Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko musta ikinä äitiä

Vierailija
25.01.2023 |

Elämäni suurin haave; tulla äidiksi. Vaikka mulle myös työ ja harrastukset on tärkeitä, haaveilen lapsen kasvattamisesta.

Mitä minun pitäisi tehdä? Olen niin turhautunut. Jo kolmas lääkäri sanoi minulle, että jos haluat lapsia, ole nopea. Olen 28 ja sairastan endometrioosia.

Me ollaan seurusteltu kolme vuotta, ja usein keskusteltu perheen perustamisesta. Miehellä on jo lapsia. Meillä on ollut välillä aika haastavia hetkiä, mutta luotetaan tulevaisuuteen. Mies vaan ei osaa sanoa, milloin se hetki tulee, kun hän haluaa lapsia. Kuulemma sitä ei voi tietää etukäteen.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin mieheltä, että eikö sua muka haittaa, jos jään lapsettomaksi sun viivyttelyn takia. Hän vastasi, että en mä oikeestaan ajattele sitä, kun en välttämättä tarvitse biologista lasta. Sai mut itkemään, että koemme asian niin eri tavalla.

ap

:(  Onko hän jo siis päätöksensä tehnyt puolestasi?

Vierailija
42/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hän siis.. ajattelee että ainahan voi adoptoida?

Ap, nyt alat ajatella ja järjestellä jatkoa ilman miestä. Jos miehen pää sitten kääntyykin, niin hyvä, mutta parempi mennä eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki nopeasti hyvä sopiva mies joka haluaa sun kanssa lapsen kun asialla on kiire.

Vierailija
44/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"en mä oikeestaan ajattele sitä" on varmasti kylmäävä vastaus. Ap pärjäät kyllä, nyt saa riittää tuon miehen ehdoilla meneminen!

Vierailija
45/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikseivät miehen lapset riitä?

Vierailija
46/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tarvitse biologista lasta? No ei kai kun hänellä jo on! Uskomattoman itsekästä, ja sanon tämän lapsivapaana ihmisenä.

Vierailija
47/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vanhemmuus katso geenejä tai näin ainakin naiset selittävät aina kun on puhe että miehet ei halua kasvattaa muiden lapsia niin eikö se ole täsmälleen sama asia naisten kanssa niin voit hyvin kasvattaa miehen lapsia

Vierailija
48/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee se. Syntymä on kuolemantuomio. Sinäsinäsinä määräät.

Vuoden typerin oivallus: "syntymä on kuolemantuomio" . Aargh mikä elämänfilosofia.

Vierailija
49/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki nopeasti hyvä sopiva mies joka haluaa sun kanssa lapsen kun asialla on kiire.

Tämä. Ap:lla on väliä, lapsella ei. Nopeasti jonkun randomin kanssa sikiämään, sillä ihminen on ainoa apinalaji joka ei ole uhanalainen.

Vierailija
50/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuhuuma kestää ensimmäiset 3v. Sen biologinen tarkoitus on saada naaras astutettua. Sen jälkeen ihastushormoni liukenee elimistöstä ja vaihdetaan nuorempaan pumpattavaan tai kärvistellään tottumuksesta vanhan kanssa.

Pakkohan se on "vaihtaa" kun nainen saa lapsen niin mies muuttuu turhaksi ja se jätetään ja otetaan se toinen asia mitä äidit haluavat isältä eli elarit

Vierailija
51/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka omaa elämääsi ja omaa haluamaasi tietä.

Vierailija
52/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden typerin oivallus: "syntymä on kuolemantuomio" . Aargh mikä elämänfilosofia.

Tämä. Minun ei ainakaan tarvitse ikinä kärsiä tai kuolla, muutenhan olisin jättänyt syntymättä.

Vierailija
53/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Minun ei ainakaan tarvitse ikinä kärsiä tai kuolla, muutenhan olisin jättänyt syntymättä.

Vanhempasi joutuvat jo kuolemaan eikä sitä voi peruuttaa. Siksi heitä ei haittaa jos sinäkin joudut, kunhan saavat tekemisestäsi itselleen jotakin hyötyä.

Vierailija
54/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero ei ole helppo ratkaisu. Mies kuulostaa tyypilliseltä välttelijältä ja oho hups, aika meni, ei voi enää tulla raskaaksi, onpa harmi. Miehellä ei ole jahkaamisessa mitään hävittävää, hänellähän on jo lapsia. Todennäköisesti vauva-arki ei enää houkuttele nyt eikä myöhemmin.

Kysymys on oman elämän haltuun ottamisesta. Haluatko antaa päätösvallan suurimmasta unelmastasi ihmiselle, joka ei siitä välitä? Nimittäin jos välittäisi, ymmärtäisi, että raskaaksi tulo ei ole kellekään itsestäänselvyys, saati endolle. Hän tietoisesti riskeeraa, että lasta ei tule. Haluaa, että se nyt vaan omalla painollaan menee niin.

Haluatko olla 34v ja tajuta, että lasta ei tämän kanssa koskaan tule? Tai haluatko alkaa yrittää 34v kun pian olet jo kategoriassa geriatrinen ja raskaus?

Otin iän esimerkiksi koska se on oma ikäni. Tajusin jo 30v että koska en halua perustaa perhettä juuri nyt, ja noin iso mielipide ei hetkessä muutu, niin tuskin perustan sitä ollenkaan.

Haluatko panostaa tähän suhteeseen sillä uhalla, että lasta ei tule, ja että tulet katkeraksi miestä kohtaan?

Aikuinen ihminen saa asettaa reunaehdot joilla on valmis suhteeseen. Ei se ole uhkailua, jos raja odottelulle alkaa tulla vastaan. Älä kuitenkaan yritä manipuloida, jos otat eron mahdollisuuden esiin, niin tarkoitat sitä myös.

Kiitti, mulle tuli tästä jotenkin kannustava tunne. Että on ok haluta lapsia ja puhua siitä. Mutta edelleen kipuilen sen kanssa, miten asettaa esimerkiksi aikarajat tällaiselle asialle..

Ap

Korkeintaan puolen vuoden päähän. Siinä ajassa mies kyllä ehtii miettiä asian. Pitempään en odottaisi, nyt on jo kiire ja tarvitset mahdollisen eron jälkeen aikaa ennen kuin lähteä etsimään vakavaa suhdetta.

Vierailija
55/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on antanut vastauksen eli hän ei mieti lapsiasiaa, ei kiinnosta hankkia lapsia sinun kanssasi (eikä välttämättä enää kenenkään muunkaan kanssa). Älkää uskoko sanoja, uskokaa tekoja. Jos se mies lapsen kanssasi olisi halunnut, lasta olisi jo yritetty ajat sitten eikä vaan juteltu, että "no joo ehkä kenties mahdollisesti joskus emmätiiä".

Nyt mies pihalle tai menet itsellisesti hakemaan lahjoitussiittiöillä lasta. Edullisempaa on tosin vaan vaihtaa miestä, eihän tuo muutenkaan tunnu ajattelevan kuin omaa kankkuaan, kun tietää lapsiasian olevan sinulle tärkeä ja kuittaa sen "emmää oo aatellu"-vastauksella.

Ei tarvitse tyytyä mihinkään "emmä tiiä"-jannuihin.

Vierailija
56/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiudu raskaaksi itsellisesi. Miehesi voi sitten päättää, haluaako jatkaa kanssasi vai ei. Lapsi menee merkityksellisyydessään valovuosia miehen edelle. 

Vierailija
57/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on velana vähän samanlaisia kokemuksia, mutta toiseen suuntaan, joten vastaan sieltä toiselta suunnalta AP:lle. Eli olen kertonut aina miesystävälle tai seurustelukumppanille, että en ole hankkimassa koskaan lapsia. Silti he ovat aina ajatelleet, että jos pelaavat vaan aikaa, jossain vaiheessa muutankin mieleni ja haluan lapsen. Vaikka siis olen jo 40v.

Jos olisin halunnut lapsen tai lapsia, niitä olisi jo. Koska en aktiivisesti toimi saadakseni lasta, en ole lasta  haluamassa. Miehesi ei aktiivisesti toimi saadakseen lapsen kanssasi, joten hän ei halua lasta. Se on juuri näin yksinkertaista ja surullista kannaltasi. Uusi mies, joka haluaa itsekin lapsia ja ASAP!

58/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nussimaa vaa!!!

𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅

Vierailija
59/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkiudu raskaaksi itsellisesi. Miehesi voi sitten päättää, haluaako jatkaa kanssasi vai ei. Lapsi menee merkityksellisyydessään valovuosia miehen edelle. 

Tämä. Lapsella ei ole merkitystä, voit pakottaa vaikka isättömäksi. Sinä olet tämän kuvion tärkein.

Vierailija
60/94 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikarajan asettaminen oli hyvä ehdotus. Kannatan.

Itselläni ei ole mitään sairauksia, mutta lapset (tuntemattomasta syystä) saatiin vasta vuosien hoitojen jälkeen lahjasoluilla. Hoitojutuista tiedän siis kohtalaisen paljon. Tuo munasolujen pakastaminen tilanteessasi saattaa olla ok, mutta endo todennäköisesti tuhoaa silti jatkuvasti sitä alustaa, mihin alkion pitäisi kiinnittyä. Lopulta voi olla niin, että vaikka sulla olisi täysien pisteiden munasoluja, täydellisiä alkioita klinikan pakkasessa, niin ne ei pysty kiinnittymään sinne kohtuun. Sinuna kävisin kunnollisella alan klinikankalla konsultaatiossa. Älä jää odottelemaan. Toki tämä voi olla turhaa pelotteluakin. Jotkut endoa sairastavat raskautuvat helposti...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan