Olisitko tyytyväinen n. 1 900 €:n eläkkeeseen?
Mun kertymä on nyt 57-vuotiaana 1 234 € ja jos jatkan tällä nykyisellä palkalla täyteen eläkeikään (65 v 3 kk), niin eläke on tuon n. 1 900 €, jopa vähän yli.
Toki töitä pitäisi sitten riittää, palkan pysyä tuolla tasolla ja itse pysyä myös työkuntoisena.
Itse olisin tyytyväinen siihen, toiv. jaksaa painaa maaliin saakka.
Kommentit (95)
No olisin, mun tk-eläke on paljon pienempi (1200).
Ei huono.
Itselläni on 2025e Eläke netto.
Pärjäisin tuolla mainiosta. Eihän eläkeiässä ole enää tarvetta säästää niin nyky palkan ero on juuri nuo säästöt, jotka sitten voisin pitää pahan päivän varalla ja elellä tuollaisella eläkkeellä.
Toki olen nuorempi, joten leikkuri heiluu ja eläkeikää lipsuu niin kauas, ettei ole pelkoa, että eläkettä saisin. Jos meinaa eläkkeellä itsensä elättää, pitää jättää lapset hankkimatta ja säästettävä sekin raha.
Mun eläke nousi juuri 1900 eurosta 2000 euroon. Kun on velaton sillä selviää juuri ja juuri, käteen jää 1644e.
Jäin eläkkeelle joulukuussa, elikkä sain sen 6,8%eläke korotuksen.
Saan 2234e brutto
Teen täyttä työpäivää edelleen, palkka nettona vähän yli 3000 e/kk ja otan lisäksi 25% eläkkeestä etukäteen eli saan joka kuukausi muutaman satasen sijoitettavaksi. Kun jään eläkkeelle muutaman vuoden kuluttua, olen aika lailla keskimääräisellä eläkkeellä eli 1880 e/kk. Silloin takana on 44 työvuotta.
Varmaan suurin osa tulisi toimeen, vaikka ei sitä julkisesti myöntäisi.
Tiukkaa tekisi. Säästäväisesti joudut elämään viimeiset vuotesi.
1900 €/brutto eli siitä jää n. 1500 €/netoksi?
1900 €/netto on kohtuullinen eläke.
En. Jos saisin itse sijoittaa sen mitä eläkemafia ottaa niin eläkkeelle päästessä olisi miljoona euroa käyttörahaa, vaikka tuotto ei olisi edes keskimääräistä. Kyllä sylettää tämä touhu.
Mutta ei se eläke kenelläkään palkansaajalla ole hyvä.
Mun miehen brutto 7800e, tuleva eläke 3800e ja netto n 2600e.
Hän siis tienaa 4400e enemmän palkkaa kuin minä työssäollessaan mutta eläkkeellä nettojen ero on vain 1000e!
Ei tuokaan oikein ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei huono.
Itselläni on 2025e Eläke netto.
No onhan 1900 nrutto paljon huonompi kuin 2025e netto.
Huoh
Mulla 1283€/netto ja ihan hyvin pärjäilen.
Vierailija kirjoitti:
1900 €/brutto eli siitä jää n. 1500 €/netoksi?
Kyllä, eläkkeissä on kovempi veroprosentti kuin palkoissa.
1900 netto olisi ihan ok, tosin silloin on hyvä olla jo täysin velaton. 1900 brutto (eli käteen joku 1500-1600) niin aika tiukkaa olisi.
Olisi tuo enemmän kuin nykyinen eläkearvioni.
Netto vai brutto? Summalla pärjääminen riippuu velkojen määristä, vuokran tai vastikkeen määrästä, sairauskuluista. Vaikea ennakoida.
1561 €/netto tk-eläke, ikää 44 v. Sama jatkuisi vanhuuseläkkeellä, mutta silloin tällöin teen vähän keikkatyötä josta saan vanhuuseläkkeen alkaessa lisäeläkettä. Mitään omaisuutta ei ole, joten saas nähdä miten sitten pärjää jos on elossa.
No todella.
Varhaiskasvatuksen lastenhoitajan palkkani on n. 1500 euroa ( ja siis kaikilla kokemuslisillä)