Miksi tuollaisia lapsia otetaan päiväkoteihin?
Vuosi vuodelta tulee yhä enemmän psykiatrista apua tarvitsevia lapsia esiopetukseen. Tälläkin hetkellä eräässä ryhmässä on kaksi lasta, jotka kiroilevat, haistattelevat aikuiselle, lyövät, potkivat ja purevat. Raivokohtaukset ovat päivittäisiä ja siinä on vaarassa niin toiset lapset kuin henkilökuntakin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/06043de9-25ca-417e-8bff-40b74ace093d
Tuollaiset lapset on vaarallisia normaaleille lapsille jos ei päiväkotien henkilökuntakaan voi heille mitään.
Kommentit (307)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä täysin järjen vastaista oli se, kun ensin oli ottanut päävikaiselta "pk-kaverilta" turpaansa, että ensin tilanne sanoitettiin ja sitten halattiin. Mä kyseenalaistin metodia äänekkäästi. Kuka hitto halua halailla toista, joka lyö, puree, potkii, vieläpä toistuvasti.
Varhaiskasvatussuunnitelman mukaan lasten tunnetaitoja tulee tukea ja asettaa lapsille lempeät rajat positiivisen kautta. Varhaiskasvattajana en voi siitä lähteä poikkeamaan. Myöskään kiinnipitely lapsesta tai lapsen eristäminen joita monissa perheissä käytetään eivät ole hyväksyttäviä toimintatapoja varhaiskasvatuksessa, koska niissä puututaan lapsen koskemattomuuteen ja toimitaan tavalla joka ei edistä lapsen tunnetaitojen kehitystä.
Suunnitelma joo. Mikähän woke-wnkeli tuon on keksinyt? Mitä muuta siinä tuo päävikainen oppii, että halaamalla uhria synti on taas sovitettu ja voi käydä mätkimässä seuraavaa kaveria? Puhumattakaan siitä, että tuossa rikotaan lapsen fyysistä koskemattomuutta pahoinpitelijän toimesta.
Vierailija kirjoitti:
"äiti mua ei enää haittaa kun ne lyö, kyllä se sattuu, mä en vaan enää välitä".
Viis elukkaa traumatisoi 15 tervettä lasta, laskekaapa ihan millaisia yhteiskunnallisia kuluja ihan tästä yhdestä ainokaisesta eskarivuodesta ja ryhmästä voisi seurata. Jos viisi elukkaa on automaattisesti menettyjä tapauksia, pelkkä kuluerä. Isona sitten hakkaavat puolisonsa, lapsensa ja varmaan uurtavat uraa huumeiden ja rikollisuuden parissa, jatkuvissa vankilakierteissä. Uhreista vaikka kaksi alkaa oireilla ahdistusta joka pahenee joka vuosi, kaksi masentuu, yksi saa syömishäiriön, kolme kuormittuu koulussa äänistä koska se aiheuttaa pelkoreaktion. Moniko näistä selviää nykymaalailmassa koulut, työelämään?"
Meillä kasvatetaan jatkuvasti uusia "Koskela-tapauksia".
Suurin syy osaamaton ja välinpitämätön opetushallitus?
Suurin syy on kyllä ne vanhemmat. Ei opetushallitus niitä kurittomia kersoja kasvata.
Sitä vaan mietin, että noista viidestä terroristielukasta jos saisi pari pahinta siirrettyä muualle, niin ehkä niiltä jäljelle jääviltäkin katoaisi motivaatio riehumiseen. Yleensä tuollaisessa porukassa on johtaja jota muut apinoi, ja tietysti lietsovat toisiaan pahan tekemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Suurin syy on kyllä ne vanhemmat. Ei opetushallitus niitä kurittomia kersoja kasvata.
Siellä varhaiskasvatuslaitoksessa ne kersat viettävät suurimman osan valveillaoloajastaan, ja opetushallitus taas päättää kasvatuslinjan siellä.
Nämä täysin käytöstavattomat kauhukakarat jatkavat häiriköintiään koulussa. Sama siipimutterikorva-apina häiriköi ja melskaa nyt koulussa, päiväkodista on vain vauhti ja vaaralliset tilanteet lisääntyneet. Kielenkäyttökin niin törkeää, että ihmettelen todella, mistä moista on edes kuullut.
Minun lapseni haluaisi koulussa oppia jotain, hän ja pari muuta opinhaluista saa siirtyä tarvittaessa käytävään tekemään tehtäviä, kun tämä apina vetää showtaan muutaman toisen oppilaan hurratessa.
Ja siis kantis-lapsi kyseessä. Äitinsä vaan ehkä maailman löysin lapanen kasvattajana, isä ei uskalla kotirauhan vuoksi kuria pitää.
Vierailija kirjoitti:
Ja tosiasiassa monta 30+v aikuista on kasvatettu tukkapöllyllä ja luunapilla, eikä AIHEESTA saadusta tukkapöllystä liene kukaan traumatisoitunut.
Minä olen saanut tukkapöllyä ja luunappeja AIHEESTA. Tästä huolimatta, jos näen silmänurkasta että vieraan ihmisen käsi lähestyy minua, säpsähdän vaistomaisesti poispäin, koska on niin syvällä muistissa, että se on ennakkovaroitus hetken päästä tuntemastani kivusta.
Erityisen korostunutta tämä on äitini kohdalla, joka oli ensisijainen kurinpitäjä. Äiti esimerkiksi tekee minulle mielellään mittojen mukaan vaatteita, koska hänellä on tekstiilialan koulutus. Mittojen ottaminen niihin ja niiden sovittaminen on aina yhtä tuskaa, koska joudun koko ajan pidättelemään tätä reaktiota. Koska välimme ovat muuten todella hyvät ja olen tyytyväinen saamaani kasvatukseen, en ole kehdannut kertoa tästä asiasta hänelle koskaan.
Yksi tärkeimmistä asioista, jotka hyvin kasvatettu lapsi ymmärtää, on se, että huutamalla ei saa mitään.
Tämä ketju on (suhteellisen järkevän ja rauhallisen keskustelun rinnalla) täynnä huutamista siitä, miten huonosti kasvatettuja lapset ovat nykyään.
Huutajat eivät siis edes itse ole niin hyvin kasvatettuja, että ymmärtäisivät, että koska huutamalla ei saa mitään, huutamalla ei saa myöskään haluamansa kaltaisia päiväkoteja ja varhaiskavatusta.
Olen samaa mieltä. Tunteiden sanottaminen on hyvä juttu. Mutta se nyt on tosi, että pahimmille jästipäille se ei riitä. Vähintään aresti ja jäähy pitäisi tuoda takaisin.
Ja tosiasiassa monta 30+v aikuista on kasvatettu tukkapöllyllä ja luunapilla, eikä AIHEESTA saadusta tukkapöllystä liene kukaan traumatisoitunut. Varsinkaan jos on jo ennestään varoitettu, että pöllytystä on luvassa jos ei tyyli muutu.