Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielipiteitä sellaisesta että kun kertoo jollekin että hän on loukannut tai käyttäytynyt jotenkin törkeästi sua kohtaan

Vierailija
29.05.2024 |

Mies ja miehen suku on sellaisia, että jos heille sanoo, että se mitä teit oli loukkaavaa ja voin pahoin sen takia, he kuittaavat asian niin että he on eri mieltä asiasta. 

Ja siis ne asiat on joskus isojakin, nyt viimeksi sanoin miehelleni että en pidä reiluna sitä että maksan jatkuvasti enemmän perheen yhteisestä menoista sovitusti (koska minulla sattuu olemaan hieman enemmän rahaa, kun teen enemmän töitä) ja sitten yhtäkkiä huomaan että joudunkin maksamaan vielä tuplasti enemmän kuin mitä on sovittu. Että se ei ole reilua et vaan olettaa että hiki hatussa teen töitä ja sitten maksan jo huomattavan paljon enemmän kaikesta. Mies tietenkin kieltää tämän, ei halua nähdä tätä asiaa, vaikka lopulta laskettiin eurolleen kaikki mitä ollaan kuukauden aikana maksettu, ja olin ihan oikeassa. Mies edelleen vähättelee asiaa, vaikka kyse isoista summista ja tämä loukkaa vielä lisää. Itse koen että mun panosta pidetään itsestäänselvyytenä ja mua ihan suoranaisesti hyväksikäytetään, koska samalla mies teki kalliimman hankinnan itselleen, josta ymmärsin heti että hänellä ei siihen ole varaa ja että lopulta hankinta käytännössä tulee minun maksettavaksi. 

Kun miehelle näistä ajatuksista kerron ja että en ole tilanteeseen tyytyväinen, hän vaan ilmoittaa että hän on eri mieltä asiasta. Ja keskustelu on sitten siinä? Jos tämä ei kelpaa minulle niin minussa on vika, että jyrään hänet, enkä halua kuunnella?

Anteeksi tuli pitkä teksti, mutta mielipiteitä? 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/10 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatkaa budjetti ja nuattakaa sitä. On hyvä suunnitella muutenkin oma taloutensa ja teidän tapauksessanne se on täysin välttämätöntä. Budjetin tekemiseen menee pari tuntia, mutta se on vaivan arvoista.

Kukaan muu kuin sinä ei ole vastuussa sinun tunteistasi, esimerkiksi lukkaantumisen tunteesta. Sen sijaan teoistaan ihmiset ovat vastuussa. Kerro siis jatkossa, mitä sellaista mistä et pitänyt vaan se tuntui pahalta joku teki. Konkretiaa siis.

Vierailija
4/10 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laatkaa budjetti ja nuattakaa sitä. On hyvä suunnitella muutenkin oma taloutensa ja teidän tapauksessanne se on täysin välttämätöntä. Budjetin tekemiseen menee pari tuntia, mutta se on vaivan arvoista.

Kukaan muu kuin sinä ei ole vastuussa sinun tunteistasi, esimerkiksi lukkaantumisen tunteesta. Sen sijaan teoistaan ihmiset ovat vastuussa. Kerro siis jatkossa, mitä sellaista mistä et pitänyt vaan se tuntui pahalta joku teki. Konkretiaa siis.

Ymmärrän tämän. Olen kertonut mikä loukkaa, mutta keskustelu tyssää siihen että mies sanoo että on eri mieltä. Esim tässä tapauksesa kerroin että minua loukkaa se, että mies tuntuu pitävän sitä itsestäänselvyytenä että raadan kahdessa eri työssä ja maksan huomattavan paljon enemmän perheen yhteisestä kuluista, eikä hän kysele hankinnoistaan, mieti riittääkö meillä sitten rahat, vaan olettaa vaan että maksan ja hoidan. Eikä myöskään ole mitenkään kiitollinen siitä millään tavalla, ei arvosta tai noteeraa tätä minun eforttia millään tavalla.

Silti mies sanoo vaan että ei hän pidä minua itsestäänselvyytenä. Vaikka teot mielestäni osoittavat jotain muuta. Ja keskustelu tyssää sit siihen. Jos alan inttää tai väittää vastaan, niin kuulemma jyrään hänet, enkä kuuntele häntä. T. Ap

Vierailija
5/10 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerron raikkaita juoruja

m

Vierailija
6/10 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kerron raikkaita juoruja

m

Kerro mullekin

Vierailija
7/10 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi toimii röyhkeästi. Jos hän ostaa hankintoja, joihin hänellä ei ole varaa, ettekä ole etukäteen niistä sopineet, niin ei kai sinun tarvitse niistä maksaa?

Kai teillä on avioehto?

Vierailija
8/10 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantuuko hän itse ikinä ja kertoo siitä?

Vierailija
9/10 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/10 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loukkaantuuko hän itse ikinä ja kertoo siitä?

Oikeastaan vaan jos minä ensin loukkaannut jostain tai olen ns eri mieltä tms. T. Ap