Hgin kaupunki järjestää 6.-9. -luokkalaisille pakollisen sateenkaarityöpajan
Lapset herkässä iässä, menevät ihan sekaisin tuosta.
Kommentit (4449)
Vierailija kirjoitti:
Jurppisi kyllä tosiaan olla saamelainen hetero kun on automaattisesti sateenkaari jotain. Brändäys by the Vihreät.
Eikä kun söpösti sateenkaarisaamelainen. Selkeesti hyväksyttävämpi kuin vain saamelainen.
Joo ei. Siis disney ei saa käyttää saamelaisia omassa brändissään mutta vihreät saa. Saamelaiset ei vaan tajunneet tulleensa käytetyiksi jälkimmäisessäkin tapauksessa.
Kuinka voi olla hyväksyttyä tarjoilla koulussa ideologiaa jonka mukaan on ihan täysin luonnollista ja kannustamisen arvoista olla hyväksymättä omaa kehoaan?
Vierailija kirjoitti:
Kotona teinit totesivat että miksi sorkitaan nuorten mielipidettä asialla, joka kuuluu ihan jokaisen henkkoht asioihin.
En tiedä minkä peräkylän varavankilan takana te asutte, mutta nämä työpajat olivat kyllä ihan helsinkiläisten koululaisten itse itselleen vartavasten toivomia.
Tämähän on ihan vitsi jo.
Siis suvivirttä ei voi laulaa tai jouluevankeliumia lukea, mutta tämmöistä soopaa sitten sallitaan? Ja tällaiset järjettömyydet vielä muka opsilla puolletaan! Aivopestään pahemmin nuoret, joiden aivot eivät muutenkaan ole vielä valmiita!
Tuntuu, että pahemman kerran on arvot menneet sekaisin Suomessa. Kyllä sitä tasa-arvoa saa ja pitää olla, mutta tämä on jo minusta aivan hävytöntä, ja itse yläkoululaisten opena en kyllä suostuisi tämmöiseen mukaan.
T. Se kalkkis-ope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydetään Päivi Räsänen kiertueelle Helsingin kouluihin sukupuoliasioiden merkeissä.
Niin. Se on aika ironista, että sitä hänen näkökulmaansa ei saa tuoda esille, mutta tätä vastakkaista kyllä saa. Sellaista tasa-arvoa, jossa vain tiettyjen ryhmien kuuluu saada näkyä ja kuulua, mutta toisten ei.
Uskonnollinen paasaus ei kuulu kouluun. Se on pahinta mahdollista aivopesua.
Nimenomaan, siksi Seta ja sukupuoli-identiteetti-uskonto eivät kuulu kouluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä Seta hyötyy tästä tai mitä tahtoo. Itse olen sitä mieltä jokainen vanhempi puhuu ja kertoo asiat lapsilleen tarvittavat asiat. Ei siihen mitään pajoja tarvita ja toiseksi ei missään nimessä voida pakottaa.
Seta haluaa, että heterot jäisivät vähemmistöön, ja kaikki olisivat mitä sattuu, milloin mitäkin. Ei tuntuisi itsestä niin vähemmistöltä, jos kuuluisikin enemmistöön. Kun mitä oudoimmat jutut olisivat normaalia, oma sisäinen ahdistus helpottaisi.
Seta ei halua enää homojakaan, transiudella ja lasten transiuttamisella saa huomiota ja rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma näissä työpajoissa on se, että niissä opetetaan hyvin epätieteellistä käsitystä sukupuolesta. Seta ja sen jäsenjärjestöt käsittää sukupuolen moninaisuuden täysin eri tavalla kuin se todellisuudessa ilmenee. Sateenkaarijärjestöt uskovat, ettei sukupuoli ole binääri, vaan jatkumo, jossa luonnollinen vaihtelu tapahtuu sukupuolten välillä. Oikeasti sukupuolen moninaisuus tarkoittaa vaihtelua sukupuolten sisällä. Eli sitä, ettei ole yhtä oikeaa tapaa olla mies tai nainen. Sukupuoli on kuitenkin binäärinen ilmiö, sillä sukusoluja on vain kahta eri sorttia. Tätä faktaa ei kumoa se, että joillakin harvoilla ihmisillä on sukupuolen kehityshäiriö, jota myös intersukupuolisuudeksi kutsutaan. Nämäkin ihmiset ovat kuitenkin joko miehiä tai naisia, vaikka joskus sen tunnistaminen olisi haastavaa.
Olisi tärkeää ymmärtää että biologinen sukupuoli (mitä sukusoluja tuotat), juridinen sukupuoli (oletko lain mukaan mies vai nainen) ja koettu sukupuoli (koetko itsesi mieheksi, naiseksi vai joksikin muuksi) on kaikki eri asioita. Laki on puhtaasti ihmisten sopimukseen perustuva käsite ja toisen henkilökohtaista kokemusta omasta sukupuolestaan on paha mitätöidä vain sillä, että hän on biologisilta merkeiltään jotain muuta. Ideaalitilanteessa nämä kaikki osuvat yksiin, mutta joillain ihmisillä näissä on ristiriitoja keskenään. Sen vuoksi kahtiajako pelkän biologisen ominaisuuden mukaan on rajoittava ja ahdas. Olen tosin erittäin samaa mieltä siitä, että sukupuolessa on myös valtavasti vaihtelua sukupuolten sisällä ja luulen, että moni nuori sekoittaa oman tapansa olla omaa sukupuoltaan siihen, ettei koe mahtuvansa yhteiskunnan vaatimaan muottiin.
Mitkä ovat näitä "kokemuksia" joilla koetaan "itsensä naiseksi tai mieheksi". Mikä on tämä määritelmä naisesta tai miehestä? Vai sekoitatko nyt kaksi eri asiaa, eli miehenä ja naisena oleminen vrt maskuliinisyys ja feminiinisyys?
Koska ainakin mitä itse olen huomannut, niin transaktivistit väittävät että miehenä oleminen on automaattisesti se, että olet maskuliininen ja naisena oleminen on feminiinisenä olemista. No ei ole.
Biologiaa ei voi muuttaa vaikka kuinka yrittäisi itselleen uskotella. Samalla tavalla en minäkään lapsena hevoseksi muuttunut, vaikka hirnahtelin ja laukkasin ympäriinsä kuin hevonen.
Transaktivistit ihan tahallaan yrittää sekoittaa nuorten päätä ja harjoittaa tätä sairaalloista ajattelutapaa, että feminiinisyys ja maskuliinisyys päättävät oletko nainen vai mies.
Eikö se kokemus ole, että tunnet kehosi vastaavan sitä, mitä sukupuolta biologisesti olet? Itse koen olevani nainen, en mies, hevonen tai mikään muukaan, ja minulla on biologian kannalta naisen ruumis. Minun on vaikea kuvitella, että olisin mitään muuta sukupuolta. Vaikka en tähän kuvitelmaan pysty, uskon kuitenkin että jos kokisin olevani jotain muuta niin se olisi valtavan ahdistava tunne.
Tuohon maskuliininen-feminiininen olemiseen en ole itse törmännyt juurikaan, voi olla että osa trans ihmisistä ajattelee näin, mutta tuskin kuitenkaan kaikki. Voi myös olla, että se on heidän tapa sanoittaa omaa identiteettiään kun tuosta kokemuksesta ei varmaan ole helppo puhua niin, että muut sitä ymmärtävät.
Jos minulla on kokemus, että olen hevonen niin pitäisikö yhteiskunnan siis nähdä minut hevosena, koska en voi kokea olevani mitään muuta kuin hevonen?
Biologiaa ei voi muuttaa, vaikka kuinka leikkelisi ihmisiä. Vaikka minä leikkauttaisin itseni hevoseksi muiden verorahoilla, tekisikö se minusta hevosta?
Puhumatta siitä, että transaktivistien mukaan täysin biologisesti mies ja mieheltä näyttävä on sama asia, kuin nainen.
Mitä siis oikeasti naisena ja miehenä oleminen tarkoittaa, jos nainen ja mies voi olla ihan sama asia? Mikä tekee sinusta naisen, jos voit kuitenkin näyttää ihan samalta, kuin biologinen urospuolinen mies on?
Kai sulla voisi olla tuollainen kokemus, mutta me nyt puhutaan kuitenkin ihmislajin sisällä tapahtuvasta sukupuoli-identiteetin kokemuksesta eikä koko lajin vaihtamisesta, mikä on käytännössä kaikkien mittapuiden mukaan sellainen ilmiö mitä luonnossakaan ei tapahdu. Tuo "biologiaa ei voi muuttaa" argumentti on myös vähän ontuva, on kyllä totta että biologiset ominaisuudet ovat osa hyvinkin pysyviä, mutta biologiassakin on paljon ilmiöitä, jotka käyvät selkeää mies/nainen kahtiajakoa vastaan eivätkä edes ole mitenkään super-harvinaisia. Jos haluat oikeasti perustella hevoskokemuksesi, koska koet että se on jotenkin relevantti osa tätä keskustelua, niin sitten ei kannata yrittää väittää etteikö maailmassa olisi suuri määrä biologisesti erilaisia sukupuolia, sukupuolen muutoksia kesken elinvaiheen ja tapoja olla naaras tai koiras.
Esittämäsi kysymys on hyvin mielenkiintoinen ja aika filosofinen luonteeltaan enkä pysty siihen kylmiltä vastaamaan, itse uskon että nainen ja mies eivät ole sama asia koska muuten tästä koko aiheesta ei edes keskusteltaisi ja kaikki olisivat tyytyväisiä omaan sukupuoli-identiteettiinsä.
Jos biologiaa voisi vaihtaa esimerkiksi hormonien kautta, transnaiset kasvattaisivat itselleen vaginan ja transmiehet taas peniksen. Näin ei kuitenkaan käy. Se, että minä vaikka leikkauttaisin otsaani peniksen ei tarkoita sitä, että se otsassa oleva penis olisi oikea biologinen penis. Tai jos leikkauttaisin otsaani sarvet, ei se tarkoita sitä ettäkö ihmislaji olisi muuttunut biologisesti sarvet omaavaksi lajiksi.
Kirjoitit paljon tekstiä, mutta et vastannut silti siihen yhteen yksinkertaiseen asiaan. Mitä on olla nainen ja mitä on olla mies, jos ne eivät vaikuta lainkaan biologiaan? Miten sinä voit identifoitua vaikka naiseksi, jos et edes kykene sitä määrittelemään?
Pitää muistaa, että transihmiset eivät ole henkilöitä, joilla on esimerkiksi ylimääräinen kromonosoni tai joku kromosoni puuttuu. Älä siis tuo noita ihmisiä tähän keskusteluun mukaan.
Keskityt nyt ulkoisiin sukupuoliominaisuuksiin, jotka ovat kehittyneet kerran. Nämä ulkoiset ominaisuudet eivät määrää, miten koet itsesi, mutta ne määräävät sen miltä näytät. Jos hormonit eivät saisi muutosta aikaan sellaisissa ulkoisissa ominaisuuksissa mihin voi vaikuttaa, niitä ei annettaisi. Hormonit eivät kasvata elimiä tai kutista niitä olemattomiin, mutta ne kyllä vaikuttavat mm. karvankasvuun, ihoon, lihasmassaan, rasvakudoksen kertymiseen ym.
Trans-ihmisillä ei ole ylimääräistä kromosomia, mutta heidän kromosomien toiminnastahan me emme tiedä niin paljon. Mielenkiinnolla jään odottelemaan, josko tiede jossain vaiheessa löytäisi geneettisen selityksen sille, miksi identifikoidumme tiettyyn sukupuoleen ja miksi kokemus säilyy niin vahvana läpi elämän niillä, jotka jo lapsena ennen murrosikää ovat selkeästi kokeneet olevansa muuta kuin biologinen sukupuoli väittää. Sehän jo tiedetään, että xy-kromosomiparillakin voi kasvaa naiselta näyttävä henkilö, jos y-kromosomista puuttuu alue joka vastaa miehen kehittymisestä mieheksi.Tekeekö karvaisuus sen oletko sinä nainen tai mies? Tai mihin sinulla rasva kertyy? Tai millaiset lihakset sinulla on? Ovatko sinun mielestä naiset jotka harrastavat lihaksen kasvatusta siis miehiä?
Tai ne naiset, joilla on liikakarvoitusta, ovatko hekin siis oikeasti mielestäsi miehiä? Entä miehet joilla ei kasva parta, ovatko he sitten naisia?
Ei. Keskityt taas kerran ulkoisiin sukupuoliominaisuuksiin, jotka eivät määrää sitä koetko olevasi mies tai nainen. Tarkoitin tuossa, että hormoneja annetaan koska ne voivat lisätä niitä ominaisuuksia, joita yleensä on siinä sukupuolessa johon koet kuuluvasi. Jos sun kroppa tuntuu enemmän omaltasi, kun se näyttää enemmän mieheltä tai naiselta, niin ei kai se ole keneltäkään pois. Sitä ristiriitaahan noilla hormoneilla pyritään vähentämään ja tekemään sen ihmisen olo helpommaksi siinä kropassa, mikä hänellä nyt on.
Jos mies ei koe olevansa tarpeeksi mies, miksi miehelle ei anneta lisää hormoneja, että voi esimerkiksi kasvatta järkyttävän kokoiset lihakset?
Myöskin, mikä on naisen ja miehen "kroppa"? Sanot, että ei saa keskittyä ulkopuolisiin sukupuoliominaisuuksiin, mutta sitten luettelet ulkopuolisia sukupuoliominaisuuksia. Huomaatko, miten sekaisin ja ristiriidassa olet? Puhut jatkuvasti itsesi pussiin ja ympyrää.
Jos sukupuoli ei ole biologiaa, niin eihän sitten nainen ja mies tarkoita mitään erillistä asiaa, eli mitään hormoneja ei edes tarvita, koska naisena oleminen ei ole mitään "ulkoista sukupuoliominaisuutta" eikä näin mieskään.
1) Koska mies nyt kuitenkin kokee olevansa mies, vaikka lihasmäärä olisi epämieluinen. Jos mies haluaa lisää testosteronia, niin vaihtokauppana on sitten oman testosteronituotannon ja mahdollisesti lisääntymiskyvyn menetys ja loppuelämän testokorvaushoito. Elämä on valintoja. Aika moni trans on käytännössä lisääntymiskyvytön näiden hormonihoitojen vuoksi, he ovat sen valinneet.
2) Ulkoiset sukupuoliominaisuudet eivät määrää sitä, mihin sukupuoleen koet kuuluvasi. Jos et koe olevasi nainen, mutta sulla on naisen vartalo muotoineen kaikkineen, niin ei se auta sinua tulemaan sinuiksi itsesi kanssa. Ihan kivahan se on, jos myös näytät siltä sukupuolelta mihin koet kuuluvasi. Jokaisen oma asia, kuinka pitkälle tässä pitää mennä. Joku haluaa hormoneja, toinen leikkauksen, kolmannelle riittää että häntä ei pidetä naisena.Tässäkin tulee esille tuon koko ideologian aivan sairaan narsistinen huomionhaku ja täydellinen riippuvaisuus muista ihmisistä. Ei riitä, että itse olisi sinut itsensä kanssa ja tyytyväinen itseensä, ei, vaan tärkeintä on, mitä muut näistä ajattelevat. Että riittää että "häntä ei pidetä naisena". Ja miksi tämä on myös lähes aina niin, että nimenomaan naiseus halutaan tuhota? Tämä koko ideologia on aivan hirveän naisvihamielinen.
No voi se olla mieskin, tai muunsukupuolinen, anteeksi nyt kun en kaikkia mahdollisuuksia luetellut esimerkissä.
En itse pidä sitä kovinkaan narsistisena, että huomioin jos joku haluaa hänestä käytettävän tiettyä nimeä tai hän kokee olevansa tiettyä sukupuolta. Miksi juuri minun pitää saada määritellä, onko Matti oikeasti mies jos hän sanoo kokevansa näin? Jos ystäväni vaihtaa nimeä, niin sitten käytän uutta nimeä enkä itke että hän on narsisti, koska syntymänimi tai sukupuoli ei enää ole se mitä hänestä pitää käyttää ja nyt minä joudun sietämään muutoksia. Oma elämäni ei siitä parane, että sitkeästi elän siinä harhassa, että muutoksia ei tapahdu koska en itse pidä niistä.
Sivusta, mutta mihin tämä sitten päättyy? Ollaanko kohta siinä tilanteessa, että ensin täytetään joku esitietolomake, kun jokainen voi olla mitä tahansa, käyttää mitä titteleitä tahansa, jne?
Ei mua ainakaan haittaa, jos joku aikuinen nyt kokee olonsa naisena mieheksi tms, ongelma tulee siinä, että mun pitää olla valmis muuttamaan omaa maailmankuvaani jonkun oikkujen takia ja kutsua niitä milloin missäkin persoonassa ja nykyään varmaan jotain aikamuotojakin on otettu "omiksi".
Jos sä haluat olla huomaavainen, niin kaikin mokomin, ei mua haittaa miten lähelle maata haluat otsas kumartaa, mutta ei näillä oo mitään oikeutta keksiä sukupuolia ja muita erikoistitteleitä ja sitten vaatia muita niitä noudattamaan.
Vierailija kirjoitti:
Setan sivulta:
"Sateenkaari-ihmisillä tarkoitetaan lesboja, homoja, bi- ja panseksuaaleja, aseksuaaleja, transvestiittejä, trans-, muun- ja intersukupuolisia, ja kaikkia ihmisiä, joiden seksuaalinen suuntautuminen, sukupuoli-identiteetti, sukupuolen ilmaisu, kehon sukupuolitetut piirteet, perhe- tai läheissuhteet eivät mahdu perinteisen kaksinapaisen sukupuoli- ja/tai heteronormin, cis-normin tai perhe- ja suhdenormien sisään."
Ettäs tiedätte :D
Olen HelaKkar sukupuoli-identiteetiltäni ja seksualisuuteni on NaPraseksuaali.
Nyt olen sateenkaari-ihminen. HelaKkar on henkilö, joka kokee itsensä HelaKkariksi biologisesta sukupuolesta riippumatta. NaPraseksuaali on henkilö, joka kokee seksuaalista vetoa HelaKkareita kohtaan.
Osaakohan joku ulkopuolinen selittää, mistä kukaan tietää ovatko he HelaKkraita tai Napraseksuaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona teinit totesivat että miksi sorkitaan nuorten mielipidettä asialla, joka kuuluu ihan jokaisen henkkoht asioihin.
En tiedä minkä peräkylän varavankilan takana te asutte, mutta nämä työpajat olivat kyllä ihan helsinkiläisten koululaisten itse itselleen vartavasten toivomia.
Oletat sitten kaikkien helsinkiläisten 12-16-vuotiaiden olevan kaikesta samaa mieltä? Sellainen kivan totalitaristinen kuvitelma sitten sulla :=D Tätä juttua ehdotti kaksi teiniä jonkun työpajan innoittamana ja pari tuhatta sitten äänesti. Helsingissä on aika paljon enemmän 12-16-vuotiaita kuin pari tuhatta :=D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen Setan kouluttajaksi hakeutuvan lähinnä sellaisia ihmisiä, jotka syystä tai toisesta suhtautuvat poikkeuksellisen intohimoisesti Setan ajamiin asioihin sekä järjestön toimintaan.
Valtaosa aikuisista homoista, lesboista, biseksuaaleista ja transsukupuolisistakin varmaan keskittyy elämässään pääsääntöisesti aivan muihin asioihin kuin seksuaali- ja sukupuoli-identiteettiinsä. En siis usko Setan kouluttajien olevan hyvä otanta kaikista LGBT-ihmisistä vaan uskon heissä olevan yliedustettuna ne LGBT-ihmiset, joiden identiteetti sekä kiinnostuksenkohteet pyörii aivan poikkeuksellisella tavalla heidän oman "sateenkaari-ihmisyytensä" ympärillä.
Omien havaintoni mukaan nuo lgbt-ihmiset, joiden kiinnostuksenkohteet pyörii lähes yksinomaan lgbt-asioiden ympärillä, ovat usein
1) hyvin kuplautuneita eli he elävät vahvasti "queer-yhteisössä" ystävinään vain muita queerejä
2) poliittisesti melko fanaattisia queer-ideologian kannattajia toisin kuin valtaosa homoista ja lesboista
3) autismin kirjolla ja lgbt-asia on heille erityiskiinnostuksenkohdeAikuiset tavalliset homot ja transsukupuoliset, jotka ovat sinut itsensä kanssa ja joille homous ja transius on vaan yksi ominaisuus monien muiden joukossa eikä mikään poliittinen ryhmäidentiteetti, eivät yhtä innokkaasti kierrä luennoimassa seksuaalisuudestaan/sukupuolikokemuksestaan.
autismin kirjolla ja transasia on heille erityiskiinnostuksenkohde. Kuka palstahullu tulee mieleen?
- eri
Sulla taitaa olla iiiihan pikkuinen pakkomielle ja trauma :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sieltä tuli taas sitå kivaa hyväksymistä, suvaitsemista ja muiden kunnioitusta setalaiselta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletat sitten kaikkien helsinkiläisten 12-16-vuotiaiden olevan kaikesta samaa mieltä? Sellainen kivan totalitaristinen kuvitelma sitten sulla :=D Tätä juttua ehdotti kaksi teiniä jonkun työpajan innoittamana ja pari tuhatta sitten äänesti. Helsingissä on aika paljon enemmän 12-16-vuotiaita kuin pari tuhatta :=D
Oliko se Setan työpajassa jossa tämä ehdotus ideoitiin alunperinkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritätkö sanoa, että mitään ei saa tehdä, ellei Helsingin teinit ole yksimielisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olikos ap:lla tähän lähde. Jos ei, niin suoraan roskakoriin. Seksuaalikasvatusta kouluissa on ollut jo vuosikausia, itse asiassa vuosikymmeniä. Oletteko muistaneet meuhkata? Kenestäkään ei valistuksella tule transihmistä, homoa tai muutakaan.
Tämä ei onneksi ole Venäjä.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009348865.html
Vain ja ainoastaan hyvä juttu.
Sateenkaarityöpajat ovat nuorten oma ehdotus, joka äänestettiin toteutettavaksi Helsingin osallistuvassa budjetoinnissa OmaStadissa. Nuorten toiveena oli, että koulussa tarjottaisiin enemmän opetusta moninaisuudesta.
Sateenkaarityöpajatoiminta voitaisiin keskittää mielisairaalan tiloihin. Apu olisi lähellä mielenterveysongelmiin. Tuo transhihhulitoiminnan tunku joka tuutista alkaa jo riittämään. Joka haluaa harrastaa sitä siitä vaan mutta lapset pitäis jo jättää rauhaan tuolta touhulta.
Vierailija kirjoitti:
Setan sivulta:
"Sateenkaari-ihmisillä tarkoitetaan lesboja, homoja, bi- ja panseksuaaleja, aseksuaaleja, transvestiittejä, trans-, muun- ja intersukupuolisia, ja kaikkia ihmisiä, joiden seksuaalinen suuntautuminen, sukupuoli-identiteetti, sukupuolen ilmaisu, kehon sukupuolitetut piirteet, perhe- tai läheissuhteet eivät mahdu perinteisen kaksinapaisen sukupuoli- ja/tai heteronormin, cis-normin tai perhe- ja suhdenormien sisään."
Ettäs tiedätte :D
Eli jokainen on ainakin vähän sateenkaari-ihminen tai trans. Nykyäänhän kehodysforia ei ole transiuden edellytys, vaan sukupuolen epätyypillinen ilmaisu. Sukupuolidysforia korjaantuu henkilökortin kirjaimen vaihdolla ja lesbo voi nauttia tyttödikistä ja homo miestussusta. Setalaisten nykymeno ja itsemäärittely tekee rujoa pilkkaa aidoista transeista ja homoseksuaaleista.
Kun kaikki voi tarkoittaa kaikkea, niin mikään ei silloin tarkoita mitään.
Tämä juttu kuulostaa uskomattomalta. Me asumme pohjoisessa alueella, missä on paljon lestadiolaisia. Lasten koulussa on useita homoja, tyttöjä ja poikia. Siellä he ovat koulussa kuulemma kaikki ihan sovussa keskenään. Ei kuitenkaan tulisi kuuloonkaan, että tällaista tapahtumaa täällä järjestettäisiin tai hyväksyttäisiin. Eikä ole tarpeenkaan. Miksi sitä suuntautumista pitää niin älyttömästi korostaa kaikille nuorille? Kyllä he netistä jo osaavat löytää tarvitsemansa tiedon ja kaltaistensa porukan. Aikuiset ovat jotenkin jääneet ajasta jälkeen, jos kuvittelevat, että heidän tulee "valistaa" nuoria.
Identifioidun terminaattoriksi ja olen sukupuoleltani tuhoaja.
-Saanko pahoinpidella punavihreitä, sehän on identiteettini ja vakaumukseni ja sukupuoleni?
Mihin raja vedetään?
Ihmettelen keskustan suostumusta nuorten sekoittamisessa pakko-osallistumisella! Yksi kansanedustaja sentään älähti, ettei voida pakottaa osallistumaan Setan opetuksiin.
Nuoret on muutenkin ulalla ja masentuneita.
Tämä on paholaisen juonia tuhota kadotukseen ihmisiä.
Minä olen Pusidoseksuaali. Viikko sitten tosin koin olevani Kusidoseksuaali, mutta se ei kuitenkaan tuntunut oikealta. Loukkaa kun kaveri kutsui minua vieläkin Kusidoseksuaaliksi Olisi hyvä jos koulussa opetettaisiin näistä asioista niin ei tulisi epäselvyyksiä tai huonoa mieltä.
Matti harvinaainen nimi nykyään.