Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko musta ikinä äitiä

Vierailija
25.01.2023 |

Elämäni suurin haave; tulla äidiksi. Vaikka mulle myös työ ja harrastukset on tärkeitä, haaveilen lapsen kasvattamisesta.

Mitä minun pitäisi tehdä? Olen niin turhautunut. Jo kolmas lääkäri sanoi minulle, että jos haluat lapsia, ole nopea. Olen 28 ja sairastan endometrioosia.

Me ollaan seurusteltu kolme vuotta, ja usein keskusteltu perheen perustamisesta. Miehellä on jo lapsia. Meillä on ollut välillä aika haastavia hetkiä, mutta luotetaan tulevaisuuteen. Mies vaan ei osaa sanoa, milloin se hetki tulee, kun hän haluaa lapsia. Kuulemma sitä ei voi tietää etukäteen.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on lähipiirissä lapsia, yrittäkää viettää niiden kanssa aikaa. Mies voi saada inspiraatiota siitä, että lapset on ihan kivoja. Lisäksi endoon suosittelen kokeilemaan Maria Nordinin freetoheal.org sivustolta ostettavaa kuukautismediaatiota. Voi kuullostaa epäilyttävältä, mutta kannattaa käyttää reilu 10 € ja kuunnella meditaatiota useasti. Minä sain apua kuukautisasioihin tästä.

Vierailija
22/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä on lähipiirissä lapsia, yrittäkää viettää niiden kanssa aikaa. Mies voi saada inspiraatiota siitä, että lapset on ihan kivoja. Lisäksi endoon suosittelen kokeilemaan Maria Nordinin freetoheal.org sivustolta ostettavaa kuukautismediaatiota. Voi kuullostaa epäilyttävältä, mutta kannattaa käyttää reilu 10 € ja kuunnella meditaatiota useasti. Minä sain apua kuukautisasioihin tästä.

Ei millään pahalla, mutta Maria Nordinin nimen kuuleminen saa mut näkemään punaista. Ja sulla ei taida olla kokemusta endometrioosin päivittäisistä kivuista, ja koet että neuvosi meditaatiosta auttaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orkar inte läsa annat än rubriken men: Tuleeko musta ikinä äitiä. Vad är detta? Är det en fråga? Om så är frågan då; Tuleeko mustasta ikinä äitiä eller, tuleeko musta ikinä äitiinsä? I bägge fallen är svaret: ja.

Vierailija
24/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos koet että

Vierailija
25/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen kivuliaat kuukautiset, ei enää. Mutta en tyrkytä. Toivon, että sinusta tulee joskus äiti tavalla tai toisella

Vierailija
26/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero ei ole helppo ratkaisu. Mies kuulostaa tyypilliseltä välttelijältä ja oho hups, aika meni, ei voi enää tulla raskaaksi, onpa harmi. Miehellä ei ole jahkaamisessa mitään hävittävää, hänellähän on jo lapsia. Todennäköisesti vauva-arki ei enää houkuttele nyt eikä myöhemmin.

Kysymys on oman elämän haltuun ottamisesta. Haluatko antaa päätösvallan suurimmasta unelmastasi ihmiselle, joka ei siitä välitä? Nimittäin jos välittäisi, ymmärtäisi, että raskaaksi tulo ei ole kellekään itsestäänselvyys, saati endolle. Hän tietoisesti riskeeraa, että lasta ei tule. Haluaa, että se nyt vaan omalla painollaan menee niin.

Haluatko olla 34v ja tajuta, että lasta ei tämän kanssa koskaan tule? Tai haluatko alkaa yrittää 34v kun pian olet jo kategoriassa geriatrinen ja raskaus?

Otin iän esimerkiksi koska se on oma ikäni. Tajusin jo 30v että koska en halua perustaa perhettä juuri nyt, ja noin iso mielipide ei hetkessä muutu, niin tuskin perustan sitä ollenkaan.

Haluatko panostaa tähän suhteeseen sillä uhalla, että lasta ei tule, ja että tulet katkeraksi miestä kohtaan?

Aikuinen ihminen saa asettaa reunaehdot joilla on valmis suhteeseen. Ei se ole uhkailua, jos raja odottelulle alkaa tulla vastaan. Älä kuitenkaan yritä manipuloida, jos otat eron mahdollisuuden esiin, niin tarkoitat sitä myös.

Vierailija
27/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero ei ole helppo ratkaisu. Mies kuulostaa tyypilliseltä välttelijältä ja oho hups, aika meni, ei voi enää tulla raskaaksi, onpa harmi. Miehellä ei ole jahkaamisessa mitään hävittävää, hänellähän on jo lapsia. Todennäköisesti vauva-arki ei enää houkuttele nyt eikä myöhemmin.

Kysymys on oman elämän haltuun ottamisesta. Haluatko antaa päätösvallan suurimmasta unelmastasi ihmiselle, joka ei siitä välitä? Nimittäin jos välittäisi, ymmärtäisi, että raskaaksi tulo ei ole kellekään itsestäänselvyys, saati endolle. Hän tietoisesti riskeeraa, että lasta ei tule. Haluaa, että se nyt vaan omalla painollaan menee niin.

Haluatko olla 34v ja tajuta, että lasta ei tämän kanssa koskaan tule? Tai haluatko alkaa yrittää 34v kun pian olet jo kategoriassa geriatrinen ja raskaus?

Otin iän esimerkiksi koska se on oma ikäni. Tajusin jo 30v että koska en halua perustaa perhettä juuri nyt, ja noin iso mielipide ei hetkessä muutu, niin tuskin perustan sitä ollenkaan.

Haluatko panostaa tähän suhteeseen sillä uhalla, että lasta ei tule, ja että tulet katkeraksi miestä kohtaan?

Aikuinen ihminen saa asettaa reunaehdot joilla on valmis suhteeseen. Ei se ole uhkailua, jos raja odottelulle alkaa tulla vastaan. Älä kuitenkaan yritä manipuloida, jos otat eron mahdollisuuden esiin, niin tarkoitat sitä myös.

Kiitti, mulle tuli tästä jotenkin kannustava tunne. Että on ok haluta lapsia ja puhua siitä. Mutta edelleen kipuilen sen kanssa, miten asettaa esimerkiksi aikarajat tällaiselle asialle..

Ap

Vierailija
28/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös miettiä onko parisuhde vai äitiys sinulle tärkeämpi? Itse olen itsellinen äiti, ajattelin että vanhana katuisin enemmän lapsettomuutta kuin sitä ettei ole parisuhdetta ja parisuhteen voi saada myös myöhemmin. Minullakin oli todettuja hedelmällisyyspulmia, joten vähän kiire alkoi olla ja pelko lapsettomuudesta eivätkä hoidot ihan ongelmitta menneetkään. Nyt olen tosi onnellinen ja parisuhde voi tulla jos on tullakseen, mutta pärjään ilmankin.

Ehkä voit myös saada molemmat? Somessa on sellaisiakin itsellisiä äitejä, jotka ovat parisuhteessa miehen kanssa ja miehellä on jo lapsia eikä halua enempää ja nainen on hankkinut lapsensa yksin. Toki pitää olla valmis ottamaan täysi vastuu lapsesta. Vai haluatko nimenomaan että lapsi on teidän yhteinen?

Mitä miehesi sanoo kun yrität selittää että oikeasti lääketieteellisistä syistä pitäisi alkaa toimia? Onko hän siis sanonut että jossain vaiheessa hän haluaisi lisää lapsia?

Nämä on tosi isoja asioita miettiä, tsemppiä ap!

Vierailija
29/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosi on jo asettanut sulle aikarajan, joka on nyt. Ei huomenna eikä ylihuomenna.

Miehesi ei halua lisää lapsia. Hän vitkuttelee ja odottaa, että aika ratkaisee ongelman (kuten ratkaiseekin; sinun kannaltasi valitettavasti ikävästi).

Sinun täytyy päättää (nyt heti), kumman valitset: nykyisen miehesi vai lapsen. Jos jälkimmäisen, ryhdy kiireesti etsimään kumppania, joka myös haluaa lapsia aivan aidosti. Tai hätätilassa ryhdy itselliseksi äidiksi lahjoitussiittiöillä.

Endometrioosi on tauti, joka ei anna armoa.

Vierailija
30/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertomasi perusteella sanoisin, että miehesi ei halua enempää lapsia. Hänellähän on jo lapsia, joten tietää mitä isyys on. Hänelle lapsen saaminen ei olisi mikään uusi asia. Tuon perusteella sanoisin, että miehen ei vielä on ei koskaan.

Jos olisin sinä ja todella haluaisin lapsen, niin sanoisin miehelle, että haluat erota. Sinulla olisi vielä aikaa löytää toisenlainen kumppani tai vaikka ryhtyä itselliseksi vanhemmaksi. Tuosta miestä et osallistuvaa isää saa.

Vierailija
31/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa kompromissi, joka tulee mieleen, on sanoa, että olet valmis hoitamaan vauva-ajan itse, eli asuen kahdestaan vauvan kanssa. Miehen rooli jää silloin pienemmäksi, eikä parisuhteesta tarvitsisi luopua. Jos olisit valmis tällaiseen ratkaisuun, mielestäni olisi ok asettaa ehdoksi että alatte yrittämään nyt, tai hakeudut itsellisesti hoitoihin.

Jos ero tulee, se ei välttämättä ole huono juttu. Olet vapaa tapailemaan tai kokeilemaan keinosiemennystä. Joka kumppanuusvanhemmuus aukeaa mahdollisuudeksi.

Kirjoitin aiemmin elämän haltuun ottamisesta. Usko pois, on helpompaa hyväksyä lapsettomuudes, jos kuitenkin käytit kaikki keinot, kuin jos se jäi yhden miehen päättämättömyydestä kiinni.

Minulla on naispuolinen ikäiseni ystävä 34v, joka tapaillessaankin välttelee "lapsiasiaa". Hän ei millään tapaa halua perhettä, mutta sanoo, että voihan se mieli muuttua. Ja siksi ajattelee voivansa deittailla vakavissaan perheen haluavan lapsettoman miehen kanssa.

Ei mies sinusta halua luopua, joten sanoo, mitä haluat kuulla, ehkä uskottelee itselleenkin että kyllä lapsen vielä joskus sitten haluaa.

Vierailija
32/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ups se sana ei taida olla keinosiemennys ihmisistä puhuttaessa. Virossa on edullisempaa ja saa myös valita ominaisuuksia tanskalaismiehen siittiöistä. Vink vink.

Vierailija
33/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se endo ei sieltä mihinkään katoa meditaatiolla vaikka Placebo efektillä sinun kivut olisi muka hävinneet. Hohhoijaa mitä peetä ihmiset jaksaa ehdottaa

APlle tsemppiä, samoja vaivoja täällä

Vierailija
34/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt selväksi, että tilanne on tämä ja haluan varmuuden siitä, haluaahan hänkin lapsia. Haluaa kuulemma, olisi muuten sanonut heti alussa, että ei halua. Mutta ei vaan tiedä milloin. 

Miten puhun tästä, ilman että tulee fiilis uhkailusta? Todella vaikeaa

Ap

En ihan ymmärrä mikä tässä on enää epäselvää jos lääkäritkin on sanoneet että nyt tai ei koskaan niin se todella tarkoittaa että nyt tai ei koskaan. Miehesi pitäisi siis vastata kysymykseen: tehdäänkö lapsi nyt vai ei koskaan?

Vierailija
35/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kohtaa kun muutaman vuoden päästä rupeat yrittämään lasta, niin saat tottua näkemään sen negatiivisen tuloksen raskaustestissä. Epätoivoiseen kyllästymiseen asti. Sitten taas joudut odottamaan kokonaisen kuukauden ennen kuin voit yrittää uudelleen.  Siinä kohtaa toivoisit, että olisit aloittanut yrittämisen jo aikaisemmin, vuodessakin kun on vain se 12 yritystä.

Vierailija
36/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ymmärrän häntä siinä mielestä, että parisuhteen kommunikaation pitää kai olla täydellistä, kun lasta lähdetään hankkimaan. Mutta kuitenkin, eikö voisi puhua esim aikatauluista. Se auttaisi jaksamaan, kun tietäisi että jossakin se yrittäminen häämöttää.

Ap

"... olla täydellistä?" Ei sellaista ole olemassa. Ihmiset vaativat täydellisyyttä, pettyvät ja eroavat.

Jos lapsi on sinulle oikeasti tärkeä, hankit sen - tuli mitä tuli.

Kun miehellä jo on lapsia, asialla ei ehkä ole hänelle kovin suurta merkitystä.

Vierailija
37/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuesta :) Mun pitää olla tiukkana tämän asian kanssa. Eikä sortua ajattelemaan, että jonakin päivänä mies on valmis. On hyvin todennäköistä, että joudun joka tapauksessa hedelmöityshoitoihin. 

Lääkärit ovat sanoneet "mitä nopeammin, sitä parempi" -tyylisesti. Tulkitsen sen tarkoittavan, että olisi viisasta aloittaa yritys nyt

ap

Vierailija
38/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla, mutta Maria Nordinin nimen kuuleminen saa mut näkemään punaista. Ja sulla ei taida olla kokemusta endometrioosin päivittäisistä kivuista, ja koet että neuvosi meditaatiosta auttaa.

Ap

Pakko kommentoida, mutta meditaatio on muuttanut mun elämän. Olen parantunut vaikka mistä. Tosin samoin kuin Aplla, Maria Nordin ärsyttää. Uskon, että Mariakin osaa varmasti valaa uskoa ihmisiin, mutta tuo itseään ilmi aika ärsyttävällä tavalla, ja siksi ihan hyvätkin jutut hänellä menee monilta ohi. En itsekään jaksaisi kuunnella jorinoitaan, joita meditaatioksi kutsuu.

Vierailija
39/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin mieheltä, että eikö sua muka haittaa, jos jään lapsettomaksi sun viivyttelyn takia. Hän vastasi, että en mä oikeestaan ajattele sitä, kun en välttämättä tarvitse biologista lasta. Sai mut itkemään, että koemme asian niin eri tavalla.

ap

Vierailija
40/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ajattelee näköjään vaan omaa etuaan ei välitä sinun kannalta asiasta. Taidat olla sille vaan ikävä kyllä paineen poistaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi