Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko tyytyväinen n. 1 900 €:n eläkkeeseen?

Vierailija
26.01.2023 |

Mun kertymä on nyt 57-vuotiaana 1 234 € ja jos jatkan tällä nykyisellä palkalla täyteen eläkeikään (65 v 3 kk), niin eläke on tuon n. 1 900 €, jopa vähän yli.
Toki töitä pitäisi sitten riittää, palkan pysyä tuolla tasolla ja itse pysyä myös työkuntoisena.
Itse olisin tyytyväinen siihen, toiv. jaksaa painaa maaliin saakka.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen, jos käteen jää yli tonni eläkkeellä. Vaikka se on puolet vähemmän mitä käteen jää.

Jos asiat menee niinkuin ollaan suunniteltu, on meillä lähes velaton eläkekämppä, jonka vuokralainen maksanut ja rahaa, joka saatu perhe-asunnon realisoinnista.

Mutta elämässä voi tapahtua mitä vaan. Ja saattaapi sitä jäädä vaikka auton alle huomenna.

Vierailija
42/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, tk-eläke nyt 3067€/kk brutto.

N 46v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin, jos sinnittelen 68-vuotiaaksi (eli vielä 28-vuotta) saan joku 1400e.. onneksi kuolen varmasti ennen tätä..eläkeikääkin varmasti nostetaan..

Vierailija
44/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin, ihan supertyytyväinen. Nyt 42-vuotiaana eläkekertymä 270 €. Takuueläkkeelle menen, jos sitä sitten on enää, kun olen vanha.

Vierailija
45/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään vuoden kuluttua eläkkeelle.

Eläkkeeni tulee olemaan n.2200e

Asunto on maksettu.Yhtiövastike on 260e

Eiköhän tolla elele.

Vierailija
46/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te näätte omat kertymänne?

Googleta Ilmarinen eläkeota. Pitää tunnistautua pankkitunnuksilla.

Vierailija
47/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden eläkkeelle heti kun pääsen. Juuri kaverini kuoli muutama viikko ennen eläkkeelle pääsyä.

Vierailija
48/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos se niin, että puolet eläkeläisistä tienaa alle 1300€? Tarkempi luku oli muistaakseni 12xx.

Vierailija
49/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin, ihan supertyytyväinen. Nyt 42-vuotiaana eläkekertymä 270 €. Takuueläkkeelle menen, jos sitä sitten on enää, kun olen vanha.

Miulla puolet tuosta. Sama ikä.

Vierailija
50/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva. En ole ainut, joka on tippunut jo kärryiltä. En edes ehdi saamaan yli takuueläkkeen eläkekertymää enää.

Vierailija
51/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Jos saisin itse sijoittaa sen mitä eläkemafia ottaa niin eläkkeelle päästessä olisi miljoona euroa käyttörahaa, vaikka tuotto ei olisi edes keskimääräistä. Kyllä sylettää tämä touhu.

Voit ihan omatoimisesti sijoittaa saman summan jos noin paljon harmittaa. Todennäköisesti eläkemafia päihittää sinut tuotoissa.

Vierailija
52/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva. En ole ainut, joka on tippunut jo kärryiltä. En edes ehdi saamaan yli takuueläkkeen eläkekertymää enää.

Mutta ajattelen, että asiat järjestyy aina jotenkin. Teen jotain osa-aikatyötä 80-vuotiaaksi. Puhelinmyyntiä esim.

Vierailija
53/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et osaa laskea eläkettäsi. Se sinun vikasi on. Takuueläke on minimi. Sitä ei voi saada jos on työhistoriaa tuon verran.

Vierailija
54/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et osaa laskea eläkettäsi. Se sinun vikasi on. Takuueläke on minimi. Sitä ei voi saada jos on työhistoriaa tuon verran.

Takuueläkettä maksetaan sen verran, että saa minimieläkkeen, jos työeläkkeellä sitä ei saa. Mikä siinä on niin vaikeata?

Vierailija
55/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No todella. 

Varhaiskasvatuksen lastenhoitajan palkkani on n. 1500 euroa ( ja siis kaikilla kokemuslisillä)

Netto.

Kunnallisella pieni bruttoPERUSpalkka 1597.

Joten... ddd

Vierailija
56/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tosi onnellinen noin isosta eläkkeestä. Saan nyt tk-eläkettä 1038 euroa. Vähällä olen aina tottunut toimeen tulemaan, koska olin matalapalkka-alalla, mutta pikkuisen risoo, kun eläke on noin surkea, vaikka kohtalaisen pitkä työura on takana.

Vierailija
57/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ikionnellinen, jos saisin noin paljon. Työeläkettä on kertynyt alle tonni, ja tuskin enää työllistyn, vaikka kovasti yritän.

Koko työurani on ollut työttömyysjaksojen pilkuttama. Jotkut ei vaan työnantajille kelpaa. 

Vierailija
58/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takuueläkettä maksetaan sen verran, että saa minimieläkkeen, jos työeläkkeellä sitä ei saa. Mikä siinä on niin vaikeata?

Jos työeläke jää pieneksi, saa lisäksi kansaneläkettä. Jo 400 euron eläkekertymällä kokonaiseläke on suurempi kuin takuueläke. Googlaa työeläke kansaneläke yhteensovitus.

Vierailija
59/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työeläke jää pieneksi, saa lisäksi kansaneläkettä. Jo 400 euron eläkekertymällä kokonaiseläke on suurempi kuin takuueläke. Googlaa työeläke kansaneläke yhteensovitus.

Kiitos tiedosta. Olen aina ajatellut, että tuon takuueläkkeen verran saa, jos oma eläkekertymä ei yllä minimiin. Ehkä toivoa ei ole menetetty vielä, jos jo 400 €:sta saa tuon päälle.

Vierailija
60/95 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on just toi 1900e brutto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi