Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko tyytyväinen n. 1 900 €:n eläkkeeseen?

Vierailija
26.01.2023 |

Mun kertymä on nyt 57-vuotiaana 1 234 € ja jos jatkan tällä nykyisellä palkalla täyteen eläkeikään (65 v 3 kk), niin eläke on tuon n. 1 900 €, jopa vähän yli.
Toki töitä pitäisi sitten riittää, palkan pysyä tuolla tasolla ja itse pysyä myös työkuntoisena.
Itse olisin tyytyväinen siihen, toiv. jaksaa painaa maaliin saakka.

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Sitten kun olen eläkeiässä, niin tuolla summalla ei saa edes viikon ruokia jos inflaatio on tätä tahtia.

Vierailija
22/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse kerta olet tyytyväinen, niin mitä sä sitä täältä kyselet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulossa jotain 1800e/kk ennen veroja ja kyllähän se vähän niukalta tuntuu reilu pari tonnia olis oikein riittävä, olis vähän pelivaraa toteuttaa kaikkea kivaa teatterireissuja vaikka.

Vierailija
24/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin.

Olen matalapalkka(paska)-alalla, ja tekisi mieli alkaa saikuttaa ihan antaumuksella.

Työ v*tuttaa ihan suunnattomasti, ja tuleva eläke varmaan samansuuruinen kuin takuueläke.

Vierailija
25/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin. En usko saavani eläkettä koskaan.

m38

Vierailija
26/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos talo/asunto on maksettu, eikä ole muuta velkaa, eikä suuria terveydenhuoltomenoja esim lääkkeistä, kyllä olisin tyytyväinen. Nyt jää tuon verran käteen palkasta.

Vierailija
27/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Sitten kun olen eläkeiässä, niin tuolla summalla ei saa edes viikon ruokia jos inflaatio on tätä tahtia.

Älä huoli, ei silloin mitään eläkkeitä enää jaellakaan.

Vierailija
28/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittäisi hyvin 1 900 e brutto.

Mutta en tiedä sinun tilannettasi. Ja tuosta ilmoittamastasi summasta maksetaan vielä verot.

Onko perhettä, aviomiestä eli jaatko talouden? Onko säästöjä, omaisuutta? Aiotko realisoida omaisuuttasi? Mitä aiot eläkkeellä puuhailla?

Jokainen laskekoon omista kohdistaan erikseen. Vaikea antaa yleispätevää kommenttia.

Vierailija
29/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi. Oma tk-eläke brutto 3780e/kk. ja nippanappa pärjää sillä.

M41

Vierailija
30/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin olevani tyytyväinen. Eläkkeellä ei tarvitse enää maksaa lainoja, lasten elatusta, työmatkoja, jne. Kulut ovat siten 2000 - 3000 € pienemmät kuin perheellisenä työikäisenä.

Toki eläkeläisenä terveydenhoitokulut todennäköisesti kasvavat. Mutta silti nykyistä pienemmälle jää.

Vierailija
31/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulossa jotain 1800e/kk ennen veroja ja kyllähän se vähän niukalta tuntuu reilu pari tonnia olis oikein riittävä, olis vähän pelivaraa toteuttaa kaikkea kivaa teatterireissuja vaikka.

- onko mahdollisuus realisoida omaisuutta, esim. asunto?, onko tulossa perintöjä?

Vierailija
32/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- onko mahdollisuus realisoida omaisuutta, esim. asunto?, onko tulossa perintöjä?

Omakotitalosta ajattelin sitten luopua, perintöä tuskin kauheasti tulee.

Vierailija
33/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuun korotuksen jälkeen eläkkeeni on euron päälle 1900 eur ja netto 1540 eur, vuokra n. 570 eur ja asumistuki 60 eur. Ruuasta en ole tinkinyt hintojen nousun jälkeenkään, autoa ei ole eikä siis ajoneuvokulujakaan ja jos mitään ylimääräisiä menoja ei ole, niin kuukausittain pystyisin periaatteessa säästämäänkin 200-300 euroa. Ei tämä eläkkeellä pärjääminen niin vaikeaa ole jos ottaa sen asenteen, että sitä ilman on vaan elettävä mitä ei voi ostaa.

Vierailija
34/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä on kertymä n. 2.400. Mikäli jään eläkkeelle 65 v niin noin 3.800 euroa nykyvauhdilla. Rahaa jää säästöön tällä hetkellä n. 1.500 euroa/kk. Eläke riittää varmasti.

Vierailija
35/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma karttuma tällä hetkellä 1700. Voipi olla, ettei paljoa enää kartu.

Vierailija
36/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli, ei silloin mitään eläkkeitä enää jaellakaan.

Kyllä niitä jaellaan, ole rauhassa. Suomen eläkejärjestelmä on vahvalla pohjalla, vaikka kovasti yritetään muuta uskotella. Eihän ne eläkkeet kovin suuria ole, mutta palkka/eläke, kaksi eri asiaa.

Vierailija
37/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te näätte omat kertymänne?

Vierailija
38/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tosi tyytyväinen. Nyt oon 28v työkykyvyttömyyseläkkeellä ja saan 922€/kk käteen eli sen lakisääteisen minimin. En uskalla edes unelmoida yli kaksi kertaa isommasta eläkkeestä.

Vierailija
39/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäämiseen tulee vaikeuksia jos sattuu sairastumaan. Sairaalapäivät maksaa, lääkkeet maksaa.

Vierailija
40/95 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realisoikaa omaisuuttanne eläkkeen rinnalle. Niin minä teen, muutan pienempään tai otan käänteisen asuntolainan.

Myös perintöä odottelen.

Eläke tulee olemaan n. 1 300 e netto. Ym. säästöistä siirrän lisäksi 800 e, niin 2 100 euroon pääsen.

Yksineläjänainen, nyt varhennetulla.

Kuluttakaa. Ei sitä rahaa voi hautaansa ottaa.

Olisko muita ideoita jaettavaksi??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan