Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies syyllistää eikä hyväksy pakkeja. Mitä teen? Ahdistava tilanne

Vierailija
27.01.2023 |

Mulla oli pari kuukautta sitten juttua yhden miehen kanssa, kunnes selvis että hänen edellinen parisuhde ei ollutkaan niin loppuun käsitelty kuin hän antoi ymmärtää. Olemme myös työkavereita, joten asia on hankalampi. Sanoin n. 3vk sitten hänelle, että en halua hänen kanssaan mitään ennen kuin hän on selvittänyt asiansa. Hän reagoi siihen asiallisesti. Eilen illalla hän kuitenkin lähetti pitkän viestin jossa kysyi että onko nyt näin että meidän juttu on ohi yms. Pitkä mutta ihan asiallinen viesti. Vastasin että olen mennyt jo elämässä eteenpäin, enkä ajattele hänestä mitään pahaa, ja juttu on ohi. Siis täysin asiallisesti vastasin.

Sitten hän lähetti suunnilleen näin: Miten v*tussa sä voit sanoa mulle mitään tollasta? Jos sä oisit oikeesti tuntenu sillai niinku sanoit, et vois antaa vaan olla. Tiedä se että sä puhuit pskaa kun taas mä annoin sulle kaiken. Mitä v*ttua? Mä latasin kaiken sun takias. Et v*ttu oo tosissas. Mä rakastuin suhun vaikken sitä halunnut, mä pelasin ihan kaiken sun takias ja nyt sä ite perut ihan kaiken sen mitä sanoit päin mun naamaa. En anna sulle ikinä tätä anteeks, oisit voinu v*ttu vähän paremmin perustella. Tiedätkö sä tyttö yhtään millä korteilla mä pelasin? Onko sulla mitään käryä mitä mä laitoin tähän peliin?

Vastasin sitten tuohon, että sairasta syyttelyä ja että olen pettynyt siihen kuinka hän päätti syyllistää minua noin. Sanoin myös, että en halua olla minkäänlaisissa yhteyksissä. Nyt kuitenkin ahdistaa, kun tuli niin paha tunne tuosta hänen viestistään. Hänestä tuli jo aikaisemmin sellainen olo, että hän on kontrolloiva ja päällekäyvä. Mitä jos hän alkaa töissä käyttäytyä epäasiallisesti? Ei nähdä onneksi kahdestaan siellä kovin usein. Todella inhottava tilanne ja kaduttaa hirveästi että edes alunperin ajauduin hänen seuraansa.

Kommentit (381)

Vierailija
281/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu tietää, ettei tuttujen entisiin säätöihin ja työkavereihin kannata koskea pitkällä tikullakaan. 

Jaa. Mä olen kihloissa entisen työkaverini kanssa. Oltiin samassa työpaikassa vielä pari vuotta seurustelun aikanakin.

Enkä nyt ihan ymmärtänyt miten tämä liittyy keskustelun aiheeseen.

Fiksu ymmärtää ettet pääse näitä ihmisiä luontevasti karkuun, jos hommat eivät sujukaan odotetulla tavalla. 

Työpaikkaa voi aina vaihtaa.

Rividuunarit varmaan voi, asiantuntijatyötä tekeville ei ole välttämättä niin yksinkertaista etenkin, jos tykkää nykyisestä työpaikasta. Rahvaan ongelmia tällaiset yleensä ovatkin. Toimitaan harkitsematta seurauksia.

Vierailija
282/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu tietää, ettei tuttujen entisiin säätöihin ja työkavereihin kannata koskea pitkällä tikullakaan. 

Jaa. Mä olen kihloissa entisen työkaverini kanssa. Oltiin samassa työpaikassa vielä pari vuotta seurustelun aikanakin.

Fiksu ymmärtää ettet pääse näitä ihmisiä luontevasti karkuun, jos hommat eivät sujukaan odotetulla tavalla. 

Rividuunarit varmaan voi, asiantuntijatyötä tekeville ei ole välttämättä niin yksinkertaista etenkin, jos tykkää nykyisestä työpaikasta. Rahvaan ongelmia tällaiset yleensä ovatkin. Toimitaan harkitsematta seurauksia.

Sanoisin että toisinpäin. Hyvää asiantuntijaa tarvitaan monessa paikassa, rividuunareita ei missään määräänsä enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että toisinpäin. Hyvää asiantuntijaa tarvitaan monessa paikassa, rividuunareita ei missään määräänsä enempää.

Aina osaamispaikkoja ei ole kovin montaa koko Suomessa ja työkaveri ja esimieslotossa ei satu läheskään aina kohdalle voittoisa arpa. Toki toiset ovat kiertolaisia ikänsä osaamatta asettua aloilleen ja varmaan tyytyväisiä omaan elämäntapaansa.

Vierailija
284/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko mies postata ihan oman näkökulmansa suhteestanne?

Vierailija
285/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että mies on tehnyt virhearvioinnin suhteesi, sillä saatoit luvata hieman liikoja.

Vierailija
286/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielisesti käyttäytyvä mies. Hyvä, että pääsit eroon.

Vierailija
287/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on vihainen sinulle ja ymmärrän häntä oikein hyvin. Mitä itse oletit? "Ok" viestiä?

Minä ymmärrän itsekin oikein hyvin. En kuitenkaan sitä ymmärrä, että miksi piti kirjoittaa niin syyllistävään tyyliin, varsinkin kun hän on itse aina sanonut että hänen reaktioitaan ei tarvitse koskaan pelätä ja hänelle voi aina huoletta sanoa kaiken suoraan. Mainitsin vastauksessani hänelle myös sen, että tuo asia on ristiriidassa syyllistämisen kanssa.

Ap

Pahimpia tollaset jotka mainitsee erikseen, mitä ei ikinä tule tekemään. Mulla mies mainitsi suhteen alussa "en koskaan rajoittaisi sua". Ihmettelin sitä, miksi sanoi erikseen sen?

Meni kuukausi ja rajoitti kulkemistani, pukeutumistani, ajankäyttöäni enkä saanut nähdä kavereita enkä viettää viikonloppua ilman häntä. Oli mustasukkainen jopa kissastani. Myöhemmin muuttui väkivaltaiseksi.

Mun pershärö-ex, joka myös rakasti toistella omaa avarasydämisyyttään, alkoi pettää mua välittömästi oman 2 kk:n ulkomaantyöharjoittelun aikana. Välittömästi. Ja oli siis alkanut valmistella tätä uutta emäntää heti kun oli saanut tietää siitä, että mut hyväksyttiin harjoitteluun ja että aion lähteä.

Vierailija
288/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olis hyvä puhua hänen kanssaan. Pahinta mitä voi tehdä on yrittää ghostata häntä. Silloin olet ongelmissa.

Sekopään kanssa ei kannata olla missään yhteyksissä. Tuollaiset kuumakallet saavat vain bensaa liekkeihinsä jos niille vastaa. Ap on jo tehnyt selväksi että tämä oli tässä, lisäselityksiä hän ei ole velkaa.

Minulla on kyllä vähän toisenlaista kokemusta. Nimenomaan se ghostaaminen heitti bensaa liekkeihin sillä tavalla että myöhemmin hän sai ghostaamisen seurauksena syyttää kunnianloukkauksesta ja identiteetti varkaudesta, joka taas oli kohtuuton ja johtaa siihen pahimpaan. Asioista kannattaa ehdottomasti puhua, jokainen ymmärtää että ei mennyt niinkuin piti ja sitten on hyvä erota hyvissä väleissä. Ei se uhri hakkaamalla toivu jos toinen jalka on jo poikki.

Ap ei ole ghostannut vaan kertonut miehelle että juttu on ohi. Montako vuotta ap on velvollinen setvimään miehen tunteita ja selittämään hänelle bänksien syitä? Mies on vastuussa omista tunteistaan ja toiminnastaan, ei ap.

Ei vuosia vaan heti pikimmiten. Jokainen ymmärtää että toista ei voi vangita suhteeseen, mutta puhuminen on sekä reilua, että tuo myös arvokkuutta ap lle itselleen.

Ap ja mieshän ovat puhuneet. Tämä on käynyt ilmi ketjusta jo useampaan kertaan. Tietynlaisten kuumakallejen kanssa ei vaan voi puhua asiallisesti ja silloin pitää jättää asia sikseen.

Jos näin niin olen samaa mieltä, moni tai useimmiten se tapahtuu kuitenkin liian nopeasti ja pienestä helposti yli päästävästä ongelmasta onkin tullut oikeusriita,eikä sekään ole auttanut.

En ole se jota lainaat, mutta mikä tapahtuu useimmiten liian nopeasti?

Pienellä kynnyksellä se että ghostataan. Jo jopa samantien kun ei miellytä. Se on pahinta. Ihan eri asia jos on yritetty puhua ja silti jatkaa ja jatkaa.

Eiköhän ihminen ole ihan itse omalla käytöksellään aiheuttanut sen, että toista ei enää kiinnostakaan. Turhaa syyttää ketään muuta. Ei kenelläkään ole mitään velvollisuutta jatkaa tuolla tavalla käyttäytyvän ihmisen kanssa yhtään mitään.

Ei ole velvollisuutta ei. Mutta jos joutuu ghostaamisen seurauksena vainotuksi ja kaltoin kohdelluksi on hyvä katsoa peiliin tekikö jotain väärin.

😂😂 "On SUN SYYTÄ että mä JOUDUIN tekemään rikoksia!!!1!! Nii!!"

Vierailija
289/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sanoit hänelle "3vk sitten, että en halua hänen kanssaan mitään ennen kuin hän on selvittänyt asiansa" sehän tarkoittaa, että odotat kunnes hän on selvittänyt entiset jutut, jonka jälkeen olet valmis katsomaan yhteistä tulevaisuutta.

Onhan tuo aikamoinen äkkikäännös, jos yhtäkkiä ilmoitatkin että juttu on täysin ohi ja olet jo mennyt eteenpäin (tulee mielikuva että ehkä jopa uuden miehen kanssa).

Ymmärrän että mies on pettynyt, jos on kiireellä hoitanut entiset jutut loppuun jotta pääsette aloittamaan puhtaalta pöydältä, niin kuin itse kehotit. Mielestäni johdit miestä harhaan.

Tämä. Miksi et sanonut alun perin että suhde ohi? Vaan annoit ymmärtää että jäät odottamaan häntä.

Kuinka paljon tuo mies itse antoi aloittajalle tilannetiedoitusta siitä, missä mennään, sen jälkeen, kun hän 3vk aikaisemmin oli aloittajalta saanut tuon ilmoituksen, ettei mitään ole luvassa ennenkuin entiset asiat on selvitetty ?

Jos itse vaikenet koko 3vk siitä missä mennään etkä muutenkaan vaivaudu pitämään ajan tasalla, niin on ihan omissa harhoissasi, että toinen auliisti odottaa moista onnen autuaan tietämättömänä siitä missä edes mennään.

Kyllä aika monikin tekee omat johtopäätöksensä ja suuntaa ihan oikeutetusti katseensa paremmille vesille jättäen tuommoiset "miehet" omaan arvoonsa, aivan kuten hekin ovat tehneet tilannetiedoittamattomuudellaan sen 3vk.

Mies antoi tilannetiedotusta sen verran, että päivä sen jälkeen kun nähtiin viimeisen kerran ja laitoin jutun poikki, hän laittoi viestiä että anteeksi kun lähti ns. ovet paukkuen luotani pois ja että hän ei pysty minua unohtamaan eikä aio unohtaa tms. Ja viikko sitten hän lähetti viestin että ero tapahtui nyt ja peilistä katsoo uusi ihminen jne. Vastasin, että hyvä homma, nyt pääset jatkamaan elämässä eteenpäin. Toki olisi ehkä pitänyt lisätä vielä että minä en siihen elämään kuulu, mutta tuo sama syyttely olisi ollut edessä joka tapauksessa. Muuta viestittelyä ei ole ollut.

Ap

No oliko teillä kuitenkin muuta kuin viestittelyä? Annoit ymmärtää, että ei ollut tapaamisia. Nyt mies kuitenkin lähti luotasi ovet paukkuen?

Suhteen laatu muuttui erilaiseksi, mietin onko nyt asioita jota et kerro.

Meillä oli yksi tapaaminen, jolloin hän oli mun luona ja silloin lopetin sen jutun hänen kanssaan. Sitä ennen ollaan tavattu töissä kahdestaan muutamana päivänä n. 1,5kk aikana. Silloinkin on ollut muita ihmisiä samassa rakennuksessa koko ajan. Vapaa-ajalla ei ole ollut yhtään tapaamista lukuunottamatta sitä jolloin kaikki päättyi. Suurimmaksi osaksi tuo oli pelkkää viestittelyä.

Ap

Kerroit aloitusviestissä, että mies reagoi asillisesti kun kerroit lopettavasi suhteen.

Nyt kuitenkin lähti luotasi ovet paukkuen kun lopetit suhteen?

Eli puhutaanko nyt samasta kerrasta?

Mielestäni "suhtautui asiallisesti" ja "lähti luotani ovet paukkuen" ovat ristiriidassa.

Kyllä samasta kerrasta puhutaan. Hän lähti sanomatta mitään, ei kuitenkaan mitenkään vihaisena, tai varmaan oli vihainen mutta ei sitä purkanut sillä hetkellä minuun. Ovet paukkuen oli sellainen termi jota hän itse silloin viestissään käytti. Mitäs muuta epäolennaista pitää vielä selventää?

Ap

Minusta olisi kohteliasta ja asiallista kertoa heti asiat niinkuin ne ovat. Tulee epärehellinen kuva jutusta. Ja olo, että höynäytetäänkö nyt kommentoijia.

Kyllähän se herättää epäilyksiä onko keksitty juttu vai ei kun ensin on vain oltu yhteydessä viestein ja sitten ai niin olikin se yksi kerta kun oli luonani jne.

Täällä on niin paljon keksittyjä juttuja ja jotkut saavat jotain mielihyvää kun ihmiset sitten vastailevat vilpittömästi.

En sano, että aloittaja olisi näitä, mutta hiukan herätti epäilystä.

Vierailija
290/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häneltä tuli äskettäin anteeksipyyntöviesti, jossa sanoi olleensa todella humalassa illalla.

Ap

Voi olla että oli -tai voi olla ettei oikeasti ollut, vaan yrittää säästää kasvonsa tai pahimmassa tapauksessa luikerrella takaisin elämääsi jos säälit. Parempi sanoa että älä enää ota yhteyttä ja päättää viestittely siihen. Sinun ei tarvitse edes antaa anteeksi. Jos vielä yrittää ottaa yhteyttä niin täällä esitetyt turvatoimet käyttöön. Kyllähän tuollainen kirjoittelu kertoo mitä on miehiään vaikka miten olisi päissään. Eikä juoppoa miestä muutenkaan kannata ottaa taakakseen.

Vierailija
291/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot esimiehelle nii kuin asia on ja näytät tuon viestin. Luulen, että pääsee tarkempaan syy Iin ja seuraavissa yt:ssä tuolle tulee lähtö.

Ai vaikka tekis työnsä kunnolla, pitäs rankaista yksityiselämän virheistä?! Onko hullumpaa kuultu?!

Vierailija
292/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrot esimiehelle nii kuin asia on ja näytät tuon viestin. Luulen, että pääsee tarkempaan syy Iin ja seuraavissa yt:ssä tuolle tulee lähtö.

Ai vaikka tekis työnsä kunnolla, pitäs rankaista yksityiselämän virheistä?! Onko hullumpaa kuultu?!

Jos alkaa työpaikalla vainoamaan tai vainoamaan työkaveria vapaa-ajalla niin siinä tapauksessa se ei ole enää mikään yksityiselämän virhe.

Vierailija
293/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä että oletteko valtiolla töissä?

Vierailija
294/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rölleille näiden s-postiosoitteet, niin saavat kavereita joilla on sama kieli. Johtuuko muuten tukkapöllyn pelosta, etteivät narsupojat ahdistele poikaystäviään soittelemaan ja tapailemaan jatkuvasti? Mieli varmaan tekis.

Vierailija
295/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs miehet sille voi että naiset haluavat kokea olevansa haluttu ja se toteutuu esittämällä vaikeasti tavoiteltavaa. Niin teitkö selväksi miehelle sanomalla suoraan että annat pakit ettei se luule että esität vaikeasti tavoiteltavaa kun kukaan ei osaa ajatuksia lukea

Vierailija
296/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäs miehet sille voi että naiset haluavat kokea olevansa haluttu ja se toteutuu esittämällä vaikeasti tavoiteltavaa. Niin teitkö selväksi miehelle sanomalla suoraan että annat pakit ettei se luule että esität vaikeasti tavoiteltavaa kun kukaan ei osaa ajatuksia lukea

Taas kerran mies joka ei ymmärrä että ei tarkoittaa EI, eikä kyllä mutta halusta tehdä siitä joku vetun peli. Te olette se ongelma.

Vierailija
297/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset sekaantuu aina tuollaisiin sekopäihin. Kysy sen eksältä miksi erosivat niin saat vastauksen että mies on narsisti ja väkivaltainen naisia kohtaan sata varmana.

Vierailija
298/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti mies kirjoitti:

Naiset sekaantuu aina tuollaisiin sekopäihin. Kysy sen eksältä miksi erosivat niin saat vastauksen että mies on narsisti ja väkivaltainen naisia kohtaan sata varmana.

Eiköhän se syy tässäkin tapauksessa ole se että mies on valehtelija. Piilottaa huonot puolensa, kunnes jää kiinni. Miehen vika, ei uhrien.

Vierailija
299/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on vihainen sinulle ja ymmärrän häntä oikein hyvin. Mitä itse oletit? "Ok" viestiä?

Minä ymmärrän itsekin oikein hyvin. En kuitenkaan sitä ymmärrä, että miksi piti kirjoittaa niin syyllistävään tyyliin, varsinkin kun hän on itse aina sanonut että hänen reaktioitaan ei tarvitse koskaan pelätä ja hänelle voi aina huoletta sanoa kaiken suoraan. Mainitsin vastauksessani hänelle myös sen, että tuo asia on ristiriidassa syyllistämisen kanssa.

Ap

Pahimpia tollaset jotka mainitsee erikseen, mitä ei ikinä tule tekemään. Mulla mies mainitsi suhteen alussa "en koskaan rajoittaisi sua". Ihmettelin sitä, miksi sanoi erikseen sen?

Meni kuukausi ja rajoitti kulkemistani, pukeutumistani, ajankäyttöäni enkä saanut nähdä kavereita enkä viettää viikonloppua ilman häntä. Oli mustasukkainen jopa kissastani. Myöhemmin muuttui väkivaltaiseksi.

Jep niinpä. Pahimpia on juuri nämä jotka sanoo, että sun ei tarvi ikinä pelätä että satuttaisin sua tms. Sellaset tyypit satuttaa aivan varmasti.

Vierailija
300/381 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas p*skamainen mies... ei voi muuta sanoa. Näytti vain todelliset karvansa kun suhde sinuun päättyi. Kannattaa unohtaa ja jatkaa elämää, jos joskus näette niin kohteliaan etäiset välit vain. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan