En päässyt lähihoitajaksi.
Olenko jotenkin typerä? Soveltuvuuskoe kesti 3 tuntia, ja se sisälsi psykologin haastattelun, persoonallisuustestin ja kykytestit. Luulin, että minulla meni ne hyvin. Ilmeisesti ei.. Harmittaa paljon..
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkavereissani oli ties minkälaista hullua, lääkeriippuvaista ja narkkia. Taustojakaan ei oltu tutkittu. Ihme juttu jos et päässyt. Siellä ne vaan vanhuksia hoiti.
Minulla ei ole tällaista. Alkoholia käytän satunnaisesti juhlissa, tupakoinnin lopettanut. Tällä hetkellä olen työelämässä liikuntaohjaajana. Koulutukselta tarjoilija. -Ap
Kannattaa hakea uudelleen, jos yhtään kiinnostaa. Töitä on sitten aina ja työpaikkoja on erilaisia. Esim keikkailaisena myös itse valita, milloin työskentelee, jos haluaa joskus ottaa rennommin.
Siis keikkalaisena voi valita.
Voisiko olla matematiikka tai tuo looginenajattelu? Ehkä psykologi piti sinua liian herkkänä alalle?
Ikääntyvien hoito ja kuntoutuminen
Jalkojenhoito
Lasten ja nuorten kasvatus ja hoito
Mielenterveys- ja päihdetyö
Sairaanhoito ja huolenpito
Suunhoito
Vammaistyö
Vierailija kirjoitti:
Aika hölmö täytyy olla jos ei lähäriksi pääse. Kun katselee millaisia ihmisiä siellä on, niin luoja :D
Jep. Omassa opinahjossani oli mm. suomea osaamattomia ja mt-ongelmaisia opiskelijoita. Osa oli omin lupineen pois harjoittelusta ja sai kenkää, lääkelaskuja piti uusia monta kertaa jne. Jos joku sai lääkelaskut ekalla läpi niin opettajat ihmettelivät.
Käytäntö ei oikein puolla tai tue sitä, että lähihoitajille tehdään minkäänlaisia testejä, kaikki kynnelle kykenevät yleensä palkataan HETI. Sinun kohdalla ei ehkä kemia haastattelijan tai esihenkilön kanssa vaan mätsänneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hölmö täytyy olla jos ei lähäriksi pääse. Kun katselee millaisia ihmisiä siellä on, niin luoja :D
Tai luonteeltaan liian rauhallinen.
Mä pääsin ekalla hakukerralla vaikka olen rauhallinen, hiljainen ja vähän ujokin.
Jos sinä pääsit, niin se ei tarkoita, että kaikki pääsee. Minun yksi kaveri ei päässyt lukion jälkeen lähihoitajaksi (en edes tiedä miksi haki) ja syyksi sanottiin, että on liian rauhallinen/arka. Pääsi kuitenkin insinööriksi, ettei mikään ihan tyhjäpää.
Psykologi varmaan sai sinusta sellaisen kuvan että meinaat myrkyttää mummoja.
Älä lannistu. Kuuntelet nyt vaan miten ne kokeet meni ja otat oppia seuraavaan hakukertaan.
No tuo on jo saavutus, sinne tunnutaan ottavan sisälle suunnilleen kuka vaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pääsin ekalla hakukerralla vaikka olen rauhallinen, hiljainen ja vähän ujokin.
Jos sinä pääsit, niin se ei tarkoita, että kaikki pääsee. Minun yksi kaveri ei päässyt lukion jälkeen lähihoitajaksi (en edes tiedä miksi haki) ja syyksi sanottiin, että on liian rauhallinen/arka. Pääsi kuitenkin insinööriksi, ettei mikään ihan tyhjäpää.
En väittänytkään että kaikki pääsisivät. Pointti oli vain se, että ei tarvitse olla mikään rohkea papupata päästäkseen.
Haet seuraavan kerran uudelleen, näin ainakin osoitat olevasi motivoitunut.
Vierailija kirjoitti:
En kerennyt vastaamaan jokaiseen kysymykseen testeissä rajallisen ajan takia. En omaa kovin hyvää päättelykykyä, mutta mielestäni silti vastailin suurimpaan osaan ainakin oikein. Eivät vaikuttaneet kovinkaan vaikeilta. Haastattelussa taas en osannut oikein sanoa mitään koska jännitin. Tämän mainitsin haastattelijalle. -Ap
No, siinäpä ne syyt sitten on.
Et pärjää työssä jos jo haastattelussa jännittää niin ettei saa sanaa suustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kerennyt vastaamaan jokaiseen kysymykseen testeissä rajallisen ajan takia. En omaa kovin hyvää päättelykykyä, mutta mielestäni silti vastailin suurimpaan osaan ainakin oikein. Eivät vaikuttaneet kovinkaan vaikeilta. Haastattelussa taas en osannut oikein sanoa mitään koska jännitin. Tämän mainitsin haastattelijalle. -Ap
No, siinäpä ne syyt sitten on.
Et pärjää työssä jos jo haastattelussa jännittää niin ettei saa sanaa suustaan.
Haastattelut jännittävät usein jokaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin kuvitella, että minä en tulisi pääsemään, koska kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta ja ihmisten kanssa kommunikointi on aika rajoittunutta ja vaikeaa. Olen kuitenkin yliopiston käynyt ihminen.
Ällöttävä työ, lähihoitaja, en hitto vie taivu tuohon ammattiin en vaikka mitä tekisin ja kaikki testit läpäisisin, vastenmielistä mikä vastenmielistä. Piste !
Ihmettelen, miten tuttuni pääsi sairaanhoitajaksi. Pelottaa ajatella, millaista valtaa voi käyttää haavoittuvassa ja riippuvaisessa asemassa oleviin potilaisiinsa.
Varmaan riippuu myös mihin kouluun hakee, joihinkin on enemmän hakijoita ja vaikeampi päästä. Jos asut pääkaupunkiseudulla niin kannattaa hakea moneen eri kouluun.
Milloin sinne on tullut soveltuvuustestit takaisin? Eihän niitä ole ollut vuosikausiin.
Minä sairaanhoitajana olen sitä mieltä, että lähihoitajilla on paljon mielenkiintoisempia suuntautumisvaihtoehtoja, kuin sairaanhoitajilla, joista kakista ollaan tekemässä jonkinmoisia yleismies jantusia.