Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista)

Vierailija
27.01.2023 |

Mielipiteitä? Ovat 20 ja toinen lapsi tulossa. Luoja päättää lapsiluvun.

Kommentit (10127)

Vierailija
2721/10127 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasikohan Olle liian aikaisin töihin/opiskeleen eikä ehtinyt palautumaan kunnolla. Enkä tarkoita tubettamista, vaan alaa jota opiskelee. Fyysistäkin kuitenkin. Siihen päälle vielä kotihommat ja mitä kaikkea extraa, renkaiden vaihtoa yms esitteli.

Vierailija
2722/10127 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palasikohan Olle liian aikaisin töihin/opiskeleen eikä ehtinyt palautumaan kunnolla. Enkä tarkoita tubettamista, vaan alaa jota opiskelee. Fyysistäkin kuitenkin. Siihen päälle vielä kotihommat ja mitä kaikkea extraa, renkaiden vaihtoa yms esitteli.

Niin en tiiä, kerkesihän se olla sairaslomalla ainakin kuukauden. Osaa varmasti kyllä itse tunnustella milloin on taas voimat ennallaan. Jos olisi joku jälkitauti edellisestä aivokalvontulehduksesta niin lääkärit olisi sen kyllä osannut jo diagnosoida. Nuo vaan kyllä harvoin uusii, eikö se edellinenkin ollut vähän epävarma diagnoosi. Jospa pian löytäisivät syyn ja hoidon, ettei tarvi pelätä ja elää epätietoisuudessa että millon taas iskee oireet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2723/10127 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme toivomusta:

Toivon ja rukoilen nuorelle isälle pikaista paranemista ja perheelle jaksamista! 🙏

Toivon, että asiasta tietämättömät eivät täällä spekuloisi, olettaisi, arvelisi, mikä tilanne on.

Toivon, että mahdollisten tulevien keskustelujen yhteydessä ei ennustettaisi, arvuuteltaisi jne., millaista jonkun elämä on 20 vuoden päästä. Sellaista taikuria ei löydy meistä kenestäkään. 

Vierailija
2724/10127 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei se pullien leipominen sitä tosiasiaa poista, että vl:t ajattelevat muiden palavan helvetissä. Ei ole minusta kovin rakkaudellisesti ajateltu."

En nyt saa tätä muotoiltua niin hyvin kuin haluaisin, mutta yritän kuitenkin. Jos uskot Raamattuun niin kuin lestadiolaiset (tai ihan mikä vaan uskontosuunta) uskovat, niin et sä voi itse päättää ketkä sinne taivaaseen tai helvettiin menee. Eihän se kuitenkaan estä rakastamasta ihmistä, se on täysin eri asia. Ja sen takiahan lestadiolaiset varmasti haluavat sen pullan leipomisen lisäksi, että rakkaat (ja muutkin) ihmiset olisivat myös samalla tavalla uskomassa. 

Minä olen ev.lut.uskovainen. En minä ajattele, että minun uskontoni on ainoa oikea tai olisi minun tehtäväni sanoa, kuka pääsee taivaaseen. Ihan hyvin myös toisella tavalla uskovat voivat päästä taivaaseen. En siis ajattele vaikka lestadiolaiseen/ortodoksiin/katoliseen törmätessäni, että helvettiin olisivat menossa, kun eivät usko tismalleen samoin kuin minä. Lestadiolaisilla taas pelastusoppi on hyvin tarkka: vain oman liikkeen piirissä olevat, "oikealla" tavalla uskovat pelastuvat. Minusta näissä ajattelutavoissa on selvä ero. Ei tuossa lestadiolaisten opissa ole tulkinnanvaraa, vaan tulkinta pelastuksesta on heidän mukaansa selkeä.

Vierailija
2725/10127 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi "olettaa, arvuutella, spekuloida" mikä tilanne on? Eihän sitä kukaan täällä ole millään pahalla miettinyt ja on varsin inhimillistä siitä keskustella ja paranemista varmasti kaikki toivovat!

Olle on itse kertonut olevansa jälleen sairaalassa sekä tiputuksessa. Edellisestä kerrasta tekivät oman postauksensa. Voinnistaan on kertonut myös muissa julkaisuissa julkisesti. Jos asiasta ei saisi puhua, olisivat varmasti vaienneet itsekin.

Vierailija
2726/10127 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei saisi "olettaa, arvuutella, spekuloida" mikä tilanne on? Eihän sitä kukaan täällä ole millään pahalla miettinyt ja on varsin inhimillistä siitä keskustella ja paranemista varmasti kaikki toivovat!

Olle on itse kertonut olevansa jälleen sairaalassa sekä tiputuksessa. Edellisestä kerrasta tekivät oman postauksensa. Voinnistaan on kertonut myös muissa julkaisuissa julkisesti. Jos asiasta ei saisi puhua, olisivat varmasti vaienneet itsekin.

Spekulaatiot ja oletukset muuttuvat valitettavan usein todeksi. Kannattaa luottaa vain siihen, mitä he itse kertovat.

Vierailija
2727/10127 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei se pullien leipominen sitä tosiasiaa poista, että vl:t ajattelevat muiden palavan helvetissä. Ei ole minusta kovin rakkaudellisesti ajateltu."

En nyt saa tätä muotoiltua niin hyvin kuin haluaisin, mutta yritän kuitenkin. Jos uskot Raamattuun niin kuin lestadiolaiset (tai ihan mikä vaan uskontosuunta) uskovat, niin et sä voi itse päättää ketkä sinne taivaaseen tai helvettiin menee. Eihän se kuitenkaan estä rakastamasta ihmistä, se on täysin eri asia. Ja sen takiahan lestadiolaiset varmasti haluavat sen pullan leipomisen lisäksi, että rakkaat (ja muutkin) ihmiset olisivat myös samalla tavalla uskomassa. 

Minä olen ev.lut.uskovainen. En minä ajattele, että minun uskontoni on ainoa oikea tai olisi minun tehtäväni sanoa, kuka pääsee taivaaseen. Ihan hyvin myös toisella tavalla uskovat voivat päästä taivaaseen. En siis ajattele vaikka lestadiolaiseen/ortodoksiin/k

Mutta ajattelet kuitenkin ilmeisesti, että muut kuin kristityt eivät pelastu? 

Vierailija
2728/10127 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnot - myös kristinusko - perustuvat useimmiten siihen, että ihmiset hakevat sen kautta pelastusta kuolemanjälkeiseen elämään. Vaikka ei edes ottaisi nyt kantaa eri uskontoihin, minusta on siis kummallinen lähtökohtakin, että uskovalla ihmisellä ei olisi uskonsa suhteen sitä ristiriitaa, että miksi kaikki eivät pelastuisi uskonnosta huolimatta. Osahan ajatteleekin siten, että Jumala armahtaa kyllä viimeisellä tuomiolla kuitenkin kaikki ihmiset.

Eihän sitä, että miksi kaikki eivät pelastuisi, voi ihminen mitenkään ymmärtää. Jos Raamattuun ja sen Jumalaan kuitenkin uskoo, koko kirjahan perustuu ja painottuu siihen, kuinka tärkeä ihmisen on tehdä parannus ja uskoa pelastuakseen.

Vierailija
2729/10127 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo vaikea aihe. Joku aiemmin kysyi siitä, miten vaikka luonnonkansojen yms. kohdalla, jotka eivät koskaan ole kuulleetkaan vaikka edes kristinuskosta. Tuohon ei varmaan kukaan vl:kaan osaa vastata, tai kukaan kristitty muutenkaan. Se on yksi suuri ongelma ja paljon pohdittu asia teologiassa.

Itse ajattelen jotenkin siten, että Jumalalla on myös sellainen salattu puoli, ja hän ei ilmoita edes Raamatussa ihan kaikkea (tai sitten niin, että jokin kohta sieltä avautuu joskus ja selittää myös tätä mysteeriä). Joskus olen kuullut väitettävän, että sellainen kohta siellä olisi, jossa tulee ilmi, että Jumalalla on tällaisille oma suunnitelmansa (jotka eivät hänestä kuule elämänsä aikana). En osaa sanoa, mistä tuollainen kohta löytyisi, mutta kuulisin itsekin mielelläni, jos täällä joku osaisi sanoa, mistä tuo mahdollinen Raamatun jae löytyy.

Lisäksi aiempi kirjoittaja taisi pohtia myös sitä, että eikö maailmassa ole vaikka juuri hyvin Raamatun mukaan eläviä katolisia ja miksi he eivät pelastuisi jne. Itse asiassa emme me lestadiolaisetkaan tiedä välttämättä kaikista uskonryhmistä, joissa uskotaan ja eletään samalla tavoin kuin meillä. Sellaisia on "löytynytkin" joskus yhtäkkiä, esim. Venäjältä. Mitä olen kuullut joistakin katolisen kirkon sisällä elävistä ryhmistä, en yhtään ihmettelisi, vaikka he uskoisivat juuri samalla tavalla kuin me ja sieltä "löytyisi" tällainen uskovien yhteys vl-uskoisten ja heidän välillään. 

Vierailija
2730/10127 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tilanne? Hiljaista. 

Vierailija
2731/10127 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2732/10127 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei mitään vakavaa.

Vierailija
2733/10127 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tilanne? Hiljaista. 

Nyt oli instassa että pääsee kotiin.

Vierailija
2734/10127 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan joutui olemaan sairaalassa. 

Vierailija
2735/10127 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikki on kunnossa.

Vierailija
2736/10127 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäköhän Oliverilla on?

Vierailija
2737/10127 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään tietoa tilanteesta? Toivotaan parasta.

Vierailija
2738/10127 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään tietoa tilanteesta? Toivotaan parasta.

Ei oo nyt päivitellyt mitään. Eiköhän se kerro lisää sitten kun jaksaa ja on valmis.

Vierailija
2739/10127 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tässä joku nuori kyselemässä Oliverin kuulumisia? Sairauksista työn puolesta tietävänä on pakko sanoa, että suurimmalla osalla sairaalassa olevista/juuri olleista ei ole jaksamista somejulkaisujen tekoon. Jos on väsynyt ja kipeä, niin silloin kuuluukin levätä. Täysin ymmärrettävää, että Oliverista ei nyt kuulu.

Vierailija
2740/10127 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli uusi video tullut. Ihana nähdä että Olle paremmassa kunnossa. Mahtavan kuuloista musisointia myös. Eevalla kaunis lauluääni. 

Ketju on lukittu.