Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älkää kiitos tuoko niitå perus Juhla Mokkia tuomisina/lahjoina

Vierailija
24.01.2023 |

Nytkin kaapissa kolme avaamatonta pakettia joulun jäljiltä eikä sitä vatsankorvennuskuraa juo kukaan.

Juhla Mokan maine aromikkaana kahvina on menneisyyttä

Kommentit (142)

Vierailija
81/142 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei anna viedä niitä "ilmasiks" työpaikalle. 4 pakettia kaapissa. Nyt juodaan sitten paskaa kahvia koko vuosi, se vähä mitä mitä juodaan. Että kiitos vaan.

Ja sitten vuoden päästä, kun parasta ennen on menny, saan ehkä luvan käyttää pihan hiekoitukseen ne.

Vierailija
82/142 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Miten vaikeaa on ostaa laadukasta pienpanimon kahvia? Noi "tuliaiset" menee meillä aina suoraan roskiin.

Jos ei peruskahvi kelpaa, niin sitten en tuo mitään ja varmaan siitäkin mulkoillaan. Jonkun Juhla Mokan tai Presidentin ostaminen on monin kerroin varmempi valinta kuin ostaa joku superkallis pienpanimokahvi, joka kuitenkin on sitten sellainen, mitä isäntäperhe ei juo minulle tuntemattomista syistä. Kokeiltu on ja emännän naamasta jo näki, kuinka hän pohti minkä hyllyn perälle tuomiseni voisi kohteliaasti unohtaa.

Itse taas tykkäisin jostain harvinaisemmasta kahvista paljon enemmän kuin Juhla Mokasta, joka mielestäni on mautonta. Yleensä jos mene itse kylään niin vien lahjaksi esim. viinipullon (jos tiedän, että saaja juo viiniä) tai kukkakimpun. Tai sitten jotain vähän laadukkaampaa suklaata.

Mikä tämä "vähän laadukkaampi suklaa" on?Suklaa on vielä enemmän makuasia. Toinen tykkää maitosuklaasta, toinen tummasta. Joku inhoaa täytesuklaata, toinen rakastaa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/142 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlamokka on ihan hyvää.

Vierailija
84/142 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Miten vaikeaa on ostaa laadukasta pienpanimon kahvia? Noi "tuliaiset" menee meillä aina suoraan roskiin.

Jos ei peruskahvi kelpaa, niin sitten en tuo mitään ja varmaan siitäkin mulkoillaan. Jonkun Juhla Mokan tai Presidentin ostaminen on monin kerroin varmempi valinta kuin ostaa joku superkallis pienpanimokahvi, joka kuitenkin on sitten sellainen, mitä isäntäperhe ei juo minulle tuntemattomista syistä. Kokeiltu on ja emännän naamasta jo näki, kuinka hän pohti minkä hyllyn perälle tuomiseni voisi kohteliaasti unohtaa.

Itse taas tykkäisin jostain harvinaisemmasta kahvista paljon enemmän kuin Juhla Mokasta, joka mielestäni on mautonta. Yleensä jos mene itse kylään niin vien lahjaksi esim. viinipullon (jos tiedän, että saaja juo viiniä) tai kukkakimpun. Tai sitten jotain vähän laadukkaampaa suklaata.

Mulle ei kiitos viiniä eikä suklaata. Molemmat maistuisi mutta ne terveyssyyt.

Eikä kukkakaan paljon ilauta oikeestaan , se jää olkkarin pöydälle ja yleensä oleilen keittiössä.

Kahvitkin on vara ostaa itse mutta sisareni kanssa silti vaihtelemme just niitä.kahvipaketteja mummotyyliin.

Vierailija
85/142 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möin Juhlamokkaa Ruotsissa ennen .Arabi sanoi että ainut kahvi joka ei röyhtäytä ,eli on sopivasti ja hienosti paahdettu. 

Vierailija
86/142 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhlamokka on ihan hyvää.

Hiekoitushiekaksi.

Kahvi on nautintoaine, ja sen vähän, mitä nautin, on oltava HYVÄÄ, eikä "ihan hyvää".

Vierailija
87/142 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä viedä ihmiselle jolla on kaikkea?

Vierailija
88/142 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä kiitollinen jos saisin kahvipaketin. Ei merkillä väliä. Rikkaammat jaksaa valittaa lahjoistakin. Pienet on murheet silloin.

Vierailija
89/142 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ei anna viedä niitä "ilmasiks" työpaikalle. 4 pakettia kaapissa. Nyt juodaan sitten paskaa kahvia koko vuosi, se vähä mitä mitä juodaan. Että kiitos vaan.

Ja sitten vuoden päästä, kun parasta ennen on menny, saan ehkä luvan käyttää pihan hiekoitukseen ne.

Mieheltä lupa viedä joku viiden euron paketti työpaikalle?

Nyt en ymmärrä, jos ette itsekään käytä.

Vierailija
90/142 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon vienyt äidilleni jouluna paketin Presidenttiä. Hän sitten sitä säästeli kun ei raaskinut avata pakettia. Itse juon juuri tuota parjattua Juhla-Mokkaa, mutta parasta kahvia on ehkäpä Dominikaanisessa tasavallasta ostettu Santo Domingo-kahvi. Pauligin Havanna-kahvi lienee lähinnä tuota makua. En vaan raaski Havannaa ostaa kun on niin arvokasta kahvia.

Vierailija
91/142 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin kyllä kiitollinen jos saisin kahvipaketin. Ei merkillä väliä. Rikkaammat jaksaa valittaa lahjoistakin. Pienet on murheet silloin.

Missä asut, voin tuoda 2 joululahja-juhlamokkaa!

Vierailija
92/142 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen sanottiin, ettei lahjahevosen suuhun pidä katsoa.

Laita paketit kiertoon, vie mennessäsi kylään tai anna naapurin mummolle.

Tiedän, että nyt tulee moitetta, mutta....

Mies on nuuka. Hänkään ei välitä Juhlamokasta, juodaan yleensäkin suht vähän kahvia ja nekin yleensä vakiokahvilassa.

Kun sanoin, että voisi viedå jonkun paketin työpaikkansa kahvunurkkaan, niin ei käy.

Ettå kyllå ne vuodessa tulee käytettyä. Nyt sitten pitää juoda tuota pskaa, vaikka esim Paulig Mundo on paljon parempaa.

Taidan uittaa tuon toisen omalle työpaikalleni ja sanon, että vein äidilleni viemisiksi kun ei ehtiny kauppaan...

Äitinikään ei siis tykkää Juhla Mokasta.

Ap

Tavallisen lapatossu olet kun työssäkäyvänä naisena joudut kysymään luvan mieheltäsi. Miksi yleensä moisen asian edes raportoit miehelle? Miksi pitää kysyä ja totella? En käsitä. Onneksi asun yksin ja päätän ihan omilla aivoillani asiat.

Jos kerran teille ei kelpaa niin otat ilman mitään julkista seremoniaa sen paketin mukaan töihin ja viet kahvihuoneessa sinne missä kahvipaketit säilytetään.

Ei siinäkäån sen kummempia selityksiä tarvita ellet halua sanoa, että toit kahvipaketin.

Vaikeeta on elämä kun suuremmat ongelmat puuttuvat.

Ja on meirän miäs keneltä kysyä mitäs nyh tehrään.

Vierailija
93/142 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheltä lupa viedä joku viiden euron paketti työpaikalle?

Nyt en ymmärrä, jos ette itsekään käytä.

Sitä sanotaan insinöörismiehen luontaiseksi säästeliäisyydeksi

Vierailija
94/142 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä roskiin heitä, kahvin poroja voi käyttää ulkona hiekottamiseen.

Ja ennustamiseen.  Kannattaa laittaa ennustamo pystyyn, niin voi vähän tienatakin tuliaiskahveilla.

Vierailija
95/142 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen sanottiin, ettei lahjahevosen suuhun pidä katsoa.

Laita paketit kiertoon, vie mennessäsi kylään tai anna naapurin mummolle.

Tiedän, että nyt tulee moitetta, mutta....

Mies on nuuka. Hänkään ei välitä Juhlamokasta, juodaan yleensäkin suht vähän kahvia ja nekin yleensä vakiokahvilassa.

Kun sanoin, että voisi viedå jonkun paketin työpaikkansa kahvunurkkaan, niin ei käy.

Ettå kyllå ne vuodessa tulee käytettyä. Nyt sitten pitää juoda tuota pskaa, vaikka esim Paulig Mundo on paljon parempaa.

Taidan uittaa tuon toisen omalle työpaikalleni ja sanon, että vein äidilleni viemisiksi kun ei ehtiny kauppaan...

Äitinikään ei siis tykkää Juhla Mokasta.

Ap

Tavallisen lapatossu olet kun työssäkäyvänä naisena joudut kysymään luvan mieheltäsi. Miksi yleensä moisen asian edes raportoit miehelle? Miksi pitää kysyä ja totella? En käsitä. Onneksi asun yksin ja päätän ihan omilla aivoillani asiat.

Jos kerran teille ei kelpaa niin otat ilman mitään julkista seremoniaa sen paketin mukaan töihin ja viet kahvihuoneessa sinne missä kahvipaketit säilytetään.

Ei siinäkäån sen kummempia selityksiä tarvita ellet halua sanoa, että toit kahvipaketin.

Vaikeeta on elämä kun suuremmat ongelmat puuttuvat.

Ja on meirän miäs keneltä kysyä mitäs nyh tehrään.

No ei kai toinen voi roudata yhteisiä joululahjoja omine lupineen työpaikalleen

Vierailija
96/142 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä "vähän laadukkaampi suklaa" on?Suklaa on vielä enemmän makuasia. Toinen tykkää maitosuklaasta, toinen tummasta. Joku inhoaa täytesuklaata, toinen rakastaa jne.

Siis silloin vien suklaata jos tiedän, että toinen tykkää suklaasta. Laadukkaita mielestäni esim. Godiva tai Lindt-konvehdit. 

Vierailija
97/142 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö Saludo?

Vierailija
98/142 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin joskus euroshopper kahvia, eka kuppi ja roskiin. Maistui ihan jarrunesteeltä !

Vierailija
99/142 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille saa aina tuoda vaikka repullisen kahvipaketteja tuliaisiksi. Säästä ruokakauppaostoksissa jossain.

Vierailija
100/142 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden mummon joka ei suostu juomaan muuta kuin juhla-mokkaa. Se on elämää suurempaa.

Laita mummolle euroshopperia Jm-pakettiin, ei se huomaa !