Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun mies ei koskaan tee ruokaa vaan syö ulkona

Vierailija
26.01.2023 |

Mieheni on 41-vuotias. Meillä ei ole lapsia.
Mies ei osaa kokata ollenkaan. Hänen siskonsa perheineen oli kylässä ja ihmetteli, miten saadaan ruokittua koko perhe. Sai tehtyä yhden aterian ja aamupalatarvikeet ostettua, ateriaan ja aamupalajuttuihin meni 150€ eli ei mitään taloudellista! Mun koko kuun ruokabudjetti itselleni on 170€ ja onnistuu hyvin vaikka juon kivennäisvettä koko ajan ja sitä saa ostaa paljon kaupasta.
Jos mä en ole tehnyt ruokaa, syö ulkona muttei tarjoa ikinä mulle. Syömme siis joka päivä eri ruokaa eri paikoissa. Hän syö ulkona kaksi kertaa päivässä ja se myös näkyy keskivartalossa
Mulle ei ole taloudellisesti mahdollista syödä joka päivä edes kahdesti päivässä ulkona. Lisäksi en pysty kuvittelemaan meille lapsia, koska mitä ne söisivät jos toinen vanhemmista ei osaa käydä kaupassa ja tehdä ruokaa? Kumppanini haluaisi lapsia. Olen tehnyt yhden abortin ja tämä ruoka-asia oli osasyy siihen, en pidä kumppania hyvänä isänä.

Miten saan hänet tajuamaan että hänen pitää tehdä ruokaa? Olemme pariterapiassa, mutta tuntuu että miesterapeutti usein ottaa mun miehen puolen. Sekin harmittaa.
Mies itse perustelee tätä sillä, että tekee vaativaa asiantuntijatyötä, ettei enää jaksa illalla laittaa ruokaa. Ei se mustakaan kivaa ole mutta pakko tehdä ruokaa.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miksette tarjonneet niille vieraille sitä kivennäisvettä? Olisitte pysyneet budjetissa.

Vierailija
42/69 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei ne lapset voi syödä ravintolassa, jos se mieskin? Itsekään en söisi missään muualla kuin ravintolassa, jos vaan olisi rahaa.

Lapsi saa liikaa suolaa ja rasvaa ravintolaruuasta. Haluan että ruokaa tehdään kotona että oppii syömään tavallista kotiruokaa.

Sen lisäksi ihan pienelle ei voi mitään soseita tehdä edes ravintolassa, vaan ihan itse kotona. T ap

Höpö höpö. Varmasti useimmissa ravintoloissa on valmius tehdä pienelle lapselle vaikka mikä sose, eikä monesti edes maksa mitään. Kotiruokaanko et laita ollenkaan suolaa ja rasvaa? Ihmekös sinun sörsseleitäsi ei halua kukaan syödä.

Laitan vain tosi vähän suolaa. Ja rasvaakin vähän, sipulin kuullottamiseen.

Ja mies käy usein pikaruokapaikoissa ja pizzerioissa, ei niillä oo valmiuksia tehdä vauvalle soseita. Kyllä se pitäisi itse oppia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan siltä, että pääasiallinen ongelmasi on se, että olet köyhä.

Vaikkei olisikaan köyhä, niin kaksi kertaa päivässä ulkona syöminen ei ole mitenkään järkevää rahankäyttöä.

Ulkona syöminen nimenomaan on järkevää rahan- ja ajankäyttöä, jos on vaativissa asiantuntijatöissä. Esimerkiksi itselläni on keskituntiansio 40-50 euroa, josta jää käteen ehkä 25-30 euroa. Eli jos väännän padan ääressä tunnin enkä koe sitä harrastuksena, menetän vähintään 25 euroa. 

Mä en tiedä paljon mun mies tienaa tunnissa, mutta tärkeää olisi että söis myös kotona. Se on terveellisempääkin.

Jos ei ole täysin pummi tai luuseri, niin miksi pitäisi syödä kotona, jos rahat riittää ravintolassa syömiseenkin?

Yhdessä vietetty aika?

Vierailija
44/69 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, miksette tarjonneet niille vieraille sitä kivennäisvettä? Olisitte pysyneet budjetissa.

Tosi hauskaa. Musta on lähinnä säälittävää että aikuinen mies ei osaa edes omalle kyläilevälle perheelleen tehdä ruokaa. Mä sanoin että yks ruoka ei riitä. Hän ei uskonut sitä.

Vierailija
45/69 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa tehdä ruokaa, vaikka olen nainen. Voin sitä tehdä, mutta ei siitä hyvää todennäköisesti tule, kun maustaminen ja kypsyysasteet voi olla mitä sattuu. Meillä siis mies laittaa ruuat. Ei ole mikään ongelma, kotitöitä on muitakin jaettavaksi ja lapsiakin on pystytty tekemään.

Vierailija
46/69 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan siltä, että pääasiallinen ongelmasi on se, että olet köyhä.

Vaikkei olisikaan köyhä, niin kaksi kertaa päivässä ulkona syöminen ei ole mitenkään järkevää rahankäyttöä.

Ulkona syöminen nimenomaan on järkevää rahan- ja ajankäyttöä, jos on vaativissa asiantuntijatöissä. Esimerkiksi itselläni on keskituntiansio 40-50 euroa, josta jää käteen ehkä 25-30 euroa. Eli jos väännän padan ääressä tunnin enkä koe sitä harrastuksena, menetän vähintään 25 euroa. 

Mä en tiedä paljon mun mies tienaa tunnissa, mutta tärkeää olisi että söis myös kotona. Se on terveellisempääkin.

Jos ei ole täysin pummi tai luuseri, niin miksi pitäisi syödä kotona, jos rahat riittää ravintolassa syömiseenkin?

Yhdessä vietetty aika?

Tämä. Yhdessä vietetty aika on mukavaa. T ap

Nytkin mies on töissä eikä ole vielä tullut kotiin. Lähti aamulla klo 7.10 töihin.

Vierailija
47/69 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en osaa tehdä ruokaa, vaikka olen nainen. Voin sitä tehdä, mutta ei siitä hyvää todennäköisesti tule, kun maustaminen ja kypsyysasteet voi olla mitä sattuu. Meillä siis mies laittaa ruuat. Ei ole mikään ongelma, kotitöitä on muitakin jaettavaksi ja lapsiakin on pystytty tekemään.

No meillä mies valittaa että mä en siivoa. Ei tee mieli siivota kun toinen taas ei tee ruokaa. T ap

Vierailija
48/69 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsot, että hän törsää ruokaansa vain omat rahansa.

Joo eihän siihen mun rahoja käytä. Mutta mä ostan meille kaikki ruuat omilla rahoillani jos käyn kaupassa. Hän osaa ostaa itselleen aamupalatarvikkeet kaupasta, aina ei niitäkään ole, koska ei syö aamupalaa joka päivä.

Nyt lopetat ostamasta miehen syötäväksi yhtään mitään ruokaa. Molemmille siis omat itse ostetut margariinitkin ja leivät, ihan kaikki jatkossa vain pelkästään itselle.

Ja kun olen saanut tämän tehtyä lopetat koko suhteen.

Vierailija
49/69 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko sanaakaan aloituksesta.

Oletteko te jotain maalaisia pikkupaikkakunnalta, jotka eivät pysty kuvittelemaan, että jotkut syövät paljon ravintolassa? Kun olin työssäkäyvä lapseton sinkku, söin joka päivä kunnonruuan ravintolassa, yleensä vedin mahan täyteen iltapäivällä lounasruokalassa. Ei tarvinnut tehdä kotona ruokaa, vaan iltapalaksi söin leipää tms jugurttia.

N35, Helsinki

Vierailija
50/69 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te jotain maalaisia pikkupaikkakunnalta, jotka eivät pysty kuvittelemaan, että jotkut syövät paljon ravintolassa? Kun olin työssäkäyvä lapseton sinkku, söin joka päivä kunnonruuan ravintolassa, yleensä vedin mahan täyteen iltapäivällä lounasruokalassa. Ei tarvinnut tehdä kotona ruokaa, vaan iltapalaksi söin leipää tms jugurttia.

N35, Helsinki

Olen kyllä ihan kolmannen polven stadilainen

T.55v työssäkäyvä

Vierailija
51/69 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet on ongelmat. Tee sä ruokaa teille.

Vierailija
52/69 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N35, Helsinki

Mun mies syö KAHDESTI päivässä ulkona. Eka lounasruokalassa, sitten vielä työpäivän jälkeen. T ap

Vierailija
53/69 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt ymmärrä mikä tässä on ongelma. Paitsi se, että olet tehnyt abortin, kun et ole huolehtinut ehkäisystä harrastaessasi seksiä miehen kanssa, jota et kelpuuta lastesi isäksi, koska ei osaa laittaa ruokaa etkä ymmärrä erota siitä.

Ei munkaan mies osaa laittaa kun muutamaa ruokalajia. Ja täytyy kyllä olla mun kuolemansairasta tms että laittaa edes niitä. Eineksillä ennemmin mennään, jollei mua huvita laittaa ruokaa eikä viitsitä woltata. Mua kovasti kiinnostaa, että miksi te ette käy yhdessä ruokakaupassa, tai sä tee miehelle kauppalistaa, ja hanki ruokatarpeita hänen rahoillaan. Ja sä sitten vastineeksi valmistat niistä tarpeista ruokaa, kun kerran eläkkeellä kotona olet. En kyllä ymmärrä sitäkään, että jos mies on 11 tuntia pois kotoa työpäivänä, niin mitä ihmeellistä siinä on, että syö kaksi ateriaa ulkona, johan tässä on ollut sekä lounas- että päivällisaika. Kotiinko hänen pitäisi kesken työpäivän tulla kokkailemaan ja syömään.

Jollei tämä ole trolli, niin kyllä sun Ap olisi varmaan syytä etsiä ammattiapua, jolle kävisit juttelemassa.

Vierailija
54/69 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun lapsi muuttaa pois kotoa, en enää koskaan tee ruokaa. En yksinkertaisesti pidä kokkaamisesta. Joillekin se on näköjään mieluinen harrastus, eivätkä he kai sitten tajua, että joku toinen ei siitä pidä. Alan syödä vain ulkona ja kaupan valmisruokaa

Teinin äiti

Vierailija
55/69 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on säälittävää varsinkin kun vaadit että mies ei saa syödä ulkona kun sinun rahat ei riitä samaan. Vai onko kyse siitä että haluaisit päästä.valmiiseen pöytään jossa mies on kokannut sinulle aterian valmiiksi vaikka selvästikään et itse tee miehelle aterioita kun mies "joutuu" käymään päivittäis ulkona syömässä

Vierailija
56/69 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abortti sen takia kun mies ei osaa tehdä ruokaa? Voiko tyhmempää aloitusta enää olla.

Mun mies ei tee ikinä sapuskaa eikä se ole minkäänsortin ongelma mulle. Mä en voi tajuta miten tuosta voi yleensä tehdä ongelman. Mutta joo, abortti oli nyt liikaa sun trollissas.

Olen tehnyt abortin koronavuosina Naistenklinikan osastolla 30, naistentautien osasto. Ei tämä oo mikään trolli. Olen tosissani.

Oletko neuropoikkeava? Abortit tehdään nykyään lähes aina lääkkeellisesti kotona, ei osastolla. Normaalilla naisella ei ole hajuakaan, mikä osaston numero, jolta keskeytyslääkkeet sai, oli. Netistä toki osaston numeron löytää.

Vierailija
57/69 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teidän rahat jaetaan? Jos mies maksaa oikeudenmukaisen osuutensa yhteisistä menoista, niin hän voi käyttää omat rahansa niin kuin haluaa.

Vierailija
58/69 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta lopusta huomaa hyvin miksi miehet ei halua parisuhde terapiaan kun nainen haukkuu terapeutin kun puolustaa miestä kun ilmeisesti haluaisit että se terapeutti ouolustaa sinua niin kuin nais terapeutit tekisi

Vierailija
59/69 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abortti sen takia kun mies ei osaa tehdä ruokaa? Voiko tyhmempää aloitusta enää olla.

Mun mies ei tee ikinä sapuskaa eikä se ole minkäänsortin ongelma mulle. Mä en voi tajuta miten tuosta voi yleensä tehdä ongelman. Mutta joo, abortti oli nyt liikaa sun trollissas.

Olen tehnyt abortin koronavuosina Naistenklinikan osastolla 30, naistentautien osasto. Ei tämä oo mikään trolli. Olen tosissani.

Oletko neuropoikkeava? Abortit tehdään nykyään lähes aina lääkkeellisesti kotona, ei osastolla. Normaalilla naisella ei ole hajuakaan, mikä osaston numero, jolta keskeytyslääkkeet sai, oli. Netistä toki osaston numeron löytää.

Tein abortin rv 11+6 joten se tapahtui sairaalassa. Emmin sen tekemistä pitkään. T ap

Vierailija
60/69 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teidän rahat jaetaan? Jos mies maksaa oikeudenmukaisen osuutensa yhteisistä menoista, niin hän voi käyttää omat rahansa niin kuin haluaa.

Puoliksi menee kulut. Tässä ei kuitenkaan ole kysymys kuluista pelkästään vain myös siitä ettei syödä yhdessä. Mä en välttämättä näe kauhean montaa ihmistä päivän aikana missään. Koska olen vain yksin kotona. Enkä sosiaalisesti töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan