Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira kyläpaikassa

Vierailija
24.01.2023 |

Oltiin eilen kyläpaikassa jossa 2 koiraa. Omistajat olivat jotenkin kauhean huolettomasti, eivätkä katsoneet juurikaan mitä koirat tekee. Jouduin muutamia kertoja häätämään koiran lasteni luota pois, kun omistaja ei sanonut mitään, vaikka lapseni ei tykännyt koirien läsnäolosta.

Samoin en ymmärrä sitä, että kun vieraat syövät pöydässä , miksi koirien annetaan kiehnätä pöydän alla vieraiden jaloissa ruokaa kerjäten.

Ei mun lemppari paikkoja kyläillä

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä menisin heti kylään sinne missä olis koiria, ja veisin lenkille🐕

Haluatko yhteystiedot? :D

Vierailija
22/28 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä menisin heti kylään sinne missä olis koiria, ja veisin lenkille🐕

Tervetuloa! Halit saa tolta pehmoturkilta yleensä kiitokseksi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos et mene kylään sellaiseen paikkaan ja ei vie lapsia sinne. Kyllä emännän ja isännän pitää osata huolehtia koirien käytös kuntoon sekä opettaminen. Ei ainakaan lapsia saa kiusata koirilla.

Vierailija
24/28 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos et mene kylään sellaiseen paikkaan ja ei vie lapsia sinne. Kyllä emännän ja isännän pitää osata huolehtia koirien käytös kuntoon sekä opettaminen. Ei ainakaan lapsia saa kiusata koirilla.

Miten niitä kiusattiin koirilla?

Vierailija
25/28 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koiria. Kylään tuli lapsiperhe. He roikkuivat koko ajan koirien kimpussa. Panin koirat huoneeseen ja oven kiinni, koska vanhemmat ei kieltänyt lapsiaan ajamasta koiria nurkkaan.

Kahvittelun alettua lapsi vaati, että hakisin yhden koiran siihen hänen höykyytettäväksi. Sanoin, että nyt on kahviaika, enkä hae koiraa tähän.

Toinen tapaus oli intresantti, kun koirille allerginen henkilö kyseli voisiko tulla kylään. Minä siihen, että sinullahan on se allergia, ja mihin sinä luulet, että panisin koirat siksi aikaa. Koiran hilsettähän ja karvoja ei pysty siivoamaankaan kokonaan pois, eikä edes kiinnosta jonkun takia, joka haluaa kutsua itse itsensä kylään. Ehkäpä ei ihan leikkaa kaikilla se, ettei niitä koiria noin vain taiota pois kodista.

Vierailija
26/28 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teitä oli siellä koko joukko aikuisia vahtimassa kun koirat ja lapset on samassa tilassa? Se on ainakin oikein toimittu. Siinä lapsi oppii olemaan elukan kanssa ja koira ehkä jopa ekaa kertaa lapsen kanssa. Se on oppimistilanne sekin.

Ehkä omalla hysteerisellä häätämiselläsi olet vähän istuttanut jotain koirakammoa kasvavaan sukupolveen, se on ainoa minkä viestistäsi ymmärsin.

Vierailija
27/28 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas olen kiitollinen, kun vieraani eivät ole kiinnostuneita koiristani. Niillä kun on säännöt. Saavat tervehtiä ja olla, mutta siirtyvät käskystä omalle paikalle.

Ärsyttää lässyttäjä-sopottajat, jotka vinkuen ylikierroksilla saavat koirat ihan hämilleen. Sitten pitäisi heittää palloa ja riehuttaa, kun "aina koirat tykkää". Paikalta pyytävät pois niitä minkä ehtivät ja parhaimmat tunkevat sinne koiranpetiin. Pöydästä heitellään koirille ruokaa ja viedään lautasia nuoltavaksi. Lapsia ei kielletä yhtään, ennemmin yllytetään koirien alle, päälle tai jotenkin muuten.

Eli meillä osaa käyttäytyä koirat, mutta ihmiset eivät. Siksi en pidä juurikaan vieraista tai ainakin laitan koirat unille makkariin. Osa vieraista sitten vessareissulla tunkee sinne vähän "salaa" lässyttämään.

Koirani eivät ole todellakaan rodultaan mitään pikkuisia sylimussukoita. Koiran kokoisia koiria, jotka on vain koulutettu "kohteliaiksi".

Vierailija
28/28 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kohteliasta ilmoittaa vieraille, jos paikalla tulee olemaan koira. Kutsuttujen joukossa voi olla paitsi allergisia, myös koiria pelkääviä ihmisiä. Itselleni ei ole mikään ongelma jäädä pois, joten haluaisinkin etukäteen tietää, jos kyläpaikassa on koira (ja se on paikalla). Mikään vierailu ei ole niin tärkeä, että sen skippaaminen harmittaisi, mutta on ikävää huomata vasta kylässä ollessa, että kyläilyyn kuuluu lähikontakti koiran kanssa.

En myöskään ymmärrä sitä, että koirien kohdalla ajatellaan, että he saavat häiritä vieraita vaikka miten. Onhan koti lastenkin koti, mutta silti lapsiltakin edellytetään tietynlaista vieraskoreutta ja esim. pienten lasten kohdalla estetään häiritsemästä vieraita - esim. ottamasta ruokaa vieraiden lautaselta, tms. Koiran kohdalla ilmeisesti kaikkien vaan pitää joustaa. Olen itse valitettavasti kokenut tämän, kun yhdessä paikassa omistaja antoi koiran hyppiä minua vasten, minkä seurauksena vaatteeni meni rikki. Joopajoo, tuli tosiaan huomattua, että kyseessä oli koiran koti, jossa mentiin koiran ehdoilla ja koiran sanelemilla säännöillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi