Minkälaisia ovat tuntemasi ihmiset, jotka eivät ole käyneet kouluja peruskoulun jälkeen?
Ovatko menneet suoraan töihin peruskoulusta? Perustaneet yrityksiä?
Kommentit (73)
Yrittelijöitä, ahkeria, kunnianhimoisia. Jokainen noista adjektiiveista kuvaa heitä
Vierailija kirjoitti:
Ei kai Suomessa voi olla ilman, että ei ole käynyt kouluja peruskoulun jälkeen, koska ammattitutkinto vaaditaan, jotta saa työmarkkinatukea?
Tämä. Jokainen suomalainen on käynyt ammattikoulun tai amkn
Sellanen joka on vielä työikäinen, on aina mielinkielin kaikkia kohtaan kasvotusten, mutta kova huijaamaan. Ulosotossa.
Pätkätyöläinen, joka odottaa palkan olevan suuri. Viimeisin työsuhde päättyi, kun työnantaja ei suostunut maksamaan 23e/h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai Suomessa voi olla ilman, että ei ole käynyt kouluja peruskoulun jälkeen, koska ammattitutkinto vaaditaan, jotta saa työmarkkinatukea?
Minä tunnen yhden 1992 syntyneen, joka on käynyt vain peruskoulun.
En tunne muita sellaisia kuin eläkkeellä olevia, jotka eivät ole peruskouluakaan käyneet. Suurin osa näistä ihan perusduunareita sellaisissa hommissa olleet, jotka nykyään vaatisivat ammattitutkintoa. Esimerkiksi kokkeina, puutarhureina ja siivoojina ovat työskennelleet.
Toinen on nuori eläkeläinen, toinen ihan menestyvä yrittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Kaikkia näitä yhdistää sama alemmuudentunto heitä kohtaan, joilla on vähän ollut sitkeyttä ja sisua kouluttautua. Se alemmuus iskee viimeistään nelikymppisenä.
Kyseleekö joku oikeasti toisen koulutuspohjaa. Ymmärrän kyllä jos joku haluaa kertoa omasta koulutuksestaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään ruudinkeksijöitä. Tyhmiä formulantuijottajia. Persuja. Valkoi sta ro skav äkeä.
Kuten sinäkin. Työttömiä formulantuijottajia löytyy p**** lähiöistä. Ihan oma epäonnistunut valintasi, että joudut noiden joukossa asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyseleekö joku oikeasti toisen koulutuspohjaa. Ymmärrän kyllä jos joku haluaa kertoa omasta koulutuksestaan.
Jotenkin huvittaa koko ajatus siitä että kysyisin vaikka sitten kierrellen jonkun koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Onhan
Omat vanhempani, jotka nyt 9-kymppisiä. Heidän ikäluokastaan oli suurin osa.
Keskusteletko sinä oikeasti muiden ihmisten kanssa tällaisista asioista vai mistä tiedät etteivät he ole käyneet kouluja?
?? Olen 64v enkä vielä koskaan ole tutustunut kenenkään pelkään peruskoulun käyneeseen. Ei kuulu omaan tuttavapiiriin. Ts. missä ihmeessä te oikein olette?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö, ei. Itse esim. olen käynyt kauppaoppilaitoksen (ei lukiopohjainen linja) ja sen lisäksi suorittanut yhden tutkinnon, ei amk.
Älykäs henkilö, lahjakas monella tavalla. Peruskoulusuoriutumista vaikeutti lukihäiriö ja lukemista kohtaan syntyi vastenmielisyys. On menestynyt työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö, ei. Itse esim. olen käynyt kauppaoppilaitoksen (ei lukiopohjainen linja) ja sen lisäksi suorittanut yhden tutkinnon, ei amk.
Kauppaoppilaitoshan on ammattikoulua.
En tunne yhtään sellaista ihmistä.