Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En päässyt lähihoitajaksi.

Vierailija
26.01.2023 |

Olenko jotenkin typerä? Soveltuvuuskoe kesti 3 tuntia, ja se sisälsi psykologin haastattelun, persoonallisuustestin ja kykytestit. Luulin, että minulla meni ne hyvin. Ilmeisesti ei.. Harmittaa paljon..

Kommentit (132)

Vierailija
41/132 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri ei päässyt, sen sijaan  pääsi seuraavana vuonna opiskelemaan terveydenhoitajaksi.

Vierailija
42/132 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ajattelivat, että et selviä lääkelaskuista. Ehkä vaikutit liian sisäänpäinkääntyneeltä sosiaaliseen työhön. Tai sitten sait jostain ahdistusosastosta liikaa pisteitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/132 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saitko tietää mistä osiosta kiikasti?

En saanut vielä. Sain soittoajan viikon päähän, silloin myös psykologi on mukana ja käydään osiot ja pisteytys läpi. -Ap

Oliko kirjallisia tehtäviä? Vaikutat nimittäin kirjoittavan liian hyvin päästäksesi lähihoitajan opintoihin. Lähärit kirjoittavat 'sydämmellä', 'enään', 'kivapäivä' ja 'kesä loma'.

Vinkkejä seuraavaan hakuun: 'Naura paljon ja kovaa, vaikuta bimbolta ja puhu kyynelsilmin rakkaudesta. Pääset taatusti läpi! Voimia!

Vierailija
44/132 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällöttävä työ, lähihoitaja, en hitto vie taivu tuohon ammattiin en vaikka mitä tekisin ja kaikki testit läpäisisin, vastenmielistä mikä vastenmielistä. Piste !

Luojan kiitos niin monet sinne haluaa, miten selviäisimme ilman lähihoitajia, miettikääs sitä... 

Vierailija
45/132 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saanut vielä. Sain soittoajan viikon päähän, silloin myös psykologi on mukana ja käydään osiot ja pisteytys läpi. -Ap

Oliko kirjallisia tehtäviä? Vaikutat nimittäin kirjoittavan liian hyvin päästäksesi lähihoitajan opintoihin. Lähärit kirjoittavat 'sydämmellä', 'enään', 'kivapäivä' ja 'kesä loma'.

Vinkkejä seuraavaan hakuun: 'Naura paljon ja kovaa, vaikuta bimbolta ja puhu kyynelsilmin rakkaudesta. Pääset taatusti läpi! Voimia!

Tämä pisti miulla silmään myös. Ap kirjoittaa liian hyvin

Vierailija
46/132 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ajattelivat, että et selviä lääkelaskuista. Ehkä vaikutit liian sisäänpäinkääntyneeltä sosiaaliseen työhön. Tai sitten sait jostain ahdistusosastosta liikaa pisteitä. 

Selviä lääkelaskuista xD jopa minä selvisin enkä ole se terävin tyyppi. Lähihoitajana kyllä olen viihtynyt. Ihmettelen suuresti jos todella ei sinne kouluun pääse.

Vierailija
47/132 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Too smart for that shit.

Vierailija
48/132 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep jep... Kyllä sun kaltaiset pahimmat pissapäät tosiaan löytyy muualta kuin lähihoitajista. Esim. vanhempien (joskus nuorempienkin) lääkäreiden olen todistanut käyttäytyvän asiattomasti, ilkeästi ja kylmästi, en yhdenkään lähihoitajan. En ole noin pikkumainen, että nillittäisin siitä, kuka osaa yhdyssanat ja kuka ei.

Vierailija
49/132 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selviä lääkelaskuista xD jopa minä selvisin enkä ole se terävin tyyppi. Lähihoitajana kyllä olen viihtynyt. Ihmettelen suuresti jos todella ei sinne kouluun pääse.

Mitäs ihmettelemistä siinä on, jos hakijoita on enemmän, kuin aloituspaikkoja?

Vierailija
50/132 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit onnellinen. Ei sitä työtä kukaan oikeasti halua tehdä. Hae jonnekin muualle. Ehkä näin oll sinulle parempi.

Vierailija
51/132 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinne nyt sentään ihan kaikki oteta!

Vierailija
52/132 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ihmettelemistä siinä on, jos hakijoita on enemmän, kuin aloituspaikkoja?

Sinne pääsee jo alakoulun jälkeen eli 16 vuotiaat. Mutta silti ei se ole helppo työ, koska alalla on paljon työpaikkakiusaamista ja raskaita potilaita yms.

Vierailija
53/132 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin sinne on tullut soveltuvuustestit takaisin? Eihän niitä ole ollut vuosikausiin.

Epäilen, ettei aloitus ole muuta kuin provo. Pääsykoe ja psykologin haastattelu, jo vain. Yleisellä tasolla sanottuna, jos ei puhu totta, keksitty tarina nyrjähtää aina jossain kohtaa.

Vierailija
54/132 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en päässyt nuorena hoitoalalle. Psykologi nauroi minulle kun kerroin tulevaisuuden suunnitelmistani ja haaveista opintojen suhteen kun ne suuntautuivat aivan muualle kuin lähihoitoon. Pääsykoepäivänä minulle huomautettiin myös ruumiinrakenteestani. Psykologin palautteen perusteella olin liian herkkä ja teoreettinen. Silloin tuo palaute otti koville. Sittemmin olen löytänyt oman paikkani teoreettisemmalta alalta.

Myös siskoni sai hoitoalalle pyrittyään saman tyylistä palautetta kuin minä. Hän oli arvion mukaan teoreettinen ja taiteellinen. Hänkin sai palautetta ruumiinrakenteestaan. Siskoni suuntautui humanistiselle alalle.

Kyllä näissä palautteissa oli perää, koska myöhemmin on käynyt selväksi, että meillä kummallakaan ei olisi henkinen eikä fyysinen terveys kestänyt hoitoalaa. Emme ole kovin käytännöllisesti ajattelevia riuskoja ihmisiä.

Vierailija
55/132 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit liian fiksu.

Vierailija
56/132 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin sinne on tullut soveltuvuustestit takaisin? Eihän niitä ole ollut vuosikausiin.

Epäilen, ettei aloitus ole muuta kuin provo. Pääsykoe ja psykologin haastattelu, jo vain. Yleisellä tasolla sanottuna, jos ei puhu totta, keksitty tarina nyrjähtää aina jossain kohtaa.

No oli minullakin syksyllä pääsykokeet lähihoitajaksi. Niihin kuului psykologin haastattelu ja iso nippu kirjallisia tehtäviä.

Vierailija
57/132 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noita testejä muka edelleen? Luulin että jäivät 90-luvulle. Ainakin Helsingissä kouluun pääsee sen kun ilmoittautuu. Opiskelija-aines on heikkoa. 

Vierailija
58/132 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaveri haki aikanaan lähihoitajaksi eikä päässyt. Syynä ilmeisesti juuri persoonallisuustesti tai mikä psykologinen testi nyt onkaan. Hän sanoi olleensa raatorehellinen, ei jaksanut kaunistella mitään. Sittemmin luki itsensä insinööriksi ja pärjää hyvin.

Vierailija
59/132 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ruumiinrakenne muka on vaikuttanut lähihoitajan pääsykokeissa? Minusta lähihoitajina on erikoisen paljon ylipainoisia ihmisiä (ja tupakanpolttajia) joten se tuskin on syynä.

Ja jos et nyt päässyt niin hae uudestaan kunnes pääset. Meilläpäin taitaa olla lähihoitajan pääsykokeet 4 kertaa vuodessa.

Vierailija
60/132 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en päässyt lähemmäs 20 vuotta sitten. Haastattelussa psykologi jne haastattelijat katseli mun hakulistaa ja todistuksia ja tokaisi, että kyllä sä näillä papereilla tuonne lukioonkin pääset, joka sulla tässä viidentenä.

En päässyt kouluun. Ystäväni pääsivät, joiden todistus kutosen luokkaa, omani oli 8,6.

Menin lukioon, jonka jälkeen terveydenhuoltoalan AMK. Helpompi reitti olisi kuitenkin ollut se lähärikoulu ja sieltä amk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi