En päässyt lähihoitajaksi.
Olenko jotenkin typerä? Soveltuvuuskoe kesti 3 tuntia, ja se sisälsi psykologin haastattelun, persoonallisuustestin ja kykytestit. Luulin, että minulla meni ne hyvin. Ilmeisesti ei.. Harmittaa paljon..
Kommentit (132)
Kun katsoo millaisia ihmisiä alalla on, voit unohtaa noiden testien pätevyyden. Ihan arvalla siellä mennään oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Saitko tietää mistä osiosta kiikasti?
En saanut vielä. Sain soittoajan viikon päähän, silloin myös psykologi on mukana ja käydään osiot ja pisteytys läpi. -Ap
Työkavereissani oli ties minkälaista hullua, lääkeriippuvaista ja narkkia. Taustojakaan ei oltu tutkittu. Ihme juttu jos et päässyt. Siellä ne vaan vanhuksia hoiti.
Oma veikkaus on, että sait logiikkaosiosta liian hyvät pisteet
Kuka sinne edes haluaa 🤣
Psykologi kysyy vain miksi haet sinne, siinäpä se testi.
Oisko jääny kirjallisesta puolesta, piti tarinoida jotain.
T: yksi päässyt joka ei todellakaan lähde lähi eikä etähoitajaksi.
No jos ei pääse,niin kyllä täytyy oikeasti olla aika dorka.
En kerennyt vastaamaan jokaiseen kysymykseen testeissä rajallisen ajan takia. En omaa kovin hyvää päättelykykyä, mutta mielestäni silti vastailin suurimpaan osaan ainakin oikein. Eivät vaikuttaneet kovinkaan vaikeilta. Haastattelussa taas en osannut oikein sanoa mitään koska jännitin. Tämän mainitsin haastattelijalle. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat varmaan liian huonot?
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo millaisia ihmisiä alalla on, voit unohtaa noiden testien pätevyyden. Ihan arvalla siellä mennään oikeasti.
Moni on myös sellaisia ylisosiaalisia höpöttäjiä, että pääsevät vain puhelahjoilla läpi...
Nuorena hain eri paikkoihin sote-alalle ja kävin kolmesti noissa soveltuvuuskokeissa. Silloin ne oli samat lähihoitajille ja amkiin. Jokainen psykologi kysyi aivan eri asioita ja heidän suhtautumisensa minuun oli erilaista. En ole kysellyt jälkikäteen soveltuvuuskokeideni tuloksista. 2/3 sain opiskelupaikan. Silloin en saanut paikkaa, kun psykologille kerroin, että elämäni isoin haaste on ollut masennus. Ei vissiin olisi kannattanut olla rehellinen. Toisille psykologeille keksin sitten jotain innostavampaa sanottavaa.
Toisin sanoen, minusta vähän tuurilla noille aloille pääsee, eikä kannata lannistua, jos ei ekalla yrittämällä pääse.
Vierailija kirjoitti:
Työkavereissani oli ties minkälaista hullua, lääkeriippuvaista ja narkkia. Taustojakaan ei oltu tutkittu. Ihme juttu jos et päässyt. Siellä ne vaan vanhuksia hoiti.
Minulla ei ole tällaista. Alkoholia käytän satunnaisesti juhlissa, tupakoinnin lopettanut. Tällä hetkellä olen työelämässä liikuntaohjaajana. Koulutukselta tarjoilija. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Jess. Itsellä kaksisuuntainen mielialahäiriö ja muutenkin fyysisesti raihna mutta pitäis vaan väkisin lähtee hoitajaksi opiskelemaan.
Aika hölmö täytyy olla jos ei lähäriksi pääse. Kun katselee millaisia ihmisiä siellä on, niin luoja :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat varmaan liian huonot?
Etkö ymmärrä ironiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole tällaista. Alkoholia käytän satunnaisesti juhlissa, tupakoinnin lopettanut. Tällä hetkellä olen työelämässä liikuntaohjaajana. Koulutukselta tarjoilija. -Ap
Kannattaa hakea uudelleen, jos yhtään kiinnostaa. Töitä on sitten aina ja työpaikkoja on erilaisia. Esim keikkailaisena myös itse valita, milloin työskentelee, jos haluaa joskus ottaa rennommin.
Vierailija kirjoitti:
Aika hölmö täytyy olla jos ei lähäriksi pääse. Kun katselee millaisia ihmisiä siellä on, niin luoja :D
Tai luonteeltaan liian rauhallinen.
Vierailija kirjoitti:
Hölmö kommentti, et taida olla kovin kokenut elämässä. Ap jännitti kokeissaja esim ryhmäkeskustelussa katsotaan kyllä hyvällä niitä, jotka ovat enemmän äänessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai luonteeltaan liian rauhallinen.
Mä pääsin ekalla hakukerralla vaikka olen rauhallinen, hiljainen ja vähän ujokin.
Saitko tietää mistä osiosta kiikasti?