Mitä asioita et vain kertakaikkiaan ymmärrä?
Itellä tulee heti ekana mieleen se, kun jotkut eivät syö aamupalaa, miksi?!
Kommentit (1703)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten työpaikat lisääntyvät kun työttömyyskorvaukset laskevat.
No mutta eiväthän ne lisäännykään. Mutta kun työttömyyskorvaukset laskevat, voidaan palkatkin kiristää huomattavasti alemmaksi. Etenkin tulevaisuudessa kun paikkallinen sopiminen on saatu maan tavaksi ja työntekijöiden järjestäytyminen lailla kielletyksi. Kätevää.
Tosin tämän kaiken toteuttamiseksi tarvitaan vielä kokoomuksen ja perussuomalaisten varaan rakennettu hallitus, muutenhan tuollainen kansan enemmistön maahan polkeminen ei tässä maassa mene läpi.
Kuten erään arvostetun perussuomalasen mielipidevaikuttajan toimesta opetettu: sosiaaliturva on luksusta ja työntekijän pitää tulla omalla palkallaan toimeen. Ja jos ei tule, se on voi voi.
Se on juuri näin. "Empatia ei sovi politiikan ohjenuoraksi", sanoi Purrakin. Ja miten kykyä käsittää omien päätösten suoria vaikutuksia muiden ihmisten elämään voisikaan käyttää politiikan ohjenuorana? Kysynpähän vain.
Empatia on pelkkää vihervasemmiston unelmahöttöä. Jos hallitukseen pääsee, siellä pitää ajaa vain ja ainoastaan omia ja oman sisäpiirin etuja. Kaiken maailman empatiat on ainoastaan tiellä itseä hyödyttävän politiikan tekemisessä.
Tästä olen osittain eri mieltä. Ok, omien etujen ajamiseen pitää toki keskittyä, mutta se ei voi olla koko politiikan sisältö. Totta kai tehdyn politiikan pitää myös osua kipeästi sellaisten ihmisten nilkkaan, joita ei voi itse sietää. Kuten nyt vaikkapa vihervasemmistolaisten, vähemmistöjen, tai ylipäätään kaikkien ihmisten jotka eivät syntyneet sinisilmäisinä pellavapäinä.
Hmm. Tuoksahtaa rotuopilta...
Miksi ihmiset eivät voi laittaa kapulaa omien ostosten perään?!
Miksi varakas leijona- ja rotarymiehen edustusrouva kadehtii toimeentulotuella eläviä? Ei ole itsekään pahemmin töitä tehnyt, kun nyt valittaa, ettei saa työeläkettä. Kuitenkin pääsee miehen siivellä kaikenmaailman matkoille ja kutsuille. Tyhmä kuin saapas, mutta kieltämättä hoikka (vahtii muidenkin painoa). Lohduttaudun sillä, että mies on melkoinen don juan. Mutta miksi rouva valittaa omaa osaansa, kun itse on luontaisetujen (matkat ym.) takia päättänyt suhteeseen jäädä.
En ole vieläkään oikein sisäistänyt kvanttilomittumista. Ymmärrän kyllä miten se ilmenee, mutta vaikeuksia ymmärtää mistä/miksi näin tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta eiväthän ne lisäännykään. Mutta kun työttömyyskorvaukset laskevat, voidaan palkatkin kiristää huomattavasti alemmaksi. Etenkin tulevaisuudessa kun paikkallinen sopiminen on saatu maan tavaksi ja työntekijöiden järjestäytyminen lailla kielletyksi. Kätevää.
Tosin tämän kaiken toteuttamiseksi tarvitaan vielä kokoomuksen ja perussuomalaisten varaan rakennettu hallitus, muutenhan tuollainen kansan enemmistön maahan polkeminen ei tässä maassa mene läpi.
Kuten erään arvostetun perussuomalasen mielipidevaikuttajan toimesta opetettu: sosiaaliturva on luksusta ja työntekijän pitää tulla omalla palkallaan toimeen. Ja jos ei tule, se on voi voi.
Se on juuri näin. "Empatia ei sovi politiikan ohjenuoraksi", sanoi Purrakin. Ja miten kykyä käsittää omien päätösten suoria vaikutuksia muiden ihmisten elämään voisikaan käyttää politiikan ohjenuorana? Kysynpähän vain.
Empatia on pelkkää vihervasemmiston unelmahöttöä. Jos hallitukseen pääsee, siellä pitää ajaa vain ja ainoastaan omia ja oman sisäpiirin etuja. Kaiken maailman empatiat on ainoastaan tiellä itseä hyödyttävän politiikan tekemisessä.
Tästä olen osittain eri mieltä. Ok, omien etujen ajamiseen pitää toki keskittyä, mutta se ei voi olla koko politiikan sisältö. Totta kai tehdyn politiikan pitää myös osua kipeästi sellaisten ihmisten nilkkaan, joita ei voi itse sietää. Kuten nyt vaikkapa vihervasemmistolaisten, vähemmistöjen, tai ylipäätään kaikkien ihmisten jotka eivät syntyneet sinisilmäisinä pellavapäinä.
Ehkä, jos omaa kyvyn empatiaan. Mutta kuten Purra jo aikaisemmin teroitti, empatia ei sovi politiikan ohjenuoraksi. Ja politiikan tekemisestähän tässä puhutaan.
Se, että makkarassa on kaksi päätä, on minusta käsittämätön asia. Kuinka voi olla näin. Sitä ei voi ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Sitä että ihmiset jatkaa huonoissa, tuskallisissa parisuhteissa monia monia vuosia! Voi erota jos kaikki on vaan paskaa vuodesta toiseen. Mikään ei muutu jos ette itse tee sitä ratkaisua paremman tulevaisuuden puolesta.
Taidan itse olla kuvailemasi ihminen. Syitä: Yhdessä rakennettu ja maksettu omakotitalo, joka on myös lastemme ja lemmikkiemme koti. Tuttuus ja turvallisuus...kaikesta huolimatta.
Miksi nykyään on niin paljon eroja?
Miksi sinkkuja on niin paljon?
Miksi sinkut etsivät kumppania?
Miksi lasten huostaanottoja on hirveästi?
Miksi väkivältä lisääntyy?
Miksi mielenterv.ongelmat lisääntyvät?
Miksi huumeitten käyttö lisääntyy?
Miksi ihmisillä on niin paha olla?
Vierailija kirjoitti:
En ole vieläkään oikein sisäistänyt kvanttilomittumista. Ymmärrän kyllä miten se ilmenee, mutta vaikeuksia ymmärtää mistä/miksi näin tapahtuu.
Se tapahtuu siksi, että lomittuneet hiukkaset muodostavat yhteisen kokonaistilan. Hiukkasten välinen kokonaistila itsessään taas muodostuu erilaisissa kvanttifysikaalisissa prosesseissa joissa hiukkasten (toisistaan rippuvat) kvanttitilat määräytyvät.
En ymmärrä Naton suosiota. En sitten millään.
Täysin kritiikitön suhtautuminen Yhdysvaltoihin ja militarismiin.
Nyt halutaan Usan joukkoja, kalustoa ja miehistöä tänne täysin yksipuolisella sopimuksella.
Ydinaseharjoitukset ok.
Olen vanhan liiton totaalikieltäytyjä - istuin 8kk.vankilassa.
Osoitin mieltäni Reagania, ydinaseita vastaan jo kasarilla. (-88 Suomessa )
Kävin aktiivisesti ihmisoikeus - ja sodanvastaisissa miekkareissa Moskovassa ja Pietarissa.
Berliini, Washington, Rio myös tuttuja.
Ilmeisesti pasifismi, antimilitarismi, rauhantyö, ydinasevastaisuus on passe?
Olen hyvin surullinen, turhautunut ja vihainen.
V...ttu mitä paskaa. Ihan turhaa työtä, kun ihmiset ovat näemmä niin helposti manipuloitavissa.
Vihaa ja pelkoa vaan kaikille Rauhan, rakkauden ja empatian sijaan. Mikään ei ole muuttunut - en ymmärrä ihmisiä. Miksi emme voineet Ruotsin kanssa vain jatkaa normaalisti? Yhteistyötä tiivistäen?
Nyt meitä ohjataan Pentagonista Baltian ja Itä-Euroopan suuntaa ja kohti ydinaseharjoituksia ja massiivisia panostuksia puolustusbudjettiin velkarahalla.
Leikataan vain työttömyysturvaa, asumistuke ja kansaneläkettä, että saadaan Naton kiintiö täyteen.
Aplle vastauksena että syön aamupalani kymmenen jälkeen ja joku kutsuu sitä jo lounaaksi.
En pysty syömään aikaisemmin, ei aamulla maistu ruoka ja pakkoaamupalan syöntiä ymmärrän vielä vähemmän. Pitää syödä kun on nälkä eikä kellon mukaan.
Itse en ymmärrä heitä: aamupala 8, lounas 11, välipala 14, päivällinen 17, iltapala 20.
Ei toimi itsellä, liian usein syömistä tuosta tulee.
Itse syön 3 kertaa päivässä.
Naama ja kaulatatuoinnit, nakkihuulet.
Finland, hur är det möjligt att årtionde efter årtionde fatta fel beslut och implementera tokig praxis, då det finns grannar såväl i väst som söderut som man bara behöver kopiera då man bevisligen inte kan. Hur kan även det misslyckas?
Vaimo pihtaa mutta talon (lainan) takia on oltava.
Sitä ettei Teslaa voi pestä koneessa kun maalit irtoo.
Aika huonoa on laatu semikalliissa autossa, ja joku maksaa siitä.
Ei voi ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä Naton suosiota. En sitten millään.
Täysin kritiikitön suhtautuminen Yhdysvaltoihin ja militarismiin.
Nyt halutaan Usan joukkoja, kalustoa ja miehistöä tänne täysin yksipuolisella sopimuksella.
Ydinaseharjoitukset ok.
Olen vanhan liiton totaalikieltäytyjä - istuin 8kk.vankilassa.
Osoitin mieltäni Reagania, ydinaseita vastaan jo kasarilla. (-88 Suomessa )
Kävin aktiivisesti ihmisoikeus - ja sodanvastaisissa miekkareissa Moskovassa ja Pietarissa.
Berliini, Washington, Rio myös tuttuja.
Ilmeisesti pasifismi, antimilitarismi, rauhantyö, ydinasevastaisuus on passe?
Olen hyvin surullinen, turhautunut ja vihainen.
V...ttu mitä paskaa. Ihan turhaa työtä, kun ihmiset ovat näemmä niin helposti manipuloitavissa.
Vihaa ja pelkoa vaan kaikille Rauhan, rakkauden ja empatian sijaan. Mikään ei ole muuttunut - en ymmärrä ihmisiä. Miksi emme voineet Ruotsin kanssa vain jatkaa normaalisti? Yhteistyötä tiivistäen?
Nyt meitä ohjataan Pentagonista Baltian ja Itä-Euroopan suuntaa ja kohti ydinaseharjoituksia ja massiivisia panostuksia puolustusbudjettiin velkarahalla.
Leikataan vain työttömyysturvaa, asumistuke ja kansaneläkettä, että saadaan Naton kiintiö täyteen.
En pidä Natosta. En pidä Yhdysvalloista. Yhdysvallat on syöpä, joka näivettää kaiken, mihin koskee. Joko henkisesti tai fyysisesti. Yhdysvallat on se klassinen öykkäri koulun pihalla. Yhdysvaltalaiset kuvittelevat tietävänsä kaiken ja olevansa aina oikeassa.
Mutta.
Pidän Putinista - ja hänen Venäjästään - vielä vähemmän. Näen Naton pienempänä pahana. Toivon, että olen oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tapahtuu siksi, että lomittuneet hiukkaset muodostavat yhteisen kokonaistilan. Hiukkasten välinen kokonaistila itsessään taas muodostuu erilaisissa kvanttifysikaalisissa prosesseissa joissa hiukkasten (toisistaan rippuvat) kvanttitilat määräytyvät.
Ja itseasiassa tuo kvanttitilojen lomittuminen ei sinällään poikkea niinkään paljon klassisista syy-seuraus-suhteista. Selitän mitä tarkoitan: Maalaat laatikossa olevat kaksi palloa, toisen valkoiseksi ja toisen mustaksi. Tämän jälkeen otat toisen pallon sen väriä katsomatta mukaasi ja kuljetat sen toiselle puolelle maailmankaikkeutta. Kun sitten siellä katsot minkä värinen pallo on kyseessä, tiedät samalla hetkellä minkä värinen pallo täytyy olla jäljellä laatikossa siellä toisella puolella maailmankaikkeutta. Ja huom, ennen pallon värin tarkastamisesta sinulla ei ole hallussasi mitään muuta informaatiota kuin että pallot ovat eri värisiä, ja että todennäköisyys sekä mustalle että valkoiselle pallolle on ennen katsomista 50-50. Kuitenkin, katsomisen jälkeen tiedät välittömästi myös sen toisella puolella universumia sijaitsevan pallon värin, vaikka mitään informaatiota näiden kahden paikan välillä ei tuossa kohtaa liikukaan. Itseasiassa, se informaatio minkä perusteella toisenkin pallon värin pystyy tietämään syntyi jo maalausoperaation yhteydessä, ja tämän informaation veit itse mukanasi sinne toiselle puolle universumia.
Ero tuossa analogiassa kvanttilomittumiseen on tietenkin se, että kvanttilomittunut hiukkanen ei ole klassisessa tilassa vaan kvanttitilassa. Siinä on se kohta missä aivot menevät solmuun. Mutta toisaalta olisihan sekin ihmeellistä, jos kahden hiukkasen kvanttitilat lomittuisivat ja tämä syntynyt kokonaistila hajoaisi spontaanisti kun hiukkaset olisivat tietyllä etäisyydellä toisitaan - siis ilman, että aaltofunktio olisi romahtanut välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä, jos omaa kyvyn empatiaan. Mutta kuten Purra jo aikaisemmin teroitti, empatia ei sovi politiikan ohjenuoraksi. Ja politiikan tekemisestähän tässä puhutaan.
Empatian puute missä tahansa yhteydessä tarkoittaa sitä, että siitä tekemisestä - oli sitten kyse politiikasta tai mistä tahansa - tulee se itseisarvo. Elikkä mikään tavoite (vaikka hyvinvointi) ei enää ole olennainen - tai edes toivottava - osa sitä. Tämä johtaa väistämättä epäinhimillisiin seurauksiin. Tietoisesti tehtyihin sellaisiin.
En voi ymmärtää miksi minulla on ripuli joka päivä?