Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 11 vuotias olla 3:n vanhan kanssa kotona keskenään noin tunnin?

Vierailija
17.11.2006 |

Mitä mieltä ootte, voiko 11 v tyttö olla 3vuotiaan pikkusisaruksensa kanssa kotona noin tunnin kun vanhemmat käy kaupassa? Kännyt on molemmissa päissä ja kauppaan matkaa 6 km. Auto käytössä..

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 11-vuotias osaa jo ottaa vastuun ja on ennenkin hoitanut pikku sisarustaan.

Vierailija
2/14 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi voinut jättää. Mutta jos kyseessä olisi ollut naapurin 3-vuotias kaveri, niin ei! Se on sellainen elohiiri ja aina konnuuksia tekemässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoidin 10-vuotiaana tuttavien vauvaakin.

Vierailija
4/14 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain sattuisi, en ikinä antaisi itselleni anteeksi.

Vierailija
5/14 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin varmaan kahdestaan, jos katsoisivat lastenohjelmia, leikkisivät yhdessä tms. Jos 11v ei nappaa pikkusisaruksen touhut tai 3 v on kova keksimään kaikenlaisia touhuja, en jättäisi.

Vierailija
6/14 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5veen ja 3veen hoitoa koko päiväksi.....

Itse olen jättänyt meidän juuri 4vuotta täyttäneen 10vee isosiskon kanssa kotiin max tunniksi. Yleensä ovat katsoneet jonkun DVD:n.

Vierailija
7/14 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen ollut tuon ikäisenä myös lapsenvahtina, eikä ikinä ole mitään sattunut. kyllä 11 vuotiaan pitäisi osata soittaa jos hätä tulee, ja jos kauppa on noin lähellä niin mikäs hätä siinä kerkeäisi tulla...

minusta nykypäivän vanhemmat ovat liian arkoja ja hysteerisiä, enkä laisinkaan yllättynyt että täälläkin jotkut tuomitsevat tuon. itse muistan jääneeni alle 5 vuotiaana kaksin 7 vuotiaan isoveljeni kanssa iltaisin kaksin (vanhemmat olivat alkoholisteja)...

Vierailija
8/14 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jättänyt hetkeksi meidän 10 vuotiaan meidän 3 vuotiaan kanssa hetkeksi kotiin. Tosin meillä 3v on aika rauhallinen tapaus. Ovat jääneet piirteleen tai lukeen kirjoja. Kännykät on olleet molemmilla. Olen huolehtinut kaikki tiskikoneet, pyykkikoneet, kuivausrummut jne... poissa päältä. Olen jopa kahvinkeittimen töpsölit irrottanut ennenkuin olen hetkeksi poistunut. :) Minä en jättäisi tietokonetta tai telkkaria siksi aikaa päälle kun poistun johonkin. En niin paljon luota näihin masiinoihin.

Meillä on vielä rivitalossamme monta kaveriperhettä ympärillä, että voin tarpeen tullen soittaa jollekkin naapureista jos hätä tulee.

Vierailija
9/14 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

1,5veen ja 3veen hoitoa koko päiväksi.....

Itse olen jättänyt meidän juuri 4vuotta täyttäneen 10vee isosiskon kanssa kotiin max tunniksi. Yleensä ovat katsoneet jonkun DVD:n.

Vierailija
10/14 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin kyllä tunniksi jättää ihan huoletta!

Naapurissa lestaperheessä 11,10 ja 5 olivat ihan 2 yötä päineen! Että revi siitä!

Vierailija
11/14 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää keskustelu oli ennen tota keskustelua...

Vierailija
12/14 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lestoistahan jumala pitää huolen toisin ku meistä taviksista. ja jumala antaa myös uuden lapsen jos sattuuki jotaki ja lapset kuolee :)

Vierailija
13/14 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni ovat siis kyseessä. Otin molemmat nyt sitten mukaani kauppaan, mutta joskus vaan tulee mieleen miten paljon nopeemmin ja helpommin kauppareissuista selviäis ilman lapsia.. En ole koskaan vielä jättänyt keskenään, ehkä olen vähän arka. Isompi kyllä on ollut yksin jo kotona olosuhteitten pakosta. Tiedän kyllä yhden perheen, jossa 11 vuotias on usein kotona jonkin aikaa pienempien sisarustensa kanssa. Kaipa ovat hyvin pärjänneet kun sitä kerran tapahtuu.

Vierailija
14/14 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yhden pitkän muuttopäivän

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä