Hgin kaupunki järjestää 6.-9. -luokkalaisille pakollisen sateenkaarityöpajan
Lapset herkässä iässä, menevät ihan sekaisin tuosta.
Kommentit (4449)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monimuotoisuus on nykypäivää, hyvä, että saavat tietoa!
Ei toi ole "tietoa" , vaan uskontoa, mitä levittävät.
Ei seta puhu enää homoudesta, vaan vääristä kehoista ja itse valittavista sukupuolista. Täyttä huuhaata jolla groomataan lapsia tähän lahkoon. Kukapa ei haluaisi olla jotain mitä ei ole, nyt se on tehty karamellivärein ja uudenaikaisten namusetien ja namutätien johdolla nuorille mahdolliseksi. Siis mukamas.
Kuka haluaa lapsensa kuvittelevan ettei sukupuoli-identiteettiä itse voisi rakentaa tai olla oma itsensä? Kuulostat ihan naurettavalta kun paasaat vanhoillista käsitystäsi ja sitä miten transiksi muokataan ihmisiä.
Aika moni vanhempi ajattelee, ettei ole mitään sukupuoli- identiteettiä, jonka voi itse rakentaa. Esimerkiksi minä. Täytyy myöntää, että vaivun epätoivoon kun luen tällaisia kommentteja. En haluaisi elää yhteiskunnassa, jossa sukupuoli on ilmoitusasia.
Onhan tuota ollut aikaisemminkin. Omat lapset eivät menneet sekaisin, vaan poikakin sanoi, että hän on selkeästi hetero. Ja on sitä edelleen. Ja ei siinä mitään, saa olla mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona teinit totesivat että miksi sorkitaan nuorten mielipidettä asialla, joka kuuluu ihan jokaisen henkkoht asioihin.
En tiedä minkä peräkylän varavankilan takana te asutte, mutta nämä työpajat olivat kyllä ihan helsinkiläisten koululaisten itse itselleen vartavasten toivomia.
Oletat sitten kaikkien helsinkiläisten 12-16-vuotiaiden olevan kaikesta samaa mieltä? Sellainen kivan totalitaristinen kuvitelma sitten sulla :=D Tätä juttua ehdotti kaksi teiniä jonkun työpajan innoittamana ja pari tuhatta sitten äänesti. Helsingissä on aika paljon enemmän 12-16-vuotiaita kuin pari tuhatta :=D
Yritätkö sanoa, että mitään ei saa tehdä, ellei Helsingin teinit ole yksimielisiä?
Olen eri, mutta jokaisen vakaumus pitää huomioida, kun puhutaan uskonnon tai jonkun ideologian tyrkyttämisestä. Oppilaille tarjotaan koulussa elämänkatsomustietoa, ettei kenenkään tarvitse kuunnella vakaumuksensa vastaista propagandaa. Jos tällaisia sateenkaaripajoja järjestetään, pitää sen perustua vapaaehtoisuuteen ja oppilailla pitää olla mahdollisuus kieltäytyä pajoista tai vaihtoehtoisesti osallistua vakaumuksensa mukaiseen toimintaan.
Eli kreationistit vapautetaan biologian ja historian tunneilta, jos opetetaan vakaumuksen vastaisesti yli 6000 vuotta vanhasta maasta ja evoluutiosta?
Mitä te inisette? Tulkaapa jo tänne 2020-luvulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on ihan vitsi jo.
Siis suvivirttä ei voi laulaa tai jouluevankeliumia lukea, mutta tämmöistä soopaa sitten sallitaan? Ja tällaiset järjettömyydet vielä muka opsilla puolletaan! Aivopestään pahemmin nuoret, joiden aivot eivät muutenkaan ole vielä valmiita!
Tuntuu, että pahemman kerran on arvot menneet sekaisin Suomessa. Kyllä sitä tasa-arvoa saa ja pitää olla, mutta tämä on jo minusta aivan hävytöntä, ja itse yläkoululaisten opena en kyllä suostuisi tämmöiseen mukaan.
T. Se kalkkis-ope
Luulisi sinun opettajana tietävän, että Suvivirttä ja Jouluevankeliumia koulun juhlissa ei ole kielletty.
Hys hys. Älä nyt pilaa perssuolinkaisten rinkirunkkaamista noilla faktoillasi!
Yogyakartan periaatteet- nimellä löytyy tietoa.
Helsinki alkaa olla aikamoinen syöpäpesäke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona teinit totesivat että miksi sorkitaan nuorten mielipidettä asialla, joka kuuluu ihan jokaisen henkkoht asioihin.
En tiedä minkä peräkylän varavankilan takana te asutte, mutta nämä työpajat olivat kyllä ihan helsinkiläisten koululaisten itse itselleen vartavasten toivomia.
Oletat sitten kaikkien helsinkiläisten 12-16-vuotiaiden olevan kaikesta samaa mieltä? Sellainen kivan totalitaristinen kuvitelma sitten sulla :=D Tätä juttua ehdotti kaksi teiniä jonkun työpajan innoittamana ja pari tuhatta sitten äänesti. Helsingissä on aika paljon enemmän 12-16-vuotiaita kuin pari tuhatta :=D
Yritätkö sanoa, että mitään ei saa tehdä, ellei Helsingin teinit ole yksimielisiä?
Olen eri, mutta jokaisen vakaumus pitää huomioida, kun puhutaan uskonnon tai jonkun ideologian tyrkyttämisestä. Oppilaille tarjotaan koulussa elämänkatsomustietoa, ettei kenenkään tarvitse kuunnella vakaumuksensa vastaista propagandaa. Jos tällaisia sateenkaaripajoja järjestetään, pitää sen perustua vapaaehtoisuuteen ja oppilailla pitää olla mahdollisuus kieltäytyä pajoista tai vaihtoehtoisesti osallistua vakaumuksensa mukaiseen toimintaan.
Eli kreationistit vapautetaan biologian ja historian tunneilta, jos opetetaan vakaumuksen vastaisesti yli 6000 vuotta vanhasta maasta ja evoluutiosta?
Eli sun mielestä pitää sittenkin opettaa luonnontieteille pohjautuvia asioita? Eli vastustat Setaa. Sittenhän olet muiden kanssa samaa mieltä. Kukaan ei halua Setan tiedevastaisia höpinöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla olisi lapsia ja olisin kristitty äiti niin keskustelisin lasteni kanssa kotona. Mutta päästäisin heidät mukaan tunneille, onhan koulunkäynti heidän velvollisuutensa. Lapset eivät ole tyhmiä ja osaavat kyllä ajatella itsekin. En silti väitä ettei olisi niin että ovat kyllä helpompi muokata heidän ikäistensä ajattelua.
Itse tulin uskoon 11-vuotiaana ilman kenenkään painostusta. Ja sen jälkeen on ollut useita tilaisuuksia olla välittämättä koko uskosta, mutta tuossa se roikkuu perässä?
Nuorilla on kykyä kyseenalaistaa ja kysellä. Ja he voivat vaihtaa mielipidettään, kun ovat ajatelleen jotain asiaa enemmän ja tulleet johonkin päätelmään ja lopputulokseen. Mitään varsinaista aivopesua en tuolla pelkää.
Ajan henki, yleinen mielipide ja valtaosan kannattama asia menee helposti läpi minkä ikäisellä vain. Kyllä siellä koulussa opetetaan myös lähdekriittisyyttä ja mediakriittisyyttä. Siitä ainakin voi muistuttaa lapsiaan ja sanoa, että Seta on sitten vain yksi ääni, yksi taho ja yksi mielipide. Muitakin on olemassa.
Suurimmalla osalla ihmisistä ja varsinkaan nuorilla ei ole kykyä kyseenalaistaa ja kysellä vaan menevät elinkuplassaan joukon mukana.
Musta sukupuolissa ei ole sitä paitsi yhtään mitään kyseenalaistamista. Niitä on kaksi, nainen ja mies, ja sen tietää jokainen 11-12 v kuudesluokkalainen ilman mitään vähemmistöseksityöpajaa. Heille riittää täydellisen hyvin ymmärtää, että sukupuolia on kaksi ja että hormonien ansiosta heistä kasvaa miehiä ja naisia, jotka voivat viehättyä toisistaan tai sitten eivät. Ymmärtää, että eivät tee mitään mikä tuntuu itsestä tai toisesta pahalta tai mihin eivät ole valmiita. Musta se on ihan oikeasti tarpeeksi yleistä valistusta kaikille tuon ikäisille.
Harhat ja mielenterveysongelmat on ihan toinen aihe ja kyseenalaistan miksi nämä aiheet tahdotaan sotkea keskenään. Mikä on oikea syy edistää tällaista kouluissa?
Oikea syy on se, että kaikille nuorille sukupuoli ei ole tuollainen kokemus. Se ettei siitä koulussa puhuta ei poista ilmiötä mihinkään. Sellaisia nuoria on aina ollut ja tulee aina olemaan. Kyllä heidänkin kokemuksensa on huomioitava, vaikka olisikin pienen vähemmistön kokemus.
mutta tähän ei tarvita koulujärjestelmän ulkopuolisen tahon työpajoja. Eikä mitään rahoja tällaisille ulkopuoliselle tahoille.
Miten tämä vähemmistö sitten kokee kuuluvansa yhteiskuntaan, jos he heidän kokemustaan ei huomioida, siitä ei saa puhua koulussa, koulujärjestelmän ulkopuoliset työpajat eivät saa opettaa asioista eikä yhteiskunnalta tule tukea tällaiselle opetukselle, mutta binääristä opetusta annetaan verovaroin ja jos se on vastoin omaa kokemustasi, niin siinähän on. Ikävää jättää nuori yksin ja yhteiskunnan voimin tukea ulkopuolisuuden tunnetta. Kuulostaa aika historialliselta lähestymistavalta.
Eli tämä koko juttu on vain siksi, että transgenderit haluavat tulla huomioiduiksi? Eli kyse ei todellakaan ole millään tavoin noiden kaikkien noihin työpajoihin pakotettujen oppilaiden omasta edusta, vaan tavoitteena on vain edistää transgendereiden asiaa ja saada muut huomioimaan heitä? Pakollisen opetuksen peruskoulussa pitäisi kyllä aina ensisijaisesti tavoitella sitä saavan oppilaan hyötyä, ei alistaa lapsia toisten etujentavoittelun välikappaleiksi.
Miksi transgenderit eivät voi vain suoraan osallistua Setan toimintaan omalla vapaa-ajallaan? Sitä tuetaan valtavin summin verovaroista ja toimintaa riittää.
Eikös se ole kaikille hyvä että ymmärrys asioista ja ihmisten erilaisuudesta lisääntyy? Täällä on kuitenkin ihmisten tarkoitus tulla toimeen toistensa kanssa mahdollisimman hyvin ja toisiaan ymmärtäen.
Pakottamallako se lisääntyy?
Kulttuurin muutoksen myötä. Ei nämä jutut ole mikään big deal enää nykyteineille. Ne on tosi suvaitsevaisia ja avarakatseisia. Hyvä niin. Kehitys kehittyy ja vapaus lisääntyy. Konservatiivit jäävät kelkasta.
Puhu mitä puhut, mutta täysi-ikäisen sateenkaarilapsen äitinä minun täytyy kyllä olla eri mieltä kanssasi tuosta, että jotain hyvää muka syntyisi pakottamalla. Ei synny.
Vapaus ei pakottamalla lisäänny, eikä kulttuuriakaan voi muuttaa pakottamalla. Pakottaminen lisää vain jännitteitä ihmisten välillä ja kuten ehkä olet tätä ketjua lukiessasi huomannutkin, nostaa vain vihan tunteita pintaan.
Minkään sortin vapautta ei ylipäätään saada pakottamalla. Pakottaminen on lähtökohtaisesti täysin virheellinen lähestymistapa, jos haluaa saada jotain hyvää aikaan ihan oikeasti ja konkreettisesti.
T. Sama
Miksi tämä on pakollista? Jos lapset/nuoret on kyllin kehittyneitä itse määrittelemään sukupuolensa, niin kai ne nyt pystyy päättämään senkin, että onko tällainen hyväksi niille vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Mitä te inisette? Tulkaapa jo tänne 2020-luvulle.
Setan tiedevastaisuus ei kuulu moderniin maailmaan. Tule jo 2020-luvulle sieltä pimeältä keskiajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko olemassa joku vakaumus ettei homoja yms ole olemassa? Vai onko se paremminkin ettei niitä saa olla olemassa? Mutta eikö homouden vastustajillekin olisi tieto tarpeen, että tietävät mitä oikeasti vastustavat tai kieltävät?
Saako kieltäytyä matikan tunnilta, koska ei usko laskentoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Projektisuunnittelija Ella Tanskasen mukaan työpajoissa käsitellään muun muassa moninaisuutta yleisellä tasolla sekä keskustellaan erilaisista normeista ja siitä, miten ne näkyvät yhteiskunnassa."
Mikä tässä on sellaista, mitä et toivo lapsesi pohtivan?
Tollanen Tanskanen ei syötä son taan sa meidän lapsille. Se ei käy ja siitä päätän minä eikä joku v.t un Se ta.
Juuri näin! Paksua ja suonikasta pitää syöttää eikä mitään moninaisuutta!
Tässähän alkaa kohta väkisin muuttua homofoobikoks, kun lukee mitä pervouksia sitä lapsille ja nuorille levitetään.
T. 15v poika ja iloinen, ettei asu Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko olemassa joku vakaumus ettei homoja yms ole olemassa? Vai onko se paremminkin ettei niitä saa olla olemassa? Mutta eikö homouden vastustajillekin olisi tieto tarpeen, että tietävät mitä oikeasti vastustavat tai kieltävät?
Saako kieltäytyä matikan tunnilta, koska ei usko laskentoon?
Homous ei oo enää niin mediaseksikästä, että se näitä ääriliikkeitä kiinnostais.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä on pakollista? Jos lapset/nuoret on kyllin kehittyneitä itse määrittelemään sukupuolensa, niin kai ne nyt pystyy päättämään senkin, että onko tällainen hyväksi niille vai ei?
Kaikkein huvittavinta on tuo tätä puolustelevien jankutus, että "nuoret ihan itse halusivat tätä" - ja "tämä on pakollinen kaikille!" Jos ne nuoret niin innokkaasti haluavat ihan itse noita työpajoja, niin sittenhän ne kaikki ryntäisivät sinne vaikka ne olisivat vapaaehtoisia eikä pakollisuus olisi tässä keskeisin ja tärkein komponentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sun mielestä pitää sittenkin opettaa luonnontieteille pohjautuvia asioita? Eli vastustat Setaa. Sittenhän olet muiden kanssa samaa mieltä. Kukaan ei halua Setan tiedevastaisia höpinöitä.
Ole hyvä ja vastaa kysymykseen, pitäisikö kreationistit vapauttaa vakaumuksensa vastaisesta opetuksesta?
Taisi se transaktivisti täältä kadota aika nopeasti, kun osoitettiin miten hän puhuu itsensä pussiin siinä, että sukupuoli-identiteetti eiolemuttaonkuitenkin biologinen.