Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen haaveillut omakotitalosta 5 vuotta

Vierailija
24.01.2023 |

Pitkät viisi vuotta. Tiedän että minulle ei ole siihen varaa. Ei ainakaan lähitulevaisuudessa.
Tiedän että omakotitalo on joillekin itsestäänselvyys tai monet ovat tottuneet asumaan omakotitalossa eivätkä näe siinä mitään ihmeellistä tai löytävät asiasta 100 negatiivista puolta.
Jos saisin itse rahaa ostaisin omakotitalon olisin todella onnellinen. Itkisin ilosta. Olisin kiitollinen. Jos vielä joskus saisin omakotitalon, no aina voi haaveilla.
Toivottavasti jokainen ihminen kenellä on omakotitalo osaisi arvostaa sitä.

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oikeasti haluat?

Vierailija
102/114 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama juttu :(

Tiedän että minulle ei ole ikinä varaa omakotitaloon.

omakotitaloja saa nykyään pilkkahintaan, tai jopa ilmaiseksi jos joku vaan huolii

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

omakotitaloja saa nykyään pilkkahintaan, tai jopa ilmaiseksi jos joku vaan huolii

No vinkkaapa mulle pari kolme sellaista hyväkuntoista uudehkoa hyvältä sijainnilta Espoo, Vantaa, Helsinki...

Vierailija
104/114 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin täällä omakotitalojen hinnat ovat nousseet ihan älyttömästi viimeisen 10 vuoden aikana! :O

Vierailija
105/114 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin täällä omakotitalojen hinnat ovat nousseet ihan älyttömästi viimeisen 10 vuoden aikana! :O

Samoin täällä. Onneksi ostimme ajoissa, nyt pitäisi ostaa kauempaa, jos olisimme vasta nyt ostoaikeissa.

Vierailija
106/114 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalojen hinnat ovat taas nousseet monin paikoin. Esim. Hyvinkää +7,2%, Nurmijärvi +7,9%, Vihti +9,1%.... Yle uutisoi asiasta viime viikolla.

Tuo 9,1% tarkoittaa, että 330 000 euron omakotitalo maksaa nyt jo 360 000 euroa. Kivasti 30 000 euroa lisää lainaa ja korkoja maksettavaksi, jos vasta nyt ostaa omakotitalon.

Vierailija
107/114 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalosta ollaan haaveiltu pitkään. Nyt tuli juuri sopiva talo myyntiin, mutta olisi vaatinut lainaa 170 000 €. Hitto kun ei enää kiinnosta velka, kun ikää on lähempänä 50 ja potkulait yms muut aiheuttaa melko vahvaa epävarmuutta tulevaisuuden suhteen. Nyt on velaton rivari ja yhtiössä on isot remontit takana, niin ihan ok elämistä tässä. Pintaremonttia on saanut kyllä tehdä kyselemättä, samoin istutin lavakauluksiin mm perunoita, eikä niitä tarvinnut ilmoitella mihinkään. Naapureiden kanssa sanotaan aina heipat, ei muuta.

Vierailija
108/114 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulta saa koska vain alle kymppitonnilla hometalon. Siitä vain remontoimaan katosta lattiaan koko mörskä. Huom. sisältää homeen lisäksi asbestia. Itse viihdyn oikein hyvin pienessä kaupnkiasunnossani. Minulla nimittäin oli ilo omistaa kuvatunlainen kauhuskenaario. Onneksi tuttu naapurinpoika osti. Helpotus on valtava.

Vierailija
109/114 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisi vuotta sitten saimme omakotitalomme myytyä.

Vieläkin tulee onnenkyyneleet silmiin sitä hetkeä muistellessa.

Se tieto siitä, että se piina on ohi nyt, oli jotain ihmeellistä.

Mikä siinä myynnissä niin vaikeaa?  Eka talo meni kuukaudessa, toinen ehti olla 1,5 kk.  Tämä nykyinen tuli myyntiin niin viikossa tehtiin kaupat.

Vierailija
110/114 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vinkkaapa mulle pari kolme sellaista hyväkuntoista uudehkoa hyvältä sijainnilta Espoo, Vantaa, Helsinki...

No halojata halloo, minkä tason tolloja täällä oikein kirjoittelee. 

Vierailija
111/114 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on, muodolliseen euron hintaan vaikkapa Itä-Suomesta. Kun kaupat on tehty niin sitten asentelee web-kameroita tontille ja voi Helsingin betonikuutiosta käsin seurata omakotitaloaan.

Vierailija
112/114 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi viestini poistettiin..? Väestörakenteen muuttuessa omakotitaloja tulee vapautumaan paljon ja samalla niiden hinnat laskee, voidaan puhua ylitarjonnasta. Odotellaan siis vielä.

Vierailija
113/114 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei IKINÄ!

Vierailija
114/114 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö ap haaveilet, vai joko sait ostettua? Sentään joku vuosi jo kulunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi