Älkää kiitos tuoko niitå perus Juhla Mokkia tuomisina/lahjoina
Nytkin kaapissa kolme avaamatonta pakettia joulun jäljiltä eikä sitä vatsankorvennuskuraa juo kukaan.
Juhla Mokan maine aromikkaana kahvina on menneisyyttä
Kommentit (142)
Ei meilläkään juoda JuhlaMokkaa kotona. Mutta mielellään säästetään ne kesän mökkivieraita varten. Annetaan myös vanhemmillemme tuliaisena, koska molempien vanhemmat juovat tuota merkkiä.
Suomalaisilla on eksoottinen kahvimieltymys ja juovat vaaleapaahtoista Juhla Mokkaa ja vastaavia maailmalla paljon suositumman tummapaahtoisen sijaan.
Avaa suus ja sano se niille, jotka teille sitä JuhlaMokkaa roudaa.
Vai eikö kanttis riitä, kun saattais käydä niin, etteivät tulis ollenkaan ja mikä vielä pahempaa, jäisit ilman minkäänlaista tuliaista ... ? ...
Mä en ole koskaan ymmärtänyt tätä kahvin tuomista/viemistä. Nyt etenkin tulee saate sanat, kun se on niin kallista nykyään. Pyysinkin jouluna, ettei tuo kahvia, kun meillä ei sitä oikein kukaan juo. Jo kahdettakymmenettä kertaa.. samat naamat sitä tuo kuitenkin. Laita kiertoon, joo ota mukaas?
No, mä käytän juhla mokkaa sitten ihon kuorintaan. Siinä se on loistavaa.
Itse vien aina kukkia. Joskus niin, että vein yrttiruukkuja. Niistä ihmiset tuntu tykkäävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Miten vaikeaa on ostaa laadukasta pienpanimon kahvia? Noi "tuliaiset" menee meillä aina suoraan roskiin.
Älä roskiin heitä, kahvin poroja voi käyttää ulkona hiekottamiseen.
Niin ja kukkamaiden ja kasvimaiden lannoituksena. Kyllä ennen veisin johonkin laitokseen avaamattomat paketit kuin roskiin heittäisin. Sairaalaan, hoivakotiin tms tai kenelle vaan, kuka Juhlamokkaa juo, seniorit yleensä juovat juuri tuota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluat mieluummin Saludoa tai Kulta-Katriinaa?
Mistä tämä yleinen juhlamokkaviha johtuu? Se ei ole huonointa suodatinkahvia.
Itse asiassa Kulta Katriina on parantunut. Nykyään Juhla-Mokkaa parempaa
Eikä se K-kauppojen edullisin Costa Rica kahvi huonoa myöskään ole. Varmaan purujen annostelukin vaikuttaa mutta yhteen kohtaan ostin ja juotavaa oli.
Kaikkihan tykkää suodatinkahvista, viinistä, domino kekseistä, kukista, kynttilöistä ja suklaasta.
Ruotiukko kirjoitti:
Suomalaisilla on eksoottinen kahvimieltymys ja juovat vaaleapaahtoista Juhla Mokkaa ja vastaavia maailmalla paljon suositumman tummapaahtoisen sijaan.
No jos se on se makumieltymys niin mikäs siinä. Kyllä jokainen voi ostaa ja nauttia juuri sellaista mistä pitää. Mitä väliä mitä muut ja muu maailma tekevät, syövät ja juovat. Meidän mummu sanoi aina, että se, minkä lahjaksi olette saaneet se lahjaksi antakaa kun ei tykännyt yhtään froteisista pyyhkeistä ja jakoi ne lahjaksi saamansa muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen sanottiin, ettei lahjahevosen suuhun pidä katsoa.
Laita paketit kiertoon, vie mennessäsi kylään tai anna naapurin mummolle.
Tiedän, että nyt tulee moitetta, mutta....
Mies on nuuka. Hänkään ei välitä Juhlamokasta, juodaan yleensäkin suht vähän kahvia ja nekin yleensä vakiokahvilassa.Kun sanoin, että voisi viedå jonkun paketin työpaikkansa kahvunurkkaan, niin ei käy.
Ettå kyllå ne vuodessa tulee käytettyä. Nyt sitten pitää juoda tuota pskaa, vaikka esim Paulig Mundo on paljon parempaa.
Taidan uittaa tuon toisen omalle työpaikalleni ja sanon, että vein äidilleni viemisiksi kun ei ehtiny kauppaan...
Äitinikään ei siis tykkää Juhla Mokasta.
Ap
Jo sulla on ongelma täytyy sanoa. Moni pistäis kädet kyynärpäitä myöten ristiin ja kiittäisi luojaa siitä, että hänellä olisi vain kahvipaketin merkki ongelmana. Joskus voisi ottaa pään pois sieltä pepusta, silmän käteen ja katsoa itseään oikein kunnolla. Mitäs jos lahjoittaisi ne kahvipaketit vaikka ihan vaan hyvän mielen lahjoina jollekkin, jolla ei ole varaa siihen yhteenkään kahvipakettiin?
Vierailija kirjoitti:
Voitaisiinko tästä ikivanhasta tavasta jo päästä kokonaan eroon?
Tavaratulvan ajassa ei ole sijaa yllätyslahjoille, sillä kaikilla on jo kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan tykkää suodatinkahvista, viinistä, domino kekseistä, kukista, kynttilöistä ja suklaasta.
Ja villasukista.🤣
Vierailija kirjoitti:
Osta parempaa ja sekoita pikkuhiljaa juhlamokan sekaan. Säästät ja maistuu kuitenkin hyvältä.
Anna hyvän kiertää, lahjoita pois !
Itkisin onnesta jos joku toisi, nyt kun pienellä palkalla en pysty edes
ostaan kahvia.
Ihmeellisiä käytöstapoja noilla rikkailla ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitaisiinko tästä ikivanhasta tavasta jo päästä kokonaan eroon?
Tavaratulvan ajassa ei ole sijaa yllätyslahjoille, sillä kaikilla on jo kaikkea.
Onkin aika tulkita lahjan antamisen ja saamisen säännöt uusiksi. Jos itselle epämieluisia lahjaesineitä säästellään omissa nurkissa lahjanantajan miellyttämiseksi, ollaan hakoteillä. Lahjan antajan halusi ilahduttaa, ei aiheuttaa mielipahaa ja harmia. On oikein itseäsi kohtaan, että tunnistat omat tarpeesi kuten tarpeen roinattomaan kotiin etkä säilytä itsellesi turhia lahjoja. Anna lahjan mennä niille, jotka sitä tarvitsevat.
Meillä ei edes käytetä mitään tuollaisia jauhatuksia (tai itse en juo kahvia lainkaan), mutta on kyllä helppo uudelleensijoitettava tuollainen "perus"kahvipaketti.
Vierailija kirjoitti:
Vie eteenpäin lahjaksi tai lahjoita seurakuntaan, hoivakotiin tms.
Vanhukset ei oikein muuta edes suostu juomaan.
En minä vaan kehtaisi.
Puolittamalla oman kahvinjuonnin voi ostaa parempaa kahvia. Itse en ole vuoden 2007 jälkeen juonut edes työpaikalla JuhlaMokaa :)
Suosittelen kokeilemaan esim. Lavazza Crema Gusto. Vähempi määrä poroja riittää kuin esim JuhlaMokassa.
Minä en ymmärrä, miten voi olla niin vaikeaa kysyä että hei, mistä kahvista teillä tykätään ja sitten viedä sitä.
Voitko viedä vaikka töihin? Minä vien aina Juhla Mokat töihin, siellä kelpaa mikä vaan soiroppi.
Aina joku valittaa viet mitä tahansa. Paketin voi aina laittaa kiertoon mikä ei varmaan edes antajaa harmita.
Eniten on itseä harmittanut kun olen ostanut lahjaksi vaikkapa ison rasian kallista käsintehtyä belgialaista suklaata (kyläilyemännän suosikki) mutta olen sitten tajunnutkin kyläpaikassa, että se meneekin varmaan kiertoon.