Mitä asioita et vain kertakaikkiaan ymmärrä?
Itellä tulee heti ekana mieleen se, kun jotkut eivät syö aamupalaa, miksi?!
Kommentit (1703)
Se, että jotkut määritellään kermaper*eisiin, vaikka kouluttautumiseen ja työn hankintaan on käytetty paljon vuosia ja työtä sekä köyhyydessä elämistä. Jäisi monelta haukkujalta tekemättä. Eikä se työkään aina niin helppoa ole, vaikka ulkopuoliselta siltä saattaa näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi vähiten haitallinen päihde on suomessa laitonta? Eihän siinä ole mitään järkeä tai logiikkaa.
Olen juuri viime viikkoina vieraillut suljetulla psykiatrisella osastolla. Siellä ei ollut yhtään juoppoa. Sen sijaan kannabispsykoosin kautta sinne oli päätynyt monta nuorta miestä.
Kertakäytöllä pilvi on vaaraton, kun känni voi jopa tap paa. Mutta pitkällä tähtäimellä iso osa ihmisistä ei kestä säännöllistä polttamista. Olen ihan tavallinen täti mutta jopa minä tunnen tai tiedän monta ihmistä, jotka ovat seonneet pilvestä.
Ja porttiteoria toimii nykyään niin, että kannabiksen takia ylikierroksille menneitä aivoja on pakko alkaa rauhoittaa esimerkiksi bentsoilla tai subulla.
Kysyitkö kaikilta potilailta että minkä takia ne on sinne päätyneet vai mistä tiedät niiden diagnoosit?
Onko sinusta jotenkin yllättävää, että siinä yhteisessä tilassa tuntikausia istuskellessa ihmiset juttelevat? Myös omaisilla on usein suorastaan tarve jakaa kokemuksiaan kohtalotovereiden kanssa.
Miksi ihmeessä mielisairaalassa pitäisi olla juoppoja?
Esim katkaisussa ja myös alkoholi aiheuttaa erilaisia mielenterveyden ongelmia. Ei se mikään terveysjuoma ole.
Eilen tavastialla rokkibändin keikalla samassa pöydässä olevan pariskunnan mies kysyy minulta" veisitkö tämän naisen treffeille"?. siis tarkoitti vieressä istuvaa tyttöystäväänsä joka istu ihan tyyneenä vaikka kysymyksen kuulikin. en ymmrrä
-mies40
En kertakaikkiaan ymmärrä, miten sosiaali ja terveyspalveluiden muutos hyvinvoinniksi coi tuoda niin paljon säästöjä yhteiskunnalle. Kunnallisverokin laskee 12,6 prosenttia.
Vierailija kirjoitti:
En tajua noita rokotevastasia salaliittoteorioihin uskovia; samat tyypit vouhottaa nyt samaan tyyliin Venäjän sodasta...järki hoi älä jätä!!!
Itse en kuulu ryhmään: Venäjän sodasta vouhottavat rokotevastaiset salaliittoteoreetikot. Olen kuitenkin tehnyt huomion, että olen yhä elossa siitäkin huolimatta, etten ottanut ensimmäistäkään koronarokotetta ja sairastin kuus päivää koronaa. Mulla se korona tuossa vajaa vuosi sitten oli melkein kuin tavallinen kevätflunssa, sillä erotuksella että flunssan päälle tuli kurkkukipu. En joutunut mihinkään sairaalan tehohoitoon ja kuudessa päivässä meni ohi kotona makaamisella. Että ei se niin kauhea tauti ollut, kuin mitä mediassa kovasti maalailtiin, että kun saat koronan niin siihen sitten kuolet. Ne, jotka siihen kuolivat, olisivat kuolleet muutenkin, johonkin muuhun sinä samana päivänä, mikäli koronaa ei olisi tullut. Eno ja entinen koulukaveri kuolivat molemmat syöpiin syksyllä 2019. Jos elinpäivät olisivat riittäneet vuoden 2020 puolelle, niin heidän syövät olisi sivuutettu ja heidän olisi väitetty kuolleen koronaan.
Sen koronan kanssa on vähän sama kuin Raisa Räisäsen tapauksen kanssa, että kun Virpi Butt kuoli, niin homma kuitattiin sillä, että Virpi on murhannut Raisankin. Tapaus tavallaan selvitetty.
Kyllähän noissa kaikissa salaliittoteorioissa taitaa sittenkin olla totuuden siemen, tai sitten on vain joukko pöljiä sattumia, jotka saavat epätoden näyttämään erehdyttävästi todelta. 😀
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miten ihmiset saatiin ottamaan koronarokote, vaikkei sitä oltu tutkittu ja vaikka rokote löytyi 5 minuuttia "viruksen" "löytymisen" jälkeen farmaseuttien hyllystä, en ymmärrä miten valtaosa ihmisistä otti sen mukisematta
Koronarokotteen kehittämisessä käytettyä menetelmää oli tutkittu ja kehitetty vuosikausia ENNEN pandemiaa. Rokotteen kehittämisessä meni silti reilusti yli puoli vuotta. Sen mahdollisti se, että viruksen genomi julkaistiin vapaasti käyttöön. Suurin osa lääketieteen hitaasta kehityksestä johtuu siitä, että ei ole rahoitusta. Koronarokotteen kehittäjät saivat kaiken tarvitsemansa, rahan, ajan, välineet ja ihmiset.
Jospa samoja resursseja olisi käytössä esimerkiksi mielenterveyden häiriöiden tutkimiseen, syöpähoitoihin, uusien antibioottien kehittämiseen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua noita rokotevastasia salaliittoteorioihin uskovia; samat tyypit vouhottaa nyt samaan tyyliin Venäjän sodasta...järki hoi älä jätä!!!
Itse en kuulu ryhmään: Venäjän sodasta vouhottavat rokotevastaiset salaliittoteoreetikot. Olen kuitenkin tehnyt huomion, että olen yhä elossa siitäkin huolimatta, etten ottanut ensimmäistäkään koronarokotetta ja sairastin kuus päivää koronaa. Mulla se korona tuossa vajaa vuosi sitten oli melkein kuin tavallinen kevätflunssa, sillä erotuksella että flunssan päälle tuli kurkkukipu. En joutunut mihinkään sairaalan tehohoitoon ja kuudessa päivässä meni ohi kotona makaamisella. Että ei se niin kauhea tauti ollut, kuin mitä mediassa kovasti maalailtiin, että kun saat koronan niin siihen sitten kuolet. Ne, jotka siihen kuolivat, olisivat kuolleet muutenkin, johonkin muuhun sinä samana päivänä, mikäli koronaa ei olisi tullut. Eno ja entinen koulukaveri kuolivat molemmat syöpiin syksyllä 2019. Jos elinpäivät olisivat riittäneet vuoden 2020 puolelle, niin heidän syövät olisi sivuutettu ja heidän olisi väitetty kuolleen koronaan.
Sen koronan kanssa on vähän sama kuin Raisa Räisäsen tapauksen kanssa, että kun Virpi Butt kuoli, niin homma kuitattiin sillä, että Virpi on murhannut Raisankin. Tapaus tavallaan selvitetty.
Kyllähän noissa kaikissa salaliittoteorioissa taitaa sittenkin olla totuuden siemen, tai sitten on vain joukko pöljiä sattumia, jotka saavat epätoden näyttämään erehdyttävästi todelta. 😀
Pari selventävää asiaa: me kaikki kuolemme joskus. Vain rabies ja hullun lehmän tauti tappaa kaikki oireita saavat. Jopa ebolasta voi selvitä hengissä. Se, että.sairastit lievän koronan, on sinulle hyvä juttu. Kuitenkin Suomessakin on tuhansia ihmisiä, joille korona oli tappava. Ja long covid... et varmaan usko siihenkään?
Miksi Suomessa rahaa löytyy joihinkin (huuhaa) kohteisiin ihan helposti ja joihinkin (tärkeisiin) ei rahaa riitä millään.
Miksi joillain on ihan järjettömät palkat tai eläkkeet ja toisilla tosi pienet.
Suomessa on vajaa 40 % vassareita ja ituhippejä, mutta on silti kärsitty jo 5 kautta vasuripressoista, onneksi tämänhetkinen on korjannut tilannetta parempaan suuntaan, pelkään mitä on edessä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miten joku voi olla aamulla nälkäinen ja haluaa syödä heti pian herättyään. En myös ymmärrä, miten joku voi syödä kaksi lämmintä ateriaa, aamu ja iltapalan ja välipalat päälle. Miten??
5 kertaa päivässä ja kohtuullinen määrä ruokas kerrallaan. Näin pysyy aineenvaihdunta vilkkaana ja voi syödä melko paljonkin lihomatta.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi tupakoitsija viskaa tumpin maahan ja saastuttaa luontoa.
Koska hän on tupakoitsija ja koska hän voi.
Sitten on se, että roskat heitellään maahan, koska lähimpään roskikseen laittaminen edellyttäisi kolmen ylimääräisen askeleen ottamista. Niin hirvee puristus, ettei millään pysty.
Ehkä se tumppien ja roskien heittely maahan loppuu sitten, kun saadaan se sovellus, millä roskat voi laittaa roskikseen yhdellä klikkauksella, ettei tarvi liikaa itseään rasittaa asian eteen.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä jotka ovat ulkomailla lökölomailun puolesta.
Moni tuntuu ajattelevan että heillä on jokin oikeus lentää lomamatkalle jonnekin turistirysään ainakin kerran vuodessa. Ei ole.
Lomailla voi ilman lentämistäkin, ihan täällä kotimaassa, mikäli mitään oikeaa syytä (sukulaiset, muutto toiseen maahan) toiseen maahan lentämiselle ei ole.
Juu. Nää jatkuvasti matkustelevat kantavat rahojaan ulkomaille hirveet summat pitkässä juoksussa ja sitten valittavat siitä, kuinka hallitus pistää rahaa ulkomaille. Voi voi, kun he itse tekevät ihan samoin niillä ulkomaan matkoillaan, tosin pienemmässä mittakaavassa. Kotimaan matkailulla tai matkustelemattomuudella pysyy rahat täällä Suomessa. Tuetaan kotimaisia yrittäjiä.
Ostetaan kallista, kun se kestää pidempään, mutta silti ne kalliit vaihdetaan uusiin tiuhemmin kuin ostamalla vastaavia halpoja tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän noissa kaikissa salaliittoteorioissa taitaa sittenkin olla totuuden siemen, tai sitten on vain joukko pöljiä sattumia, jotka saavat epätoden näyttämään erehdyttävästi todelta. 😀Pari selventävää asiaa: me kaikki kuolemme joskus. Vain rabies ja hullun lehmän tauti tappaa kaikki oireita saavat. Jopa ebolasta voi selvitä hengissä. Se, että.sairastit lievän koronan, on sinulle hyvä juttu. Kuitenkin Suomessakin on tuhansia ihmisiä, joille korona oli tappava. Ja long covid... et varmaan usko siihenkään?
"Me kaikki kuolemme joskus." No johan oli helvetin nerokkaasti päätelty.
Nykyinen tasa-arvo, seksikeskeisyys ja normaalien arvojen alasajo.
Lapset näistä kärsivät. Heidät kuin kääritään valheisiin. Mielen terveys ei saa kasvupohjaa.
Toisten kunnioittamisessa kilpailkaa.
En millään ymmärrä miksi se on sinun asiasi tai miksi koet voivasi puuttua toisen elämään, miten hän haluaa elämäänsä elää, missä sukupuolessa kokee elävänsä tai mitä se sulle kuuluu mikä värkki siellä jalkojen välissä on?
En ymmärrä miten luulet että sulla on oikeus puuttua toisen elämään? Mistä sinä olet sellaisen ylemmyyden tunnon kehittänyt? En ymmärrä miksi luulet olevasi toista ylempänä ja voivasi päättää toisen ihmisen elämästä -erityisesti vielä ihmisen, jota et edes tunne?? En ymmärrä MIKSI minun edes pitäisi elää niinkuin sinä haluat, sinun, jota en tunne enkä ole todennäköisesti edes koskaan tavannut? Ethän sinäkään todennäköisesti elä niinkuin minä haluaisin -ja miksi eläisitkään?
En ymmärrä vanhempia jotka eivät hyväksy omien lapisensa valintaa -oli kyse ammatista, puolisosta, vaatteista, miltä näyttää tai siitä, miten sukupuolensa KOKEE!
Jos sinä koet oikeudeksesi määrätä miten minä saan elää, minullakin on oikeus määrätä miten sinä saat elää elämääsi -eikö?
Ihminen jolla on oikeasti hyvä olla, hyväksyy itsensä ja muut. Silloin ei ole tarvetta haukkua tuntemattomia ihmisiä, kiusata, määräillä, nillittää tai päättää kenenkään asioista. Silloin pitää itse huolta itsestään ja omasta hyvivoinnistaan eikä halua käyttää energiaa negatiivisiin asioihin. En sitäkään kyllä ymmärrä miksi se on niin vaikeaa ymmärtää 🤔 Toivottavasti sinä ymmärrät!
Vierailija kirjoitti:
Että esim kasvovoiteessa on hajustekemikaalia.
Ihan kamala ajatus imeyttää hajustetta iholle aivan turhaan. 🧪
Puhumattakaan, jos vauvan ihoon imeytetään hajustetta. Tai pestään pyykkiä hajusteaineilla, varsinkaan vauvan vaatteita ja petivaatteita. 🤢
Käytän itse paljon kosmetiikkaa ja mietin joskus, mihin kaikkeen tuo moska elimistössäni kertyy.
Tietenkin tuo kulkeutuu kaikkialle. Imeytetäänhän nikotiinikin nikotiinilaastarilla elimistöön. Iho imee kaiken.
Lapsiperheitä jotka metelöi kerrostaloasunnoissa. Ei vaan mene millään jakeluun että miten joillekkin voi olla niin vaikeaa ymmärtää ettei naapureiden elämän kuulu pyöriä niiden omien maisapettereiden mielihalujen mukaan.
Ja jos metelistä valittaa saa syytteet siitä että on lapsivihamielinen. Voi jeesus sentään noiden perheitten vanhempia. Ei vaan riitä ymmärrys.