Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko tyytyväinen n. 1 900 €:n eläkkeeseen?

Vierailija
26.01.2023 |

Mun kertymä on nyt 57-vuotiaana 1 234 € ja jos jatkan tällä nykyisellä palkalla täyteen eläkeikään (65 v 3 kk), niin eläke on tuon n. 1 900 €, jopa vähän yli.
Toki töitä pitäisi sitten riittää, palkan pysyä tuolla tasolla ja itse pysyä myös työkuntoisena.
Itse olisin tyytyväinen siihen, toiv. jaksaa painaa maaliin saakka.

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on enemmän kuin mitä moni saa palkkaa. 

Vierailija
62/95 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2513e brutto.

On kyllä sitä töitäkin tehty.Olen ihan ansainnut tämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raihnaisella on paljon kuluja. Uskokaa tämä.

Olen sivusta seurannut. Paljon jää itselle maksettavaa.

Vierailija
64/95 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisin aivan hyvin toimeen eläkkeellä, joka olisi 1300 euroa netto. Sillä saa maksettua vuokran ja kaikki menot ja jäisi vähän ylikin. 

Vierailija
65/95 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan nettona eläkettä 3.127 euroa kuukaudessa, joten en todellakaan olisi tyytyväinen tuohon 1.900 euroon.

N67

Vierailija
66/95 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tosi. Tuohon päälle mun noin 2500€:n kuukausittaiset pääomatulot, niin a vot!

Vierailija
67/95 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Nykyisen ennusteen mukaan eläke tulisi olemaan suunnilleen 2800€, mutta se on nykyisiin tuloihin nähden todella pieni. Olen opiskellut pitkään ja tehnyt osa-aikatöitä, mikä tietysti vaikuttaa eläkkeeseen. Tästä syystä sijoitan palkasta eläkepäivien varalle, ettei elintaso tipu liikaa.

Vierailija
68/95 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Sitten kun olen eläkeiässä, niin tuolla summalla ei saa edes viikon ruokia jos inflaatio on tätä tahtia.

Hintojen nousu tässä kauhistuttaakin. Kyllähän nyt tällä hetkellä tulisi toimeen tuolla summalla, mutta entäs sitten monen kymmenen vuoden kuluttua? Ilmeisesti sitä on ihan keppikerjäläinen sitten eläkkeellä. Vaikka koko ikänsä tehnyt töitä. Onhan se monella eläkeläisellä niin tälläkin hetkellä. Varsinkin naisilla. Kyllä niitä ihan selvästi köyhiä eläkeläisiä näkee paljon ja se tuntuu kyllä kauhean väärältä. He ovat tämän maan meille rakentaneet ja siinä on kiitos.

Vierailija
69/95 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella olisin. Tulen saamaan puolet tuosta. Onneksi asunto on oma.

Vierailija
70/95 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan nettona eläkettä 3.127 euroa kuukaudessa, joten en todellakaan olisi tyytyväinen tuohon 1.900 euroon.

N67

Aika harvalla täällä palstalla on 5000e eläke, sehän edellyttää lähes 10 000e palkkaa vuosien ajan. Niitä johtajanpaikkoja on vähän jaossa, erityisesti naisille

Vierailija
71/95 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Siksi olenkin ollut fiksu ja sijoittanut koko työurani. Jo nyt kuukausittain saan enemmän kuin tuon pääomatuloina.

Vierailija
72/95 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eläke on netto vähän päälle 1600 €, pakollisten kulujen jälkeen (asuminen, netti, puhelin, vakuutukset ja sähkö) jää elämiseen 1250 €, koti velaton kolmio, ja rahaa pankissa ja sijoituksissa. Toimii!

Vierailija
73/95 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun viidessä vuorossa töitä tein palkkaa tuli noin 1700 euroa kuukaudessa, niin olisin.

Vierailija
74/95 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tyyvyväinen 1900e palkkaan.

Vierailija
75/95 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei huono.

Itselläni on 2025e Eläke netto.

Liian paljon. Joudutaan leikkaamaan. Nykyiset tavoite-eläkeiät ovat ylioptimistisia eli ei pystytä maksamaan noin paljoa enää montaa vuotta.

Vierailija
76/95 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin, itse saan melkein tuon verran.

Vierailija
77/95 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin, ihan supertyytyväinen. Nyt 42-vuotiaana eläkekertymä 270 €. Takuueläkkeelle menen, jos sitä sitten on enää, kun olen vanha.

Et osaa laskea eläkettäsi. Se sinun vikasi on. Takuueläke on minimi. Sitä ei voi saada jos on työhistoriaa tuon verran.

Takuueläkettä maksetaan sen verran, että saa minimieläkkeen, jos työeläkkeellä sitä ei saa. Mikä siinä on niin vaikeata?

Jos työeläke jää pieneksi, saa lisäksi kansaneläkettä. Jo 400 euron eläkekertymällä kokonaiseläke on suurempi kuin takuueläke. Googlaa työeläke kansaneläke yhteensovitus.

Vähän takuueläkettä suurempi on kokonaiseläke, jos eläkekertymä on 400. Mulla se oli n. 700 ja kansaneläkettä saan n. 330. Pieni palkka, pieni eläke, vaikka työvuosia olisi paljon.

Vierailija
78/95 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutat johonkin halvempaan ja lämpimämpään maahan. Siemailet tuoremehua riippumatossa ja nautit. Ei tänne kannata jäädä köyhäilemään :D

Vierailija
79/95 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Realisoikaa omaisuuttanne eläkkeen rinnalle. Niin minä teen, muutan pienempään tai otan käänteisen asuntolainan.

Myös perintöä odottelen.

Eläke tulee olemaan n. 1 300 e netto. Ym. säästöistä siirrän lisäksi 800 e, niin 2 100 euroon pääsen.

Yksineläjänainen, nyt varhennetulla.

Kuluttakaa. Ei sitä rahaa voi hautaansa ottaa.

Olisko muita ideoita jaettavaksi??

Entä jos ei ole realisoitavaa omaisuutta? Ei myöskään perintöä odotettavissa.

Vierailija
80/95 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on 5k€+ mutta voisin vaihtaa osia eläkeläisen kanssa joka saa tuon verran kuussa. Hiukka leppoisampaa olisi elämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän