Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yli 40v naisille ei käy pitkät hiukset, sanoo ystäväni.

Vierailija
17.11.2006 |

Hänen miekestään siinä vaiheessa pitää hiukset leikata lyhyiksi, koska se ' nostaa piirteitä' ylös päin ja siten nuorentaa. Kuulemma ovat jämähtäneet teinimuotiinsa eivätkä osaa uudistua. Itsellään on tietty lyhyet. Hmmm, mulla on paksut yli olkapään hiukset. Taitaa eukko v*ttuilla vai onko perää? Olemme molemmat yli 40v ' käpyjä' . Pitäiskö tehdä sen nuorennusleikkaus?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille jotain uutta hakeville leikatataan lyhyet, suorastaan kynityt hiukset, korvat paljastava malli, laitetaan punertava väri ja sitten ollaan olevinaan niin nuorekkaita ja aikaansa seuraavia. Minulle on aina ehdotettu tällaista mallia ja väriä, että vähän muka uudistuisin. Pidän kuitenkin leuan kärkeen ulottuvat, kerroksittain leikatut hiukset ja luonnostaan lähes mustan värin.

Vierailija
22/41 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pitkät hiukset voi olla tosi upeat, kun ne on vähän pöyhkeämmät ja kunnolla laitettu! Yhdet ihanimmista hiuksista, mitä mä olen nähnyt eläkeikäisellä (n. 70 v.) naisella on olleet sellainen upea hopean harmaa kiharapehko melkein puoleen selkään. Mielettömät! Mutta sellaiset tietty vaatii jo ihan omanlaisensa tukanlaadun (kateuden peikko iskee...).

On se muuten nuoremmastakin ärsyttävää, että kampaajat yrittää istuttaa kaikki samaan muottiin. Inhoan parturissa käymistä sen takia, että aina saa käydä sen saman väännön sen hetken muotitukista (joita en yleensä halua).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö muuten mistä se johtuu? Minä tiedän. Se johtuu siitä, että heillä ei ole taitoa analysoida asiakkaan ulkonäköä ja suunnitella jokaiselle ainutlaatuinen, juuri heidän ulkonäölleen sopiva väri ja leikkaus. He ovat vain oppineet ammattikoulussa mekaanisen leikkaamisen ja värjäämisen. Kyky analysoida asiakkaan ihon sävy, silmien väri ja kasvojen muoto, luusto ja mittasuhteet ja kyky suunnitella niihin hiusmalli vaatii korkeatasoista taiteellisuutta ja spatiaalista hahmotuskykyä. Näitä synnynnäisiä kykyjä ei voi opettaa. Tällaiset kyvyt omaavat kampaajat pääsevät usein huippustailisteiksi mallitoimistoille ja Hollywood-tähtien palveluksiin. Kaikille saman värin ja leikkauksen tekeminen liukuhihna tapaan on helppoa!

T: 25

Vierailija
24/41 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En leikkaa niin kauan kuin hiukseni ovat vahvat ja paksut.

Sen ole kyllä huomannut, tietty hiuksen pituus vetää kasvoja alaspäin. Se riippuu tuosta korvan yläpuolella olevasta hiuksesta. Jos se roikkuu suorana alaspäin, alle leukaluun, niin tulee alaspäin valuva olo. Näiden sivuhiusten pitää olla reilusti pidemmät tai korkeintaan leukaan asti, eli kerroksisttain leikattu.

Eikö se hiusten pituus ole itsekullakin leikkauksesta eikä pituudesta kiinni?

Vierailija
25/41 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla suomalaisella pitkätukalla on kaunis tukka. Kuollutta haperoa suurin osa, josta parturissa uskalletaan luopua 2cm, kun kunnon lyhyt leikkaus ja väri tekisivät terää. Turha sanoa, että Etelä-Euroopasta pitäisi ottaa mallia avatkaa silmänne niin näette, että vähän on eroa heidän ja suomalaisten hiuslaadussa.

Vierailija
26/41 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikkansa. Ainakin otsatukka pitäisi melkein väkisin saada leikata, jos muuten on pitkät ja harvoin leikattavat hiukset. MRRRRR!

Vierailija
27/41 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja haluan mummona juuri sellaisen harmaan nutturan ;-)

Jos joskus leikkaan lyhyemmäksi niin laitan marilyn-tukan, se vois olla kiva. Korvien yläpuolelle kynittyä punaista permispehkoa ei KOSKAAN.

Sen verran voin yhtyä kuitenkin et vanhemmalla naisella jos on pitkä tukka saisi mieluusti olla muutenkin uljas, eli näyttävästi tai edes voimakkaasti puettu/meikattu, tai toinen vaihtoehto kunnon kanaemotyyli kukkamekkoineen ja essuineen ja nutturoineen mikä on aika herttainen.

Vierailija
28/41 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiset tiukkapipoiset ja jämähtäneet.

Enkä nyt tarkoita kaikkia lyhyttukkaisia tietenkään, tanttoja vaan.

Vierailija
29/41 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tantan näköinen.

Vierailija
30/41 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 30 v ja nykyään omaan aikuisimman lyhyen tukan kaveriporukastani. Se hyödyttää minua työssäni. Muilla on pitkä tai puolipitkä tukka, mikä baarissa on tosin nuorekkaampi, mutta toisaalta teinimuoti perheenäideillä ei ehkä oikein kuitenkaan...

Vierailija
31/41 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetävät yli nelikymppisellä kyllä piirteitä alaspäin. Omaa peilikuvaa vain voi olla vaikea katsoa kriittisesti, jos on fiksoitunut ajatukseen, että naisella pitää olla pitkät hiukset. Toisaalta lyhyt kananpersetukka on taas lähes aina vastenmielinen eli jotain siltä väliltä.

Siskoni ei myöskään suostu pitkästä tukasta luopumaan ja hieman ylipainoista yli 40v naista se ei kyllä parhaalla tavalla enää pue eikä valitettavasti nuorenna.

Vierailija
32/41 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä, hyväkuntoinen tukka on aina hyvännäköinen, vaikka olisi 100-vuotias. Huonokuntoiset haituvat eivät sovi 15-vuotiaallekaan. Minä olen 42-vuotias ja pitkät, kiiltävät hiukseni eivät ainakaan tee minusta huonomman näköistä.

Vierailija
33/41 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiirenhäntä ei tosiaan ole kaunis - mutta ei nuorellakaan. Etelä-Euroopassa, mm. Kreikassa mummoilla poikkeuksetta tyylikkäästi harmaantunut pitkä paksu tukka nutturalla. Kaunista, sanon minä, kun ohikulkiessa huomasin iäkkään naisen kampaavan ilta-auringossa pitkää tukkaansa.

Miksi suominaisen pitäisi olla kuten mies? Sitten tietysti jos tukka on oikeasti ohut, kannattaisi harkita jotain kivaa leikkausta, joka toisi tuuheutta.

Itselläni on pitkät paksut tummat hiukset, rakastan niitä ja näyttää kelpaavan miehillekin, kehuvat hiuksiani yhä, vaikka ikää 30+. Se on tietysti eri asia, kannattaako vanhenevan naisen liehua joka tilanteessa pitkä tukka auki.. toisaalta siitä saa nättejä kampauksia, nätimpiä kuin mitkään kananperseleikkaukset.

Vierailija
34/41 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja karseinta kun monet vielä blondaavat tuon hiirenhännän (ja luulevat olevansa vetävän näköisiä) *yöks*

Vierailija
35/41 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä varmana leikkaa tukkaani nelikymppisenä lyhyeksi. Olen kokeillut lyhyttä tukkaa, ja se ei sopinut minulle ollenkaan.

Minulla on epätavallisen paksu ja takapuoleen asti ulottuva, kerroksittain leikattu luonnonkihara tukka. Saan paljon ihailevia kommentteja ihan tuntemattomilta ihmisiltä ja kampaajilta. Kun en ole syönyt liikaa, juonut enkä tupakoinut ja liikkunut, niin eipä ole vielä rypyn ryppyäkään.

Kieltäydyn muuttumasta kynityksi kanaksi kolmen vuoden päästä! Miksi naisen pitää luopua kruunustaan täyttäessään 40-vuotta? Minusta paksu ja lainehtiva tukka pehmentää monen vanhenevan naisen kovia piirteitä ja tuo silmiinkin loistetta.

Ohut roikkuva hiirenhäntä onkin sitten eri asia. Se ei pue kakskymppistäkään.

Vierailija
36/41 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä yli nelikymppiseksi, todennäköisesti vanhukseksi asti,

pitää vaan käydä säännölliseti kampaajalla leikkauttamassa ja väriä laittamassa sekä hoitaa hyvin,

lyhyttukkaiset kateelliset sanoo ettei nelikymppiselle pitkä tukka sovi...

ja meikatakin pitää hamaan loppuun asti....

Vierailija
37/41 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ikää mittarissa 32v. Kokeilin lyhyttä joskus kymmenisen vuotta sitten ja kyllä se oli aivan hirvee. Ei sopinut mulle ollenkaan. Kunhan tässä 50 joskus lähenen leikkaan tuohon lapaluiden kohdalle en missään nimessä siitä ylöspäin.

Miks muuten kaikilla tuntuu olevan vaihtoehtona pitkä hiirenhäntä tai kynitty kananperse? Onhan sitä muitakin vaihtoehtoja. Mun tukassa on luontaisesti volyymiä (paksu) ja se ei tosiaan ole eduksi lyhyenä.

Vierailija
38/41 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja enää en kasvata polkkaa pitempiä hiuksia. Jotenkin on pitkien hiusten aika kohdaltani ohi.

Vierailija
39/41 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en tykkää sellaisesta ihan lyhyestäkään. Puolipitkä ja johonkin muotoon leikattu on kiva.

Vierailija
40/41 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhyitä hiuksia asiakkailleen... Yli 40-vuotialla varsinkin yleensä paljon rahaa käyettävissään. Jos heillä pitkät hiukset, niin pari kampaamo käyntiä riittää, yleensä pelkkä latvojen leikkaus --->Ei maksa " mitään" . Mutta auta armias jos on lyhyeksi kynitty tukka, jota pitää käydä noin kuuukauden välein siistimässä, niin johan lakvat eurot kopista kampaajan kirstuun...