Tuleeko musta ikinä äitiä
Elämäni suurin haave; tulla äidiksi. Vaikka mulle myös työ ja harrastukset on tärkeitä, haaveilen lapsen kasvattamisesta.
Mitä minun pitäisi tehdä? Olen niin turhautunut. Jo kolmas lääkäri sanoi minulle, että jos haluat lapsia, ole nopea. Olen 28 ja sairastan endometrioosia.
Me ollaan seurusteltu kolme vuotta, ja usein keskusteltu perheen perustamisesta. Miehellä on jo lapsia. Meillä on ollut välillä aika haastavia hetkiä, mutta luotetaan tulevaisuuteen. Mies vaan ei osaa sanoa, milloin se hetki tulee, kun hän haluaa lapsia. Kuulemma sitä ei voi tietää etukäteen.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ymmärrän häntä siinä mielestä, että parisuhteen kommunikaation pitää kai olla täydellistä, kun lasta lähdetään hankkimaan. Mutta kuitenkin, eikö voisi puhua esim aikatauluista. Se auttaisi jaksamaan, kun tietäisi että jossakin se yrittäminen häämöttää.
Ap
No, ei tarvi olla täydellistä. Ei semmoista edes ole. Inhimillistä on.
Pitää olla toista kunnioittavaa ja yhteistä juttuja.
Nyt on lasten hankinnan aika. Mitä vedättää?
Katso puoli vuotta, jos edelleen junnaa, niin tee omat ratkaisut. Et voi elää toisen elämän ehdoilla tuota lapsi-asiaa.
Ole selkä. Kerro mielesi. Toisen on oltava selkeä. Ri se homma muuten toimi.
Tai ajaako se miehen juttu ohi? Hän on selkeä omassaan?
Kyllä sun pitää miettiä omat motiivisi ja olla uskollinen itsellesi tuossa. Ole avoin. Älä jää alle.
Muistin vastaavan stoorin, jossa naisen ratkaisu oli tosi selkeä. Hän ilmoitti miehelle, että lopettaa ehkäisyn käytön. Että jos seksiä haluaa, se tapahtuu ilman ehkäisyä, myöskään kondomia.
Tämä ainakin muuttaa suhteen dynamiikkaa ja pakottaa kissan pöydälle. Mies alkaa välttelemään seksiä? Asia selvä.
Mies haluaakin lapsen, mutta vaikka kahden vuoden päästä vasta? Sitten kohtu on vielä huonommassa kunnossa. Hoidoillakin yritys voi kestää vuosia.
Menisin niinkin pitkälle, että sanoisin, ettei mies rakasta sinua. Hän nauttii siitä että elämä on kivempaa sinun kanssasi kuin ilman, mutta ei rakasta.
Ap mun kaverilla oli sama vaiva ja hän hakeutui 28 vuotiaana lapsettomuushoitoihin parin vuoden yrityksen jälkeen. Tuloksena oli KAKSI munasolua joista vain toinen osoittautui toimivaksi. Siitä syntyi lapsi.
Lääkärien mukaan jos olisi odottanut yhtäkään vuotta, tuskin olis saanut vauvaa.
Usko tiedettä, endon kanssa ei leikitä se pahenee 30 ikävuoden jälkeen.
Muttet voi pakottaa ketään isäksi. Jos mies ei halua lasta nyt, ei hän halua sitä ikinä.
Elä elämä itsellesi ja sano miehelle että voit ryhtyä itselliseksi äidiksi ja jatkaa elämääsi yksin.
Vieläkös se espanjansuomalainen miljonääri ettii synnyttäjää maksua vastaan? Voisit tienata sun persehedelmälläs!
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät miehen lapset riitä?
Kysyykö joku tällaista tosissaan? Että kun ihminen haluaa omia lapsia niin sehän riittää että jollain toisella on lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt selväksi, että tilanne on tämä ja haluan varmuuden siitä, haluaahan hänkin lapsia. Haluaa kuulemma, olisi muuten sanonut heti alussa, että ei halua. Mutta ei vaan tiedä milloin.
Miten puhun tästä, ilman että tulee fiilis uhkailusta? Todella vaikeaa
Ap
Ei se ole uhkailua kun kerrot miehelle mitä elämässäsi haluat ja aiot saada aikaan. Teet miehelle selväksi että sinun aikasi on kortilla ja aiot hankkia lapsen. Joko mies kertoo milloin yrittäminen alkaa (vaikka kuukauden tarkkuudella) tai sitten sinä lähdet etsimään muita reittejä äitiyteen.
Miehesi on aivan sairaalloisen itsekäs kun pitää sinua löysässä hirressä vaikka tietää tilanteesi. Se on ok ettei halua lapsia tai ettei halua (lisää) lapsia vielä, mutta tällaisia asioita pitää miettiä myös toisen näkökulmasta. Tuli ihan mieleen 90 day fiance-pari Bilal ja Shaaeda. Shaeeda on 38-vuotias lapseton nainen jonka suurin haave on tulla äidiksi, Bilalilla on jo lapsia. Bilal torppaa keskusteluyritykset jankuttamalla että joo joo, joskus sitten, katsotaan. Siis melkein 40-vuotiaalle naiselle.
Ero on ihan hyvä vaihtoehto vaikka se toki vaikeaa tuleekin varmasti olemaan. Itselläni on käänteinen tilanne; en halua lapsia ja niin ei halunnut miehenikään, mutta olen huomannut että hänen mielensä on ehkä muuttunut. Eroonhan se johtaa jos perstuntumani osuu oikeaan. Ahdistaa ajatuskin kun suhde on muuten niin hyvä.
Nyt otat oman elämäsi omiin käsiisi etkä anna jonkun jahnailijaukkelin sanella tulevaisuuttasi. Tsemppiä ap.
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä on lähipiirissä lapsia, yrittäkää viettää niiden kanssa aikaa. Mies voi saada inspiraatiota siitä, että lapset on ihan kivoja. Lisäksi endoon suosittelen kokeilemaan Maria Nordinin freetoheal.org sivustolta ostettavaa kuukautismediaatiota. Voi kuullostaa epäilyttävältä, mutta kannattaa käyttää reilu 10 € ja kuunnella meditaatiota useasti. Minä sain apua kuukautisasioihin tästä.
Ei ap pyytänyt mitään kuukautisneuvoja! Ja kuka hullu niitä tuollaiselta puoskarilta haluaisi?!
Kuulemma syynä on myös se, että emme asu tällä hetkellä yhdessä. Kokeilimme yhdessä asumista, mutta se ei ollut helppoa (uusperhekuviot). Kuulemma vasta sitten voi tietää, voidaanko hankkia lapsia, kun ollaan taas asuttu yhdessä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma syynä on myös se, että emme asu tällä hetkellä yhdessä. Kokeilimme yhdessä asumista, mutta se ei ollut helppoa (uusperhekuviot). Kuulemma vasta sitten voi tietää, voidaanko hankkia lapsia, kun ollaan taas asuttu yhdessä.
Ap
Mahtaako yhdessä asuminen muuttua sen helpommaksi jos teille tulee vauva?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis mitä ihmettä! Mies on luvannut yrittää kanssasi lasta, mutta:
- ei välitä saako enää biologista lasta
- ei ylipäätään ajattele koko asiaa VAIKKA sinulle JOKAINEN menetetty kuukausi merkitsee
- ei pidä teidän suhdetta tarpeeksi hyvänä lapselle
- ei yritä täysillä saada sinua osaksi omaa joka päiväistä arkielämäänsä
AP, vastaus kysymykseen on, että ei, sinusta ei tule äitiä jos odotat tätä miestä lapsen isäksi.
Älä hukkaa aikaa miehiin enää, aloita hedelmöityshoidot.
Mies vaihtoon, jos ei tuon vertaa tajua tai piittaa.
Tää on varmaan provo? Sehän nyt on ihan selvä että lusikat jakoon, heti.
Jos käy niin, että lapsihaave ei toteudu, uskon että siihen löytää lopulta rauhan, jos teki kaikkensa. Nyt on kyse jo ihan riskipelistä ottane huomioon kohtusi tilan. Jos lääkäri ei ole kerran sulkenut on pois onnistumisen mahdollisuutta ja on kehottanut kiirehtimään, nyt on se aika. Nyt pitää ottaa ykkösprioreetiksi raskautumisen mahdollistaminen.
Olen vela, joten en ajattele, että lapsi on onnen edellytys. Mutta uskon, että jos jättää tavoittelematta täysillä sitä mitä eniten toivoo, se jää jäytämään. Mieluummin epäonnistuu yrittämällä kuin yrittämättä. Ja tässä vielä on se onnistumisen mahdollisuuskin olemassa.
En oikeasti usko, että mies olisi valmis adoptoimaan. Sekin on pitkä ja raskas prosessi ja fakta on, ettei hän edes ajattele koko asiaa, että teillä olisi joskus yhteinen lapsi. Hyvä että tuli ilmi nyt.