Ahdistaako teitä muita vanheneminen?
Minua ahdistaa suunnattomasti vanhentua. Että kasvot alkavat roikkumaan, kaksoisleuka ilmestyy, hampaat tummuvat jne. Olen 27v sinkku nainen. Ahdistaa sekin, että vanhenen enkä kelpaa enää kenellekään ja lopulta jään yksin.
Kommentit (60)
Hieman. Olen yhä sinkku. Olkapäässä on kulumaa ja sydäntä tutkitaan. Näkö on selkeästi heikentynyt eli menen ehkä näöntarkastukseen. Juuri täytin 26... ja iho on myöskin alkanut vanheta...joka paikkaan koskee.
Tuollaista se oli, kunnes tuli 40v mittariin. Ei jaksa murehtia noin pinnallisista asioista. Nyt täytyy nauttia kun vielä voi.
Ei nyt vanheneminen sinänsä mutta kun nyt 52vee ukkona on jo puolet vanhoista kavereista sekä isä haudassa, niin tulee vähän nostalginen haikea tunne.
Ikään kuin olisi jäänyt istumaan tyhjään elokuvateatteriin elokuvan loputtua kun kaikki muut katsojat ovat jo lähteneet. Näytös on ohi, pihalla on kylmä tuuli.
Ahdistaa kyllä oman naaman kulahtaminen ja timmin kropan häviäminen. Kun katson kuvia 5 vuoden takaa niin meinaa itku tulla... T. Mies 26v
Elämän suurimmat ongelmat.... Mua ei onneksi enää kiinnosta rummoutuminen kun lapset on jo tehty. Toki ois kiva jos pysyis suht hyvässä kunnossa liikunnallisesti. 27-vuotiaana nuo oli vielä henki ja elämä. Ja siitäkään ei ole kuin vasta 7 vuotta
Miksi ahdistaisi? Elämä on matka, jonka tarkoitus on sielun kypsyminen. Samalla kun fyysinen olemus muuttuu, tulee sielunkin muuttua. Viisaammaksi. Ymmärtävämmäksi. Nöyremmäksi. Jos fyysisen olemuksen rappeutuminen jossain kohdassa ahdistaa, nykyään on kaikki maailman keinot käytettävissä "tuunaukseen".
Älä huoli turhista, tyttö nuori. Silloin kun vähiten sitä odotat, elämäsi ottaa uuden suunnan. Kaikkea hyvää matkalle!
Vierailija kirjoitti:
No ei ahdista. Olen pian 50 vuotias ja nautin jokaisesta päivästä suunnitellen kaikkea kivaa tulevaan ja hymyillen mietin menneitä aikoja.
Kun pään sisällä asiat ovat hyvin, kroppa toimii kivasti, on ihana perhe ja ystäviä, mukava työ ja kaikki kivasti, niin mikäs tässä on ollessa ja eläessä?
Aika moneen asiaan pystyy itse vaikuttamaan halutessaan. Tai sitten voi tietenkin valittaa ja ruikuttaa aina ja kaikesta. Oma valinta.
Entä jos selkä niksahtaisi, läheinen tekisi it sarin, saisit fudut, ukko jättäisi ja kaksi ystävääsi kuolisi syöpään puolen vuoden aikana. Voisi olla toinen ääni kellossa, se on helppo siellä paukutella henkseleitä ja dissata niitä joilla menee huonosti, kun kaikki on hyvin.
Kaikki muu ahdistaa, mutta ei vanheneminen.
Ajan kuluminen on jotakuinkin ainoita asioita, joka on sama ja siten tasa-arvoinen kaikille maailmassa. Eli ei ahdista.
Ajoittain ahdistaa . Yleensä se liittyy itselläni tunteeseen että elämä valuu hukkaan ja on kadottanut suunnan elämässä.
Samalla pohdin elämään liittyviä asioita. esim. Mitä todella haluaa, mihin suuntaa on menossa, miten elämä on kulkenut yms.
Mutta onneksi mieli tasoittuu ja suuntaan katseen nykyhetkeen.
Tällä kuulla täytin 30, ja kyllä mietityttää/ahdistaa ajan kuluminen. Tähän asti menny nopeesti, toivottavasti ei aika rupea menemään nopeammin. 😬Itse en osaa ajatella, että olen tämän ikäinen jo. Aikuinen, mutta niin paljon kokemusta puuttuu. -M30
Kieltämättä kyllä, mutta ei onneksi noin pinnallisista syistä kuin ap:lla.
Forever Young kirjoitti:
Tällä kuulla täytin 30, ja kyllä mietityttää/ahdistaa ajan kuluminen. Tähän asti menny nopeesti, toivottavasti ei aika rupea menemään nopeammin. 😬Itse en osaa ajatella, että olen tämän ikäinen jo. Aikuinen, mutta niin paljon kokemusta puuttuu. -M30
Jokainen vuosi kuluu entistä nopeammin. Sellaista on vanheneminen. Hujaus vaan niin sinäkin olet jo keski-ikäinen.
N42
Vierailija kirjoitti:
Forever Young kirjoitti:
Jokainen vuosi kuluu entistä nopeammin. Sellaista on vanheneminen. Hujaus vaan niin sinäkin olet jo keski-ikäinen.
N42
Niin olen kuullut. Huhhu, kyllä se elämä sittenkin taitaa lyhyt olla.😬
Ahdistaa, koska haluaisin vielä kokea asioita, jotka on mahdollisia tai ainkain todennäköisiä vain nuorena.
Ahdistaa se, että kuolema tekee kipeää.
Ahdistaa. Kävin tänään passikuvassa, ja totuus paljastui: minulla on kaksoisleuka ja naama alkaa muutenkin pikkuhiljaa roikkua. Täytyy ostaa ja alkaa käyttämään kolageenijauhetta. Tehokas aurinkosuoja, aurinko vanhettaa ihoa. Ja alkoholinkäyttö minimiin, kuten myös sokeri.
Naapureiden vanheneminen ahdistaa kyllä.
Ajan nuolta et voi pysäyttää.
Mutta se mitä voit muuttaa on itsearvostus. Kukaan muu ei määritä arvoasi. Eikä esim miessuhde merkitse mitään jos itse voit huonosti
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://fi.m.wikip…