Olisitko tyytyväinen n. 1 900 €:n eläkkeeseen?
Mun kertymä on nyt 57-vuotiaana 1 234 € ja jos jatkan tällä nykyisellä palkalla täyteen eläkeikään (65 v 3 kk), niin eläke on tuon n. 1 900 €, jopa vähän yli.
Toki töitä pitäisi sitten riittää, palkan pysyä tuolla tasolla ja itse pysyä myös työkuntoisena.
Itse olisin tyytyväinen siihen, toiv. jaksaa painaa maaliin saakka.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Muutat johonkin halvempaan ja lämpimämpään maahan. Siemailet tuoremehua riippumatossa ja nautit. Ei tänne kannata jäädä köyhäilemään :D
Ja sitten kun sairastut, joudut/pääset palaamaan Suomeen nauttimaan suomalaisesta sosiaaliturvasta.
Nettona kyllä, varsinkin kun vaimolla ois saman verran.
Olisi! Kirjastovirkailijana palkkani on vähemmän kuin tuo eläke. Onneksi en enää asu pk-seudulla, niin rahat riittävät.
Vierailija kirjoitti:
Muutat johonkin halvempaan ja lämpimämpään maahan. Siemailet tuoremehua riippumatossa ja nautit. Ei tänne kannata jäädä köyhäilemään :D
Olen koko elämäni asunut samoilla seuduilla, tuskin osaan eläkeläisenäkään täältä yksin ihan muille maille kaukahille lähteä. En ole pienipalkkaisena edes matkustanut koskaan, paitsi joskus lapsena vanhempien kanssa.
No en, mutta onneks laskennallinen eläke onkin tuplat tuosta.
Meillä on n 120 neliön asunto, ei hirveesti velkaa.
Asunnossa on pieni huone, jossa on alivuokralainen.
Meillä on 1 lapsi, joka jää tuskin ikuisiksi ajoiksi kotiin asumaan.
Yhtiövastike on pieni ja asunto miellyttävä.
Ollaan mietitty ratkaisua myydään tämä ja muutetaan pienempään.
Ei ole vielä päädytty tähän
Ei ole hyvä eläke.Itselläni on 2509e brutto.
Miksi täällä aletaan puhumaan nettosummista? Tuloistahan puhutaan bruttona.
Vierailija kirjoitti:
1900 €/netto on kohtuullinen eläke.
1900 netto on hyvä, mutta tuossa puhuttiin bruttosummasta ja käteen jää noin 1500 euroa. Oma eläkkeeni on täyspitkästä työurasta n 1800 e ja siitä verot pois, saan vajaa 1500 nettona.
Vierailija kirjoitti:
Mun eläke nousi juuri 1900 eurosta 2000 euroon. Kun on velaton sillä selviää juuri ja juuri, käteen jää 1644e.
Minulla sama ja 100000 asuntovelkaa. Silti pärjää hyvin.
jäin viisikymppisenä ja eläke nyt 3250 koska laskevat tulevan ajan eläkkeen niin on kannattavampaa jäädä jo hyvissä ajoin pois oravanpyörästä. :o
Huono eläke toi 1900
Itselläni on 2601 € brutto
Jäin eläkkeelle 27 vuotiaana ja mun eläke on 3300 netto. Oli tarkoituksella valtavat yel maksut yrittäjänä.
Näyttää siltä että pamahtaa tälle vuodelle 23000e osingot eli jos jäisi eläkkeelle niin olisi heti 1900 brutto eläke kuukausi.