Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies syyllistää eikä hyväksy pakkeja. Mitä teen? Ahdistava tilanne

Vierailija
27.01.2023 |

Mulla oli pari kuukautta sitten juttua yhden miehen kanssa, kunnes selvis että hänen edellinen parisuhde ei ollutkaan niin loppuun käsitelty kuin hän antoi ymmärtää. Olemme myös työkavereita, joten asia on hankalampi. Sanoin n. 3vk sitten hänelle, että en halua hänen kanssaan mitään ennen kuin hän on selvittänyt asiansa. Hän reagoi siihen asiallisesti. Eilen illalla hän kuitenkin lähetti pitkän viestin jossa kysyi että onko nyt näin että meidän juttu on ohi yms. Pitkä mutta ihan asiallinen viesti. Vastasin että olen mennyt jo elämässä eteenpäin, enkä ajattele hänestä mitään pahaa, ja juttu on ohi. Siis täysin asiallisesti vastasin.

Sitten hän lähetti suunnilleen näin: Miten v*tussa sä voit sanoa mulle mitään tollasta? Jos sä oisit oikeesti tuntenu sillai niinku sanoit, et vois antaa vaan olla. Tiedä se että sä puhuit pskaa kun taas mä annoin sulle kaiken. Mitä v*ttua? Mä latasin kaiken sun takias. Et v*ttu oo tosissas. Mä rakastuin suhun vaikken sitä halunnut, mä pelasin ihan kaiken sun takias ja nyt sä ite perut ihan kaiken sen mitä sanoit päin mun naamaa. En anna sulle ikinä tätä anteeks, oisit voinu v*ttu vähän paremmin perustella. Tiedätkö sä tyttö yhtään millä korteilla mä pelasin? Onko sulla mitään käryä mitä mä laitoin tähän peliin?

Vastasin sitten tuohon, että sairasta syyttelyä ja että olen pettynyt siihen kuinka hän päätti syyllistää minua noin. Sanoin myös, että en halua olla minkäänlaisissa yhteyksissä. Nyt kuitenkin ahdistaa, kun tuli niin paha tunne tuosta hänen viestistään. Hänestä tuli jo aikaisemmin sellainen olo, että hän on kontrolloiva ja päällekäyvä. Mitä jos hän alkaa töissä käyttäytyä epäasiallisesti? Ei nähdä onneksi kahdestaan siellä kovin usein. Todella inhottava tilanne ja kaduttaa hirveästi että edes alunperin ajauduin hänen seuraansa.

Kommentit (381)

Vierailija
301/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ladannut suhun kaikkea, jos oli edellinen suhde vielä käsittelemättä. Ukko laskenut Matti Nykäsen logiikalla prosenttilaskut, kun yhdelle ei vaan voi antaa 100%, jos on toinenkin nainen mukana.

Vierailija
302/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, anna rakkaudellenne mahdollisuus. Mies on uhrannut niin paljon sen eteen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, anna rakkaudellenne mahdollisuus. Mies on uhrannut niin paljon sen eteen!

Ei tuo ole rakkautta. Ei myöskään se mitä mies teki vaimolleen.

Vierailija
304/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on vihainen sinulle ja ymmärrän häntä oikein hyvin. Mitä itse oletit? "Ok" viestiä?

Minä ymmärrän itsekin oikein hyvin. En kuitenkaan sitä ymmärrä, että miksi piti kirjoittaa niin syyllistävään tyyliin, varsinkin kun hän on itse aina sanonut että hänen reaktioitaan ei tarvitse koskaan pelätä ja hänelle voi aina huoletta sanoa kaiken suoraan. Mainitsin vastauksessani hänelle myös sen, että tuo asia on ristiriidassa syyllistämisen kanssa.

Ap

Jos mies erikseen korostaa jotain heti tutustumisvaiheessa, todellisuus on aina tuon korostuksen vastainen. Niin paljon on kokemusta siitä, että alussa sanotaan yhtä ja todellisuus onkin toista.

"Tykkään spontaaneista seikkailuista" = Hirvittävää marinaa, kun mitään ei ole suunniteltu, vaan lähdetään spontaanisti vaikka kaupungille kävelemään ja katsomaan mitä keksitään.

"Olen tosi kiltti ja mukava kaikille" = Raivopää, joka skitsahtaa pienestäkin asiasta

"Tykkään keskustella asiat halki" = Mökötystä ja kiukuttelua

"Minulle voi kertoa ihan mitä tahansa, olen huomaavainen" = Ei kiinnosta tippaakaan sinun murheesi ja surusi tai ilosi, kunhan vaan itse saa olla parrasvalossa selittämässä omia asioitaan.

"Olen tosi avulias" = Lycka Till vaan sulle, kun hoidat kaiken itse, en pistä tikkuakaan ristiin

"Totta kai saat omaa aikaa, minäkin tarvitsen sitä" = Jatkuva narina siitä, ettei olla yhdessä toisiinsa liimautuneina 24/7.

JNE JNE JNE.

Vierailija
305/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on vihainen sinulle ja ymmärrän häntä oikein hyvin. Mitä itse oletit? "Ok" viestiä?

Minä ymmärrän itsekin oikein hyvin. En kuitenkaan sitä ymmärrä, että miksi piti kirjoittaa niin syyllistävään tyyliin, varsinkin kun hän on itse aina sanonut että hänen reaktioitaan ei tarvitse koskaan pelätä ja hänelle voi aina huoletta sanoa kaiken suoraan. Mainitsin vastauksessani hänelle myös sen, että tuo asia on ristiriidassa syyllistämisen kanssa.

Ap

Jos mies erikseen korostaa jotain heti tutustumisvaiheessa, todellisuus on aina tuon korostuksen vastainen. Niin paljon on kokemusta siitä, että alussa sanotaan yhtä ja todellisuus onkin toista.

"Tykkään spontaaneista seikkailuista" = Hirvittävää marinaa, kun mitään ei ole suunniteltu, vaan lähdetään spontaanisti vaikka kaupungille kävelemään ja katsomaan mitä keksitään.

"Olen tosi kiltti ja mukava kaikille" = Raivopää, joka skitsahtaa pienestäkin asiasta

"Minulle voi kertoa ihan mitä tahansa, olen huomaavainen" = Ei kiinnosta tippaakaan sinun murheesi ja surusi tai ilosi, kunhan vaan itse saa olla parrasvalossa selittämässä omia asioitaan.

"Olen tosi avulias" = Lycka Till vaan sulle, kun hoidat kaiken itse, en pistä tikkuakaan ristiin

"Totta kai saat omaa aikaa, minäkin tarvitsen sitä" = Jatkuva narina siitä, ettei olla yhdessä toisiinsa liimautuneina 24/7.

JNE JNE JNE.

Auts. Pakko sanoa että kuvastaa hyvin exääni. Koomisesti muutos tapahtui heti hääjuhlan jälkeisenä päivänä. Yritin vielä löytää sen miehen jonka kanssa menin naimisiin sieltä kasasta pascaa, mutta eihän sitä koskaan ollutkaan. Pelkkiä valheita ja näytelmää. Ei voi käsittää mikä saa ihmisen tekemään tuollaista.

Mietin että onko miesten tapailuvaiheen valehtelu ihan oma ilmiönsä ja mistä se johtuu. On niin yleistä. Vai olisiko miehillä tarve esitellä saavutuksiaan ja ominaisuuksiaan, ja ne valehtelee joilla ne ei ole kummoiset?

Vierailija
306/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä ei voi muuta sanoa kuin että naisten ajatusmaailma on kyllä käsittämättömän törkeä. Hyväksyttekö te itsellenne samanlaista kiusaamista kuin olisitte valmiita tekemään miehelle? Ap nyt on asiasta puhunut, joka on asia eri jos ei sitä ymmärrä, mutta moni kuvittelee että ihmissuhteita voi luoda ja jopa houkutella sellaisiin ja sitten vain potkia ulos. Siinä ei ole mitään eroa seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Ettehän te sitäkään hyväksy että teitä käytetään hyväksi, joten miksi miestä saa käyttää?

Mitä ihmeen kiusaamista tässä muka on tapahtunut? Jos ei halua enää tavata, asia on sillä sipuli. Sairasta kuvitella, että joku olisi yhtään mitään velkaa kenellekään. Mikä sekopää sinä olet?

Onhan ap sairas, todella sairas kun sekaantui jo varattuun mieheen. Käytti hyväkseen ja sitten kokee oikeudekseen paeta noin vain käsittelemättä asiaa loppuun.

Kun asiahan nimenomaan OLI loppuun käsitelty. Miten tämä ei nyt mene ymmärrykseen :D

Eli jos sinun miehesi (oletettu) sanoo että ottaa sinusta eron ja muuttaa pois ja asia on nyt loppuun käsitelty, niin se on sinulle ok, etkä tarvi mitään perusteluja ym... koska asiahan on loppuun käsitelty?

Vierailija
307/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään hyväksy pakkeja. Hyökkääjät ja maalivahdit ovat parempia, pakit ovat ihan turhia.

Vierailija
308/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

JNE JNE JNE.

Näin. Aikanaan kun katselin BB:tä huvittelin lukemalla alkuhaastatteluista mitä ominaisuuksia taloon menijät inhosivat muissa ihmisissä. Suurella todennäköisyydellä olivat itse juuri sellaisia. Jos joku mies sanoo että reaktiotani ei tarvitse pelätä, juokse. Miksi kukaan jonka reaktiota ei tarvitse pelätä edes sanoisi noin? En minäkään ilmoita uusille tuttavuuksille että btw ei ole tapanani löydä. Eihän sellainen tule mieleenkään jos oikeasti ei ole tapana lyödä.

Vierailija
309/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on tilanne että mies itse antoi pakit minulle mutta ei vielä 3v myöhemminkään hyväksy sitä että meillä ei ole suhdetta ja roikkuu siinä. Melko raskasta kun ko. miehestä en pääse täysin eroonkaan koska ollaan samassa työpaikassa.

Vierailija
310/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä luonnollisesti naiset asettuu puolustamaan tätä miehen puolisoa ja enkeli ap:ta.

Vierailija
311/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä ei voi muuta sanoa kuin että naisten ajatusmaailma on kyllä käsittämättömän törkeä. Hyväksyttekö te itsellenne samanlaista kiusaamista kuin olisitte valmiita tekemään miehelle? Ap nyt on asiasta puhunut, joka on asia eri jos ei sitä ymmärrä, mutta moni kuvittelee että ihmissuhteita voi luoda ja jopa houkutella sellaisiin ja sitten vain potkia ulos. Siinä ei ole mitään eroa seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Ettehän te sitäkään hyväksy että teitä käytetään hyväksi, joten miksi miestä saa käyttää?

Mitä ihmeen kiusaamista tässä muka on tapahtunut? Jos ei halua enää tavata, asia on sillä sipuli. Sairasta kuvitella, että joku olisi yhtään mitään velkaa kenellekään. Mikä sekopää sinä olet?

Onhan ap sairas, todella sairas kun sekaantui jo varattuun mieheen. Käytti hyväkseen ja sitten kokee oikeudekseen paeta noin vain käsittelemättä asiaa loppuun.

Kun asiahan nimenomaan OLI loppuun käsitelty. Miten tämä ei nyt mene ymmärrykseen :D

Eli jos sinun miehesi (oletettu) sanoo että ottaa sinusta eron ja muuttaa pois ja asia on nyt loppuun käsitelty, niin se on sinulle ok, etkä tarvi mitään perusteluja ym... koska asiahan on loppuun käsitelty?

Kyllä. Jos kyse on pelkästä tapailusta, kuten AP:n kohdalla. Jos haluaa kertoa eron syyn niin se on ekstraa, mutta en ala sen takia kiukuttelemaan. Ei tässä nyt sentään naimisissa olla yhteisine lainoineen ja kersoineen.

Vierailija
312/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä luonnollisesti naiset asettuu puolustamaan tätä miehen puolisoa ja enkeli ap:ta.

Oletko tosiaan yllättynyt että suurin osa asettuu puolustamaan sitä osapuolta joka on yleisen moraalikäsityksen mukaan toiminut oikein?

Vierailija
313/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jännämiehiä ei jätetä! kestä valintojesi seuraukset.

Vierailija
314/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin että onko miesten tapailuvaiheen valehtelu ihan oma ilmiönsä ja mistä se johtuu. On niin yleistä. Vai olisiko miehillä tarve esitellä saavutuksiaan ja ominaisuuksiaan, ja ne valehtelee joilla ne ei ole kummoiset?

En tiedä onko se valehtelua vai ihan jotain ihanneminän mukaista sokaistunutta haavekuvitelmaa omista ominaisuuksista.

Yksi ex kertoi tutustuessamme mm. olevansa aloittamassa kuntosaliharjoittelun että saa painonsa takaisin ihannemittoihin ja kertoi myös kädet syyhyten odottavansa, että pääsee kokkaamaan minulle bravuuriruokiaan. Todellisuudessa mies ei ainakaan suhteen aikana kävellyt edes lähikauppaan saati kuntoillut mitenkään, eli paino vain nousi kymmeniä kiloja. Hänen ruoanlaittonsa oli nakkeja ja ranskiksia uunissa ja maitoa suoraan purkista, kun ei ollut puhtaita astioita.

Vierailija
315/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosiaan yllättynyt että suurin osa asettuu puolustamaan sitä osapuolta joka on yleisen moraalikäsityksen mukaan toiminut oikein?

Ap on kyllä tiennyt siitä miehen puolisosta, että siinä mielessä moraalista lienee turha puhua kenenkään eduksi.

Vierailija
316/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tämä provo, mutta ihan sama. Pystyn asettumaan tuohon miehen asemaan, koska oli vähän vastaavanlainen tilanne aikoinaan.

Mehän  ei täällä tiedetä miten asiat oikeasti menee ap:n tilanteessa, koska on vaan se ap:n versio.

Asiat ei välttämättä ole niin yksinkertaisia.

Tunnekuohussa saattaa sanoa kaikenlaista.

Vierailija
317/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan olla että hän on oikeasti lopettamassa suhdettaan takiasi ja tekee sen nyt turhaan koska annoit ymmärtää että haluat hänet sitten kun vapaa . Keskustelkaa ettei jää epäselvyyksiä jos olette samassa työyhteisössäkin .

Millainen sika jättää parisuhteen vasta sitten kun löytää jonkun korvikkeen? Se mieshän valehteli omasta suhdetilanteestaan. Jos valehtelee noin suuresta asiasta, rakentaa koko suhteen valheelle, niin on ihan turha odottaa että suhde jatkuu kun valhe paljastuu. Ap toimi 100% oikein. Mitään keskusteltavaa ei ole, ja jos mies ottaa kontaktia niin siinä tulee olla mukana työntekijöiden hyvinvoinnista vastaava tai jopa poliisi.

Sellaisia sikoja on valitettavasti aika paljon.

Vierailija
318/381 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellistä pysyä kaukana tyypeistä, jotka änkeää seuraan selityksin, että on just parhaillaan eroamassa.

Vierailija
319/381 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on kyllä tiennyt siitä miehen puolisosta, että siinä mielessä moraalista lienee turha puhua kenenkään eduksi.

Niin tiesi mutta luuli että olivat eroamassa. Silti mies puhui ap:lle törkeään sävyyn, elämänkalluvibat tuli välittömästi. Sääliksi käy miehen vaimoa,toivottavasti lapsia ei kuitenkaan ole siunaantunut

Vierailija
320/381 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi helkkari. Olet antanut ymmärtää olevasi kiinnostunut, hän on pistänyt aiemman suhteen vuoksesi sivuun ja sitten et olekaan kiinnostunut.

Ja kun häntä suututtaa moinen nilkkimäisyys, olet kuin mikäkin lumihiutale. 🤣

Mieti nyt vähän. Sulle lupailtaisi unelmiesi työpaikkaa kunhan irtisanoudut edellisestä...

Opettele ilmaisemaan itseäsi selkeästi. Olet antanut ymmärtää olevasi kiinnostunut ja nyt itket täällä, kun tämä ihminen ei suhtaudu asiaa stoalaisella tyyneydellä. 🤦

Mene ja pyydä anteeksi!

Tuo työpaikkavertaus on siinä mielessä huono, että ihminen tarvitsee työpaikan elääkseen, mutta parisuhdetta ei. Lisäksi työsuhde solmitaan yleensä aina ennen toisen lopettamista. Eli ihmisellä voi olla kaksi työsuhdetta päällekkäin. Kahta päällekkäistä parisuhdetta pidetään tyypillisesti vääränä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä