Älkää kiitos tuoko niitå perus Juhla Mokkia tuomisina/lahjoina
Nytkin kaapissa kolme avaamatonta pakettia joulun jäljiltä eikä sitä vatsankorvennuskuraa juo kukaan.
Juhla Mokan maine aromikkaana kahvina on menneisyyttä
Kommentit (142)
Kahvi on hyvää myös suolihuuhteluun !
En ole kymmeneen vuoteen enää juonut kahvia, mutta silloin aiemmin Juhla-Mokkaa nimenomaan ostin. Kulta-Katriina ja Saludo eivät maistuneet.
Jotkut erikoiskahvit tuntuu että haisee ihan kissanpissalta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Miten vaikeaa on ostaa laadukasta pienpanimon kahvia? Noi "tuliaiset" menee meillä aina suoraan roskiin.
Pienpanimon kahvia...hahhahhaaa!
Kesseli mies es jos ei raaski ilmaista kahvia antaa viedä jollekin muulle. Ja vielä tottelet. Koskee siis molempia.
Siinähän sitten tyyriinä juotte hienoja erikoiskahvejanne. Oivoi. Huvinsa kullakin (ja taakkansa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen sanottiin, ettei lahjahevosen suuhun pidä katsoa.
Laita paketit kiertoon, vie mennessäsi kylään tai anna naapurin mummolle.
Tiedän, että nyt tulee moitetta, mutta....
Mies on nuuka. Hänkään ei välitä Juhlamokasta, juodaan yleensäkin suht vähän kahvia ja nekin yleensä vakiokahvilassa.Kun sanoin, että voisi viedå jonkun paketin työpaikkansa kahvunurkkaan, niin ei käy.
Ettå kyllå ne vuodessa tulee käytettyä. Nyt sitten pitää juoda tuota pskaa, vaikka esim Paulig Mundo on paljon parempaa.
Taidan uittaa tuon toisen omalle työpaikalleni ja sanon, että vein äidilleni viemisiksi kun ei ehtiny kauppaan...
Äitinikään ei siis tykkää Juhla Mokasta.
Ap
Tavallisen lapatossu olet kun työssäkäyvänä naisena joudut kysymään luvan mieheltäsi. Miksi yleensä moisen asian edes raportoit miehelle? Miksi pitää kysyä ja totella? En käsitä. Onneksi asun yksin ja päätän ihan omilla aivoillani asiat.
Jos kerran teille ei kelpaa niin otat ilman mitään julkista seremoniaa sen paketin mukaan töihin ja viet kahvihuoneessa sinne missä kahvipaketit säilytetään.
Ei siinäkäån sen kummempia selityksiä tarvita ellet halua sanoa, että toit kahvipaketin.
Vaikeeta on elämä kun suuremmat ongelmat puuttuvat.Ja on meirän miäs keneltä kysyä mitäs nyh tehrään.
No ei kai toinen voi roudata yhteisiä joululahjoja omine lupineen työpaikalleen
Oliko vitsi vai ihan tosissas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Miten vaikeaa on ostaa laadukasta pienpanimon kahvia? Noi "tuliaiset" menee meillä aina suoraan roskiin.
Jos ei peruskahvi kelpaa, niin sitten en tuo mitään ja varmaan siitäkin mulkoillaan. Jonkun Juhla Mokan tai Presidentin ostaminen on monin kerroin varmempi valinta kuin ostaa joku superkallis pienpanimokahvi, joka kuitenkin on sitten sellainen, mitä isäntäperhe ei juo minulle tuntemattomista syistä. Kokeiltu on ja emännän naamasta jo näki, kuinka hän pohti minkä hyllyn perälle tuomiseni voisi kohteliaasti unohtaa.
Itse taas tykkäisin jostain harvinaisemmasta kahvista paljon enemmän kuin Juhla Mokasta, joka mielestäni on mautonta. Yleensä jos mene itse kylään niin vien lahjaksi esim. viinipullon (jos tiedän, että saaja juo viiniä) tai kukkakimpun. Tai sitten jotain vähän laadukkaampaa suklaata.
Mikä tämä "vähän laadukkaampi suklaa" on?Suklaa on vielä enemmän makuasia. Toinen tykkää maitosuklaasta, toinen tummasta. Joku inhoaa täytesuklaata, toinen rakastaa jne.
Siis silloin vien suklaata jos tiedän, että toinen tykkää suklaasta. Laadukkaita mielestäni esim. Godiva tai Lindt-konvehdit.
Mä taas lahjoitan nuo eteenpäin, vaikka suklaasta tykkäänkin. En silti narise, ihanaa, jos joku haluaa muistaa jollakin. Meille mieluiten vaan niitä perus Fazereita ja Pandoja.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen monta kertaa ostanut kokeilumielessä jotain muuta ja kalliimpaa. Aina päädyn kuitenkin ostamaan vanhaa kunnon Juhlista.
Sama. Välillä kokeilen jotain muuta, mutta tykkään aika miedosta (vaaleapaahtoisesta) kahvista ja siihen juhlikseenkin laitan maitoa sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin kyllä kiitollinen jos saisin kahvipaketin. Ei merkillä väliä. Rikkaammat jaksaa valittaa lahjoistakin. Pienet on murheet silloin.
Missä asut, voin tuoda 2 joululahja-juhlamokkaa!
Savonlinnassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei peruskahvi kelpaa, niin sitten en tuo mitään ja varmaan siitäkin mulkoillaan. Jonkun Juhla Mokan tai Presidentin ostaminen on monin kerroin varmempi valinta kuin ostaa joku superkallis pienpanimokahvi, joka kuitenkin on sitten sellainen, mitä isäntäperhe ei juo minulle tuntemattomista syistä. Kokeiltu on ja emännän naamasta jo näki, kuinka hän pohti minkä hyllyn perälle tuomiseni voisi kohteliaasti unohtaa.
Itse taas tykkäisin jostain harvinaisemmasta kahvista paljon enemmän kuin Juhla Mokasta, joka mielestäni on mautonta. Yleensä jos mene itse kylään niin vien lahjaksi esim. viinipullon (jos tiedän, että saaja juo viiniä) tai kukkakimpun. Tai sitten jotain vähän laadukkaampaa suklaata.
Ei se sunkaan "harvinaisempi ja laadukas" maistu kaikkien mielestä hyvältä.
Ruotiukko kirjoitti:
Suomalaisilla on eksoottinen kahvimieltymys ja juovat vaaleapaahtoista Juhla Mokkaa ja vastaavia maailmalla paljon suositumman tummapaahtoisen sijaan.
Tumman paahdon suositummuus perustuu siihen, että se on ollut halpaa. On voitu käyttää huonolaatuisempia papuja, kun makuvirheet on peitetty paahtamalla. Vaaleapaahtoisessa voi käyttää vain laatupapuja.
Taas on jollain vanhalla akalla mennyt tekohampaittenväliin jotain kuollutta eläintä ja syyhän täytyy löytää muualta kun suussa maistuu kakka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä "vähän laadukkaampi suklaa" on?Suklaa on vielä enemmän makuasia. Toinen tykkää maitosuklaasta, toinen tummasta. Joku inhoaa täytesuklaata, toinen rakastaa jne.
Siis silloin vien suklaata jos tiedän, että toinen tykkää suklaasta. Laadukkaita mielestäni esim. Godiva tai Lindt-konvehdit.
Mä taas lahjoitan nuo eteenpäin, vaikka suklaasta tykkäänkin. En silti narise, ihanaa, jos joku haluaa muistaa jollakin. Meille mieluiten vaan niitä perus Fazereita ja Pandoja.
En mäkään narise, jos meille tuodaan noita Pandoja, mutta meillä kanssa ne menee eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Ruotiukko kirjoitti:
Suomalaisilla on eksoottinen kahvimieltymys ja juovat vaaleapaahtoista Juhla Mokkaa ja vastaavia maailmalla paljon suositumman tummapaahtoisen sijaan.
Tumman paahdon suositummuus perustuu siihen, että se on ollut halpaa. On voitu käyttää huonolaatuisempia papuja, kun makuvirheet on peitetty paahtamalla. Vaaleapaahtoisessa voi käyttää vain laatupapuja.
Maksat todennäköisemmin papujen laadusta tai harvinaisuudesta paahtotason sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotiukko kirjoitti:
Maksat todennäköisemmin papujen laadusta tai harvinaisuudesta paahtotason sijaan.
Puhut nyt vähän eri asiasta.
Mitä jos sanoisit siitä niille vieraillesi etkä itkisi täällä nimettömänä?
Sori vaan, minulle voisi sattua tällainen hirveä kämmi, kun en itse juo kahvia enkä tiedä mikä on hyvä ja mikä huono merkki
No onpa kiittämätöntä. Saatu lahja otetaan kiitollisena vastaan, muu on junttia käytöstä. Jos et itse sitä juo, niin vie viemisinä jollekin ne paketit. Tai vie esim töihin, meillä kuluu töissä hullu määrä kahvia. Varmaan katoaisi alta aikayksikön juhlamokat parempiin suihin.
Vierailija kirjoitti:
Juhlamokkaa litkitään vaan pihiydestä, ihan kun se 1-2 euroa kalliimpi paketti kaataisi talouden. Kahvi on muutenkin nautintoaine jota ei litkitä pannukaupalla.
Alle kympillä kilo saa jo hyviä papuja, toki siinä on se 15s vaiva jauhaa poroksi.
Minä ostan sen Juhlamokankin papuina. Kone jauhaa, ja on nopeampi kuin kahvinkeitin.
Minulla on nytkin kaapissa Juhla Mokkaa ja Kulta Katriinaa. Kiitollinen olen kun sain jouluna lahjaksi.
Hyvää on ja hyvin kelpaa kavereillekin kun juodaan joskus päivän piristykseksi kahvit.
Kahvi on kallista pärjään nyt niillä pari kuukautta. Säästyy ne rahat johonkin muuhun tarpeelliseen.
T. Yksinelävä pieneläkeläinsmamma
P.S. annan vanhempana elämää nähneenä naisena neuvon. Ei aloittajan joka pienessä asiassa tarvitse eikä kannata kysyä mieheltä lupaa tai neuvoa.
Valehdella ja salailla ei tarvitse, mutta esimerkiksi ilmaisena saadun kahvipaketin voi lahjoittaa ja viedä ihan omalla päätöksellä minne itse haluaa.
On silloin itselle helpompaa jos se mies, syystä tai toisesta ehkä ei olekaan niitä neuvoja ja lupia antamassa.