistunut. :) Hoksautinpahan vain, että toisen osapuolen nimittäminen valopääksi ei ole fiksua. En ole myöskään ollut sensuuria vaatimassa. Kannattaa jokaisen erottaa oletetut asiat ja tosiasiat toisistaan. Parempaa uutta vuotta kaikille!
Kuitenkin sinun IP osoitteesta tulee eniten viestejä tähän ketjuun, vaikket osallistu keskusteluun omasta mielestäsi!
T se mode
Vierailija kirjoitti:
Ei muiden tarvitse sanoa, että olet valopää, eikä tarvitse sanoa että olet idiootti. Sinä todistat nämä asiat ihan itse!
Siis, ihan oikeasti! Luuletko todella, että muut eivät osaa lukea valopää sanaa, ja että täytyy oikein "hoksauttaa"!
Näytät olevan todella toivoton tapaus, opettele keskustelemaan, niin uusi vuosi voi olla sinunkin osalta parempi. Ei ole mitään oikeaa keskustelua pelkästään puuttua yksittäisiin sanoihin ja jauhaa samaa paskaa maailman tappiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Toisen henkilön valopääksi nimittely ei kyllä kerro kovin korkeasta keskustelukulttuurista.
Tässä näemme kaikista korkeinta keskustelukulttuuria.
Saanko esitellä: pilkunnussija!!! Se kaiken keskustelun päätähti ja airut!!!
Vai että mode? Salli minun nauraa! 😆
T Eri
Vierailija kirjoitti:
Vai että mode? Salli minun nauraa! 😆
T Eri
Oli tai ei, mutta onhan tuon yhden pyrkimykset täysin selviä, hän on monesti jopa itse kertonut tehneensä ilmiantoja muiden viesteistä. En ymmärrä ihmisiä, jotka haluavat kieltää erimielisten kommenttien julkaisun. Eihän tämän mikään pohjois korea pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Kuoleekohan kukaan lestadiolaisäiti koskaan noihin jatkuviin synnytyksiin?
Ei Suomessa kuole juuri koskaan kukaan synnytykseen, mutta toki sekin mahdollista on. Ei se että synnyttää monta kertaa lisää riskiä kuolla synnytykseen juurikaan, jo ensimmäinen synnytys voi mennä pieleen. Jokainen lapsi yleensä tulee helpommin kuin edellinen kun paikat on jo "tottuneet" siihen joustamiseen ja itse osaa tulkita kroppansa toimintaa paremmin ja ponnistaa oikeaan aikaan oikealla tavalla jne.
Äidilläni on neljä lasta, ja esikoista synnytti vuorokauden ja sitten lapsi revittiin imukupilla ulos, kuopus tuli muutamassa tunnissa ja helposti.
Isoäidilläni oli kymmenen lasta, en tiedä minkälaisia muut synnytykset hänellä oli, mutta viimeisen kanssa tuli verenvuotoa joka meinasi viedä hengen, hän kun olikin jo 42-vuotias, elettiin 50-lukua ja hän synnytti kotona kaikki lapsensa. En tiedä vaikuttiko ikä komplikaatioon, vai oliko ihan sattumaa.
Ihmisoikeusliikkeen kannanotto ehkäisykiellosta:
Jatkuvat raskaudet ja liian monet keisarinleikkaukset aiheuttavat vakavan riskin. Kun synnytykset eivät enää onnistu alateitse, joudutaan siirtymään keisarinleikkauksiin. Suosituksen mukaan kolmea leikkausta enempää ei pitäisi tehdä, mutta lääkärit joutuvat taipumaan äidin vakaumuksen vuoksi.
Jos tehdään jo kuudes keisarinleikkaus, niin tällaisen tapauksen riski on jo 6,7 prosenttia, Tällaisessa tapauksessa on hyvin tavallista, että syntyy verenvuoto joka on kolmesta viiteen litraan.
Lääkärikunnan mielestä ehkäisykielto on lieventynyt vime vuosina ja joissakin tapauksissa on jo hyväksytty lääkärin esittämä sterilisaatio. Vaarallisia tilanteita on nykyisin vähemmän kuin takavuosina.
Ihmisoikeusliitto haluaa nyt tutkia mahdolliset riskisynnytyksistä johtuneet kuolemantapaukset ja sen, rikkooko ehkäisykielto ihmisoikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuoleekohan kukaan lestadiolaisäiti koskaan noihin jatkuviin synnytyksiin?
Ei Suomessa kuole juuri koskaan kukaan synnytykseen, mutta toki sekin mahdollista on. Ei se että synnyttää monta kertaa lisää riskiä kuolla synnytykseen juurikaan, jo ensimmäinen synnytys voi mennä pieleen. Jokainen lapsi yleensä tulee helpommin kuin edellinen kun paikat on jo "tottuneet" siihen joustamiseen ja itse osaa tulkita kroppansa toimintaa paremmin ja ponnistaa oikeaan aikaan oikealla tavalla jne.
Äidilläni on neljä lasta, ja esikoista synnytti vuorokauden ja sitten lapsi revittiin imukupilla ulos, kuopus tuli muutamassa tunnissa ja helposti.
Isoäidilläni oli kymmenen lasta, en tiedä minkälaisia muut synnytykset hänellä oli, mutta viimeisen kanssa tuli verenvuotoa joka meinasi viedä hengen, hän kun olikin jo 42-vuotias, elettiin 50-lukua ja hän synnytti kotona kaikki lapsensa. En tie
En nyt puhu lestadiolaisista, vaan yleisesti. Se synnytyksessä kuoleminen ei ole ainoa kurja vaihtoehto. Aika monet saavat vuosittain pysyvät vauriot synnytyksestä. Suomessa synnytysten jälkihoito on surkealla tolalla ja moni jää vaikeidenkin vaivojen kanssa ilman hoitoa. Monilla on ongelmia virtsaamisen ja ulostamisen kanssa, osalla pidätyskyky menee kokonaan. Toisilla on vaikea erkauma vatsassa. Jotkut sairastuvat masennukseen. Raskauden myötä voi puhjeta monia pysyviä sairauksia. Itse tiedän yhden 9 lapsen äidin, joka ei pysty enää kävelemään normaalisti (ilmeisesti raskaudet ovat löysyttäneet lonkkien/lantion seutua vaikeasti). Minulle puhkesi yhden ainoan raskauden aikana hankala autoimmuunisairaus, jota ei voida parantaa. Tuttavani sairastui reumaan synnytyksen jälkeen. Kaltaisiamme on paljon. Olipa äiti lestadiolainen tai ei, toivoisin näihin raskauteen ja synnytykseen liittyvien sairauksien parempaa hoitoa. Olisi myös lasten etu, että vanhemmat voisivat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvat raskaudet ja liian monet keisarinleikkaukset aiheuttavat vakavan riskin. Kun synnytykset eivät enää onnistu alateitse, joudutaan siirtymään keisarinleikkauksiin. Suosituksen mukaan kolmea leikkausta enempää ei pitäisi tehdä, mutta lääkärit joutuvat taipumaan äidin vakaumuksen vuoksi.
Jos tehdään jo kuudes keisarinleikkaus, niin tällaisen tapauksen riski on jo 6,7 prosenttia, Tällaisessa tapauksessa on hyvin tavallista, että syntyy verenvuoto joka on kolmesta viiteen litraan.
Lääkärikunnan mielestä ehkäisykielto on lieventynyt vime vuosina ja joissakin tapauksissa on jo hyväksytty lääkärin esittämä sterilisaatio. Vaarallisia tilanteita on nykyisin vähemmän kuin takavuosina.
Ihmisoikeusliitto haluaa nyt tutkia mahdolliset riskisynnytyksistä johtuneet kuolemantapaukset ja sen, rikkooko ehkäisykielto ihmisoikeuksia.
Näköjään pari muutaman sanan kännykkä muutti, mutta tuskin haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän osa vl-naisista toivo, että lääkäri tekisi kohdunpoiston synnytyksen yhteydessä. Ei tarvitsisi itse tehdä päätöstä ehkäisystä, vaan voisi sanoa kohdunpoiston olleen lääkärin määräys. Nykyisin vaan tuota poistoa ei tehdä kovin kevein perustein, kun terveydenhuollossa säästetään kaikesta.
Tämäkin ketju osoittaa, että kyseessä on sairas yhteisö. Ja tyypit ei oikeasti sitä itse tajua. P. S. Festareilla hyvin harvoin tapellaan ja raiskataan. Siellä on oikeasti kiva ja avoin tunnelma.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin ketju osoittaa, että kyseessä on sairas yhteisö. Ja tyypit ei oikeasti sitä itse tajua. P. S. Festareilla hyvin harvoin tapellaan ja raiskataan. Siellä on oikeasti kiva ja avoin tunnelma.
Rauhanyhdistyksen seuroissa on myös hyvä, vapaa ja turvallinen tunnelma. Ennemmin se, kuin festarit, joissa porukka kännissä.
Vierailija kirjoitti:
Iso kiitos, Ihmisoikeusliitto!!
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun lapsesta asti on aivopesty uskomaan niin, niin myös uskotaan. Olen kuullut erään lestadiolaispuhujan puhuvan maallisen musiikin turmiollisuudesta, todella sairasta tekstiä. Ihan kaikessa nähtiin uhkia, ja niillä oli suora yhteys jopa kuten tässäkin ketjussa on tullut ilmi, jopa raiskauksiin. Joillakin on melkoista ääriajattelua.
Tunnen toki maltillisempia lestadiolaisia, mutta tuntuu, että heillä on jo toinen jalka ulkopuolella liikkeestä kun viihtyvät paljon muussa seurassa