No jo on kampaamopalveluiden hinnat nousseet!
Ihan tolkuttomia on pyynnöt kyllä. Esim. väri ja leikkaus puolipitkillä hiuksilla yli 200€ alkaen eräässäkin paikassa. Wtf
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Espoo kirjoitti:
Pelkkä leikkauskin on kallista. Pakko edes kerran vuodessa leikkauttaa tukka siistiksi ja huonot latvat pois.
No eikä ole, ei edes Espoossa. Viimeksi maksoin 35€, ihan kohtuullinen hinta mielestäni.
Toain kitsaille kaikki on kallista.
Itse olen yrittänyt etsiä paikkaa johon veisin tytön latvojen tasaukseen.
49e on halvin mitä tähän mennessä olen löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Nopea kirjoitti:
Nautin kun löysin kampaajan, joka tekee skarpin leikkauksen puolipitkille hiuksille 36-42e ja aikaa menee n. 30min. Jatkuvasta värjäyksestä olen siirtynyt kotona tehtävään kevyt sävyyn.
Kyllästyin kerta kaikkiaan pitkiin istumisiin kampaajilla, jossa yksinkertaista malliani pikkuhiljaa leikeltiin 1,5h ja värit päälle, usein 3h juttu ja hinta sen mukainen. Tottakai ajasta pitää veloittaa. Nyt käyn paljon useammin siistimässä leikkausta ja saatan extrana ottaa pikakampauksen n. 30e lisää, jos on menoja.Nämä miesten parturit joissa tehdään nopeita leikkauksia voisi kopioida vastaaviin naisten partureihin. Nopeaa palvelua kohtuullisilla hinnoilla. Mieluusti samasta paikasta pikaisia kynsien lakkauksia ja kasvojoitoja/meikkejä kuin Thaimaassa. Käyttäisin ehdottomasti.
Ap ihnetteli hiusten värjäyksen hintaa. Hiusten leikkaus/tasoitus on siihen verrattuna halpaa. Itsevärjäämisessä on se on gelma, että hiusten väri on tasainen. Kampaaja tekee hiuksiin sävyeroja.
Aloituksessa puhuttiin kyllä kampaamopalveluiden hinnasta. Pelkkien leikkausten hinnat ovat myös nousseet samaa tahtia. Luonnollisissa hiuksissa on sävyeroja ja kevyt sävytteellä värjättäessä sävy on vivahteikas edelleen. Toki kestoväreillä saa värikypärää ja juurikasvua kotona värjätessä, mutta niin saa kampaajallakin. Mutta jokainen tietysti valitsee mistä maksaa ja mistä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole maksukykyä tai maksuhalukkuutta, niin aina voi jättää menemättä.
Kaikki muutkin ovat nostaneet hintoja, hyvää hyvyyttäänkö kampaajien pitäisi teidän pehkoja leikata ja värjätä.
Ketkä ja mitkä palvelut ovat nousseet noin tolkuttomasti?
Varmaan helpompi kysyä että kuka ei ole nostanut hintoja?
Ei ihan niinkään. Jos ovat korottaneet, niin ei noin tolkuttomiin hintoihin. Väri ei maksa kuin pienen osan tuosta työstä ja normitasaus ei kauaa kestä. Juu, ei pelkoa, että maksaisin.
Toki siis ymmärrän, että katetta pitää jäädä, mutta haloo: kyse hiusten leikkaamisesta ja värjäämisestä.
Aineet ja välineet ovat kallistuneet, muut juoksevat kulut ovat nousseet, kampaajan oma ruokakorikin lähikaupassa on kallistunut eli yllättäen myös kampaamopalveluiden hinnat ovat nousseet.
Ne maksavat kenellä on varaa, jos asiakkaita ei ole tarpeeksi niin kampaaja laittaa sitten jossain kohtaa lapun luukullee ja siirtyy tienaamaan elantonsa jostain muualta.
Nuo hinnat ovat ihan törkeitä. Eikä aineet ja välineet ole niin kallistuneet, mutta pidä toki hintasi.
Itse kävin juuri laittamassa raidat ja leikattiin samalla. 200euroa. Onhan se kallista,ja tämä ei edes ole kalleimmasta päästä oleva paikka. Käyn kampaajalla harvoin, joten maksan kyllä mukisematta tuon summan. Muutamia vuosia sitten sama käsittely n 120 euroa. Voi toki laskea paljonko kampaajalle itselleen jää käteen tuosta summasta...ei ihan hirveästi. Hiukseni ovat puolipitkät ja kampaaja teki töitä kuitenkin kolme tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoo kirjoitti:
Pelkkä leikkauskin on kallista. Pakko edes kerran vuodessa leikkauttaa tukka siistiksi ja huonot latvat pois.
No eikä ole, ei edes Espoossa. Viimeksi maksoin 35€, ihan kohtuullinen hinta mielestäni.
49e on halvin mitä tähän mennessä olen löytänyt.
Lisään vielä että vuotta vanhemman pojan hiusten leikkaus uuteen malliin maksaa puolet vähemmän vaikka vie enemmän aikaa.
Sitten jostain syystä pelkkä latvojen tasaus 50e?
Nämä toki eri paikoissa, ulkomaalaisten paikoissa eivät leikkaa naisten hiuksia yleensä.
Espoossa saa onneksi halvemmalla. On täälläkin joitakin kampaamoja, joilla keulii, mutta ne kierretään kaukaa. Laadukasta palvelua saa myös edullisemmin.
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksi naiset haluavat maksaa tämmöisestä. Koneajo 15 euroa ja kerran kuussa niin pysyy siistinä. Eikä rasita lompakkoa.
Ostin 20 euron koneen ja ajelen itse. Helppoo kun heinänteko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole maksukykyä tai maksuhalukkuutta, niin aina voi jättää menemättä.
Kaikki muutkin ovat nostaneet hintoja, hyvää hyvyyttäänkö kampaajien pitäisi teidän pehkoja leikata ja värjätä.
Ketkä ja mitkä palvelut ovat nousseet noin tolkuttomasti?
Varmaan helpompi kysyä että kuka ei ole nostanut hintoja?
Ei ihan niinkään. Jos ovat korottaneet, niin ei noin tolkuttomiin hintoihin. Väri ei maksa kuin pienen osan tuosta työstä ja normitasaus ei kauaa kestä. Juu, ei pelkoa, että maksaisin.
Toki siis ymmärrän, että katetta pitää jäädä, mutta haloo: kyse hiusten leikkaamisesta ja värjäämisestä.
Aineet ja välineet ovat kallistuneet, muut juoksevat kulut ovat nousseet, kampaajan oma ruokakorikin lähikaupassa on kallistunut eli yllättäen myös kampaamopalveluiden hinnat ovat nousseet.
Ne maksavat kenellä on varaa, jos asiakkaita ei ole tarpeeksi niin kampaaja laittaa sitten jossain kohtaa lapun luukullee ja siirtyy tienaamaan elantonsa jostain muualta.
Nuo hinnat ovat ihan törkeitä. Eikä aineet ja välineet ole niin kallistuneet, mutta pidä toki hintasi.
En ole kampaaja, joten vaikea pitää hintojani vaikka sinä minulle niin kiukutteletkin.
Mistä tiedät etteivät tuotteiden hinnat ole nousseet?
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisikin kiva kuulla vaihtoehtoja normi kampaamoille, missä hinnat nousseet pilviin. Ammattikoulujen kampaaja opiskelijat, onko kenelläkään kokemuksia?
Ihan hyvin he ainakin leikkaa ja opettajahan heitä vahtii ja tarkastaa lopputuloksen.
Bonuksena: he haluavat tehdä sen, mitä asiakas pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin juuri laittamassa raidat ja leikattiin samalla. 200euroa. Onhan se kallista,ja tämä ei edes ole kalleimmasta päästä oleva paikka. Käyn kampaajalla harvoin, joten maksan kyllä mukisematta tuon summan. Muutamia vuosia sitten sama käsittely n 120 euroa. Voi toki laskea paljonko kampaajalle itselleen jää käteen tuosta summasta...ei ihan hirveästi. Hiukseni ovat puolipitkät ja kampaaja teki töitä kuitenkin kolme tuntia.
Kolme tuntia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoo kirjoitti:
49e on halvin mitä tähän mennessä olen löytänyt.Lisään vielä että vuotta vanhemman pojan hiusten leikkaus uuteen malliin maksaa puolet vähemmän vaikka vie enemmän aikaa.
Nämä toki eri paikoissa, ulkomaalaisten paikoissa eivät leikkaa naisten hiuksia yleensä.
On kyllä uusavuttomuuden huippu jos ei osaa pätkästä lasten ja nuorten latvoja ostaen hiustenleikkuu sakset. Kostuttaa niin on helpompaa.
Leikkaan tällä hetkellä perheeni hiukset+ parin muun ja satunnaisesti muidenkin. Säästyy satoja euroja järkevämpään käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme tuntia?
Raidoitukseen kyllä menee helposti aikaa etenkin jos koko päähän tehdään ohuen ohutta raitaa foliolapuilla.
Raitojen teko, vaikutusaika, osa ehkä aiemmin pois ja pesuun, koko pään pesu, kuivaus ja ehkä pikainen muotoilu päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoo kirjoitti:
49e on halvin mitä tähän mennessä olen löytänyt.Lisään vielä että vuotta vanhemman pojan hiusten leikkaus uuteen malliin maksaa puolet vähemmän vaikka vie enemmän aikaa.
Nämä toki eri paikoissa, ulkomaalaisten paikoissa eivät leikkaa naisten hiuksia yleensä.On kyllä uusavuttomuuden huippu jos ei osaa pätkästä lasten ja nuorten latvoja ostaen hiustenleikkuu sakset. Kostuttaa niin on helpompaa.
Osaan kyllä.
Tavalliset hiustenleikkaussakset ovat ihan vaan sakset, eri asia kuin kalliit ammattilaisvälineet.
Tavallisilla (hiusteleikkaus)saksilla latvat alkavat hapsottamaan.
Ajattelin että kerrankin olisi kiva tytön 13v päästä kampaajalle, ei ole koskaan käynyt.
Täytyyhän siitä toki maksaa, mutta en ymmärrä miksi latvojen tasaus on niin kallista verrattuna mallinmuutosleikkaukseen pojalle.
Koitin varata viime syksynä aikaa latvojen tasoitukseen. Siinä missä viimeksi hinnastosta löytyi helposti tuo kohta, nyt olikin hankalaa- osa kampaajista on keksinyt, että 2cm on maksimi, mitä latvoista leikataan tai muuten menee kalliimman toimenpiteen hinta! Kuluvatko sakset sitten kovasti enemmän jokaista senttiä kohden vai mitä, mutta en suostunut maksamaan pyydettyjä hintoja. Esimerkki:
1. Haluan että puolipitkät (nykyään kai sitten ekstrapitkät?) hiukseni tasataan latvoista. Viime kerrasta on vierähtänyt aikaa, joten saa ottaa viisikin cm pois. Tämä toimenpide maksaa oletuksena 25e.
2. Mutta oikeastaan hiukseni ovatkin pidemmät kuin polkka, joten kyse ei ole enää latvojen tasoittamisesta, vaan mallinmuutoksesta.
3. Joka maksaa kaksi kertaa sen, mitä latvojen tasaus, 50e.
4. Toimenpide itsessään pysyy samana, ja aikaa on se vajaa puoli tuntia.
5. Kun syytä hinnalle alkaa ihmettelemään, aletaan peruuttaa: ehkä hinta olisikin se, mitä OSAmallinmuutoksella...
6. Hinta on silti nelisenkymppiä, enkä varaa aikaa, vaan ajan Tokmannille ostamaan vitosen kampaussakset, ja käsken miestä treenaamaan kanssani.
7. Luonnonkihara antaa paljon anteeksi, joka motivoi miestä, ja nyt nautin kampaamopalveluista käytännössä ilmaiseksi kotonani. Kampaaja jäi vaille asiakasta.
Käyn nykyisin Cuttersissa tasoittamassa pitkien hiusteni latvat. Ei ole naisilta kielletty. En todellakaan maksa siitä kampaamohintaa.
Itse otin aiemmin aina koko pään raidat pitkiin hiuksiin olaplexin kanssa ja aikaa latvojen leikkauksen sekä kuivatuksen kanssa meni yleensä noin 3 tuntia.
Siitä jos laskee pois aineet ja tuolivuokran niin ei sille kampaajalle paljon tuntipalkkaa siitä jää. Maksoin yleensä 200-250€ ja musta se on tuollaisesta työstä ihan ok hinta.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme tuntia?
Kyllä. Kolme tuntia. Ohutta raitaa koko päähän sekä taittosävy pesupaikalla. Plus hiusten leikkaus. Menee paljon aikaa.
Mammulit voi jatkossakin ostaa sen sähäkän punaisen hiusvärin lähimmästä alepasta samalla kun ostaa kaljat ja tupakat. Ei tarvitse täällä kauhistella hintoja.
Täällä se on 40-50e. Olen työtön.