Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduttaminen on todella työlästä 5-kymppisenä, ei voi mitään

Vierailija
07.05.2025 |

Paino ei todellakaan tipu samalla tavalla kuin nuorena, vaikka liikunta ja kalorivaje on kohdallaan. Kyllä se siitä tippuu, mutta todella hitaasti. Pahinta kuitenkin on se, että kroppa on karmean näköinen. Nuorempana lihakset tuli esiin ja muutenkin kroppa muuttui sporttisemmaksi, nyt kroppa ehkä pienenee mutta muoto pysyy samana. Ei auta vaikka miten veivaa punttia päälle. Painoa on tippunut 15 kiloa, vielä kymppi edessä. Olen mies, jos sillä nyt on mitään väliä. Ja mitä tulee näille testovajeista huomauttaville niin sanon että muna seisoo kuten ennenkin ja seksissä ei ole ongelmia.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi paikat on ihan paskana treenien jälkeen ja palautuminen on hidasta. Kurjaa on kun tajuaa että kroppa oikeasti ei enää kestä samalla tavalla kuten nuorena. Mieli ei meinaa hyväksyä sitä.

Vierailija
2/28 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 51 v nainen ja nyt muutaman kuukauden laihduttanut. Mä taas olen ihan yllättynyt miten helppoa laihduttaminen mulle on. Odotin, että vaihdevuosi-ikäiselle naiselle laihdutus olisi lähes mahdotonta ja vaatisi äärimmäistä vähäkalorisuutta yms. Mutta minä olen jo laihtunut lähes 10 kg, vaikka personal trainerin ohjeella syön 2100 kcal päivässä, ja liikuntana on 2 * viikko pt:n suunnittelema saliohjelma ja muina päivinä puoli tuntia kävelyä. Olihan tuota alkupainoa yli 100 kg, mutta en silti ikinä olisi uskonut että voin laihduttaessa syödä 2100 kcal päivässä ja laihtua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä työläämpää se on 60-70 -vuotiaana.

Vierailija
4/28 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli vaan jatkaa.

Vierailija
5/28 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 51 v nainen ja nyt muutaman kuukauden laihduttanut. Mä taas olen ihan yllättynyt miten helppoa laihduttaminen mulle on. Odotin, että vaihdevuosi-ikäiselle naiselle laihdutus olisi lähes mahdotonta ja vaatisi äärimmäistä vähäkalorisuutta yms. Mutta minä olen jo laihtunut lähes 10 kg, vaikka personal trainerin ohjeella syön 2100 kcal päivässä, ja liikuntana on 2 * viikko pt:n suunnittelema saliohjelma ja muina päivinä puoli tuntia kävelyä. Olihan tuota alkupainoa yli 100 kg, mutta en silti ikinä olisi uskonut että voin laihduttaessa syödä 2100 kcal päivässä ja laihtua. 

Varmaan yksilöllisiä eroja on paljonkin. Mutta tietysti jos pt:n avulla tekee niin tulosta tulee väkisin vaikka olisi 7-kymppinenkin.

Vierailija
6/28 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä työläämpää se on 60-70 -vuotiaana.

Juu, parempi laihduttaa itsensä tavoitepainoon ajoissa ja sitten vaan vahtia sitä että ei nouse. Paljon helpompaa. 

Maailman helpoin ratkaisu on ostaa se vaaka ja käydä siinä joka viikko. Jos paino alkaa nykimään ylöspäin niin siihen voi puuttua nopeasti. Jos se ehtii nousta 20 kiloa niin siinä sitä ollaankin.

Vierailija
7/28 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla. Makaan sängyssä syömättä. 

Vierailija
8/28 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huhhuh. Mie oon nelikymppinen nainen ja painon ylläpito onnistuu 1500 kcal/vrk. 1200 kcal vrk laihtuminen on hidasta. Pyöräilen työmatkaa 7,5 h viikossa, kävelytän koiraa päivittäin ja viikonloppuisin käyn salilla. Voisikin joskus syödä 2000 kcal

Vierailija
9/28 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

huhhuh. Mie oon nelikymppinen nainen ja painon ylläpito onnistuu 1500 kcal/vrk. 1200 kcal vrk laihtuminen on hidasta. Pyöräilen työmatkaa 7,5 h viikossa, kävelytän koiraa päivittäin ja viikonloppuisin käyn salilla. Voisikin joskus syödä 2000 kcal

Tuolta yli sadsta kilosta on aika paljon helpompi laihduttaa kun ne ruokailutottumukset tai liikkuminen ovat olleet jo alkuuaan ihan persiillään. Jos olet "melkein" normaalipainoinen, niin painonpudotus vaatii kunnon katsausta ruokaan ja liikuntaan

Vierailija
10/28 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko painat? Veikkaan että olet suht pienikokoinen etkä kovin lihaksikas ja teet jonkinlaista toimistotyötä? Sun peruskulutus on vaan niin pieni. Jos haluat syödä kunnolla, sun pitäisi liikkua paljon enemmän. Joku salitreeni ei oikeasti kuluta juuri yhtään ylimääräistä jos treenattavat lihakset on pienet. Koiran kävelytys - sama juttu, hyvin pieni kulutuslisä. Pyöräily riippuu vähän tehoista mutta todnäk työmatkaa et polje veren maku suussa. 

Mä itse olen suht pieni keski-ikäinen nainen ja mä voin syödä tuon 2000-2100 lihomatta mutta mä harrastan paljon enemmän liikuntaa kuin sinä. Mun peruskulutus on noin 1450-1500, liikunnasta tulee loput. 

Vierailija
11/28 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Liikunta tahtoo vähetä tässä 54vee kun palautuminen on nyt niin hidasta.

Vierailija
12/28 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle: muista venytellä ja juoda vettä. Venyttely on melkein tärkeämpää kuin mikään, jos haluaa, että keho toimii (kuten nuorena).

Vierailija
13/28 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47 vuotias mies. Laihduin 100 kilosta 68 kiloon puolessatoista vuodessa lisäämällä liikuntaa ja jättämällä ylimääräisen rasvan ja sokerin pois. Nyt paino pysyy yllä 2600-3000 kcal:lla päivässä. On totta, että lihaksia oli hieman enemmän kaksikymppisenä, mutta silloin tein 5 salitreeniä viikossa, nyt vain kolmesti viikossa kehonpainolla. Mutta nyt kestävyyskunto paljon parempi.

Vierailija
14/28 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon näkee isoja naisia. 

Vierailija
15/28 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeridieetti taitaa olla nyt youtube'in kuuminta hottia, elikäs: syödään lähestulkoon pelkkää sokeria; vaihtelun vuoksi esim. banaania jonka päälle on ripoteltu sokeria?

https://youtube.com/shorts/fZ4qC6GCokU?si=VsqTixQveZ6KlsnG

Vierailija
16/28 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin vastoin, laihduttaminen ei vaadi kirjaimellisesti mitään toimenpiteitä. 

Vierailija
17/28 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirillä lähtee helposti viiskymppisenäkin.

Vierailija
18/28 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirillä lähtee helposti viiskymppisenäkin.

Hampaatkin lähtee ja muuttuu naamasta rumaksi.

Vierailija
19/28 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö lihaa ja eläinrasvaa. Helppoa, nälkää ei tarvitse nähdä ja paino asettautuu kuin automaattisesti oikeisiin lukemiin.

Vierailija
20/28 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon näkee isoja naisia. 

Miehiä, kuten AP, ei?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme